Począwszy od dzisiaj, do czwartku będzie można skorzystać z bogatego programu 23. edycji Sacrofilmu. Jak informują organizatorzy na problem prawdy w życiu konkretnego człowieka i społeczeństw, popatrzymy w świetle religii monoteistycznych - judaizmu i islamu.
Patronat honorowy nad 23. edycją Międzynarodowych Dni Filmu Religijnego Sacrofilmu objęli:
Poniżej fotorelacja z inauguracji Sacrofilmu 2018.
Program znajdziecie TUTAJ
Fiotr Pronczewski20:51, 17.02.2018
"Jak informują organizatorzy na problem prawdy (...) popatrzymy w świetle religii monoteistycznych – judaizmu i islamu" ... w oryginale było jeszcze chrześcijaństwo. Nie wiem czemu wycięliście.
Fiotr Pronczewski21:05, 17.02.2018
Dziękuję za link. Rzeczywiście jest tak napisane. Jak można było zapomnieć o chrześcijaństwie, który też jest religią monoteistyczną i stanowi filar Sacrofilmu?... Tym bardziej jestem w szoku, że tekst jest podpisany nazwiskiem księdza katolickiego, niejakiego Wiesława Mokrzyckiego. Mam nadzieję, że to tylko przeoczenie. Mimo wszystko wstyd.
Kto jest autorem?21:45, 17.02.2018
A więc kto naprawdę jest autorem tekstu? Redakcja? Pani Korkosz czy kto? Bo jest napisane - redakcja a pani Korkosz odsyła do jakiś linków.
antyklerykał22:27, 17.02.2018
Jedni lubią rybki, inni akwarium, a jeszcze inni sakrofilmy. Nihil novi sub sole...
T23:48, 17.02.2018
nikt nikogo nie zmusza.
...09:58, 18.02.2018
a jeszcze inni tylko srać na innych
antyklerykał10:28, 18.02.2018
A czemu to wydarzenie kulturalne dla zainteresowanych wzbudza u Ciebie tyle agresji ? Tego nauczyli Cię na religii? Tyle tylko wyniosłeś z nauczania Jezusa? Martwię się o Twój stan ducha i proszę o wyciszenie emocji.
....................13:02, 18.02.2018
ot Jerzy Urban vel Urbach się odezwał. I naucza, Popiełuszkę jużnauczył
antyklerykał18:21, 18.02.2018
Mądry zrozumie, a głupi nadal będzie żółć toczył bezrozumnie.... https://www.youtube.com/watch?v=swnw3IgJeVA
michał18:32, 18.02.2018
"antyklerykał" mądry nie wchodzi na strony które go nie interesują,głupi wchodzi i mąci bezrozumnie.Bez odbioru.
antyklerykał19:46, 18.02.2018
Zawsze mnie interesują strony gdzie udziela sie władza samorządowa, czy rządowa i gdzie są wydawane publiczne pieniądze, więc strzał w płot z tym Twoim wywodem. To kto tu mąci bezrozumnie i kto nie zrozumiał przesłania z linka? Pytanie retoryczne, znaczy się i nie oczekuję na odpowiedź.
Halina21:46, 18.02.2018
Dziękuje pani Milenie Kulda za przepiękną fotorelację zdjęciową. Szkoda że nie ma żadnych relacji na innych portalach. Roztocze po raz kolejny jest the best!
antyklerykał22:09, 18.02.2018
A jakieś relacje z odniesionych wrażeń i uniesień artystycznych? Jakaś wartość dodana?
Wiktor23:37, 18.02.2018
No widze że na Roztoczu wyrasta kolejna gwiazda zamojskiego dziennikarstwa, Brawo Milena Kulda piękne zdjecia!
09:14, 19.02.2018
sam sobie zaprzeczasz. Teraz wrażenia artystyczne cię interesują ? A nie interesowało cię jakie wrażenia mieli ludzie jak ich mordowałeś ?
antyklerykał09:19, 19.02.2018
Ciekawe kiedy, jak urodziłem się w 1976 roku - kłamco? Nie przystoi fałszywe świadectwo katilikowi, czy czegoś tam Cię nauczono na religii?
mosze dziwisz10:53, 19.02.2018
1976? To banany w sklepach jeszcze były, happy man!
mieszkaniec09:12, 20.02.2018
Czytają komentarze m.in. antyklerykała czy jakiegoś tam ad111 zastanawiam się, czy wydarzenia mające cokolwiek wspólnego z religią powinny trafiać na ten portal. Siedzą zakompleksieni ludzie przed komputerem i tylko myślą się jak dowalić innym. Albo trzeba sprawdzić tych światłych, albo dać sobie spokój z tym portalem.
antyklerykał07:43, 21.02.2018
Sprawdzić, wytropić, a następnie na stos... Hej, też tu mieszkam, też mam prawa obywatelskie i nie bedziesz mi zabraniał wyrażać opinii na temat zabaw cześci spoleczeństwa za pieniądze innej części. Czego nie zrozumiałeś? Chcesz się bawić, to się baw za swoje, a jak za publiczne, to będę miał zawsze prawo publicznie powiedzieć co o tym myślę, bo nie podzielam takiej twórczości uwsteczniającej sposób myślenia o przyszłości kraju i jego obywateli. Wszędzie kładziecie swoje łapy, a jak ktoś mówi, że nie che aby te łapy i jego dotykały, to słyszy wyzwiska i próby zastraszania. Zastamnów się "mieszkańcu" co z tej Twojej postawy wynika, komu służysz i co wyniosłeś z nauczania Jezusa?
Tekst nadesłany09:17, 21.02.2018
Bolszewia won
konsomolec12:18, 21.02.2018
popieram!
antyklerykał10:26, 22.02.2018
Ciekawe czy puszczono filmiki z laptopa wielebnego z Wielączy...? http://lublin.wyborcza.pl/lublin/7,48724,23055136,wikary-nagrywal-rozneglizowane-dziewczynki-w-przebieralniach.html#Z_Czolka3Img
...10:38, 22.02.2018
Bolszewia won. Można zobaczyć np. "Katyń"
antyklerykał16:40, 22.02.2018
Co do filmu "Katyń" Wajdy, to bardzo dobry film. Ciekawe czy pleban z ukrytej kamery też uchwicił grozę i obrzydliwiść swoich działań...? Ciekawe czy rodzice dzieci zostaną oskarżycielami posiłkowymi i wspomogą prokuratora w wyrwaniu chwasta ze społeczeństwa? A co na to jego przełożony proboszcz z Wielączy? Czyżby nic nie widział, nie słyszał i nie wiedział? A co na to biskup, którego podwładni tak się brzydko zabawiają? Czy ktoś z kurii spotkał się z pokrzywdzonymi? Zaproponowano jakąś pomoc psychologiczną? Jakieś zwyczajne wyrazy wsparcia dla ofiar zwyrodnialca?
..17:48, 22.02.2018
cytat z pewnego łgarza: "Zawsze mnie interesują strony gdzie udziela sie władza samorządowa, czy rządowa i gdzie są wydawane publiczne pieniądze, więc strzał w płot z tym Twoim wywodem. To kto tu mąci bezrozumnie i kto nie zrozumiał przesłania z linka? Pytanie retoryczne, znaczy się i nie oczekuję na odpowiedź."
..ot17:51, 22.02.2018
"Dwóch gejów (tzn. antyklerykałów), zgwałciło dwóch chłopców. Chłopcy w wieku 15 lat i 5 lat złożyli śledczym wstrząsające zeznania o tym, jak byli maltretowani przez swoich opiekunów. Dzieci były gwałcone, straszone bronią i bite"
antyklerykał17:59, 22.02.2018
Jesteście obrzydliwi - obrońcy zwyrodnialców. Pomyślcie o ofiarach. I pamiętajcie, że już niedługo będziecie musieli się wyspowiadać w dorocznej spowiedzi Wielkanocnej z "fałszywego świadectwa" , a z warunków dobrej spowiedzi możemy między innymi wymienić: żal za grzechy i mocne postanowienie poprawy oraz zadośćuczynienie. Ciekawe jak mi będziecie zadośćuczyniać? Wszak bez tego spowiedź jest nieważna ...:)
Thomas00:31, 23.02.2018
Antyklerykał@ czytaj, może to ciebie coś nauczy:
4. Formalne odstępstwo od wiary, czyli tzw. apostazja
oznacza oficjalne porzucenie wiary katolickiej. W pierwotnym znaczeniu apostazja oznaczała całkowite porzucenie wiary chrześcijańskiej. Ten termin został również adaptowany do ogólnych pojęć religioznawczych. Jest też wykorzystywany przez religie i wyznania niechrześcijańskie. Ten grzech może zdjąć jedynie biskup.
==================================================================
9. Grzechy przeciwko Duchowi Świętemu.
Grzech przeciwko Duchowi Świętemu to według teologii chrześcijańskiej jedyny grzech, o którym Jezus powiedział, że nie będzie odpuszczony. Mówią o nim słowa Ewangelii św. Mateusza: „Dlatego powiadam wam: Każdy grzech i bluźnierstwo będą odpuszczone ludziom, ale bluźnierstwo przeciwko Duchowi nie będzie odpuszczone. Jeśli ktoś powie słowo przeciw Synowi Człowieczemu, będzie mu odpuszczone, lecz jeśli powie przeciw Duchowi Świętemu, nie będzie mu odpuszczone ani w tym wieku, ani w przyszłym”.
Katechizm Św. Piusa X wymienia sześć grzechów wymierzonych przeciwko Duchowi Świętemu:
- o łasce Bożej rozpaczać;
- przeciwko miłosierdziu Bożemu zuchwale grzeszyć;
- uznanej prawdzie chrześcijańskiej się sprzeciwiać;
- bliźniemu łaski Bożej zazdrościć;
- na zbawienne napomnienia zatwardziałe mieć serce;
- rozmyślnie trwać w niepokucie
10. Znieważenie Najświętszego Sakramentu, czyli tzw. świętokradztwo.
Jeśli wierny znieważy Najświętszy Sakrament, np. przez podeptanie go, przyjęcie bez spowiedzi i otrzymania rozgrzeszenia albo w jakikolwiek inny sposób, to z takiego grzechu rozgrzeszenia może udzielić tylko Stolica Apostolska. Jest to grzech śmiertelny, zaliczany do najcięższych wg prawa kanonicznego.
Thomas00:35, 23.02.2018
Antyklerykał jesteś zwykłym komuchem. Odpowiedzialność zbiorowa nie jest żadną odpowiedzialnością. Za winy jednego zwyrodnialca nie mogą odpowiadać wszyscy. CZY TO BEDZIE Z LEWEJ CZY Z PRAWEJ, CZY Z CENTRUM NIE MA TO ZNACZENIA I TARYFY ULGOWEJ.
I daruj sobie z tymi zwyrodnialcami, jak znasz osobiście takiego zwyrodnialca lub masz dowody świadczące to zrób z nich użytek, powiadom kogo trzeba.
antyklerykał09:03, 23.02.2018
Coś tam zacytowałeś i myślisz, że co...? Też Ci coś zacytuję: " W co wierzą Katolicy?
Bóg jest wszechmogący i wszechwiedzący, czyli w momencie stwarzania pierwszych ludzi wiedział, że podda ludzi próbie w raju, wiedział, że ludzie zjedzą zakazany owoc i on sam wygna ludzi z raju.
Wiedział także, że pośle swojego syna, aby złożyć go przed samym sobą jako ofiarę przebłagalną za grzechy ludzi, których on sam stworzył, aby ludzie nie zostali przez niego samego potępieni na sądzie ostatecznym i nie trafili po śmierci do piekła, które przygotował im diabeł – czyli upadły anioł stworzony pierwotnie także przez niego samego. (w momencie stwarzania tego anioła wszechwiedzący Bóg wiedział, że anioł ten upadnie, zostanie szatanem i nakłoni do grzechu pierworodnego pierwszych ludzi).
Innymi słowy Bóg posłał własnego syna na śmierć.
Jezus został zabity przez ludzi – którzy tym samym wykonali Boski plan zbawienia-choć podobno Bóg dał im wolną wolę, trzeciego dnia Bóg wskrzesił Jezusa i tym samym Bóg przebłagał samego siebie za grzechy ludzi stworzonych przez niego samego i cały ten plan zbawienia Bóg przygotował i znał z góry, przed stworzeniem świata i ludzi.
Zaiste potrzeba wielkiej wiary (i najlepiej małego rozumku), aby w XXI wieku wciąż wierzyć w te katolickie urojenia. Chore dogmaty wymyślane przez całe wieki przez chore umysły na potrzeby garstki sprytnych kapłanów, aby kościół mógł trzymać za mordę całe narody przez wieki, dojąc z kasy ciemny lud." -------------------------------------------
Dołożę jeszcze swoje przemyślenia. Co prawda już to chyba gdzieś w jakimś wątku przedstawiałem, ale niech będzie jeszcze raz. Ludzie religijni żyją w kłamstwie, inaczej mówiąc oszukują samych siebie i do tego próbują często do tego przekonać innych. Dlaczego tak twierdzę? A to proste, nikt z tzw. wierzących nie przestrzega zasad swojej religii, ale okłamuje siebie i innych, że tak jest. Bo po pierwsze nie da się żyć według tych zasad, nawet gdyby ktoś chciał, a po drugie, nikt się tymi zasadami nie przejmuje pomimo słownych deklaracji począwszy od kleru, a na ostatnim parafianinie kończąc. Kapłani wszelkiej maści przedstawiają Boga jako kogoś bojącego się o swoją pozycję i dlatego domagającego się bezwzględnego posłuszeństwa pod groźbą bezwzględnej strasznej kary, a jednocześnie wmawiają wiernym, że Bóg ich kocha bezwarunkowo i bezgranicznie oraz jest nieograniczonym miłosierdziem. Słowa, Bóg, wiara, religia, dogmaty zamykają drzwi do dyskusji i jeszcze to straszenie. Człowiek ma rozum by z niego korzystać, a nie by się bać i żyć w strachu.
Zamość09:40, 23.02.2018
Czy byli obecni również duchowni innych wyznań w związku z poruszaną obecnie tematyką festiwalu?
Thomas przytaczasz cytat z Biblii, a następnie cytat z katechizmu-człowiek myślący widzi,że nie maja one ze sobą wspólnego sensu-jakie zatwardziałe serce, niepokuta.itp?-grzechy wymyślone przez ludzi, i jeszcze tylko stolica może je odpuścić-cóż za pycha!
Biblia także jasno określa co jest najcięższym grzechem, za który Bóg karał śmiercią.
..*09:59, 23.02.2018
obrzydliwe podejście i słowa. Tu nikt nikogo nie broni. Tu tylko jeden atakuje zawsze tak samo, nieważne o czym jest artykuł i nieważne o czym. Musi opluć i jeszcze próbuje moralizować. Ciekawe, że czyni to morderca
wiolączela story11:23, 23.02.2018
@ antyklerykał - Pani w przedszkolu: Jasiu kim zostaniesz w przyszłości? Księdzem jak mój tato! .. A tak z ciekawości zapytam. Wierzysz, a kleru nie cierpisz czy ogólnie anty jesteś?
Thomas12:01, 23.02.2018
Do tego co podpisuje w nicku nazwą naszego Miasta@ Gdyś znał i jedno i drugie to wiedziałbyś, że nie masz racji, inną sprawą jest to czy ty rozumiesz czy nie nawet to co napisałęś. . A tak jak teraz nie wiesz, że nie masz racji, a uważasz że ją masz. Odsyłam do Biblii i do katechizmu.
@a16:23, 23.02.2018
Super, że wszystkie są na temat Sacrfilmu w Zamościu. A tu inny cytat ,,antyklerykał=komunista=morderca'
antyklerykał18:08, 23.02.2018
@"wiolączela story", jak jesteś naprawdę z Wielączy i po tym wszystkim co ten zbok wyprawiał z dziećmi stać Cię tylko na opowiadanie mało śmiesznych, starych dowcipów, to ja gratuluję dobrego samopoczucia. Zwykły człowiek dla świętego spokoju uważa, że trzeba to przeczekać. Otóż, to jest najgorsza postawa z możliwych. Historia zna już takie „przeczekiwania” przez zwykłych ludzi. Milcząc w obliczu dziejącego się zła stajemy się współwinni wyrządzonego zła maluczkim. To ich trzeba bronić, a nie zwyrodnialców. ------------------------------------------Co do festiwalu, to dlaczego nie wyświetla się tam takich filmów, jak np. Spotlight, tam też jest o dziele księży i biskupów oraz świeckich katolickich, którzy własnym przykładem pokazują jaką zakłamaną instytucją jest KrK. Polecam wszystkim, a szczególnie temu, co mnie wyzywa, bo nic innego nie potrafi wymyślić, może jednak coś zrozumie. Film jest dostępny w sieci. Możecie zaprosić proboszcza, czy wikarego, który na bieżąco będzie tłumaczył jakie to przesłanie biblijne kierowało pokazywanym w filmie przrdstawicielom KrK.
antyklerykał16:19, 24.02.2018
Gdyby ktoś potrzebował wsparcia w walce ze zbokami to : http://nielekajciesie.org.pl/
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu roztocze.net. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
0 0
To pytanie należy zadać Organizatorom. Aktualnie na oficjalnej stronie wydarzenia podane jest jedynie "monoteistycznych – judaizmu i islamu." (http://sacrofilm.pl/index.php?j=site/43). W zdaniu: "Jak informują organizatorzy na problem prawdy w życiu konkretnego człowieka i społeczeństw, popatrzymy w świetle religii monoteistycznych – judaizmu i islamu." redakcja powołuje się na informację pochodzącą od Organizatora.
Dziękujemy za zainteresowanie tematem, zapraszamy na projekcje filmowe.