Zamknij

Chrześcijańska miłość w działaniu

17:13, 02.03.2022 materiał prasowy Aktualizacja: 17:14, 02.03.2022
Skomentuj Świadkowie Jehowy z Przemyśla i Lubaczowa na kolejowym przejściu granicznym w Przemyślu Świadkowie Jehowy z Przemyśla i Lubaczowa na kolejowym przejściu granicznym w Przemyślu

Świadkowie Jehowy pomagają swoim współwyznawcom z Ukrainy. Na wszystkich przejściach granicznych i w miastach, do których przybywają uchodźcy z Ukrainy Świadkowie Jehowy zorganizowali już specjalne punkty pomocy. Przybywających tam współwyznawców witają grupy z tablicami z napisem „JW.ORG”.

Po zadbaniu o ich najpilniejsze potrzeby, lokalni Świadkowie przyjmują swoich współwyznawców między innymi do Sal Królestwa i Sal Zgromadzeń, czyli lokalnych ośrodków wielbienia tej społeczności. Organizowana jest tam dalsza pomoc – Świadkowie dbają o wyżywienie, środki higieniczne i ubrania.

„Pełnimy dyżury 24 godziny na dobę, by nieść praktyczną pomoc, ale udzielamy też pomocy emocjonalnej i duchowej - bardzo potrzebnej w obliczu tej sytuacji. Świadkowie Jehowy w całej Polsce zgłaszają kwatery, w których nasi współwyznawcy z Ukrainy mogą zamieszkać – najczęściej bezterminowo, tak długo jak będzie to potrzebne” – mówi Robert Warda, lokalny przedstawiciel Świadków Jehowy.

Wielu Świadków Jehowy jest bezpośrednio zaangażowanych w niesienie pomocy uchodźcom.

„Już w pierwszych minutach naszego dyżuru mieliśmy możliwość spotkać naszych współwyznawców z Ukrainy. Mimo bariery językowej, porozumieliśmy się językiem miłości. Proste gesty, uśmiech, uściski i poczucie, że odtąd ci ludzie są już bezpieczni – to niesamowite uczucie nie tylko mówić o chrześcijańskiej miłości, ale móc ją okazać w praktyce” – mówi Grzegorz, jeden ze Świadków, który czeka na współwyznawców na przejściu granicznym w Korczowej.

„Gdy tylko dowiedziałam się, że jest możliwość przyjechać na ośmiogodzinną zmianę by pomagać w akcji niesienia pomocy moim przyjaciołom z Ukrainy bez wahania poprosiłam o wolne w pracy. Był to ogromny przywilej i niezwykła przyjemność, móc zapewnić im choć chwilę spokoju i wytchnienia” – powiedziała Julia Magdziak Świadek Jehowy z okolic Lublina.

Na całym świecie jest blisko 9 milionów Świadków Jehowy, którzy działają w 239 krajach. W Polsce są trzecią co do wielkości grupą wyznaniową. W okolicach Zamościa działa 15 zborów Świadków Jehowy. Wyznawcy tej religii na całym świecie w tym również w Polsce i w Ukrainie cieszą się opinią praworządnych obywateli mających swój wkład na rzecz lokalnych społeczności. Chętnie podporządkowują się władzom państwowym, zachowując jednocześnie całkowitą neutralność w sprawach politycznych i nie biorąc udziału w wojnach. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w serwisie internetowym Świadków Jehowy jw.org

(materiał prasowy)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(87)

A. A.

16 25

A ludzie z tzw świata pomagają wszystkim, nie pytają o wyznanie i nie organizują specjalnych artykułów. 18:57, 02.03.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

TaaTaa

18 4

Bez przerwy są artykuły, kto pomaga i jak pomaga: to bank, jakaś firma, a to lekarze, to prawnicy, to artykuł chwalący wolontariuszy z Zamościa. Najważniejsze, że pomagają. Niech pomagają. 19:52, 02.03.2022


Ktoś Ktoś

11 14

Taa - różnica jest mała, choć bardzo istotna. Normalnie ludzie pomagają wszystkim, nie pytając o wyznanie, a Swiadkowie TYLKO swoim. To chyba nie jest definicja chrześcijańskiej miłości... 12:38, 03.03.2022


RRRR

5 10

Mało wiesz 15:55, 03.03.2022


Teodor DaveTeodor Dave

11 14

To jest po prostu konsekwencja tego, jak śJ widzą ludzi spoza ich religii - jako światusów skazanych na śmierć. Więc po co takim pomagać.
Inne religie pomagają wszystkim a nie robią selekcji na godnych pomocy. 19:54, 03.03.2022


reo

sarkazmsarkazm

2 10

Cieszę się, że dopadłom Cię w swoje szpony 😡 07:10, 03.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

23 14

ŚJ pomagają nie tylko swoim współwyznawcom, starają się nieść pomoc wszystkim, dowiedli tego nie jeden raz 13:02, 03.03.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KtośKtoś

10 1

Być może pojedyncze jednostki, z własnej inicjatywy tak. Ale jako organizacja już nie.
Wystarczy nawet przeczytać dokładnie ten artykuł (który zresztą jest notką prasową, więc napisany o Świadkach, przez Świadków): "Przybywających tam WSPÓŁWYZNAWCÓW witają...", "przyjmują swoich WSPÓŁWYZNAWCÓW ", "Świadkowie Jehowy w całej Polsce zgłaszają kwatery, w których nasi WSPÓŁWYZNAWCY z Ukrainy mogą zamieszkać", "który czeka na WSPÓŁWYZNAWCÓW na przejściu".... Czy ktoś widział katolika, który czekał na współwyznawców i stał z karteczką "KATOLICY"? Nikt z nich nawet nie zapytał jakiego są wyznania... 13:27, 03.03.2022


KtośKtoś

8 2

Być może pojedyncze jednostki, z własnej inicjatywy tak. Ale jako organizacja już nie.
Wystarczy nawet przeczytać dokładnie ten artykuł (który zresztą jest notką prasową, więc napisany o Świadkach, przez Świadków): "Przybywających tam WSPÓŁWYZNAWCÓW witają...", "przyjmują swoich WSPÓŁWYZNAWCÓW ", "Świadkowie Jehowy w całej Polsce zgłaszają kwatery, w których nasi WSPÓŁWYZNAWCY z Ukrainy mogą zamieszkać", "który czeka na WSPÓŁWYZNAWCÓW na przejściu".... Czy ktoś widział katolika, który czekał na współwyznawców i stał z karteczką "KATOLICY"? Nikt z nich nawet nie zapytał jakiego są wyznania... 13:28, 03.03.2022


S. SobocinskiS. Sobocinski

6 8

Głoszenie waszych nauk nie jest pomocą. To tylko marketing. 19:57, 03.03.2022


......

23 9

To czy ktoś że ŚJ decyduje się pomagać większemu gronu potrzebujących to już jest indywidualna sprawa i działanie. I robią to - jak wszyscy...

To co opisano w artykule jest natomiast przykładem zorganizowanego i planowanego programu pomocy, z konkretną grupą odbiorców.
Wiele innych stowarzyszeń też tak działa - otacza opieką bądź oferuje pomoc konkretnemu gronu odbiorców. 13:22, 03.03.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

JustiJusti

4 1

Nieprawda- gdańscy starsi kategorycznie zabraniają samodzielnych form pomocy komukolwiek. 13:59, 03.03.2022


Do JustiDo Justi

2 4

Samodzielna pomoc jest odradzana m.in. przez Prezydenta Przemyśla, bo wprowadza więcej zamieszania, stwarza dodatkowe problemy. On też się myli popierając zorganizowane działanie?? 16:11, 03.03.2022


Teodor DaveTeodor Dave

4 4

Drogi świadku. A tak zwyczajnie po ludzku nie wstyd Ci że ograniczacie się do pomocy tylko swoim kiedy katolicy nazywani przez was religią fałszywą pomagają wszystkim a także Wam? 20:00, 03.03.2022


waldomorowaldomoro

3 2

Muszę się wypowiedzieć... Moja Żona jest Świadkiem i wraz z dwoma duchowymi siostrami wyrusza jutro nad ranem na przejście graniczne pomagać uchodźcom w ramach wolontariatu, nie jako Świadek. A zatem prawdą jest, że ŚJ pomagają nie tylko współwyznawcom, ale również potrzebującym pomocy spoza organizacji. I tak powinno być. Jeżeli to prawda, że jakiś "bracisko" z Gdańska nawołuje do unikania pomocy osobom nie będącym Świadkami Jehowy, to znaczy tylko tyle, że się w swej gorliwości zagalopował i bliżej mu ortodoksyjnego Żyda niż do wyznawcy Chrystusa. Pozdrawiam wszystkich :) 10:30, 04.03.2022


JustiJusti

13 19

Szkoda tylko, że nie wspomnieli o tym, że udzielają pomocy TYLKO swoim... Ten artykuł sponsorowany zawiera tyle manipulacji oraz półprawd, że powinien zostać w trybie pilnym zgłoszony do Rady Etyki Mediów. 13:47, 03.03.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AgapeAgape

3 4

Manipulacje i półprawdy? Z której strony? Proszę poznać Świadków Jehowy bliżej - tj. Miłość w działaniu :) Znam ich około 40 paru lat. Przebywałem na Kongresach, Zebraniach,... Inni ludzie, inny świat. Internet i ci z poza organizacji manipulują faktami, swoja prawdę przedstawiają, ale Swiadkowie Jehowy? Przyznam-sam bardzo Pragnę żyć wśród takich ludzi jak oni :) Pozdrawiam Pana serdecznie :) 09:11, 04.03.2022


tekantekan

1 5

co za bzdury, kompletny brak znajomości
tematu. 09:13, 04.03.2022


anonimowyanonimowy

10 11

"co byście chcieli żeby ludzie robili wam, podobnie czyńcie i wy". Te znamienne słowa wypowiedział Jezus Chrystus i ŚJ tak robią na całym świecie. 🤠 14:21, 03.03.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

RobertRobert

6 2

Czyli nie pomagają nikomu spoza zboru... Proszę bardzo- chcesz to masz, tylko potem nie płacz... 14:31, 03.03.2022


ABCABC

1 2

Świadkowie raczej stosują się do zasady "co byście chcieli żeby ludzie Świadkowie wam, podobnie czyńcie i wy". A nie tego uczył Jezus... 16:57, 03.03.2022


ABCABC

4 1

Świadkowie raczej stosują się do zasady "co byście chcieli żeby Świadkowie robili wam, podobnie czyńcie i wy". A nie tego uczył Jezus... 17:36, 03.03.2022


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Na NicolaNa Nicola

1 2

Nie wiem, choć się domyślam :) 18:11, 03.03.2022


anonimowy anonimowy

1 0

Jeżeli będzie taka potrzeba proszę Pana, to proszę być pewny że tak się stanie Świadkowie Jehowy udostępnią w Nadarzynie kwaterę dla uchodźców nawet w swojej rezydencji. 12:53, 04.03.2022


Do anonimowyDo anonimowy

0 1

SJ osobie, która odeszła nie mówią nawet "dzień dobry", nie wspominając już o podaniu ręki... więc pomoc w takim wypadku jest bardzo wątpliwa. 19:21, 04.03.2022


Odstępcom też pomogąOdstępcom też pomogą

15 6

A czy jeżeli świadek z Ukrainy odszedł z tej religii i z rodziną spotkał świadków w Polsce to przyjmą go też, czy odeślą jako odstępcę?
Bo odstępcy są dla śJ największym wrogiem. Ciekawe czy wspomniana w artykule miłość nie będzie wybiórcza w tym przypadku. 18:09, 03.03.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

anonimowy anonimowy

4 2

Jeśli znalazł by się jakiś uchodzca który był Świadkiem Jehowy to Tak, też Świadkowie Jehowy pomogą takiej osobie. Tutaj w grę wchodzi właśnie miłość do ludzi osiągniętych wojnom i ŚJ oczywiście że tak pomogą. Jeszcze się pan szanowny przekona o tym że tak się stanie. 12:59, 04.03.2022


anonimowy anonimowy

0 1

przepraszam za błąd z mojej strony. Miało być tutaj: ogarniętych wojnom. 13:06, 04.03.2022


HerodHerod

2 5

Pomogą ale nie powiedzą dzień dobry :) 19:42, 04.03.2022


Świadek JehowyŚwiadek Jehowy

7 2

W ciągu kilku dni przybyło wiele rodzin w skład których wchodziły również osoby wykluczone, nie będące świadkami, a nawet sąsiedzi Świadków. Wszystkim bez wyjatku została udzielona pomoc w postaci jedzenia, rozmowy i zakwaterowania razem z rodziną. 13:29, 05.03.2022


nie dmij przed sobą nie dmij przed sobą

11 7

Skoro już linki prowadzą do jw.org, to jak ten pochwalny post (napisany przez samych Świadków podkreślmy - bo to "materiał prasowy") wygląda w kontekście Strażnicy...

Sami piszą:
" „Kiedy więc dajesz dary miłosierne, nie dmij przed sobą w trąbę, jak to czynią obłudnicy w synagogach i na ulicach, aby ich ludzie chwalili. Zaprawdę, powiadam wam: już odbierają w pełni swoją nagrodę” (Mateusza 6:2).

Słowo greckie a·peʹcho, oddane tu zwrotem ‛odebrać w pełni’, często występowało w pokwitowaniach handlowych. Użycie go w Kazaniu na Górze wskazuje, że obłudnicy już ‛odebrali swą nagrodę’, to znaczy „potwierdzili na piśmie jej otrzymanie: zrealizowali swe prawo do niej i pokwitowali jej odbiór” (W. E. Vine, An Expository Dictionary of New Testament Words). Do udzielania wsparcia ubogim zobowiązywano się publicznie na ulicach. Imiona ofiarodawców wyczytywano w synagogach. Najhojniejsi mieli przywilej siedzieć w czasie nabożeństw obok rabinów. Ponieważ dali po to, by ich widziano, i faktycznie byli widziani i podziwiani, więc na poświadczeniu o otrzymaniu zapłaty za swą dobroczynność mogliby napisać: „Kwituję odbiór całej kwoty”. Jakże odmiennie brzmiała rada Jezusa! Dawaj „w skrytości; wtedy ci odpłaci Ojciec twój, który patrzy na to, co w skrytości”


Czy wysyłanie notek prasowych, by wychwalały Świadków ma coś wspólnego ze skrytością? 18:32, 03.03.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Czarna OwcaCzarna Owca

5 1

Ciekawe czy rzecznik zaraportował sobie czas :D 20:04, 03.03.2022


Ps. Ps.

3 4

Dzień dobry :) Bardzo dobrze, że piszą. Wiele sie można od nich Nauczyć. Swiadkowie Jehowy bez prasowych materiałów, sa jacy są, a swoje wierzenia jako chrzescijani opieraja wyłącznie na Biblii. Cieszę sie niezmiernie że znam tych ludzi i wiem jakie prowadzą życie. Czytalem gdzies ostatnio materiał w jednej z publikacji Religii Rzymskokatolickiej, gdzie zachecano wlasnie swoich wiernych do naśladowania tych wlasnie Swiadkow Jehowy, no i do gloszenia Ewangeli,(jakby rzcz nie z tej ziemi-przeciez to polecil sam Jezus :)), co oni robia na codzień. Super, wspaniali ludzie :) Neutralni w wielu sprawach no i przede wszystkim jako chrzescijani - znani z Miłości - nie biora broni do reki :) Wszystkiego dobrego. 09:24, 04.03.2022


MAŁA MAŁA

0 2

To co piszesz to sama prawda.Znan to z autopsji,byłam tam 30 lat. 23:41, 10.03.2022


nie dmij przed sobą nie dmij przed sobą

6 3

a tu link do artykułu: https://wol.jw.org/pl/wol/d/r12/lp-p/1990725 18:33, 03.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Chrześcijanie :) Chrześcijanie :)

8 7

Super, Swiadkowie Jehowy jak ich znam, zawsze, ale to zawsze za priorytet-Miłość do Boga i do ludzi :) Co widać na codzień. Swiadkiem Jehowy sie jest 24/7, a nie od święta. Ps. Znam tych ludzi od lat i dziwi mnie bardzo, jak ktoś im zarzuca zle intencje :) Ale wiem jedno- oni nie udaja chrzecijan-oni ich zycie i... dowodzi oddania dla Boga Jehowy i okazywania miłości - Wszystkim Ludziom-nie tylko Swiadkom Jehowy :) Pozdrawiam Wszystkich :) 09:38, 04.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HerodHerod

2 6

Spytaj o tę miłość do bliźnich, którzy zmienili zdanie i opuścili tę religię. Nawet ręki nie podadzą ani dzień dobry nie powiedzą do nich. Do rodziny nie zadzwonią gdy już nie są świadkami. Ale tego publicznie nie przyznają. 19:41, 04.03.2022


filantropfilantrop

11 5

Krytykujący w tym artykule ŚJ powinni się zastanowić o co tu chodzi ? Sytuacja jest ewidentnie jasna POMOC LUDZIOM . Złośliwości i małostkowość zostawcie sobie dla siebie a nie czepiacie się dobrych uczynków. 10:05, 04.03.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Papa smerfPapa smerf

2 5

Pomoc ludziom, a pomoc tylko swoim, w dodatku z przechwalaniem się w mediach to nie to samo. Marketing jak u WOŚP-u, z tą małą różnicą, że WOŚP pomaga bez pytania o religię... 10:28, 04.03.2022


To smutneTo smutne

2 2

Aaaa no tak 🤣 bo to nie są ludzie? Tylko swoi 🤣 14:01, 04.03.2022


waldomorowaldomoro

12 4

Muszę się wypowiedzieć... Moja Żona jest Świadkiem i wraz z dwoma duchowymi siostrami wyrusza jutro nad ranem na przejście graniczne pomagać uchodźcom w ramach wolontariatu, nie jako Świadek. A zatem prawdą jest, że ŚJ pomagają nie tylko współwyznawcom, ale również potrzebującym pomocy spoza organizacji. I tak powinno być. Jeżeli to prawda, że jakiś "bracisko" z Gdańska nawołuje do unikania pomocy osobom nie będącym Świadkami Jehowy, to znaczy tylko tyle, że się w swej gorliwości zagalopował i bliżej mu ortodoksyjnego Żyda niż do wyznawcy Chrystusa. Pozdrawiam wszystkich :) 10:33, 04.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

anonimowy anonimowy

0 2

Muszę powiedzieć że wczoraj oddałem kilka plaszków, kredki, plasteline, dla Dzieci z domu dziecka z Ukrainy. One nie są z rodzin Świadków Jehowy i jestem szczęśliwy z tego powodu. pozdrawiam serdecznie 13:42, 04.03.2022


To smutneTo smutne

18 4

Nawet gdyby się okazało, że pomagają tylko swoim to, zamiast się cieszyć, że pomagają i odciążają systemy rządowe, to energię zużywacie na hejt. Bardzo biedni z Was ludzie ziejący nienawiścią. A jak pomagają nie tylko swoim, to również kłamiecie. Lepiej weźcie z nich przykład i jedźcie na granice pomagać. 13:59, 04.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

anonimowy anonimowy

2 1

popieram 👍 09:38, 05.03.2022


HerodHerod

4 10

To dziwne, bo na wizyty pasterskie do swoich braci w wierze boją się przychodzić z powodu wirusa i wizyty online proponują. Widać na pokaz już wirusa się nie boją. 19:37, 04.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

anonimowy anonimowy

1 1

To jest miłość w działaniu do bliźniego by go nie zarazić wirusem, dlatego proponują wizyty pasterskie online. 22:28, 04.03.2022


do papy smerfa: do papy smerfa:

6 4

tylko że WOŚP bierze za to pieniądze, a ŚJ nie biorą pieniędzy za pomaganie innym ludziom w tym uchodźcom🙄 12:01, 05.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Slav_UkrainiiSlav_Ukrainii

4 3

No tak świadkowie pomagają swoim, a tymczasem Rydzyk szczuje na uchodźców. 15:55, 05.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

waldomorowaldomoro

1 0

Na pseudouchodźców, którzy przemieścili się z białoruskiej granicy.. 12:50, 11.03.2022


Do wszystkich malkonDo wszystkich malkon

11 3

Świadkowie pomagają źle, Świadkowie nie pomagają też źle....już widzę jak Ci wszyscy którzy tutaj plują jadem, pomagają Ukraincom. Przeciez już niektórzy z was na forach marudzą, ile to kasy pójdzie na utrzymanie ich i czasu. Takze pozostawię to bez komentarza. 18:06, 05.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do HerodaDo Heroda

2 2

Herod chyba coś ci w życiu nie wyszło, nie lubię, czy nie popieram to omijam szerokim łukiem. A nie tracę czas i energie na pisanie paszkliwili dla samej przyjemności. I ty się nazywasz chrześcijaninem.....Putin też kłamstwa mówił w Rosji na Ukrainę i teraz mamy co mamy. 18:13, 05.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kubuś Kubuś

12 4

Ktoś tu jedzie po świadkach Jehowy. Może krytykujcie chrześcijan z Rosji, którzy strzelają do chrześcijan z Ukrainy. Świadkowie nigdy nikogo nie zabili i to jest jedyna taka religia. To jest miłość do bliźniego i Boga. 20:11, 05.03.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MAŁAMAŁA

2 2

I tu się mylisz. 23:45, 10.03.2022


KtosKtos

2 2

Zabić może nie zabili, ale ponad tysiąc przypadków pedofilii zamiecione pod dywan (komisja australijska) 23:51, 10.03.2022


Ruskie pierogi Ruskie pierogi

5 2

Nikt Ukraińców nie pyta o religię. Ale już pod granicą białoruską religia i kolor skóry sprawił, że z pomocą było dużo gorzej. JW to religia, trudno się dziwić, że w sposób zorganizowany pomagają wyznawcom. A nikt nikomu nie zabrania pomagać też innym prywatnie. 20:18, 05.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

anonimowy anonimowy

0 1

popieram 👍👍 14:08, 06.03.2022


Neutralny ...Neutralny ...

3 4

Jacy są Świadkowie tacy są ..Ale pomoc niosą przynajmniej swoim ...
Ale ciekawy jestem czy tatuś z Torunia udostępni przynajmniej oponę ze swojego Maybacha ..🤣 13:33, 06.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

anonimowy anonimowy

0 1

popieram. także jestem ciekawy czy chrześcijaństwo udostępni uchodźcą miejsca na azyl w swoich rezydencjach Tak? 14:10, 06.03.2022


Do Kubusia: Do Kubusia:

4 5

Masz rację w zupełności. Świadkowie Jehowy to jedyna religia na świecie która nie podnosi broni przeciwko innym narodom. Stosują się do słów z Księgi Izajasza 2: 2 - 4. 15:19, 06.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RysiekRysiek

5 2

Jeśli bowiem miłujecie tych, którzy was miłują, cóż za nagrodę mieć będziecie? I jeśli pozdrawiacie tylko swych braci, cóż szczególnego czynicie? ”. 
MT 5. 38 - 48
12:00, 07.03.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do Rysiek: Do Rysiek:

0 0

(Odczytaj, Mateusza 22: 37 - 40 edycja świętego Pawła).
Gdyby wszyscy ludzie stosowali się do tych słów to nie byłoby żadnych problemów z wojną i nie byłoby takich akcji jakie widzimy obecnie na własne oczy 👍 10:49, 09.03.2022


MAŁAMAŁA

0 0

BRAWO👏👏👏👏 23:47, 10.03.2022


Kris Kris

5 3

Tak narzekacie, że Świadkowie sobie pomagają a nie widzicie tego, że i Ukraińcy i Rosjanie należą do tej samej religi. Tłuką się i zabijają. Powinniście uczyć się od Świadków Jehowy 12:10, 07.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do Kris: Do Kris:

1 1

popieram👍 10:21, 08.03.2022


obciachobciach

5 8

ten napis na kartkach to reklama jakiejs strony internetowej? tez sobie wybrali moment na reklame 12:38, 07.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do obciach: Do obciach:

2 3

Na tej stronie internetowej znajdziesz wszystkie odpowiedzi na swoje pytania. Wcale nie jest to obciachem👍 10:39, 08.03.2022


Nati Nati

12 5

Komentarz kieruje do ludzi, którzy krytykują postawę Świadków Jehowy. Wyobraźcie sobie, że Wasza rodzina i sąsiad jest w niebepieczeństwie. Komu najpierw pomożecie ? Oczywiste jest to, że rodzinie. Jak już upewnisz się, że są bezpieczni będziesz myśleć jak pomoc sąsiadowi. Świadkowie Jehowy na całym świecie traktują się jak jedna wielka rodzina. Chcą nieść pomoc najbliższym, ale to nie oznacza, że nie myślą czy nie robią dobrych rzeczy dla innych. Robią i wiem o tym z dobrego źrodła. Nikt nie jest w stanie pomoc każdemu. Dlatego piękne jest to, że mnóstwo osób angażuje się, żeby nieść dobro. Zarówno Świadkowie Jehowy zasługują na pochwałe jak też inne osoby czy instytucje. 14:27, 07.03.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do Nati: Do Nati:

4 1

zgadzam się z tym co napisałaś👍 10:19, 08.03.2022


Jeremiasz Jeremiasz

0 0

Tylko czy inni pomagający : Wszystkim a nie tylko swym wspolwyznawcą, twierdzą w swych "Broadcastingach" czy czasopismach , że "są najlepsi i tylko ich działanie jest kwintesencją Chrystusowej miłości"? Czy Świadkowie zaangażowani w akcji pomagania swoim byli gotowi zrobić cokolwiek aby pomóc też "nie swoim" ? Czy członkowie CK okazali jakąkolwiek osobistą ofiarność dając coś uchodźcom od siebie , czy też tylko liczą na indywidualną ofiarność "szeregowych" wyznawców aby później błyszczeć na tle...ich ofiarności? . Czy te dobre działania w świetle nauczania Pana Jezusa z Mateusza 5: 46-47 są powodem do przechwalania się takimi artykułami jak ten powyższy? Oceń to w swym sumieniu sama. 15:56, 09.05.2022


KruszynkaKruszynka

5 8

Pomagają tylko swoim wspolwyznawcom, reszta to ludzie ze "świata" jeżeli ktoś z tej organizacji odchodzi to nawet dzień dobry mu nie odpowiedzą,a co dopiero pomoc w potrzebie 14:43, 07.03.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

anonimowy anonimowy

0 4

Jeżeli tego nie rozumiesz, to proszę nie wypowiadaj się na ten temat, bo bzdury mówisz o nas. 10:11, 08.03.2022


JanekJanek

0 2

Tabliczka to nie reklama tylko najszybszy sposób znany sj na poinformowanie przyjeżdżających że mogą liczyć na pomoc swoich współwyznawców od ręki są zawożeni w miejsca gdzie się nimi ktoś zaopiekuje żeby nie musieli spać na dworcu lub iść do masowych sypialni dla uchodźców . Zapewne jakieś inne ugrupowanie chodziło by po dworcu z krzyżem .Może chodzą z krzyżem może nie ale tabliczka to nie reklama . Jakiś reporter się zainteresował to rzecznik prasowy mu wyjaśnił . Śj nie potrzebują reklamy a tym bardziej reklamy strony która jest w największej ilości języków na swiecie co wszyscy wiedzą. Co niby ta reklama miała by dać .? Ktoś z tą reklama to wiedzą nie zabłysnął -z drugiej strony nikogo z krzyżem nie widziałem żeby zabierał z dworca ludzi i na plebanie zawoził . Sj nie legitymują nikogo z przyjeżdżających i nie sprawdzają w żadnych systemach ewidencyjnych czy on jest czy nie jest sj. Podejdziesz i powiesz że potrzebujesz pomocy z rąk sj to natychmiast ja uzyskasz . sj zbieraja dla swoich współwyznawców w potrzebie datki i wykorzystują te zebrane środki na takie również okazje
Dobrowolne datki rowniez ksiądz na tace zbiera i z nich też pomaga potrzebującym .w takich przypadkach widać kto jaki robi użytek ze środków. 20:44, 12.03.2022


AA

10 1

Niech każde wyznanie czy grupa społeczna stanie na granicy i czeka na swoich. Niech ich przyjmie pod swój dach i żywi przez nieograniczony czas. Nikogo nie będzie na granicy. Każdy będzie bezpieczny♥️ 23:43, 07.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Arkadiusz JurekArkadiusz Jurek

5 12

Hańba tej sekty sięga dna! Pomagają tylko swoim reklamując przy tym swoją stronę internetową! Wyłapują swoich, bo wierzą, że tylko oni ocaleją w nadchodzącym Armagedonie! I ci, którzy zdąrzą przejść w ich szeregi! To niebezpieczna sekta! "Jeśli bowiem miłujecie tych tylko, którzy was miłują, jakaż za to dla was wdzięczność?" Łk 6:32 10:07, 08.03.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

anonimowy anonimowy

0 2

A co rozumiesz przez słowo "sekta"? 10:13, 08.03.2022


AA

3 4

To nie jest żadna reklama. Każdy Świadek Jehowy zna ten znak i z daleka rozpozna że tam czeka na niego jego duchowa rodzina. Jaka sekta …. zobacz definicje sekty i zastanów się czy ty w takiej nie tkwisz… Jesteśmy jedyną religią która nie bierze broni do ręki. 00:35, 09.03.2022


RobinRobin

0 1

Jakbyś znał i rozumiał to co napisane jest w Biblii to nie napisałbym takiego bluźnierstwa. 16:37, 21.03.2022


Do Arkadiusza Jurka:Do Arkadiusza Jurka:

2 0

Sekta (od łac. secta – kierunek, droga, postępowanie, zasady, stronnictwo, nauka, od sequi – iść za kimś, postępować, towarzyszyć lub łac. seco, secare – odcinać, odrąbywać, odcinać się od czegoś) – pierwotnie grupa społeczna powstała na skutek rozłamu (schizmy) wśród wyznawców jakiejś ideologii lub grupa kultowa powołana po doświadczeniu religijnym jej założyciela[1]. Jeden z trzech typów organizacji religijnej (obok kościoła i denominacji religijnej)[2]. Współcześnie termin sekta ma pejoratywne konotacje w języku potocznym. Dlatego socjologowie religii wypracowali równoznaczne, a neutralne określenie nowy ruch religijny. Ustawodawstwo polskie posługuje się natomiast pojęciem związek wyznaniowy, pojęcie sekta w nim nie występuje. 10:00, 09.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OZONOZON

3 3

Wedle wszystkich krzykaczy szkalujących Świadków Jehowy, pomaganie w ich ogólnym pojęciu to coś nie wyobrażalnie nienormalnego .Tak się rozpędzili w tym temacie że zatracili resztki humanitaryzmu . Robią prawie wojnę religijną . Dam wam radę pomagajcie i nie narzekajcie bo z pomocy wynika coś dobrego a z narzekania tylko frustracja i zszarpane nerwy . No chyba że to wasz sposób na życie to pogratulować wyboru. 13:00, 10.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

z ukosaz ukosa

6 8

bylem tam dluzsza chwile i nie zauwazylem zeby ktos do nich podchodził ani oni do kogos podchodzili, tylko stali z tymi znakami, zeby chociaz jakąs zupę wydawali albo herbatę gorącą a oni tylko stali (czy to jest uznawane za pomoc?) 14:15, 10.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ze zrozumieniemZe zrozumieniem

5 4

A artykuł czytałeś/czytałaś ze zrozumieniem "Przybywających tam współwyznawców witają grupy z tablicami z napisem „JW.ORG” więc stoją i witają. Zupę dają, jak już ich zabiorą z granicy, razem z zupą dają dach nad głową i umożliwiają odpoczynek.

Ale w Twoim komentarzu chyba chodzi tylko o dezinformacje!? 15:49, 10.03.2022


MAŁAMAŁA

4 5

Powinni za przykładem innych osób mieć jakiś stolik,wydawać posiłek bo ich bracia być może od dłużzzeg czasu nie jedli,nie spali i są wyczerpani.Pierwszy posiłek powinien być od jw.org bo same tabliczki to za mało.Ale reklama dźwignią korporacji. 23:55, 10.03.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

z ukosaz ukosa

3 3

dokładnie, wlasnie o tym mowilem, zadnej zupy zadnej herbaty tylko stoją i się reklamują 11:01, 11.03.2022


anonimowy anonimowy

3 3

ponieważ przybywający Świadkowie Jehowy z Ukrainy, dostają to wszystko już na miejscu w Sali Królestwa. I nie rumumiem jak można się wypowiadać o ludziach w ten sposób? 😐 11:57, 11.03.2022


KobietaKobieta

0 0

Czy to czas na krytykę inicjatywy pomagania? Jak SJ pomogą swoim bo traktują ich jak rodzine to jest złe? To jak w samolocie najpierw maska sobie a później innym… Czuja obowiązek wobec siebie, myśle , ze na całym świecie każdy S. J indywidualnie wspomaga wszystkie akcje zbiórek . 10:11, 03.04.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jeremiasz Jeremiasz

1 0

Czy Świadkowie w swym działaniu zdefiniowanym : " pomagam tylko swoim' uczą się od Pana Jezusa. Czy słuchają Jego nakazu? Oceńcie sami , odczytanie Mateusza 5:46-47. Czy Pan Jezus takimi działaniami kazał się przechwalać? Czy Caritas pomagał na granicy tylko katolikom? Czy taką postawa Świadków nie przypomina raczej postawy faryzeuszy którzy przechwalali się na wyrost swoją pobożnością i wspaniałością? 15:41, 09.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%