Zamknij

Potrzebne strzałki na rondzie? [SONDA]

07:31, 13.03.2017 Aktualizacja: 07:44, 14.03.2017
Skomentuj

Rondo u zbiegu ulic Hrubieszowskiej, Jana Pawła II i Wyszyńskiego nosi imię Honorowych Dawców Krwi, ale kierowcy nazywają je Rondem Honorowych Dawców Organów i pytają o możliwość narysowania strzałek na asfalcie, które ułatwiłyby ruch.

O sprawie pisaliśmy już trzy lata temu. Na Facebook`u ruszyła nawet akcja "Namalujmy strzałki na zamojskich rondach". Pomimo upływu czasu temat wraca jak bumerang. Jak dotąd strzałek na rondzie nie ma.  Jest za to, jak to żartują starzy szoferzy, "kult prawego pasa". O co chodzi z tym kultem? Należy zacząć od początku problemu,
Wielu kierowcom przybyło siwych włosów, gdy próbowali wydostać się z lewego, wewnętrznego pasa ronda. Zdarzały się przypadki, że delikwent potrafił jeździć w kółko nawet i kilkanaście minut, aż ruch się przerzedził albo ktoś z kierowców na prawym pasie zlitował się i przepuścił nieszczęśnika.
Z tego powodu wielu kierowców, nawet tych z Zamościa z wewnętrznego pasa - służącego do skrętu w lewo i zawracania - w ogóle nie korzystają i bez względu na kierunek jazdy trzymają się pasa zewnętrznego, prawego. Bywały jednak i przypadki, gdy kierowcy spoza Zamojszczyzny, czy to nie znając dokładnie przepisów, czy zdenerwowani sytuacją próbują opuścić rondo bezpośrednio z lewego pasa. Wtedy często słychać pisk hamulców. W najlepszym wypadku tylko ich. Bywa jednak, że nie tylko.
- Zdarza się, że na rondzie dochodzi do kolizji, ale w innych rejonach miasta też do nich dochodzi, także nie można powiedzieć, by ta liczba była znacząca - powiedziała nam podinsp. Joanna Kopeć, rzecznik zamojskiej policji. - Wszystko przez nieznajomość przepisów - dodała.
A co mówi kodeks drogowy? Przepis jest jednoznaczny i określa, że jadąc na wprost możemy zająć dowolny pas, skręcając w lewo zajmujemy wewnętrzny pas ruchu i tak samo przy zawracaniu. Natomiast skręcając w prawo na rondzie przy pierwszym zjeździe w prawo włączamy prawy kierunkowskaz i ustawiamy się na prawym pasie. Wiele osób nie radzi sobie ze zmianą pasa ruchu. Taka zmiana jest dopuszczalna, ale mamy ustąpić pierwszeństwo pojazdowi, który się na tym pasie znajduje.

[WIDEO]132[/WIDEO]


Przepisy przepisami, a życie życiem. Co jakiś czas na adres redakcji, bądź na nasze profile w portalach społecznościowych otrzymujemy alarmy i informacje o zdarzeniach na tym rondzie.

"Kierowcy z rejestracjami jeżdżą jakby znaków nie znali. Jaki mężczyzna jadący Clio na hrubieszowskich numerach zjechał z ronda bezpośrednio z lewego pasa zajeżdżając mi droge. W ostatniej chwili wyhamowałam"

"Zrobiłem trzy kółka po wewnętrznym pasie ronda zanim kierowca tira z Ukrainy się zlitował i mnie puścił."

"Codziennie jeżdżę tym rondem i prawie codziennie widzę, że nikt nie używa lewego pasa. Ludzie jadą w lewo i zawracają prawym. To może w ogóle zlikwidować ten lewy?"

A jak wy uważacie drodzy Czytelnicy? Zapraszamy do udziału w sondzie.

Strzałki na rondzie Honorowych Dawców Krwi są potrzebne?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
Tak 78%
Nie 21%
Nie mam zdania 2%
(Daniel Czubara)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(51)

fsdfsdfsdfsdfsdfsd

0 0

"A co mówi kodeks drogowy? Przepis jest jednoznaczny i określa, że jadąc na wprost możemy zająć dowolny pas, skręcając w lewo zajmujemy wewnętrzny pas ruchu i tak samo przy zawracaniu."

tak trochę niejasno to napisane... na rondzie nie da się jechać w lewo: można zjechać z ronda 1/2/3/4/5 zjazdem, ale zjeżdża się zawsze w prawo (to jest droga jednokierunkowa owinięta wokół wyspy centralnej) i siłą rzeczy przy zjeżdżaniu z drogi jednokierunkowej w prawo trzeba się zbliżyć do prawej krawędzi, prawego pasa (czyli zjeżdżanie z ronda ze środkowego pasa jest niepoprawne)

jeżeli strzałek nie ma, to można jechać dowolnym pasem ronda - gdyby były namalowane, to coś innego;
poza tym - tutaj najlepiej sprawdziłoby się wymuszanie jazdy odpowiednim pasem - tak, jak jest np. na rondach przy lotnisku w Świdniku

a że nikt nie wpuszcza... gdyby były strzałki, to nie byłoby tego problemu - wtedy prawy pas zdecydowanie by się odludnił

08:29, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antyKODantyKOD

0 0

nie tylko strzałki, potrzebne są również linie. Niestety dochodzę do wniosku że w Zamościu 2 pasy na rondzie to za dużo i już kierowcy nie widzą jak mają jechać...

08:31, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niknik

0 0

strzałki niczego nie zmienią, i tak z lewego pasa trzeba bedzie zjechac na prawy, powinien byc jeden pas i nie byłoby problemu, to rondo ma za małą średnice żeby był czas za zmiane pasów bez zajezdzania sobie drogi

08:49, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hmhm

0 0

Wieśniaki z LZA,LTM,LHR,LBL to zakała zamojskich dróg.Na prostej 2-pasmówce gaz do dechy a na rondzie czy skrzyżowaniu ani BE ani ME.Do pługa a nie za kierownicę!

08:49, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkomieszko

0 0

A czemu ten tekst leci jakby sto diabłów za nim gnało, nic nie można przeczytać.

08:51, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

onon

0 0

a może rondo turbinowe? https://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe

09:04, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do redakcjiDo redakcji

0 0

Zwolnijcie napisy w prezentacji.

09:14, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzoferSzofer

0 0

Temat wraca jak bumerang, a reakcji i tak żadnej nie będzie. Podyskutujemy sobie o słuszności prawdy mojszej od twojszej a i tak najmojsza prawda jest taka, że nic się nie zmieni bo rządzi urzędnik. Od dawna aby nie stać w oczekiwaniu na wjazd trzeba polecieć lewym pasem (uważając aby się zrównać z samochodem po prawej na przejściu, bo za wyprzedzanie i omijanie niebiescy kasują i to porządnie) i z lewego pasa od razu w prawo na pierwszy zjazd. Metoda może brutalna ale skuteczna - niestety. A co do dyskusji to możemy sobie dyskutować, robić sondy, petycje pisać itp. Szkła się pozamiata, plastiki pozbiera i cały młyn jak się kręcił, tak się kręci. To nie jest tylko sprawa strzałek, ale trzeba projekt, opracowanie, badania sensu zmian. Musi ruszyć cała urzędnicza machina - dla kilku strzałek? Po co? A o rondzie turbinowym nawet nie piszcie. To już wyższa szkoła - dawniej takich nie było to i po co teraz jakieś wynalazki tworzyć - cytując logikę urzędnika.

09:15, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

0 0

Rondo turbinowe byłoby chyba lepszym rozwiązaniem. Gorzej byłoby dla tirów (zbyt mały promień ronda). Myślę, że to też należałoby poprawić.

09:21, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

młodymłody

0 0

Tak jak napisane są i kierowcy z siwymi włosami i z innymi tablicami rejestracyjnymi niż Zamość oni tez nie potrafią jechać nie tylko po tym rondzie. Bo niby gdzie takie rondo jest ! w Hrubieszowie czy Skierbieszowie a może w Biłgoraju! Powinna policja takich wyłapywać karać mandatem i na przeszkolenie inaczej nie nauczymy w inny sposób nauczyć jeździć...

09:28, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do młodydo młody

0 0

Co do tablic to masz trochę racji, co do wieku to niestety nie, bo nieraz widzę jak "młodzi" pokazują swoje "umiejętności" i brawurę. A do Biłgoraja to się przejedź bo dawno tam lub wcale nie byłeś.

09:37, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do nikdo nik

0 0

Strzałki właśnie usprawniłyby jazdę po tym rondzie, wystarczy oznaczyć, że z prawego pasa na dojeździe skręcamy w pierwszą w prawo na rondzie i zajmujemy prawy pas. Jadący środkowym nie musiałby obawiać się jadących w kółko pasem zewnętrznym.

10:00, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

niewiele to da.
na rondzie Lubelska-Sikorskiego-1 Maja są strzałki i linie ciągłe.
I np. "miszczowie" jadąc Lubelską na Lublin z prawego pasa potrafią pojechać na wprost pomimo strzałek i linii ciągłych zajeżdżając przy okazji drogę jadącym prawidłowo

10:01, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LZALZA

0 0

@Anonim
Właśnie, że dużo da. W takiej sytuacji bezdyskusyjnie wina będzie leżała po stronie "przecinającego" linie.

10:24, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KmicicKmicic

0 0

Strzałki nic nie dadzą to będą pieniądze wyrzucone w błoto. Trzeba zmienić system szkolenia kierowców, aby umieli się zachować bardziej stosownie przy nie typowych sytuacjach.

10:24, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZamośćZamość

0 0

Myślę, że robią to celowo, aby ominąć kolejkę.

10:32, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MuMu

0 0

Strzałek nie będzie, bo są one nie na rękę policji, która upatrzyła sobie te ronda do polowania na kierowców i mają zabawę jak Szyszko z bażantami. Dodatkowo drugim beneficjentem braku strzałek jest WORD, który również kasuje kasę, Od kiedy przenieśli ośrodek na Kilińskiego jakby zniknęły samochody egzaminacyjne a wynika to z tego, że większość zdających na rondach kończy swoja przygodę z egzaminem. Dla oburzonych, że źle uczą chciałbym im przypomnieć, że na egzaminie nie ma czegoś takiego jak "puszczanie" i jakiekolwiek zwolnienie innego kierowcy jest traktowane, jako wymuszenie pierwszeństwa.

11:25, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwertyqwerty

0 0

Mam pytanie na temat rowerzystów. Czy rowerzysta może przejechać przez jezdnię nie zatrzymując się mam na myśli drogi rowerowe przechodzące przez to duże rondo. ??

12:18, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TutejszyTutejszy

0 0

Największy problem jest z bydłem z LZA,LTM i LHR. To przyjeżdża z wiosek na zakupy do marketów i w niedzielę na Mokre. 500+ niestety tylko pobudziło ich apetyt. Wpieprzają te tanie wędliny a ich hulksfageny tylko trzeszczą,

12:56, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LZALZA

0 0

@Tutejszy
Dzieciaku, jak od rowerka odczepiłeś sobie dodatkowe kółeczka to nie znaczy, że jesteś już szeryfem w mieście.

13:31, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TutejszyTutejszy

0 0

do LZA, uderz w stół a nożyce się odezwą, wpieprzasz te tanie wędliny to i byle co piszesz. Zmień tego wieśwagona, odżywiaj się lepiej i wyglądaj jak człowiek.

13:50, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LZA1LZA1

0 0

do "tutejszy": głupich nie sieją, ale niestety są wśród nas, proponuję lecz się na nogi bo na głowę to już za późno.

14:16, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Administrator NamaluAdministrator Namalu

0 0

Roztocze.net - dziękujemy za odkopanie naszej inicjatywy. Przyznam, że po wielu staraniach, pytaniach, pismach do prasy, czy innych mediów oczywiście rozpoczynając w odpowiednich Urzędach zwątpiliśmy, iż w Zamościu ważne jest bezpieczeństwo ludzi.
Dziękujemy za wsparcie i pozdrawiamy wszystkich Zamościan.
Zapraszamy na Facebook - Namalujmy strzałki na Zamojskich Rondach!

15:48, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Taka prawdaTaka prawda

0 0

każdy LHR nie wie kto ma pierwszeństwo, a każdy LTM jedzie 20-30 km/h tam gdzie można jechać 50.

15:49, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Taka prawdaTaka prawda

0 0

Administrator Namalujmy Strzałki, wyślijcie jeszcze informacje o inicjatywie do Nowego Kuriera, Tygodnika Zamojskiego, eZamościa i Portalu Zamojskiego, a o inicjatywie zrobi się głośno. Ja popieram rękami i nogami. Skoro robi sie takie "bardziej zaawansowane" ronda, to brak oznakowania poziomego jest zadziwiający.

15:52, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Administrator NamaluAdministrator Namalu

0 0

Taka prawda - kilka lat temu wszyscy o tym pisali, nawet udzielałem wywiadu dla Radia Lublin, Katolickiego Radia Zamość i nic to niestety nie dało )-:

16:25, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XYZXYZ

0 0

wniosek do redakcji: aby takie wpisy, które osiągnęły mnie niż 10 czerwonych "okejek" powinny zostać usunięte z dyskusji, jak np. ta: "hm" dnia 13 marca 2017 o godzinie 8:49:55 napisał:
"Wieśniaki z LZA,LTM,LHR,LBL to zakała zamojskich dróg.Na prostej 2-pasmówce gaz do dechy a na rondzie czy skrzyżowaniu ani BE ani ME.Do pługa a nie za kierownicę!".

16:26, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ThomasThomas

0 0

Barwo - ta dyskusja już przybrała ton bo ty masz A-di, czy VW a ja jestem z miasta co widać słychać i czuć. jeszcze raz brawo dla miejscowych miastowych. Jakie to proste, nie trzeba mieszkać na wsi aby być wieśniakiem - wystarczy zobaczyć jak jeden z drugim zachowuje się przy stole.

Przyganiał kocioł garnkowi- zapominał wół jak pacholęciem był. Jakie to swojskie i prowincjonalne. Brawo miastowi, czytając jednego i drugiego nie dziwię się że jest taka a ne inna reklama sieci dyskontowej - normalnie jestem podbudowany.

Pozdrawiam tych z miasta.
Thomas

17:18, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lzlz

0 0

stop dla lza,lhr,ltm

18:18, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TORRES20400TORRES20400

0 0

Tak mi się wydaje, że to jednak kwestia dojrzałości emocjonalnej za kółkiem. Na trasie w Łabuńkach,tam taka długa prosta jest. Mijam ciągnik z naczepą, też mam gabaryt na plecach, i z na przeciwka sunie kolo 140km. To hamuję. Rezygnuję z manewru. Co się z koniem będę kopał. Ale "fuck you" ten z na przeciwka, jak mnie mijał, "za szybą" musiał pokazać. To jest po prostu kwestia kultury. Wzajemnego szacunku. To nie jest tak, że na tych wioskach, same debile mieszkają. Po prostu są ludzie i taborety.

18:56, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@TORRES20400@TORRES20400

0 0

"....Jak w robocie nie założę rękawic....Jak się zapomnę, to panie, tak się to zawsze wszystko, upierdoli po pachy, w najmniej oczekiwany momencie..." To jak to w końcu tak naprawdę jest?

19:16, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TORRES20400TORRES20400

0 0

Czasem trzeba przewieźć. Jak już się zrobi. A ja, akurat, tak się składa, że weterynarzem mnie jestem. A z dróg krajowych, jak najbardziej korzystam.

19:24, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@TORRES20400@TORRES20400

0 0

jestem, czy nie jestem?

19:26, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaszajasza

0 0

Takie dyskusje będą toczyć się w nieskończoność ponieważ nawet instruktorzy, policjanci i "znawcy" ruchu różnie interpretują zasady poruszania się po rondzie jak choćby przedstawiony tu poradnik, który nakazuje włączanie lewego kierunkowskazu gdy wjeżdżając na rondo mamy zamiar udać się w stronę świata, która jest po lewej ręce lub "zawrócić". Jadąc po rondzie nawet w kółko nie zmieniamy kierunku jazdy tak jak też nie zmieniamy kierunku jadąc serpentynami. Kierunkowskaz włącza się wtedy gdy zmieniamy pas ruchu lub zjeżdżamy ze skrzyżowania.
Będą różne interpretacje poruszania się po rondzie dopóki ktoś nie ustali jednego podręcznika, instrukcji z zobowiązaniem jego stosowania przez "wszystkich" uczestników ruchu.

20:09, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janosik 2janosik 2

0 0

Już powoli niedouczone filozofy zaczynają się rozkręcać. Brawo komuszki

20:36, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TORRES20400TORRES20400

0 0

Ażeby być douczonym filozofem, to trzeba jednak mieć coś tam pod beretem. Komuchem się po prostu jest ;-)

20:44, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

z_bokuz_boku

0 0

Komuchy się ostatnio mnożą jak króliki...

20:49, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TORRES20400TORRES20400

0 0

Ktoś tam mnie wywoływał w kategoriach. Tak "A" WKU, i "B+E" na wojnie i w cywilu ;-)

20:51, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Michał VW LZAMichał VW LZA

0 0

Z tym rondem jest jeszcze jeden duży problem. Otóż kierowcy stojący na drogach podporządkowanych widząc, że pojazd porusza się na rondzie pasem wewnętrznym (przyśrodkowym) [b]wymuszają pierwszeństwo[/b] włączają się do ruchu na rondzie. Błędnie zakładają że ich pas jest wolny. Uniemożliwiają tym samym płynna zmianę pasa ruchu dla pojazdu który chce skręcić w prawo i opuścić rondo. Taki manewr blokuje cały ruch na skrzyżowaniu.
Kodeks drogowy mówi dość jasno, że jeśli droga z pierwszeństwem przejazdu jest zajęta, to nie można włączać się do ruchu z podporządkowanej- bez względu na ilość pasów na tej drodze. Przynajmniej nie znalazłem takiego przepisu kiedy ostatni raz czytałem.

Prawda jest taka, że tam nie potrzeba ani strzałek ani pasów. Potrzeba tylko odrobinę kultury i wzajemnej życzliwości. Wystarczy wczuć się w sytuację innego kierowcy, przewidzieć jego zamiary i umożliwić ich realizację zamiast gnać na pałę bo "prawo jest po mojej stronie"

Tego sobie i wszystkim Państwu życzę,
Michał VW LZA

20:56, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KosaKosa

0 0

Projektowałem akurat to rondo w wersji turbinowej dla tej akcji od namalowania strzałek i jeżdżę na blachach LZA. Szkoda tylko, że styl i kultura jazdy tych wielkomiejskich LZ też wiele pozostawia do życzenia. Dodam tylko z codziennej praktyki, że podobny problem objeżdżania prawym pasem robi się na rondzie przy pływalni odkąd uruchomiono stację BP. Więc uważajcie bo i tu się można spotkać z logiką zamojskich i podzamojskich mistrzów kierownicy. Są takie naklejki naklejane na tylny zderzak "Wal śmiało ty płacisz". Przydała by się taka naklejka w wersji dla ronda, np. "Prawym pasem dookoła ronda"

21:52, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Andrea GailAndrea Gail

0 0

Po co to rondo???? Dużo prościej byłoby zrobić tam światła i byłby święty spokój - i o o ile byłoby taniej byłoby znacznie taniej. O ile sobie przypominam kiedy otworzono rondo dla ruch nie było na nim żadnych znaków poziomych.
Kolejnym pomysłem to kładki, lub przejście podziemne. w Końcu jest to obwodnica, takie rozwiązania są praktykowane.

21:54, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Praktyk ruchuPraktyk ruchu

0 0

Dla wszystkich, którzy mają problem z jazdą po skrzyżowaniach o ruchu okrężnym:
https://www.youtube.com/watch?v=CkZRTTZ5fUU

22:13, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Praktyk ruchuPraktyk ruchu

0 0

Przede wszystkim strzałki przed skrzyżowaniami o ruchu okrężnym są niezgodne z prawem. Rozporządenie nr 220 w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać znaki i sygnały drogowe i zasady ich umieszczania wyklucza taką możliwość. Zamiast malować bezprawne strzałki przed skrzyżowaniami o ruchu okreżnym może lepiej nauczyć się na nich jeździć?

22:26, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZnawcaZnawca

0 0

Lewy pas zasadniczo służy do wyprzedzania, a zjechać z takiego skrzyżowania można tylko z prawego pasa, bo na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym, kierunek jazdy wskazany na znaku C-12 - można zmienić tylko w prawo, w odpowiedni wyjazd. Jak nie umiesz zmienić pasa na skrzyżowaniu to nie pchaj się na lewy pas, tylko sobie objedź wyspę - bezpiecznie prawym pasem.
Także użycie lewego kierunkowskazu jest niedopuszczalne ( wyjątek to zmiana pasa z prawego na lewy) - jest nawet stosowny wyrok sądu na ten temat.

22:39, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

beretkaberetka

0 0

To dlatego tak na mnie zawsze trąbią na tym rondzie.Mam LZA.

22:39, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZnawcaZnawca

0 0

https://www.youtube.com/watch?v=E7FXXWqYm5k

22:53, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Andrea GailAndrea Gail

0 0

Na innych rondach w Zamościu jeździ się płynnie, a to rondo sprawia wrażenie jakby było niedopracowane.

23:18, 13.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

shikshik

0 0

"Ważne! Zjeżdżając z ronda z lewego, wewnętrznego pasa w przypadku kolizji z autem, które jedzie prawym pasem dookoła wyspy, ponosisz konsekwencje- jesteś sprawcą wypadku."
I wszystko w temacie jazdy lewym pasem. Po co mam się narażać na indolencję kierowców z bombowców i w razie kolizji bulić za ich głupotę, nieuwagę, czy co tam jeszcze- jadę zawsze prawym i jestem zabezpieczony. A zdania coniektórych, że nie potrafię jeździć skonfrontuję w czasie stłuczki- ja na pewno nie zapłacę- zgodnie z przepisami rzecz jasna.

08:41, 14.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Administrator NamaluAdministrator Namalu

0 0

shik - masz 100% RACJI. Dlatego właśnie na prawym pasie są na 200 metrów korki, a lewy jest wolny. Czy to jest logiczne? W takim razie na rondzie nie powinno być 2ch pasów, bo po co? Trzeba tak oznakować rondo, aby korzystanie z dwóch pasów było bezpieczne.

12:16, 14.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KKKK

0 0

Nasi drogowcy i włodarze miasta nie myślą perspektywicznie. Jak można było tak spaprać przebudowę skrzyżowania dwóch dróg krajowych w środku miasta. Za państwowe pieniądze trzeba było zaprojektować i wykonać w tym miejscu skrzyżowanie dwupoziomowe. Najprostszym rozwiązaniem byłby wiadukt na wprost wzdłuż Legionów-Jana Pawła II i pod nim rondo . Teraz ciężko do tego wrócić bo przebudowa była robiona 5 lat temu - choć jeszcze szansa jest. Ale to już ostatnia szansa. Za 10-15 lat powstanie ekspresówka S17 i ominie Zamość . Wówczas te drogi i rondo staną się drogami miejskimi. Ruch nadal będzie duży - będzie nawet wzrastał i to obecne rondo będzie się coraz bardziej korkowało. Na budowę wiaduktu z budżetu miasta nie będzie można liczyć. Szkoda ,że Zamość nie zrobił tak jak Chełm który teraz z rozmachem przebudowuje miejski odcinek "12" z wiaduktami i dwupoziomowymi skrzyżowaniami. Jeśli jest jeszcze szansa załapać się do podobnego programu to czas najwyższy !!!!!!!!!!!!!!!!1

21:43, 14.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do AdministratoraDo Administratora

0 0

Ależ korzystanie z tego ronda jest bezpieczne jeżeli kierowcy jeżdżą zgodnie z przepisami i nie zjeżdżają z lewego pasa. Wewnętrzny pas jest po to, żeby z niego korzystać. Jeżeli jest korek na prawym pasie, to zawsze wjeżdżam lewym i zmieniam pas na prawy na rondzie. Jeżeli nie da się zmienić w odpowiednim momencie, to objeżdża się wyspę i wtedy problemu już nie ma.

11:18, 15.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%