Zamknij

Moja wieś w Unii Europejskiej

13:11, 12.07.2016
Skomentuj

Oczami dzieci widzimy wieś w Unii Europejskiej już ósmy raz.

Można powiedzieć, że w tym roku oglądania było naprawdę sporo, bo na konkurs plastyczny organizowany każdego roku przez Lubelski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Końskowoli z siedzibą w Sitnie oraz Punkt Informacji Europejskiej "Europe Direct" przy Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji w Zamościu wpłynęło prawie 600 prac z 65 szkół podstawowych województwa lubelskiego (dla porównania: największa liczba do tej pory to 591 - w II edycji 2010 roku).
Z dużą przyjemnością uczestniczę w jury konkursowym od pierwszej edycji, bo spotkanie zarówno z organizatorami jak i z małymi dziełami sztuki, a potem ich twórcami, rodzicam i opiekunami na uroczystym wręczeniu nagród w Sitnie, jest zawsze dla mnie dużą przyjemnością. W tym roku wręczanie nagród odbywało się przy okazji XXX Jubileuszowej Wystawy Zwierząt Hodowlanych, Maszyn i Urządzeń Rolniczych - w niedzielę 11 czerwca - i uczestniczył w nim Dziekan WSZiA w Zamościu - Pan Andrzej Burda. W związku z jubileuszem organizatorzy dokonali pewnego zawężenia tematu do "zwierząt hodowlanych". Ta wyjątkowa ilość prac jest dowodem na to, iż ograniczenie, a właściwie wprowadzenie "tematu przewodniego", przyniosło jedynie korzyści. I może odrobinę statystyki: zgodnie z regulaminem (który jako cel zakłada "zachęcenie do zainteresowania problematyką polskiej wsi w Unii Europejskiej i twórcze przedstawienie swoich przemyśleń") wyróżniono 30 prac. Przyznano dwie pierwsze nagrody, dziewięć nagród drugich i i dziewiętnaście trzecich. W grupie nagrodzonych największą liczbę stanowili w tym roku uczniowie z Tomaszowa Lubelskiego. Najliczniejsi laureaci pochodzili z klas I i II (po osiem osób) - to znaczy, że najciekawsze prace wykonują ci najmłodsi, którzy odbierają świat spontanicznie i tę swoją dziecięcą radość potrafią utrwalić na kartonie bez żadnych ograniczeń i zahamowań. Można się domyślać, że w trakcie oglądania pokonkursowej wystawy będą wątpliwości i pytania: dlaczego nagrodzono pracę, która na wystawie może się po prostu nie podobać ? Ocena - jak chyba każda - nie jest rzeczą prostą, a jeszcze trudniej, gdy ocenie podlega dzieło sztuki. Zawsze będzie tu pewien subiektywizm, choć praca ma przede wszystkim spełniać regulaminowe wymagania. Oprócz walorów artystycznych uwzględnić należy sposób przedstawienia tematu, jego interpretację (oczywiście to, czy praca w ogóle jest na temat, a pokazanie "wsi w Unii Europejskiej" nie wydaje się być łatwe). Treść nie może jednak przysłonić formy, bo jest to bądź co bądź konkurs plastyczny. Wątpliwości narastają w momencie, gdy praca jest naprawdę ładna - zwierzęta jak żywe, piękny pejzaż w perspektywie linearnej, nie mówiąc o doskonałym doborze kolorów i sposobie ich nakładania na płaszczyznę.

Chciałoby się wtedy krzyknąć, że to jest naprawdę coś wyjątkowego, ale to tylko pierwsze wrażenie. Po chwili pojawia się dylemat, gdyż ten świat na obrazie młodego twórcy po bliższej analizie wydaje się być jednak w dużej mierze światem stworzonym kredką czy pędzlem podtrzymywanym przez rękę dorosłego człowieka - rodzica, opiekuna, może starszego rodzeństwa. Nie odbierajmy dzieciom radości tworzenia i pozwólmy im na spontaniczną wypowiedź. Na pewno nikt nie ma wątpliwości, że domowe ptactwo Kacperka Wilka z Łabuń - laureata I nagrody - to wyraźny ślad jego własnej ręki. Ekspresyjna i energiczna kreska - właściwie kilka kresek, doskonale oddaje charakter żywej istoty, wyróżniającej się barwnymi piórami ogona. Kacper odbierał swoją nagrodę z wielkim przejęciem - wszyscy widzieliśmy, że było to dla niego naprawdę duże przeżycie. Pierwsze miejsce ex aequo zajął Mikołaj Jędrak ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Tomaszowie Lubelskim - jego również zainspirowało domowe ptactwo. Pośród nagrodzonych prac zdecydowanie dominowały jednak łaciate krowy, może ze względu na dekoracyjne i kontrastowe czarno-białe plamy , choć czerń i biel to przecież barwy neutralne - tak zwane "niekolory".
Od ośmiu lat przez całe lato w holu pałacu w Sitnie można oglądać naszą europejską wieś - zobaczyć, jak dzieci odbierają otaczający je - zmieniający się - wiejski krajobraz. Jest on w istocie malowniczy i pełen uroku - drewniane płoty, bocianie gniazda, ciągniki pracujące w polu, a w tym roku dodatkowo jeszcze mnóstwo żywych stworzeń różnego gatunku. Patrząc na niektóre prace mamy wręcz wrażenie, że słyszymy cały ten ptasi zgiełk i zwierzęcy hałas. Podwórko Antoniny Tutki ze szkoły w Góździe Lipińskim - jednej z laureatek II miejsca - jest jakby trochę inne od pozostałych (może bardziej europejskie ?), bo są tu choragiewki na płocie i teraz już wiadomo, że to rzeczywiście polska "unijna" zagroda. Wśród zwierząt gospodarskich prym wiedzie łaciata krowa. Wesoła krówka spogląda zza płotu na obrazie Martyny Reszki ze Skierbieszowa. Ale sympatyczna jest też kózka Oliwii Szyszki z Potoka Górnego. Na pewno takich wesołych zwierzaków jest nie tylko w Potoku mnóstwo, bo tu na Zamojszczyźnie żyje się spokojnie na tej wyjątkowej - malowniczej - wsi, pośród złocistych pół, zielonych pastwisk i lasów. W naszych pasiekach wesołą brzęczą pszczoły - jak na obrazku Wiktorii Malinowskiej z Gozdowa, a miód z Roztocza jest przecież najlepszy. Wieś jest gwarna, wesoła i kolorowa. Ale okazuje się, że można potraktować ją też z pewnym humorem - pokazać przez pryzmat własnej wyobraźni tak jak zrobiła to Aleksandra Borowiec z Lubyczy Królewskiej: wesoły muzyk przygrywa na instrumencie - trochę dziwnej wiolonczeli w "unijnych" kolorach. Kto słucha jego muzyki ? Nie ma koncertowej sali. Słuchaczami w tym nietypowym wnętrzu są zwierzęta - uśmiechnięta świnka i wesoła krówka z kłosem w pysku. Autorka pokazała, że szarość kredki i kilka barwnych akcentów mogą także przenieść nas w inny świat, gdzie oprócz wyraźnej i głośnej muzyki natury gra zawsze muzyka w naszej wyobraźni i tę właśnie muzykę - wraz z radością życia i radością tworzenia - zawsze powinniśmy odnaleźć we własnej duszy - i taki jest przekaz tej dziecięcej spontanicznej twórczości.

(Izabela Winiewicz-Cybulska)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(31)

Adam CAdam C

0 0

tak to jest @ Co do istoty rzeczy zgadzamy się. I zapewne tak jak ty, ja również chciałbym takiej UE, jednak takowej UE nie, nie było i nie będzie.
Obecna UE po kryzysie finansowym, czy teraz w trakcie kryzysu imigracyjnego pokazuje swoją prawdziwą twarz. UE jest rządzona przez Os Berlin- Paryż przy pomocy Brukseli. Interes Niemiec faktycznie jest interesem UE - co do tego nie ma wątpliwości i nie ma sensu tego komentować.
Jednak mimo to dostrzegałbym korzyści - uczestnictwo w Europejskim obszarze gospodarczym i szanse z tym związane. To uczestnictwo daje nam poczucie bezpieczeństwa, zwłaszcza w obecnej zawiłej sytuacji geopolitycznej, wewnątrz i na zewnątrz UE.

21:29, 17.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ConceptOfPowerConceptOfPower

0 0

Wieś w Unii Europejskiej wygląda jak cała Polska - zadłużona, na glinianych nogach, w której nic się nie opłaca. Taniej ściągnąć z Zachodu niż wyprodukować na polskich ziemiach. Skończcie wreszcie tę propagandę i otwórzcie oczy. Pod przewodnictwem UE toniemy.

14:51, 12.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak jestTak jest

0 0

do "ConceptOfPower"

Jeszcze jeden nieudacznik, który swoje niepowodzenia upatruje w UE . Mów za siebie i nie wciskaj taniego i prymitywnego populizmu. Skoro twierdzisz , że toniesz to może naucz się pływać a nie oczekuj , ze ktoś ci da coś za darmo. UE wystarczająco dużo pomaga ale odczuwają to wyłącznie ci którzy wiedzą jak z tego korzystać a nie maruderzy i nieroby.

16:32, 12.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ConceptOfPowerConceptOfPower

0 0

Do Tak jest
Nie wiesz co osiągnąłem, więc mów za siebie. Nie będę się tutaj wypowiadał, bo temat jest zupełnie inny. Odnosisz się ad personam, bo nie masz innych argumentów. Sam sobie przeczysz. Mówisz, że każdy ma wziąć sprawy w swoje ręce, mi wypominasz, że czekam aż ktoś mi da coś za darmo. Nie czytasz moich postów, a pie**olisz głupoty. Do jakiej kategorii zakwalifikujesz dotacje unijne, jak nie czekanie na jałmużnę? Masz rozdwojenie jaźni chłopczyku/dziewczynko. Typowy internetowy napinacz, mocny na "klawiaturze". Na żywo bałbyś się dzioba otworzyć żeby ktoś Ci go nie skrzywił.

20:36, 12.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HejterHejter

0 0

"Tak jest" dostał parę złotych z matki Unii, więc zachwycony. A ja powtórzę: złodziej zabrał nam luksusowe auto, dogadał się z policją, więc sprawa została umorzona, potem tenże złodziej dał nam stary, wysłużony rower i każe teraz piać w mediach z zachwytu, jaki to szlachetny gest. Unia eksploatuje nasz rynek, ile może, dlatego nie możemy niczego osiągnąć w naszym kraju, choć jesteśmy narodem najwięcej pracującym w całej Unii. Unia kupuje sobie pewne grupy społeczne dotacjami, dopłatami itp. Ale to są ochłapy z tego, co z nas Unia wyciąga. To nie jest tak, że Polacy są leniwi, że są nieudacznikami, że są niedoukami. Po prostu przez lata dymała nas ruska bladź, teraz dymają nas Niemcy.

22:34, 12.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tomek ktomek k

0 0

mam nadzieję, że jak najszybciej wyjdziemy z Unii, wzorem Wielkiej Brytanii

00:47, 13.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak jestTak jest

0 0

do "hejtera" oraz do „ConceptOfPower

Jeśli wam tak źle w teraźniejszej Polsce i tęsknicie za tą z przed wejścia do UE to proponuję przenieść się na Białoruś ( a może wy już tam jesteście ).

Czytając wasze poglądy przypomina mi się propaganda komunistyczna kiedy wszystko co zachodnie było zgniłym kapitalizmem a jedyną słuszną drogą była ta na wschód.

Reasumując, zostaję przy swoim zdaniu, ponieważ zdecydowanie wolę UE od RWPG

PS. do „ConceptOfPower" faktycznie nie czytałem wcześniej twoich postów ale nie żałuje tego, ponieważ zapewne były na podobnym poziomie co ten o UE

10:46, 13.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ConceptOfPowerConceptOfPower

0 0

Do "Tak jest"
Manipulujesz naszymi wypowiedziami. To, że źle oceniamy Polskę w wersji państwa kolonialnego UE, to nie znaczy, że tęsknimy za tą, która była wcześniej. Być może jesteś zbyt ograniczony żeby zrozumieć, że niektórzy chcą całkiem innej Polski - silnej, niezależnej, sprawiedliwej. Hejter to Ci bardzo dokładnie rozpisał. Poczytaj kilka razy (widocznie musisz), może coś Ci tam zaświta.
Co do moich postów to się one chociaż same nie wykluczają, a Ty wbijasz sobie "samobóje" niemal w każdym przytoczonym przez Ciebie argumencie.

15:20, 13.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Adam CAdam C

0 0

Po pierwsze ci co byli największymi przeciwnikami UE czyli Polska wieś - przykład wystawa Sprzętu Rolniczego w Sitnie. Zadłużona wieś, o ile mi wiadomo do tej pory są dla rolników kredyty preferencyjne, różnego rodzaju benefity. Czy to zobaczyłem w Sitnie - jest na kieszeń zwykłego Kowalskiego, średnia cena sprzętu to kilkaset tysięcy złotych. Skoro rolnicy są tacy zadłużeni, to muszą mieć z czego spłacać. Z drugiej strony nie przypominam sobie, aby zwykli przedsiębiorcy korzystali z takiej pomocy państwa czy UE, nie mówiąc o zwykłych ludziach chcących założyć własny biznes.
Skoro jest na wsi tak źle, to jak wytłumaczyć fenomen dynamicznie rozwijającego się Ursusa??

18:55, 13.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ConceptOfPowerConceptOfPower

0 0

Adam C uważasz, że Ursus rozwija się dynamicznie dzięki Unii? Lubelski Ursus ma rynek zbytu przede wszystkim w krajach afrykańskich (Etiopia itp.). W Polsce marka ta jest niedoceniana, u nas forsuje się Zetory, Classy... Podana przez Ciebie firma, to przykład przedsiębiorstwa, które rozwija się pomimo ingerencji UE, a gdyby nie ona może produkowałaby jeszcze więcej sprzętu. Nawet kiedyś czytałem artykuł o tym, jak w Niemczech się dyskryminuje Ursusa, forsując inne marki, wcale nie lepsze. Proszę, oto link:
http://polskaniepodlegla.pl/kraj-swiat/item/7250-niemcy-blokuja-ursusa-berlin-wypowiedzial-otwarta-wojne-gospodarcza-polskiemu-producentowi
Przykładów podobnej ingerencji w naszą gospodarkę jest o wiele więcej. Nie chodzi tu tylko o rolnictwo. Inna sprawa, że sami nie walczyliśmy o to co nasze. Np. mając jednego z lepszych producentów pociągów, tramwajów - PESA Bydgoszcz, my sprowadziliśmy szmelc z Włoch zwany Pendolino. To samo przy przetargu dla wojska. Zamiast wybrać np. PZL Świdnik to były rząd wybrał francuskie Caracany, których już nikt na świecie nie chciał kupować.
Unia dławi naszą gospodarkę. Daje nam ochłapy, ingerując w naszą gospodarkę. A my się tylko zadłużamy. Zadłużamy na inwestycjach, które się nie zwrócą. Oczywiście w bankach zachodnich. Oto kwintesencja Unii.

01:01, 14.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HejterHejter

0 0

Do "ConceptOfPower"

A kto miał walczyć o nasze? Ekonomowie, zarządzający folwarkiem zwanym Polską w imieniu Niemców i Francuzów? Przecież ci ekonomowie dbali o interesy tych, którzy ich mianowali na te stanowiska. Masz w pełni rację, że Unia dławi naszą gospodarkę. W pełni ja reguluje, ma nad nią ścisłą kontrolę. Podam przykład: wypełniając wnioski o dotacje unijne trzeba podać mnóstwo szczegółów, m.in. biznesplan, dane swoich kontrahentów itd. To zwykła inwigilacja, szpiegostwo gospodarcze. Unia zbiera w ten sposób nawet te informacje, które powinny być objęte tajemnicą handlową.

09:03, 14.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak jestTak jest

0 0

Mimo wszystko głęboko wierzę, że tacy hamulcowi jak "Hajter" czy "ConceptOfPower" stanowią margines naszego społeczeństwa, ponieważ w przeciwnym razie o rozwoju naszej kochanej Ojczyzny nie ma co marzyć.

"Hajter"dziwi się , że zanim UE przyzna dotacje chciałaby wcześniej wiedzieć czy przypadkiem pieniądze nie trafią w niepowołane ręce ( co niestety czasem się zdarza ). I cóż w tym dziwnego ? A ty "hajter" jeżeli komuś dajesz czy pożyczasz pieniądze nie sprawdzasz co się z nimi będzie działo ?

"ConceptOfPower" chciałby Polski silnej, niezależnej i sprawiedliwej . Chyba każdy przy zdrowych zmysłach chciałby tego samego. Chodzi natomiast o to, ze nigdy w/w stanu nie osiągniemy mając poglądy takie jak "ConceptOfPower". Odciąganie nas od UE prowadzi do izolowania Polski od społeczności międzynarodowej (oczywiście tej cywilizowanej).

Podobnych argumentów zniechęcających Polaków do zachodniej cywilizacji stosowały władze komunistyczne. Jak na tym wyszliśmy wszyscy dokładnie wiemy . Straciliśmy ponad 40 lat, które teraz musimy nadrabiać.

Może to dziwne ale jak widać są tacy, którzy tęsknią za minioną epoką. A może lepiej nazwy "hajter" czy "ConceptOfPower" zamienić na TOWARZYSZE ( tak jak to drzewiej bywało )

10:41, 14.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ConceptOfPowerConceptOfPower

0 0

Tak jest
Sam stosujesz metody manipulacyjne z minionej epoki. Ale nie ma się co dziwić. Przecież euosocjalizm to dokładnie ZSSR bis. Straciliśmy 40 lat i niczego nie nadrabiamy. Wtedy doił nas Związek Sowiecki, teraz doi nas Unia. Ale Ty półmózgu tego nie zrozumiesz.
A co do obrażania mojej osoby, świat jest mały. Kiedyś może przyjdzie okazja się spotkać w realu, wtedy będziesz przepraszał internetowy napinaczu.

11:02, 14.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HejterHejter

0 0

Do "Tak jest"

Cóż za argumentacja. Jakby życie poza Unią nie istniało, jak kiedyś poza Krajem Rad. Tak, potrzebujemy mamusi, która będzie nas prowadziła za rączkę, bo sami się zagubimy, nie damy rady, nie jesteśmy na tyle dorośli, żeby sami o sobie decydować... Ale poważnie! Do euroentuzjastów nie dociera, że Unia nas zwyczajnie eksploatuje gospodarczo. Niemcy bez użycia oręża zrobiły z nami dokładnie to, co chciały w 1939 roku za pomocą wojska zrobić. Antypolactwo tego nie rozumie, bo dostaje parę złotych z unijnego przekupstwa. Woli dostać grosze niż samodzielnie zarobić dużą kasę. Bo tak eurokołchoz kształtuje.
Czy Wielka Brytania zginie bez Unii? Nie! Tak samo Polska nie zginie bez Unii, za to ma szansę stać się potęgą gospodarczą, jeśli nie będzie eksploatowana przez Unię.

12:40, 14.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Adam CAdam C

0 0

Tak jest@ podaj jakieś szczegóły - dlaczego oni są tacy hamulcowi a ty taki postępowy, a nie to okładanie kogoś hejtem.

13:15, 14.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak jestTak jest

0 0

do "Hejter"

Proszę pamiętać , że Wielka Brytanii to potęga zarówno gospodarcza jak i militarna . Swoją silną pozycje zawdzięcza między innymi dlatego , ze była członkiem Wspólnoty od 43 lat ( najpierw EWG a potem UE) . Zatem w tym kontekście porównywanie Polski do Wielkiej Brytanii jest nieporozumieniem .

13:17, 14.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak jestTak jest

0 0

do "Adam C"

Wpisz sobie w przeglądarkę jakie korzyści ma Polska będąc w UE a uzyskasz odpowiedz na swoje pytanie albo jeszcze prościej , po prostu porozglądaj się wokół siebie.

13:53, 14.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ConceptOfPowerConceptOfPower

0 0

My też możemy stać się gospodarczą potęgą tylko po wojnie byliśmy pod okupacją sowiecką, a teraz unijną (nie mylić z europejską). Przykłady? Nasz region to ogromne zagłębie węglowe (pas od Łęcznej aż po Hrubieszów). Za PZPR rozwój górnictwa blokowało u nas ZSRR, ponieważ obawiało się konkurencji z naszej strony. Teraz coś tam drgnęło w okolicach Pawłowa na Ziemii Chełmskiej. Wiadomo też, że mamy ogromne złoża gazu łupkowego, które nie są wydobywane, bo to z kolei nie spodobało się przede wszystkim Francji i Niemiec. Temat upadł, bo nasi sprzedajni eurokraci, za ciepłe posadki, stłamsili temat w zarodku. I "Tak jest" śmie coś mówić o niezależności i suwerenności? To idiota, który albo dostał z UE (jak to napisał Hejter) jakieś ochłapy albo jest jakimś unijnym biurokratą, któremu UE uratowała życie, bo sam nie potrafiłby poprowadzić sklepu z marchewkami (nie obrażając oczywiście właścicieli owych sklepików).
Co do naszych naturalnych zasobów podaję jeszcze link:
http://www.eprudnik.pl/zatajone-przed-polakami-bogactwa-polski-czyli-najwieksze-oszustwo-prl-bis-tzw-iii-rp/
Przykłady destruktywnego wpływu UE i jej nadmiernej ingerencji w suwerenność i gospodarkę Polski można mnożyć (choćby kilka lat temu podniesienie akcyzy na ON, czego wymagała od nas Unia, a co było sprzeczne z polskim interesem).
To są konkrety użytkowniku podpisujący się "Tak jest", a nie jakieś swoje wyssane z palca farmazony i personalne wycieczki manipulacyjne obrażające tych co mają swoje zdanie i popierają je konkretnymi argumentami.

14:14, 14.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Adam CAdam C

0 0

Tak jest @ jeżeli twoim źródłem wiedzy jest selekcjonowana wiedza, to szkoda mi ciebie. Ale nawet idąc tym tokiem to można znaleźć za i przeciw. Ale z drugiej strony mówienie o UE jako czymś co jest bezwzględnie najlepsze - to jest nieporozumienie, o czym brutalnie przekonała się Grecja. Unia Europejska to nie jest instytucja charytatywną. Sama UE ma też ogromne problemy chociażby z niekontrolowanym napływem uchodźców.

Jeżeli dla ciebie miarą rozwoju jest tak gigantyczne zadłużenie, i kasacja części OFE - to gratuluję. Owszem zrobiono to i tamto - ale pomimo dofinansowania budowa kilometra polskiej autostrady jest droższe od budowy kilometra autostrady niemieckiej, ale z tych projektów jest zwykłym przejedzeniem publicznych środków, a ile z niech sprzyja rozwojowi gospodarczemu?
Czy kraj który się rozwija, powinien mieć tak wysoki wskaźnik np. emigracji zwłaszcza do UK? Czytając portale branżowe często spotykam się z opiniami ZUS nie ma na wypłatę emerytur deficyt ZUS z roku na rok jest coraz większy, a nie towarzyszy temu waloryzacja emerytur.
Nie zapominaj że Polska jest dużym rynkiem zbytu dla usług i towarów z UE.


Na razie przed Polską jest widmo greckiej tragedii i gigantyczne zadłużenie za rządów PO -PSL wzrosło o ponad 800 mld złotych. Utrzymanie w widełkach procentowych długu publicznego nie oznacza, że on nie rośnie - on właśnie rośnie i to w tempie galopującym - po prostu jest inna podstawa (większa) Ile nasze zadłużenie wynosi teraz? 1 bilion, czy powiększyć je o skasowane OFE?? To widmo nie zostało zażegnane.

Ale jak widzę te korzyści - to zastanawia mnie BREXIT i coraz silniejsze głosy secesyjne innych krajów i co ciekawe bogatych krajów. Najwięcej zwolenników UE ma w krajach nowo przyjętych. Najciekawsze w tym wszystkim jak podają zagraniczne sondaże najmniej zwolenników UE jest w krajach najbogatszych dlatego trudno się dziwić że Wielka Brytania wyszła z UE. BREXIT dokonał się w drugiej gospodarce UE a niedługo pierwszej.

W praktyce BREXIT dla UE oznacza mniejszy wspólny budżet o prawie 20 mld Euro z tytułu składki od Wielkiej Brytanii oznacza przycięcie środków Europejskich co będzie szczególnie odczuwalne dla tych podmiotów, które rozpoczęły dane projekty i na zakończenie których nie dostaną środków europejskich - to jest realne zagrożenie. Czyli zostanie albo zaprzestanie pewnych inwestycji, albo dokończenie ich z własnych środków (to ostatnie zdanie jest dokładnie zbieżne ze słowami europosła Adama Szejnfelda)

Niestety tak to jest, ale jestem ciekaw jakie są co najmniej trzy główne powody dla których UE jest tak dobra?

15:45, 14.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak jestTak jest

0 0

do "ConceptOfPower"

Piszesz o obrażaniu innych a sam używasz inwektyw a już szczególnie w tedy kiedy brakuje ci argumentów .

Cenię sobie zdanie innych, również w tedy, kiedy mają inne ode mnie ( np. argumenty „hejtera” z którymi się nie zgadzam ale które przyjmuję do wiadomości ) jednak widzę , że w twoim przypadku dalsza polemika nie ma najmniejszego sensu .
Nie podniecaj się tak i wyluzuj , ponieważ zdrowie będzie ci jeszcze długo potrzebne abyś mógł skuteczniej walczyć ( jak na razie wychodzi ci to kiepsko ) z poglądami tych, którzy widzą w UE szanse a nie zagrożenie.

I to wszystko co ci mam do powiedzenia w tym temacie.

15:56, 14.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ConceptOfPowerConceptOfPower

0 0

Tak jest, Ty jesteś głupszy niż ustawa przewiduje. W dalszym ciągu nie podałeś żadnego kontrargumentu przy kilku moich. Pierwszy zacząłeś mnie obrażać: Za to powinieneś dostać w dziób. A przypominam znów, że świat jest mały... ;)
Ja też kończę z Tobą dyskusję, a w zasadzie jej w ogóle nie zacząłem, ponieważ nie przytoczyłeś żadnego argumentu. Jak to mówił Cejrowski "Z głupkami się nie dyskutuje, przed głupkami trzeba się bronić...". I tym jakże prawdziwym stwierdzeniem kończę z Tobą polemikę. Pozdrawiam myślących

16:06, 14.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HejterHejter

0 0

Do "Tak jest"
A może jesteś też zwolennikiem utworzenia superpaństwa, czy supermocartwa pod przywództwem Berlina i Paryża, z likwidacją polskiej armii, polskich służb i polskiego prawodawstwa? Dobry plan, co? Bo przecież Polacy to nieudacznicy, bez matuchny Angeli Merkel i jej rodaków pomrą z głodu na worku mąki.

19:05, 14.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ConceptOfPowerConceptOfPower

0 0

Hejter, daj spokój. Nie przetłumaczysz. Ja napisałem dlaczego. Przecież on nie przytacza żadnego argumentu, nie ma żadnej dyskusji. On tylko mówi, że jest fajnie, naszymi wypowiedziami manipuluje, obraża nas, a w między czasie jeszcze przeczy sam sobie. To ćwierćinteligent, który tak jak mówiłem - albo żyje z unijnej jałmużny, albo jest tzw. eurokratą. Kasa mu się zgadza, więc co się będzie przejmował polską racją stanu. Pozdrawiam.

20:13, 14.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ConceptOfPowerConceptOfPower

0 0

https://www.youtube.com/watch?v=6gfbf9wevR0

Wszystko w temacie.

20:16, 14.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Adam CAdam C

0 0

tak to jest@
Więc jak to jest mamy w UE Tuska - ale ma on fatalną passę, nikt go nie będzie odwoływać z dwóch powodów - odwołanie byłoby jednoznaczne z przyznaniem się do błędu, nie powołanie go ponownie na ten urząd, czyli wybranie kogoś innego wizerunkowo Tuskowi nie zaszkodzi dlatego, że ta funkcja jest rotacyjna i co kadencję jest inny kandydat. Z całą pewnością Tusk pociągnie za sobą Elżbietę Bieńkowską.
Czy nie uważasz, że postawa Tuska przyczyniła się do Brexitu??

Mam pytanie do "tak to jest" a mianowicie jak to jest, a raczej jak było z opiniowaniem projektu w komisji w Parlamencie Europejskim projektu Via Carpattia - projektu połączenia Skandynawii z południem Europy??

01:33, 15.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak jestTak jest

0 0

do @ "Adam C"

Internet jest jednym z podstawowych źródeł wiedzy i zapewne również ty czerpiesz swoje dane miedzy innymi z Internetu ( chyba , że jesteś Europosłem i masz informacje z pierwszej ręki ). Oczywiście zgadzam się z tobą , ze na temat UE informacje są pozytywne jak i negatywne . Właśnie na bazie takich wiadomości można wyrobić lub ugruntować sobie swój pogląd. Ja jestem zwolennikiem argumentów za UE , co nie oznacza, że moja wiedza oparta jest na selektywnym doborze informacji. To,ze uważam, iż dla Polski członkowstwo w UE w dzisiejszych realiach jest jedyną słuszną drogą nie oznacza, że w ciemno akceptuje wszystko co czyni UE . Przykładem takim jest chociażby mój krytyczny stosunek do postawy UE w sprawie projektu Via Carpattia.

Prosisz o podanie co najmniej trzech głównych powodów dla których UE jest tak dobra. Oczywiście powodów można przytoczyć dużo więcej, ale z przyczyn zrozumiałych portal ten nie jest miejscem aby je wymieniać Ograniczę się zatem do czterech podstawowych swobód przysługujących obywatelom UE,tj: 1/swobodny przepływ towarów, 2/swobodny przepływ usług, 3/swobodny przepływ kapitału, 4/swobodny przepływ osób. Co to oznacza dla nas wszystkich (oczywiście dla tych,którzy potrafią i chcą z tego korzystać) chyba nie muszę tłumaczyć ( tym bardziej Tobie , osobie inteligentnej ) .

Moim zdaniem do Brexitu nie przyczynił się Przewodniczący Rady Europejskiej lecz obywatele WB a przede wszystkim politycy brytyjscy ,którzy populistycznymi hasłami wpłynęli na taki a nie inny wynik ( niektórzy z nich już „pochowali głowy w piasek” widząc do czego doprowadzili). Jak zapewne wiesz David Cameron pod presją eurosceptyków z jego własnej partii obiecał Brytyjczykom jeszcze w 2013 roku, że referendum się odbędzie. WB i tak była na specjalnych prawach w UE a na wynik referendum nie wpłynęły nawet wynegocjowane przez Camerona ustępstwa wobec Londynu , które już w tej postaci nie były korzystne między innymi dla Polski. Czy w tej sytuacji UE miała dokonać kolejnych ustępstw wobec Londynu ( również kosztem obywateli Polski )? Jeżeli dla WB było za mało takie ustępstwa wobec niej jak chociażby ograniczenie zasiłków dla unijnych pracowników na Wyspach (w dużej mierze Polaków) w konsekwencji czego Brytyjczycy w okresie 2017-24 mieli nakładać na nowo przybyłych pracowników czteroletnią karencję w wypłacie "in-work benefits", czy też oficjalne potwierdzenie, że zapis z preambuły traktatu o UE o "kontynuowaniu procesu tworzenia coraz ściślejszego związku (ever closer union) między narodami Europy" nie oznaczałby dla Brytyjczyków obowiązku zacieśniania euro integracji , to co w takim razie UE miała jeszcze obiecać aby WB zechciała pozostać w UE ?

Jestem przekonany , że gdyby podobne referendum odbyło się w Polsce wówczas nasi obywatele zdaliby ten egzamin pozytywnie i wynik byłby za pozostaniem Polski w UE . Również praktycznie wszystkie liczące się partie polityczne w Polsce ( no może z wyjątkiem partii KORWiN) widzą szanse rozwoju dla Polski w strukturach UE ( co nie oznacza , ze mają różne pomysły jak to osiągnąć ) .

Uważam , że nasi eurosceptycy nie mają silnych i wiarygodnych argumentów a co gorsze w wielu przypadkach sposób ich prezentowania jest żenujący oraz urąga wszelkiej przyzwoitości ( oczywiście nie mam na myśli ciebie )

11:45, 15.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ConceptOfPowerConceptOfPower

0 0

Wszystkie argumenty, które przytoczył Tak jest związane są z Układem z Schengen, a nie UE. Przykład Wielkiej Brytanii, która jest w UE, a nie jest w Schengen. Lub Szwajcarii, która z kolei nie jest w UE, a W Schengen tak. Tak jest myli pojęcia, dlatego - nie ma pojęcia o czym pisze.
Swobodny przepływ kapitału? Tak, zachodnie korporacje bardzo swobodnie zasilają swoje budżety kosztem Polski, transportując z naszego kraju miliardy euro, które mogłyby zostać u nas. To o czym pisał wcześniej Hejter.

13:29, 15.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

znudzonyznudzony

0 0

"ConceptOfPower" daj już spokój
Sorry ale tych twoich głupot na prawdę trudno spokojnie czytać
Staraj się zrozumieć co piszą inni bo inaczej walisz od rzeczy

13:59, 15.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ConceptOfPowerConceptOfPower

0 0

To nie czytaj.

14:04, 15.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Adam CAdam C

0 0

tak to jest@
Powiem tak piszesz niestworzone bzdury. Internet źródłem wiedzy - ja bym powiedział, że jest to proteza wiedzy, odstawić smartfona, smatwatcha laptopa czy PC - to jeden z drugim nie istnieje. uważnie się patrząc zachodzi tu pewien efekt mnożnikowy - ale co będzie jeżeli jeden z czynników tego równania będzie miał wartość "zero"?
Owszem jest to potężne źródło wiedzy - ale wiedzy użytecznej i bez użytecznej. Tak więc aby zrobić użytek z takiej wiedzy - to trzeba mieć wiedzę, i wiedzieć jak te wiedzę wykorzystać, tak aby na podstawie wiedzy internetowej pogłębić swoją wiedzę i ją wykorzystać. Nie wiem czy w internecie jest wiedza na temat tego jak metodą zrób to sam dokonać transplantacji serca, wątroby a nawet mózgu, zwłaszcza wypranego mózgu poprzez propagandę czy pijar. Tak więc na tym etapie jest to wiedza użyteczna, bezużyteczna a nwet i niebezpieczna - dla tego nie kazdy powinien korzystać z takiej wiedzy, inną sprawą, że nie zrobi z tego użytku bo nawet nie potrafi tego wykorzystać.


Jeżeli chodzi o Tuska jest on wyjątkowo bezbarwnym politykiem bardzo uległym. Z drugiej zaś strony Martin Schulz jest przeciwieństwem Tuska dużo mówi, w swoich wypowiedziach czasami jest kontrowersyjny, ale ma swoje zdanie.

Problem BREXIT to nie tylko problem Wielkiej Brytanii, ale ogromnej niechęci bogatych państw do UE. Do tego co się wyprawia UE, chociażby ostatnie wydarzenia jak wzrost fali terroryzmu, krwawe zamachy, ale przede wszystkim fala emigracji i zmuszanie członków UE do przyjmowania uchodźców czy tego chcą czy nie chcą. I faktycznie mamy tu swobodę przepływu kapitału ludzkiego. Ponadto takie kraje jak Norwegia czy Szwajcaria, które nie są w UE w Norwegowie nawet było referendum w sprawie wejścia do UE - Norwegowie powiedzieli nie dla UE - z cała pewnością UE widziałaby te kraje w swoich szeregach ale oni nie chcą UE.

Piszesz coś o specjalnych prawach dla WB. Otóż na specjalnych prawach w UE są chyba Niemcy - ustawiający przy pomocy Brukseli i całej tej machiny biurokratycznej inne kraje. Prawa wielkiej Brytanii to nie były żadne prawa specjalne - tylko umiejętność negocjowania warunków członkostwa w UE. nawet nie piszesz że chodzi o tzw. Rabat Brytyjski wynegocjowany przez Margaret Thatcher - skoro my korzystamy w tak minimalnym stopniu z polityki rolnej to po co nam ta polityka i po co mamy za to płacić, pomimo tego rabatu Wielka Brytania i tak jest płatnikiem netto czyli więcej wpłaca niż bierze - i jest to kwota 17 mld euro. Jeżeli ma się taką pozycję negocjacyjną, i potrafi się walczyć o swoje interesy - to tylko należy przyklasnąć. paradoks polega na tym, że na samym początku Jerzy Buzek jakimś cudem wynegocjował słynna Niceę (Niceę która dzisiaj pogrążona jest w żałobie) był to korzystny dla Polski system głosowania. Jan Maria Rokita grzmiał wtedy Nicea albo śmierć - to jednak Polska ugięła się pod naciskiem niektórych krajów UE i zrezygnowaliśmy z tego, ale oczywiście ogłoszono że był to wielki sukces dla polski rezygnacja z czegoś lepszego na rzecz gorszego.

Piszesz coś o zasiłkach dla pracujących w Wielkiej Brytanii - otóż o ile mi wiadomo Polacy w Wielkiej Brytanii pracują za niskie stawki, płacąc podatki na rzecz korony nie powinni podlegać tylko obowiązkom ale również i przywilejom z tego płynących. Tutaj tez ukazała się słaba pozycja Polski, zrobiono z nas kozłów ofiarnych.

Piszesz że gdyby w Polsce było takie referendum to obywatele zdaliby ten egzamin - co Twoim zdaniem oznacza zdać ten egzamin?? Czy wybór na tak jest dobrym wyborem, a wybór na nie to jest złym? To znaczy, że gdyby Polacy powiedzieli UE to znaczy że nie zdali egzaminu? przecież to jest bzdura - Polacy zapewne w cuglach zwłaszcza rolnicy powiedzieliby UE tak - i co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Powiedzmy sobie jasno w sytuacji kiedy wszyscy są za UE i to nawet zwolennicy UE będą udawać eurosceptyków, ba nawet mogą doprowadzić do0 Referendum bo i tak będą wiedzieli, że albo będzie nieważne, albo to że przeciwnicy UE przegrają. Podobnie było w Wielkiej Brytanii - największy przeciwnik UE Cameron doprowadził do referendum w sprawie Brexitu - i ten wynik powinien być dla niego sukcesem, a on nie tylko jest za UE w czasie referendum, ale czynnie agituje i co gorsza podaje się do dymisji. Może to znaczyć jedno po prostu kłamał. Co ciekawe obie strony sporu za czy wyjść na swoje kampanie referendalne dostały dofinansowanie, nie tak jak w Polsce ci co agitowali za UE otrzymali ogromne wsparcie, nawet referendum trwało dwa dni.

W całości odniósłbym się do tych słów "Prosisz o podanie co najmniej trzech głównych powodów dla których UE jest tak dobra. Oczywiście powodów można przytoczyć dużo więcej, ale z przyczyn zrozumiałych portal ten nie jest miejscem aby je wymieniać Ograniczę się zatem do czterech podstawowych swobód przysługujących obywatelom UE,tj: 1/swobodny przepływ towarów, 2/swobodny przepływ usług, 3/swobodny przepływ kapitału, 4/swobodny przepływ osób. Co to oznacza dla nas wszystkich (oczywiście dla tych,którzy potrafią i chcą z tego korzystać) chyba nie muszę tłumaczyć ( tym bardziej Tobie , osobie inteligentnej ) - otóż nie ma czegoś takiego jak swoboda przepływu kapitału, otóż są pewne biurokratyczne wymogi do spełnienia, które kreują taki a nie inny przepływ kapitału np. Perspektywa Unijna na lata 2016 i dalej czyli kto ile dostanie z UE - tak więc samo to kształtuje kapitał, jego reprodukcję itd. A co do całej reszty zwłaszcza że możemy swobodnie podróżować to jest śmieszno to jest po prostu nic, gorzej by było jakbyśmy w ogóle nie mogli.

15:29, 15.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak jestTak jest

0 0

do @ "Adam C"

Nie jestem do końca przekonany czy możemy naszą wymianą poglądów tak zdominować ten temat. Chyba nie a szkoda, ponieważ widzę , że masz swoje zdanie a już na pewno potrafisz go bronić i co ważne robisz to całkiem sympatycznie . Pozwól zatem , że ustosunkuje się jedynie do niektórych tematów przez ciebie poruszanych.

Co do twojej próby negowania dobrodziejstw jakie niesie Internet to nie chcę tego tematu kontynuować, ponieważ to trochę tak jakbyśmy naszą dyskusję cofali o co najmniej 30 lat.

Zgadzam się natomiast z tobą co do negatywnej oceny byłego już premiera WB jak również co do tego , że Brexit to duży problem nie tylko dla WB. Nie oznacza to jednak , ze Polska nie odnosi korzyści będąc członkiem UE. Również problem imigrantów nie zmienił mojego zdania na UE. Jest to bardzo trudny i złożony temat, który UE powinna i musi rozwiązać . Nie jest dobrym rozwiązaniem narzucenie państwom członkowskim systemu stałej relokacji uchodźców jak również pomysł, by wszystkie kraje członkowskie udzielały imigrantom takiej samej pomocy socjalnej. Wierzę , ze UE znajdzie inną metodę rozwiązania tego problemu .

Słusznie zauważyłeś że WB umiejętnie wynegocjowała sobie dobre warunki członkostwa w UE ( w tym Rabat Brytyjski ). Zapewne mogła tego dokonać dzięki temu, ze jej pozycja gospodarcza jak i militarna jest bardzo silna. Paradoksem jest to, że swoją silną pozycję WB zawdzięcza między innymi właśnie UE, w której jest już od 43 lat ( najpierw w EWG a potem w UE ). Chcąc być złośliwym można powiedzieć , że jak Polska będzie w UE tak długo jak WB i osiągnie dzięki temu taki poziom gospodarczy jak WB to wówczas zastanowimy się czy wyjść z UE czy nie , czy już wszystko udało nam się z niej „wydoić” czy jeszcze coś zostało .

Problem Polaków w WB nie polega na tym , że pracują i płacą tam podatki lecz na tym , że korzystają z dotacji socjalnych często sztucznie je wymuszając ( np. pobieranie zasiłków na dzieci, które wychowywane są w Polsce, lub tzw migracja porodowa po zasiłki. Żadne państwo, żadna gospodarka w dłuższej perspektywie tego nie wytrzyma i nie ma to nic wspólnego z jak twierdzisz „kozłami ofiarnymi”

Przykład Szwajcarii i Norwegi również nie jest najszczęśliwszy , ponieważ wprawdzie państwa te nie są członkami UE ( należą do Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu ) ale starają się ( w zamian za kwoty, które wpłacają do kasy unijnej ) korzystać z przywilejów unijnych, np. swobodny przepływ osób. Dla równowagi nie zapominaj również, że są takie państwa, które stoją w kolejce do bram UE ( np. Turcja , Serbia, Islandia, etc. A skoro jest tak źle jak twierdzisz to dlaczego to robią ?

Jestem świadom tego, że nie przekonam cię do swoich racji ale też nie było to moim celem , natomiast miło mi było z tobą polemizować

Pozdrawiam

17:31, 15.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu roztocze.net. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%