Zamknij

Jerzy Nizioł na prezydenta?

14:00, 13.06.2014 Aktualizacja: 18:00, 13.06.2014
Skomentuj

Niewykluczone, że tak. Na razie wiceprzewodniczący Rady Miasta i prezes Spółdzielni Mieszkaniowej im. W. Łukasińskiego musi wytłumaczyć się z podejrzeń CBA.

Przypomnijmy, w wyniku donosu na radnego Centralne Biuro Antykorupcyjne sprawdza, czy nie ma nieprawidłowości i konfliktu interesu w sprawowanych przez Jerzego Nizioła funkcjach.

Jak powiedział dla Radia Lublin Jan Matwiejczuk, przewodniczący Rady Miasta Zamość, "CBA stwierdziło, że radny Jerzy Nizioł pełni funkcję prezesa zarządu spółdzielni i prowadzi działalność gospodarczą z wykorzystaniem mienia miasta, konkretnie chodzi o mieszkania komunalne. Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym stwierdzają, że wystąpiło naruszenie ustawowego zakazu łączenia mandatu radnego z wykonywaniem określonych w odrębnych przepisach funkcji lub działalności".

W rozmowie z nami Nizioł wyjaśnia, że sprawa dotyczy 3 mieszkań, a właściwie dwóch przypadków.

- Jeden dotyczy wspólnoty mieszkaniowej przy Wybickiego, gdzie z 35 mieszkań 2 są własnością miasta - wylicza. - Wspólnota poprosiła spółdzielnię, aby ta ją administrowała, ale umowę zawarto ze wspólnotą, a nie z miastem. Drugi przypadek dotyczy 1 mieszkania przy Wiejskiej, gdzie na skutek śmierci właścicielki i braku spadkobierców, Skarb Państwa przejął mieszkanie, a następnie na mocy przepisów właścicielem zostało miasto - wyjaśnia Jerzy Nizioł. 

Teraz, Jan Matwiejczuk na wniosek CBA zwróci się z prośbą do Jerzego Nizioła, aby ten złożył stosowne wyjaśnienia. Rada Miasta ma przekazać je funkcjonariuszom lubelskiej delegatury.

- Dla mnie jest to pewien paradoks, który wkradł się do przepisów prawa, bo trudno żeby ograniczyć mi możliwość wypełniania funkcji radnego, kiedy właściciel mieszkania umiera i przez to staje się ono własnością miasta. Niewykluczone również, że być może spółdzielnia zrezygnuje z zarządzania wspólnotą mieszkaniową przy Wybickiego - komentuje Jerzy Nizioł.

Czy cała ta sytuacja wpłynie na polityczne plany radnego, o których mówi się coraz głośniej? Pytamy o to zamojską lewicę z którą związany jest Nizioł.

- Wierzę w zdrowy rozsądek radnych, jak i w zdrowy rozsądek mieszkańców naszego miasta, dlatego też jestem przekonany, że wniosek CBA nie wpłynie negatywnie na dalszą, dobrą działalność społeczno-samorządową Jerzego Nizioła - mówi Łukasz Kwiatkowski, przewodniczący SLD w Zamościu.

Od pewnego czasu mówi się, że jednym z kandydatów na fotel prezydenta miasta będzie Jerzy Nizioł. Zamojskie SLD zbiera obecnie koalicjantów i - jak się dowiedzieliśmy - na razie porozumienie koalicyjne podpisało 8 grup. Lewica "zamierza startować szerzej, pod inną nazwą" - twierdzi Łukasz Kwiatkowski i zapewnia, że niedługo wszystko się wyjaśni.

 - 27 czerwca SLD ujawni nazwisko kandydata na prezydenta oraz nazwę komitetu pod jakim będziemy startować w jesiennych wyborach - dodaje Kwiatkowski.

(Michał Karchut)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(45)

WitekWitek

0 0

Nizioł ma mój głos i całej mojej rodziny.

14:49, 13.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RadzixRadzix

0 0

Ja chyba też, najwyższy czas na Zmiany w naszym mieście. Mam nadzieję, że jutro młodzi przejmą stery w SM a na jesieni dobry gospodarz wyrwie z marazmu nasze miasto. Dość z towarzystwem wzajemnej adoracji!

15:46, 13.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bartezbartez

0 0

Jak dla mnie Spółdzielnia im.W.Łukasińskiego to jedna z lepiej zarządzanych instytucji. Sporo pracownicy jest młodych, chętnych do pracy i są tego efekty!
Jaki gospodarz czyli Prezes Nizioł taka firma czyli SM!

17:38, 13.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KazikKazik

0 0

Znam Pana Jurka i będę za niego trzymał kciuki. Jak go porównam z pewnymi rudymi oszołomami, którzy są u władzy, to mnie uj strzela. Pozdrawiam towarzysza Jana S.
To ja mialem 10 lat, jak moj ojciec zbierał gotówkę w kopertę, abyśmy mieli gdzie mieszkać, a jakiś człowiek wziął pieniądze. Zaznaczam, że byłem mały i niezbyt bardzo pamiętam fakty. Wiem jedno, że był rudy i tyle. Rudych przepraszam. Donek to nie był.

04:09, 14.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DablueDablue

0 0

Mieszkańcy osiedla Kilińskiego na pewno pamiętają jego ignorancję. Temu Panu mówię stanowcze nie.

10:39, 14.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LawLaw

0 0

Nieznajomość prawa szkodzi. Nizioł to Kolejny zamojski kacyk z koalicji wspierającej przez 12 lat obecny układ władzy, który zamiast przyznać sie do błędu, złożyć mandat i przeprosić to kombinuje. Za grosz nie ma honoru. Ciekawe dlaczego, jeśli jest taki pewny swego, przebąkuje o rezygnacji ze współpracy ze wspólnotą z Wybickiego? Identycznie z Zamoyskim, jak CBA mu sie dobrało do tyłka to poleciał do notariusza i przepisał nadprogramowe hektary na syna.
Tracę wiarę w niezależne sądy i prokuraturę w tym kraju...

12:32, 14.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zamzam

0 0

"Tracę wiarę w niezależne sądy i prokuraturę w tym kraju…"

Nie tylko Ty, ja już dawno nie wierzę w sprawiedliwość w tym kraju.

14:03, 14.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

..

0 0

?

15:33, 14.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

0 0

Najlepszym kandydatem na prezydenta jest Pan Tomasz Kossowski.

17:03, 14.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

renatarenata

0 0

Kossowski nie jest typem gospodarza lecz dobrym urzędnikiem. Naszemu miastu potrzeba takiej osoby jak Jerzy Nizioł.

17:55, 14.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

0 0

Zgadzam się z "renatą" J.Nizioł powinien być prezydentem a T.Kossowski jego zastępcą.

18:02, 14.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DablueDablue

0 0

Litości...

21:31, 14.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RicoRico

0 0

Słabe te argumenty CBA. Spółdzielnia jako zarządca administruje tzw. nieruchomością wspólną a nie odrębnymi lokalami. Nizioł jest przykładem dobrego administratora i gospodarza, ale jako Prezydenta Miasta raczej go nie widzę.

21:33, 14.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tystys

0 0

Jurek Jurek na...
https://www.youtube.com/watch?v=yDb8dONh6Ww&feature=kp

21:40, 14.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zicozico

0 0

klasyk...:)

08:08, 15.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PikPik

0 0

Wybierzecie Nizioła a... nic się nie zmieni. Jeden wąsaty starszy pan zamieni na stołku drugiego. Na zastępcy pozostanie Kossowski, może jeszcze dobiorą drugiegow wice z dawnych czerwonych towarzyszy... Ja obstawiam Marka P.
Nizioł, który popierał wszystkie głupie pomysły obecnej ekipy, niczego w tym mieście nie zmieni. Zapewni stołki kilku osobom które go poprą, moze trochę sprawniej (jest 7 lat młodszy od Zamoyskiego) bedzie administrował miastem. Ale brakuje mu wizji, odwagi do śmiałych czynów.
Brakuje na horyzoncie młodego, sprawnego menedżera, który nada miastu nowej energii, dobierze nowych ludzi, postawi na inne priorytety. Na pewno nie bedzie nim Zawiślak, który owszem, rozwali układ zamojski, ale niczego nie zbuduje.

08:30, 15.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

webweb

0 0

A ja tam wolę przewidywalnego Nizioła niż Zawiślaka.

08:35, 15.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

0 0

... Lewica „zamierza startować szerzej, pod inną nazwą” . Taktycznie świetne posunięcie, by nie kojarzyć was z taśmami, aferami, towarzyszami. Mieszkańcy Zamościa to myślące osoby, żadne triki wam nie pomogą. NIGDY W ŻYCIU! Popieram przedmówców, NIC SIĘ NIE ZMIENI, najwyżej jakiś młody aktywista z SLD dostanie posadkę!

10:54, 15.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

robertrobert

0 0

@mieszkaniec: tu chodzi o coś innego w Zamościu nie potrzeba przepychanek politycznych. Mi się taka opcja bardzo podoba. Czy ulice, nowe place zabaw, miejsca pracy mają sztandar partyjny? Czas najwyższy skończy z politikerstwem.

13:38, 15.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AriadnaAriadna

0 0

@"Kazik"
Panie Kaziku to Pan w końcu lubi czy nie lubi towarzyszy?

16:57, 15.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

no_redno_red

0 0

Wzmiankowany od wielu lat jest członkiem Rady. Czy ktoś pamięta jakieś nowatorskie pomysły lub inicjatywy z którymi występował na posiedzeniach? Coś, co pozytywnie skutkowałoby na rozwój naszego miasta? Zarówno on jak i inni prezesi spółdzielni czy przewodniczący osiedli zajmowali się tam załatwianiem spraw dla osiedli, których są przedstawicielami. Być może z punktu widzenia mieszkańców jest to działanie zasadne, ale trzeba pamiętać, że odbywa się to kosztem innych mieszkańców miasta, którzy nie mieli takiego szczęścia, aby mieć w Radzie swoich przedstawicieli. No i jak to się ma do wizji rozwoju całego miasta?
Poza tym były już miasta, gdzie rządziło ugrupowanie, z którego wywodzi się pan N. Zazwyczaj kończyło się to marnie dla takich miast. Szczególnie było to widoczne swego czasu w Świętokrzyskiem.
Trochę o tym można poczytać np. tutaj:
http://www.rmf24.pl/fakty/news-sld-owskie-afery-w-swietokrzyskiem,nId,111224

21:08, 15.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

no_redno_red

0 0

No i jeszcze tutaj:
http://www.jerzyrobertnowak.com/artykuly/Niedziela/pro_i_contra/2003/32.03.htm

21:14, 15.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

laxigenlaxigen

0 0

W przypadku niepewnego jutra polecam politykom i politykierom oraz zaangażowanym ex-towarzyszom manewr z przejściem np. do szkolnictwa wyższego. Manewr przetestowany, jest tylko jeden haczyk- ilość miejsc ograniczona i jakby nie ma kim rządzić..

22:07, 15.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EwtuśEwtuś

0 0

@"tys"
Chyba masz nadzieję, że się "podwiesisz"

22:42, 15.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ex_studentex_student

0 0

znam tego młodego przewodniczącego z SLD i muszę przyznać, że robi bardzo dobrą robotę. Chłopak bez układów, właśnie takich ludzi lewica powinna promować.

07:54, 16.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ex_Studentkaex_Studentka

0 0

A o jakiej robocie myślisz? Coś zbudował, nagrał, upiekł?

08:25, 16.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ex_studentex_student

0 0

@ex_Studentka mówię o jego działalności społecznej i odbudowie zamojskiej lewicy.

08:41, 16.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

patrzę i wizdzępatrzę i wizdzę

0 0

Czyli co, w Zamościu bez zmian???? Nizioł za Zamoyskiego???? I nic się nie zmieni, obecnie SLD Z PO oraz KW Marcina Zamoyskiego rządzą i co i nic. Pan Zamoyski oprócz spornych inwestycji i kiepskimi decyzjami personalny nie zrobił dla Zamościa nic co wpłynęłoby na poprawę jakości życia w ZMC. Pan Nizioł z namaszczenia SLD jest administratorem czytaj prezesem spółdzielni mieszkaniowej, który z pieniędzy mieszkańców urządza igrzyska dla ... no właśnie dla kogo, wyborców??? A co zrobił, na co wpłynął swoimi decyzjami i pokazał się jako osoba która mogłaby zostać najważniejszym samorządowcem w ZMC. Żeby nie było Pan Zawiślak niech startuje w gminie Zamość, powiecie bo mieszkaniec Gminy Zamość niech tam zostanie, ale czy on będzie startował - chyba nie. Więc uważam, że lista osób kandydujących na prezydenta miasta Zamościa jest jeszcze otwarta.

08:46, 16.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

w.bw.b

0 0

a może poczekamy jak kandydaci przedstawią programy

10:36, 16.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ex_Studentkaex_Studentka

0 0

@ex_student
Działalność społeczną to uprawiają pp. Maria Król, Stanisław Orłowski czy Ewa Szczepańska. Partie polityczne to działalność biznesowa (co widać po ostatnich taśmach...).
Może i p. Kwiatkowski jest sprawnym aparatczykiem i zapewne zostanie za to wynagrodzony. Ale nie może tego nazwać dobrą robotą, bo obraża się robotników, takich jak piekarz, czy grabarz.

15:24, 16.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ex_studentex_student

0 0

@ex_Studentka

sprawdź działalność stowarzyszenia Padwa Północy a później wypowiadaj się merytorycznie.

19:33, 16.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zamościaninzamościanin

0 0

Co to jest to stowarzyszenie Padwa Północy. Co ono dobrego zrobiło na rzecz Zamościa. Konkretne Efekty . Czytając stronę internetową tego stowarzyszenia nawet statutu nie można przeczytać zaś władze że aż kijem nie podchodz. Trampolina do polityki za dużo szumu efekt prawie żaden. To jest koło wzajemnej adoracji. Pozdrowienia dla Pana Nizioła i powodzenia.

21:15, 16.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SimplexcivisSimplexcivis

0 0

A ja mam najzwyklejsze marzenie, aby Kandydat na Prezydenta Zamościa był:

- znany i szanowany w kręgach szerszych niż lokalne, posiadający klarowną i realną wizję rozwoju miasta z wykorzystaniem możliwości, jakie daje członkostwo Polski w Unii Europejskiej.
- człowiekiem prawym, sprawiedliwym, charakteryzującym się godną postawą oraz wysokim poziomem moralno – etycznym
- osobą apolityczną a przynamniej niepopieraną oficjalnie przez żadną partię czy ugrupowanie polityczne, bo tylko wtedy po wyborze na urząd nie będzie zakładnikiem partii, która go poparła
- dobrym gospodarzem przedkładającym dobro miasta i jego mieszkańców nad własne korzyści i zaszczyty
- człowiekiem niepodatnym na żadne pokusy mogące pojawiać się w związku z pełnioną funkcją
- sprawiedliwym, obiektywnym szefem oceniającym pracowników na podstawie ich umiejętności i zaangażowania a nie np. poprzez kryteria spolegliwości / mierny, bierny, ale wierny/
- ambitny, czyli taki, który po wyborze przystąpi do pracy traktowanej jako służba dla miasta a nie uzna, że jak już jest Prezydentem to przyszedł czas na odcinanie kuponów i dzielenie łupów
- nieuwikłany w żadne afery: gospodarcze, polityczne oraz koterie towarzysko – biznesowe

posiadał:
- umiejętność pozyskiwania środków zewnętrznych a nie tylko sprawnie wydawać pieniądze z podatków – to niestety za mało umieć wydawać daninę wniesioną przez coraz biedniejszych mieszkańców
- zdolności menedżerskie ukierunkowane na umiejętność pozyskiwania inwestorów zewnętrznych
- umiejętność stworzenia wokół siebie merytorycznie przygotowanego zespołu ukierunkowanego do pracy na rzecz miasta a nie wyłącznie na kreowanie pozytywnego wizerunku Prezydenta.
- umiejętność organizowania pracy urzędu oraz sprawiedliwej oceny i nagradzania pracowników w oparciu o uzyskane wyniki – źle widziane mentorstwo, samouwielbienie i autokratyzm kandydata
- znajomość problematyki podmiotów gospodarczych działających na terenie miasta a szczególnie tych, które generują największą ilość miejsc pracy dla mieszkańców
- więź pochodzenia oraz poczucie dumy z bycia Zamościaninem, a nie tylko Europejczykiem
- świadomość, tego jakie są oczekiwania i nadzieje zwykłych obywateli a nie pseudo - elit

Jeśli są to właściwe kryteria to przy urnie poprę tego kandydata, który jest do nich najbardziej zbliżony.
A Wy szanowni obywatele, mieszkańcy naszego ukochanego miasta co o tym sądzicie?

00:13, 17.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

7777777777

0 0

CZy takim wstępem chcesz rozpocząć kampanię. Najładniejsze są tezy i hasła ale pamiętaj że ludzi coraz trudniej oszukać. Według mnie najważniejsze powinno być pokazanie co sobą reprezentuję i co zrobiłem by ludzie mogli z pełną świadomością zaufać rzucając głos. Młodość i hasła cz doświadczenie i praca.

08:06, 17.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KamilKamil

0 0

Porządny człowiek

08:41, 17.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

alicjaalicja

0 0

A ja mam nadzieję że pojawi się jakiś sensowny kandydat na prezydenta bo Zamoyski prowadzi Zamość do upadku, a pomaga mu w tym Kossowski co w moim odczuciu go dyskwalifikuje - jak taki mądry to czemu wspiera tą destrukcyjną ekipę?Dla kasy?Wolę już Nizioła niż KW Marcina ale cały czas czekam na solidnego kandydata!

13:27, 17.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

taxidrivertaxidriver

0 0

@"77777"
Powiedz proszę, które kryteria z marzenia, jakie sformułował "Simplexcivis" nie znajdują u Ciebie uznania?
Przecież to, co przedstawił to po prostu charakterystyka porządnego, kompetentnego człowieka, któremu można zaufać jako kandydatowi na urząd.
Oceńmy, zatem, który z kandydatów wymienianych na giełdzie przedwyborczej jako potencjalny Prezydent spełnia te kryteria.
Oczywiście taka ocena dokonana na własny użytek będzie mogła nastąpić po zgłoszeniu poszczególnych kandydatów.
Na razie nie znamy jeszcze żadnej oficjalnej kandydatury - a więc i nasze rozważania są tylko teoretyczne.

19:16, 17.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

światła emerytkaświatła emerytka

0 0

A propos wypowiedzi 77777.
Święte słowa. Już młodzi pokazali co potrafią na walnym w Spółdzielni im. Zamoyskiego. Nie daj Boże dopuścić takich do władzy! Demagogia, arogancja,brak podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania Spółdzielni, pohukiwanie, inwektywy i... totalna porażka, i nosy na kwintę po przegranej. Był też pan z Padwy Północy, który obiecywał mieszkańcom gruszki na wierzbie, i Projekt Europa, co to chcieli Okrąglak przejąć, bo tam się nic nie dzieje... No i KUKIZ. A po wyborach cichutko, żadne z mediów tematu nie podejmuje. Nawet portal roztocze online, który burzę rozpętał...

21:51, 17.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SimplexcivisSimplexcivis

0 0

@"77777"
Gdzie w moim poście zauważyłeś ukierunkowanie na wiek kandydata i o jakiej kampanii mówisz?
Napisałem jako normalny obywatel zainteresowany sprawami swojego miasta a nie jako kandydat czy członek czyjegoś komitetu wyborczego.
Dlaczego ignorujesz fakt, że ja w swoim poście nie piszę o kandydacie młodym czy starym tylko bez względu na wiek, godnym tego urzędu i przygotowanym do jego pełnienia?
Nie wskazuję na wiek kandydata, gdyż brak jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy lepsze będą rządy gerontokratów czy pajdokratów – urząd powinien być sprawowany po prostu skutecznie, godnie i odpowiedzialnie.

23:07, 17.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktośktoś

0 0

To "światła emerytka" gazet nie czyta, Kronika Tygodnia piękny tekst wyprodukowała... Ale lepiej psy wieszać, niż się rozejrzeć.

23:07, 17.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tratatatratata

0 0

hmm

08:06, 18.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

myślący emerytmyślący emeryt

0 0

@"Mieszkaniec"
Chciałbyś w ten sposób ubezwłasnowolnić T. Kossowskiego - zgoda to najlepszy sposób.
Chyba jednak nie o to chodzi.

10:41, 19.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

karolkarol

0 0

Na prezydenta proponuję pana prezesa PADWY PÓŁNOCY człowiek kompetentny bez doświadczenia z aspiracjami nieokreślanymi jak i osiągnięciami i popierający tych co dużo mówią a mało pracują ,a jednocześnie dużo się promują w każdej partii która ma z wiatrem GŁOSUJMY.

12:00, 19.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

karolkarol

0 0

Miałem rację. Teraz pan prezes PADWY PÓŁNOCY teoretycznie buduje ścieżki rowerowe. Gadane ma to potrafi. Umie też rozliczać. Ciekawe jak jest z prawdziwą pracą przynoszącą mieszkańcom coś więcej niż gadanie.

13:15, 19.06.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ArekArek

0 0

Wnuk z Zawiślakiem, Nizioł na chura ehhhhh

13:51, 28.07.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%