Zamknij

Deklaracja prezydenta

11:35, 04.10.2014 Aktualizacja: 12:36, 06.10.2014
Skomentuj

- Oświadczam dzisiaj, głośno, tutaj, że zamierzam kandydować na prezydenta miasta Zamość - powiedział na piątkowej konferencji prasowej Marcin Zamoyski.

Hasłem tegorocznej kampanii Zamoyskiego jest "tradycja rozwoju", a program kandydata składa się z pięciu głównych filarów. Są nimi: gospodarka, młodzież, infrastruktura, fundusze, rodzina i wspólnota.

To właśnie ogólnopolskie pismo samorządowe "Wspólnota" przyznało Zamoyskiemu pierwsze miejsce i tytuł najlepszego samorządowca mijającej kadencji w miastach na prawach powiatu.
- Szanowni Państwo, uważam, że wszyscy budujemy jeden kraj - rozpoczął piątkową konferencję prasową Marcin Zamoyski. - Nie ma władzy pierwszej, drugiej czy trzeciej, tylko jest Polska, dla której pracujemy, dlatego postanowiłem zostać jeszcze raz prezydentem naszego miasta - dodał.

Obecny prezydent mówił o dotychczasowych osiągnięciach oraz sprawach, które wymagają dziś szczególnej uwagi, zahaczając przy okazji o kilka rzeczy, które są w planach. Prezydent chce, oprócz rozwoju dotychczasowych działań w ramach podstrefy ekonomicznej, powołać "zamojską grupę lobbingu" złożoną z lokalnych parlamentarzystów i przedsiębiorców, tak aby wymuszać na polskim rządzie m.in. rozwój infrastruktury Zamościa i Zamojszczyzny. W planach jest również m.in. zainicjowanie powstanie parku naukowo-technologicznego i inkubatora przedsiębiorczości oraz wprowadzenie systemu ulg dla powstających i istniejących już małych i średnich przedsiębiorstw. Oprócz spraw gospodarczych, ważną rolę dla Zamoyskiego mają sprawy społeczne, którym również w swoim programie poświęca dużo uwagi, ale to tylko niektóre z zadań, jakie stawia sobie za cel obecny prezydent.

- Chcemy dalej kontynuować rozwój naszego miasta, bo o miasto trzeba cały czas dbać, to jest proces - wyjaśniał Zamoyski. - Z jednej strony udało nam się zmienić oblicze miasta zostawiając je przy tym w bardzo dobrej kondycji finansowej, bez długów i możliwościami kredytowymi, a wiele polskich miast takiej sytuacji dziś nie ma - podkreślił Zamoyski. - Z drugiej strony stoją przed nami wielkie wyzwania w postaci dalszego, skutecznego pozyskiwania funduszy, a tych do rozdysponowania na Lubelszczyźnie jest jeden miliard - dodał Zamoyski mówiąc, że rozwój i modernizacja przestrzeni całego miasta cały czas jest i będzie realizowana.

Kandydat, na prośbę dziennikarzy, odniósł się do zarzutów swoich kontrkandydatów, którzy niejednokrotnie krytykowali nacisk obecnych władz na turystykę i renowację zespołu staromiejskiego.

- Nie wstydzę się tego - zadeklarował Zamoyski. - Bardzo się cieszę, bo mamy dzisiaj piękną starówkę, którą jest motorem ruchu turystycznego Zamościa i całego Roztocza. Turyści z Japonii nie przyjeżdżają żeby zobaczyć bloki na osiedlu. Przyjeżdżają, żeby zobaczyć właśnie starówkę. Na zespół staromiejski przeznaczyliśmy 43 proc. pieniędzy, którymi dysponowaliśmy, resztę, 57 proc. wydaliśmy na pozostałe działania poza Starym Miastem, czyli np. drogi, osiedla, ścieżki rowerowe, hale sportowe- wyliczał.

Zamoyski przypomniał, że środki pozyskiwaliśmy z różnych źródeł, np. z funduszy norweskich, mogły być wykorzystane tylko w jasno opisanych celach.

Według Zamoyskiego, "kto by nie był na fotelu prezydenta, to i tak będzie musiał o to dbać, bo miasto Zamość nigdy nie było miastem przemysłowym".

- Tu nie ma klasy przemysłowej, która nagle stała się bezrobotna - stwierdził. - My musimy, czy chcemy czy nie chcemy, rozwijać turystykę i usługi. Dzięki temu najwięcej ludzi może pracować, bo nie ma maszyn, które zastąpią człowieka w usługach. Dzisiejsze fabryki są obsługiwane przez automaty i mówienie ludziom, że stworzymy fabrykę, gdzie będzie pracowało kilkaset ludzi, byłoby kłamstwem. Dziś w wielkich firmach, dzięki maszynom pracuje po kilka osób. Dzięki turystyce i rozmaitym usługom może pracować ich więcej. Wszystko można mówić i obiecywać - tylko po co? - odparł zarzuty prezydent.

Zdaniem urzędującego prezydenta "trzeba mieć pomysł i wizję, żeby zarządzać miastem". Co np. zrobić z budynkiem po dawnym pałacu Zamoyskich? W planach jest stworzenie tam wielkiego centrum szkoleniowo-konferencyjnego na 500 osób. To - zdaniem Zamoyskiego - miałoby spowodować ciągły, również w sezonie zimowym, ruch turystyczny w Zamościu.

Prezydentowi podczas konferencji prasowej towarzyszył honorowy komitet poparcia w składzie: Witold Paszt, muzyk z zespołu VOX, Jan Świć, przedsiębiorca, prof. Danuta Borkowska z Uniwersytetu Przyrodniczego, Bożena Olejniczak, dyrektor zamojskiego oddziału PKO Bank Polski, Ewa Lipczyńska, kanclerz WSH-E oraz Stanisław Kujawa, przedsiębiorca (foto: Michał Karchut). 

- Pan prezydent Marcin Zamoyski to dziś marka sama w sobie, która jest rozpoznawalna i otwiera wiele drzwi w różnych sprawach. Miasto przez ostatnie kilka lat diametralnie się zmieniło i cały czas się rozwija, ludzie chcą tu przyjeżdżać i przyjeżdżają, poprawiło się bezpieczeństwo - mówili jednogłośnie członkowie komitetu honorowego obecni na konferencji prasowej. Oprócz nich, Zamoyskiego oficjalnie poparli: prof. Waldemar Martyn, rektor PWSZ oraz dr Rafał Sapuła z WSZiA, szef zamojskiej kliniki rehabilitacji.

Dodatkowo przedsiębiorcy z honorowego komitetu poparcia odnieśli się do trudnej sytuacji młodych ludzi na rynku pracy mówiąc, że prezydent robi co może, ale dużo też zależy od samych młodych, którzy powinni być dziś aktywni, przedsiębiorczy i zaradni.

Pod koniec spotkania Dariusz Wojnarski, szef biura komitetu wyborczego, zaprosił wszystkich chętnych mieszańców do odwiedzin biura:
- Codzienne w dni robocze od 15.00 do 18.00 przy ul. Pereca 12 działa biuro komitetu wyborczego pana Marcina Zamoyskiego - powiedział Wojnarski.

(Michał Karchut)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(136)

ConceptOfPowerConceptOfPower

0 0

Ale bełkot...

11:56, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AsAs

0 0

Pierwszy rozsądny post za nami. Będzie jatka.

12:14, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

0 0

a ja mam teraz zagadke na kogo zaglosowac, bylem przeciwny hrabiemu ale z nowego punktu widzenia: kto nam lepiej mieszkancom zdobedzie unijne i nie tylko srodki na remont fortyfikacji ktora wlasnie sie zaczela walic....

13:32, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mrukmruk

0 0

Ale zaskoczenie ja cie.

13:46, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

rzygać już można tą jego turystyką

14:04, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PlusPlus

0 0

Tradycja rozwoju, hahahahaha... Czy ciemny lud po raz kolejny to kupi? Pan Prezydent Zamoyski miał 12 lat na wprowadzanie swojego programu w życie, jak widać - są to tylko puste obietnice. On nic dla nas, Zamościan, nie zrobi. Tu trzeba przeciągu, nowego powiewu, świeżej krwi. A nie pustych obietnic. Pana czas się skończył, Panie Zamoyski.

15:08, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DziewczynaDziewczyna

0 0

Panu już dziękujemy!

15:37, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pepipepi

0 0

Z dwojga złego lepszy Zamoyski niż też filozof co tylko ludzi od buraków i lewaków potrafi wyzywać, a hipokryzja nim bije na kilometr tylko wywalałby ludzi bez kompetencji, a sam ich przecież jako filozof ich nie ma. Bo jak może mieć. Skończył licencjat z filozofii i pojechał zagranice na zmywak i wracając prezydentura Zamościem mu się zamarzyła... ot zupełnie jak Korwin... Nie wiem, na kogo zagłosuję ale na pewno nie na filozofów, których ostatnio zamojskie media promują za grubą kasę...

16:08, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

viciuviciu

0 0

Jaka tradycja? toż to najczystsza forma hipokryzji po zamojsku

16:36, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pipipipi

0 0

Fajny komitet poparcia... Jeden pan niedawno nasyłał Gazetę Wyborczą na Zamoyskiego, drugi częsty gość prokuratury...
Czy prezydent ma jakiś kompleks, że ciągle obstawia się tymi zamojskimi "naukowcami"? Przecież średnie wykształcenie to nie wstyd...

16:52, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zamościanin od latZamościanin od lat

0 0

Do ConceptofPower i innych malkontentów
Szanowni Państwo, zacznijmy od faktów:

- Zamość pozyskał więcej funduszy niż wszystkie inne miasta w regionie. Czy to źle? Czy Chełm, Biała Podlaska mają czym się poszczyć?
- Zamość miał szansę się zrewitalizować i z z niej słusznie i efektywnie skorzystał (ciekawe, czy pamiętamy jeszcze nasze miasto sprzed 10-15 lat? Ulice, kamienice na starówce, brak obwodnicy itd)
- młodzi ludzie wyjeżdżają z całego regionu (proszę sprawdzić nabór na uczelnie wyższe w Lublinie w ostatnich latach), ale także z Rzeszowa, Białegostoku, a nawet ze Zgorzelca, a w Niemczech z całego dawnego NRD). Jeśli chcieliśmy być w UE, to chyba prawo do wolności osiedlania się jest jednym z filarów UE,
- przedsiębiorczość w Biłgoraju rozwijana byłą jeszcze w latach 70-dziesiątych, zakłady dzisiaj działające to 100% nowe firmy prywatne, powstałe po 1990 roku, proszę mi pokazać w Zamościu takich przedsiębiorców, którzy rozwinęli firmy produkcyjne (jak wspomniane BRW). Czy w Biłgoraju miasto stworzyło przedsiębiorczość? Chyba to przedsiębiorcy sami się rozwinęli!!!
- Marcin Zamoyski, jak każdy manager podejmując decyzje popełnia błędy, ale po 12 latach saldo dobrych decyzji i błędów i znacznie, bardzo znacznie na plus. Wystarczy sprawdzić, ile środków wpłynęło do Zamościa, a ile trzeba było np zapłacić "Włochowi". Trochę realizmu Panowie a nie politycznego bicia piany!
- zarzucić Zamoyskiemu można brak konsekwencji w eliminowaniu słabych urzędników i zbytnie ufanie niektórym Prezesom spółek miejskich (to chyba już się zmienia),
- a że Hrabia... chyba wielu komentatorów też chciałoby mieć takie korzenie rodzinne,

Zamość to piękne miasto! Wykorzystuje swoje szanse! Urząd za nas wszystkiego nie zrobi! Stawiam na Zamoyskiego!

Panie Marcinie: Powodzenia!!!!

19:33, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ehhehh

0 0

Przestawimy kolejność słów w haśle i mamy rzeczywistość- "Rozwój tradycji". A ilu mieszkańców Zamościa, tyle zdań i ocen naszej rzeczywistości.

19:42, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariaMaria

0 0

No w końcu, a już myślałam, że będzie trzeba się pakować i polityka zagości w naszym mieście. Panie Prezydencie śmiało do przodu a wpisami na forach niech Pan się nie przejmuje to czarny PIAR kontrkandydatów, którzy jak nie na kościół to teraz na Pana zaginają parol widać tylko to potrafią.

20:03, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

semper fidelissemper fidelis

0 0

Podpisuję się pod tym co napisał " Zamościanin od lat"
Bardzo dobre spostrzeżenia dotyczące np. przedsiębiorców z Biłgoraja. Może trzeba biednej ziemi i wieków starań żeby coś zrozumieć? Nikt nie jest doskonały, ale prezydent Zamoyski ma u mnie plusa
Pozdrawiam
PS Panowie posłowie z Zamojszczyzny, dlaczego nie ma do tej pory ekspresówki do Zamościa? Pan Zawiślak tak ładnie o wszystko pyta, tylko jakoś nie o swoje np. w tej materii sukcesy.
PS 2 Pan Grad, to o nic nie pyta. O obwodnicę Tomaszowa, to pytał podobno ktoś z Chełma;)

20:05, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Zamościanin od lado Zamościanin od la

0 0

Głupoty gadasz

Zamość 15 lat temu tętnił życiem

Dużo młodzieży, imprezy na starówce, przy parku.
I dobrze się żyło
Jak dziś wygląda skansen prywatny (starówka, 10 osób na starówce po 18

Ty chyba po mieście nie chodzisz i nie widzisz.

Planty się świecą jak psu jajca a 10 metrów dalej na peowiaków ciemnica
normalnie zajebiście.

W ZMC niedługo zostaną sami staruszkowie i pełno supermarketów podziękujmy za to Panu Prezydentowi - skutecznie wyludnił zamość przez 8 lat
brawo brawo brawo

Proponuję nie płacić podatków w US w Zamościu tylko w innym. Ciekawe czy wtedy będą inwestować w starówkę (gdzie z własnej kasy trzeba wydać ok. 20% środków na MURY)

20:12, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jolkajolka

0 0

Niedługo zamkną wydział emerytów i rencistów to trza popierać władzę żeby jakiś stołek dała. Ciekawe czy Prezydent wie że już za momencik 60 kolejnych osób pójdzie na bruk bo wiedza managera o zarządzaniu zatrzymała się na poziomie kursów marksizmu - leninizmu. Hipokryzja w tej naszej wiosce.

21:04, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

akak

0 0

Mieszkam na Nowym Mieście a moje sporadyczne stosunki z prezydentem Zamojskim są raczej szorstkie . Uważam jednak , że renowacja Starego Miasta to najlepszy pomysł na wykorzystanie unijnych pieniędzy . Zwolennikom budowy fabryk zwracam uwagę ,że nie ma takich programów unijnych , za które samorząd mógłby wybudować fabrykę . Mam jednak dobre wieści w nowej perspektywie na lata 2014-2020 będzie ponoć tak dużo pieniędzy dla przedsiębiorców ,że istnieje obawa że nasi przedsiębiorcy nie potrafią ich wykorzystać . Przedsiębiorcy mile widziani jednak nie polecałbym podejmowania działalności gospodarczej ludziom , którzy nie potrafią policzyć zer w liczbie . Tak , lubelski Ursus w związku z dużym kontraktem etiopskim planował zwiększenie zatrudnienia i to raczej okresowe o najwyżej 300 osób . 3000 pracowników to dla tej firmy zupełnie abstrakcyjna liczba . I jeszcze do poprzednika . Daję głowę że 15 lat temu w Zamościu nie stał ani jeden żuraw i mogłeś przestać na ulicy cały dzień i nie zobaczyłeś ciężarówki z budowy . Jeżeli ja się mylę to może wymienisz osiągnięcia o których piszesz . Spróbuję ci nawet pomóc i zacznę: oddanie za symboliczną złotówkę zrujnowanego klasztoru klarysek Ministerstwu Kultury (szkoła muzyczna) , odmalowanie elewacji centralki, ... ?
Niestety to jedyne dokonania jakie kojarzą mi się z prezydentem Grzelaczykiem.

21:16, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SławekSławek

0 0

To przypomnij sobie Obwodnicę Hetmańską. To za Grzelaczyka było. I kilka dróg osiedlowych.

21:42, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zenekzenek

0 0

Jakby napisał w programie, że nie będzie już gasił latarni w nocy to może i zagłosowałbym na niego a tak to sorry.

21:44, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kk

0 0

Jakoś młodych nie widać w komitecie honorowym.

22:00, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rafał_zmcRafał_zmc

0 0

Rozmawiam ze znajomymi i każdy mówi, że ma dość Zamoyskiego. Sprawuje rządy 12, najwyższy czas na zmianę. Ilu młodych ma jeszcze wyjechać? Urzędasy boją się o swoje stołki walczą jak mogą, ale przeciętny mieszkaniec chce nowej energii.

22:11, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ii

0 0

Bardzo dobrze i oby jak najdłużej. Do mało kogo mam zaufanie że będzie robił jak najlepiej dla Zamościa, a pan Zamoyski to człowiek na właściwym miejscu jako prezydent. Reszta martwqi sie prawie wyłacznie o siebie i swoje plemniki.

22:56, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SławekSławek

0 0

Masz racje, Twój się o nie nie martwi... Może nie ma jaj?

23:23, 04.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oneboneb

0 0

Ktos kiedys napisał, że pan Nizioł jest kandydatem niezaleznym,
poniżej podaje link, kto podpisał deklaracje współpracy z kandydatem
http://www.zamoscnaszwspolnydom.pl/index.php/free-extensions

00:00, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lawyerlawyer

0 0

Proponuję tak przeciwnikom (lub przeciwnikowi, bo mam dziwne wrażenie, że wiele nicków a jedna osoba) jak i zwolennikom Zamoyskiego tak się nie napinać. Większość czytających ma wyrobioną opinię i Wasze posty niewiele zmienią.
Ja jak już wcześniej pisałem pewnie zagłosuję na Zamoyskiego bo w obecnym czasie daje największe szanse na pozyskanie jak największego zewnętrznego finansowania - żaden z pozostałych kandydatów nie ma takich kontaktów jak Zamoyski. A w nowej perspektywie unijnej może to być bardzo przydatne.

00:10, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

eljoteljot

0 0

jeśli uważacie że Zamoyski zły ,wybierzcie Biłanta.ten dopiero da wam pracę i wybuduje nowe fabryki i wszyscy będą zadowoleni.ludzie zacznijcie myśleć.

00:55, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MajordomusMajordomus

0 0

O jakich kontaktach Zamoyskiego mówisz? Jakich on inwestorów do miasta ściągnął? Co Ty pleciesz... Jak Jerzy R. Spóźnił sie z wnioskiem jeden dzień to żadne kontakty nie pomogły. Ostatni nabór na schetynówki, w którym wniosek Zamościa zajął ostatnie miejsce, też swoje mówi.
W dzisiejszych czasach nie liczą sie "kontakty" tylko FACHOWOŚĆ. A tej ekipa Zamoyskiego nie ma, widać to po licznych wpadkach przy remontach, przetargach, Morandowce, powoływania dyrektorki Zarządu Dróg Gridzkich. Dlatego ten pan z wąsem mojego głosu nie dostanie.

07:32, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MajordomusMajordomus

0 0

Enjoy - uważam, że Zamoyski zły i wybiorę Wnuka.

07:35, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hihi

0 0

tak, tak , magiczne zewnętrzne finansowanie:-))), a co zrobi Hrabia jak finansowania zewnętrznego nie będzie? Dobrze już ktoś napisał, jak Hrabia wygra, wszyscy co przez niego wyjechali powinni płacić podatki w miejscu zatrudnienia i nie żywić pasożytów.

07:36, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NiezależnyNiezależny

0 0

Patrząc realnie - pozyskanie środków Zamość ma jedynie na Zoo, turystykę i renowację. Nie ma się co temu dziwić. UNESCO zobowiązuje i pomaga w tym. Inni kandydaci oczywiście twierdzą, że trzeba dbać o całe miasto, ale nie piszą jak. Bo UE nie da na renowacje bloków, ale o tym nie wspominają. Po wyborach będzie "ups, nie wiedziałem, ja pierwszy raz tu".


Klasa robotnicza - jeśli się komuś taka marzy (podziwiam ambicję), to przecież jest tyle wolnych miejsc w kopalni. Możecie sobie wydobywać węgiel, być klasą robotniczą i co 3-4 lata rzucić kilofem w Sejm w celu podwyżki. Tak, fabryki w jakich pracuje b. dużo osób są. Jest ich cała masa. Są w... Chinach, możecie jechać. Dla idiotów - taki kraj, gdzie jest dużo siły roboczej za miskę ryżu. Jeśli umiecie z nimi konkurować cenowo, proszę, stawiajcie fabrykę. Po bankructwie, poczytajcie napisy na produktach "made in China" i pomyślcie "dlaczego". Może zrozumiecie.


Wśród najbogatszych kobiet w Polsce jest na 61 miejscu (55 mln zł) Pani z Zamościa. Można? Można, tylko narzekają ci którym nie ma kto rączek rozbujać, jedynie co umieją to jęczeć "daj pracę". Trzeba się było uczyć. Praca jest, tylko nie dla nierobów. Dla was najlepsze co było to PRL, huty i obowiązek pracy. Jak nie rozumiecie - przeczytajcie definicję kapitalizmu, zrozumiecie, że już nie ma "daj".


Nie ma młodych ludzi... hmmm czy przypadkiem jeden z kandydatów nie mówił coś przeludnionych klasach i pełnych szkołach? Kłamał? Bo zdaniem PiS jest przeludnienie.


Bieda. Proszę Państwa, jak nie pamiętacie biedy to się nie wypowiadajcie. Nie można nazwać miasta biednym jak samochodów jest tak dużo, że są korki. Jak co 500m jest market na którym nie ma gdzie zaparkować. Bo chyba nie powiecie, że biedota jeździ samochodami na wodę, a w sklepach kupuje za talony. Tak wygląda bieda?


Jak napisali przedmówcy, Zamoyskiemu można zarzucić jedynie to, że nie czyści urzędu z leni, nieuków i nierobów, których tam pełno. Jak by w planach było czyszczenie + lista zwolnień miał by mój głos, bo to w miarę rozsądny facet. I nie jest sprzedajny jak inni, co co miesiąc z innego "ramienia" startują.

08:03, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ThomasThomas

0 0

"Jak napisali przedmówcy, Zamoyskiemu można zarzucić jedynie to, że nie czyści urzędu z leni, nieuków i nierobów, których tam pełno. Jak by w planach było czyszczenie + lista zwolnień miał by mój głos, bo to w miarę rozsądny facet."

Święte słowa.

08:07, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwy JanuszPrawdziwy Janusz

0 0

Niezależny - a pokaż mi tego sprzedajnego, który co miesiąc z innego ramienia startuje... Twoja głupota poraża. Wnuk nigdy i nigdzie jeszcze nie startował. Nie umiesz nawet dobrze wykonać instrukcji z urzędu.
Gdyby nie było pieniędzy z Unii na osiedla, to SM Zamoyskiego nie pozyskałaby 7 milionów na termomodernizację, nie byłoby też 6 mln na drogi lokalne. Tyle, ze powiat zamojski (ziemski) w tym czasie pozyskał... 170 mln.
Już nie mówię o dziesiątkach milionów z EFS na staże, dotacje do zakładania działalności itp. Miasto nie ma nawet fundacji rozwoju, nie ma funduszu poręczeniowego...
Ale ok, ja tam nie namawiam do głosowania na Wnuka, choć sam na niego zagłosuję. Bo wiem, że oprócz tego, czego nie zrobił Zamoyski, on nie będzie miał oporów przed przewietrzeniem urzędu. A przecież o to wam chodzi, prawda, hipokryci?
Przeczytajcie sobie jego życiorys: http://www.andrzejwnuk.pl/
To też - jak piszecie - "w miarę rozsądny" i niegłupi chłop. I wiedzę, oraz doświadczenie ma większe, niż miał Zamoyski, gdy zaczynał 12 lat temu rządzić miastem.
Więc dajcie sobie spokój z tym naparzaniem. To nie 5 internautów z Urzędu Miasta wybierze prezydenta, ale tysiące Zamościan. Które w ciągu 4 ostatnich lat, w wyborach w WIĘKSZOŚCI głosowało na PiS.

08:24, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnonimAnonim

0 0

A gdzie Niezależny napisał o Wnuku? Nie umiesz nawet dobrze wykonać instrukcji.

Nie porównuj powiatu z Zamościem, te mało pracowite i bardzo mało odważne osobistości ze starostwa (chciałbym użyć mocniejszych słów) jak remontowali drogę na Mokrym to całe pieniadze musiał wpłacić Gliwiński bo starostwo stwierdziło że nie mają pieniedzy choć to droga powiatowa. Mistrzem świata w asekuracji jest właśnie ekipa rządząca od lat 12 w starostwie.

Przewietrzenie urzędu nie jest możliwe. Żeby kogoś zwolnić trzeba albo zlikwidować stanowisko pracy albo dyscyplinarnie a do tego muszą być podstawy żeby sprawa nie skończyła się w sądzie. Takie mamy prawo pracy.

08:33, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnonimAnonim

0 0

No i jest jeszcze jeden problem, kogo postawić na zwolnionym stanowisku? Kolegów? Wnuk ma ich wielu i pewnie wielu z nich chciało by popracować na dyrektorskich stanowiskach.

08:34, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwy JanuszPrawdziwy Janusz

0 0

Anonim - nie znasz się, to powstrzymaj palce nad klawiaturą. Co jest niemożliwe? Bo Zamoyski nie potrafi tego zrobić?
Wystarczy zmienić schemat organizacyjny Urzędu Miasta i zlikwidować stanowisko pracy, aby móc zwolnić niepotrzebnego urzędasa. Poza tym jest też cos takiego jak obiektywna ocena pracownika - jeśli ktoś w czasie pracy siedzi na fejsie, zaniedbuje obowiązki, spóźnia się ze złożeniem projektu o dofinansowanie skutkiem czego miasto traci miliony - wtedy nie tylko można ale nawet trzeba tego kogoś zwolnić.
A na jego miejsce zrobić uczciwy konkurs - nie taki jak w ZDG.

08:41, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abcabc

0 0

Ja nie wiem kto wygra wybory Zamoyski, Nizioł czy może Wnuk ale wiem kto je przegra, mianowicie zamojska platforma i jej kandydat.

09:20, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NiezależnyNiezależny

0 0

Cóż, Proszę pana "Prawdziwy Jonasz". Powiedzmy tak, pomijając życiorys wysłuchałem z bólami konferencji prasowej Pana Wnuka. O ile można tak nazwać, bo bardziej przypominało to zaklinanie rzeczywistości.

Powiem tylko tyle - pomysłem na służbę zdrowia jest "na zdrowiu nie można zarabiać". Genialne. Powiedz to pielęgniarkom i lekarzom. Perfekcyjny plan, dopracowny w szczegółach. Szacun.

Systemowe dbanie o pracę, czyli PRL i nakaz pracy?

Turystyka nie powoduje napływu turystów. Bardzo ciekawe.

Powiększenie granic miasta? Gdzie? Lublin zajmiemy czy od razu na Warszawę?

Brak perspektyw, młodzi ludzie uciekają. Kilka punktów dalej - przeludnione klasy, coś z tym zrobimy. Takie "małe" nieścisłości.

Przypomina mi to odwiedziny Pana Kaczyńskiego przy poprzednich wyborach. Dobrze tu u was jest? Dobrze. To zbudujemy wam kolej i teatr. Byłem "szczęśliwy". Pan Wnuk obiecuje rozbudować nam zalew, "kultura masowa". Śmiech na sali.

Tyle w temacie człowieka typu "wiemy o, trzeba zmienić, mówimy o, zadbamy o". Czyli Pan 0 konkretów. Dużo mówił, nic nie powiedział.
Ponadto nie oszukujmy się, niezależny to on nie jest.

"Samorząd powinien być wolny od wszelkiej polityki. Polityka i układy spowodowały, że w Zamościu zaginął duch samorządności." - powiedział Pan startujący z PiSu :) Prawda?

09:35, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnonimAnonim

0 0

Januszku prawdziwy, znasz Art. 39 kodeksu pracy? Wiesz ilu dyrektorów i prezesów spółek miejkich jest już w okresie ochronnym?

Nie ważne, problem polega na tym, że zamiana dyrektora w urzędzie jest jak obecny kandydat PiS na stanowisko prezydenta Miasta Zamość - spektakularna i nie gwarantuje niczego.

Problem jest głębszy. Dyrektor wydziału to osoba która musi mieć przygotowanie fachowe i managerskie a do tego znać prawo administracyjne. Może niektórzy mają dwie sprawności ale żaden nie ma trzech.

Bo kto mając świetne przygotowanie fachowe i chęć do nieustającej nauki do tego świetnie umiejąc zarządzać ludźmi i motywować ich do pracy, przy tym w ramach hobbi świetnie znać się na akutalnym prawie w zakresie podstawowym i do tego pogłębioną wiedzę w zakresie administacyjnym zostaje w mieście wielkości niedużej dzielnicy Lublina?

Ja uważam, że zamiast zwalniać należy edukować, szkolić, podnosić kwalifikacje również te behawioralne. Problem tkwi w tym, że osoby odpowiedzialne za kadry w UM nie robią tego.

09:41, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wowwow

0 0

Czyżby hasło zapożyczono z Misia Barei?
"Tradycja to dąb który tysiąc lat rósł w górę. Niech nikt kiełka małego z dębem nie przymierza. Tradycja naszych dziejów jest warownym murem. To jest właśnie kolęda, świąteczna wieczerza, to jest ludów śpiewanie, to jest ojców mowa. TO JEST NASZA HISTORIA, KTÓREJ SIĘ NIE ZMIENI! i do tego kompetencje elity intelektualnej i zasiedzialej masie urzędniczej pracującej na rozwój naszego miasta.
Strach pomyśleć co się teraz bedzie dzialo?

09:50, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MSMS

0 0

Najlepszy prezydent w historii Zamościa. Oby rządził jak najdłużej!

09:51, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RafałRafał

0 0

Ja na pana zagłosuję. Pomijając dyskusję na poziomie "czas na kandydata bez wąsów", pamiętam jak Zamość wyglądał kiedyś i jak wygląda dziś. Jestem dumny, widząc zachwyt gości jakich oprowadzam po Zamościu. Myślę, że oni mają lepszą perspetkywę i lepiej doceniają to, niż my co widzimy to na codzień.

Nie przemawia do mnie fakt, że trzeba zmienić. Bo zmienić można, ale jak się ma pewność co do jakości zmiany.
Przynajmniej jeżeli zmiany są na tyle poważne, jak w tym przypadku. Realnego kontrkandydata nie ma, a obecni nie mają niczego konkretnego do zaproponowania. A część już się ośmieszyła.

Patrząc pomiędzy sloganami - nikt z kontrkandydatów nie zaproponował niczego realnego. Żadnego planu, żadnego pomysłu - same slogany, które umrą zaraz po wyborach. Dlatego, zagłosuję.

10:00, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaciekMaciek

0 0

Do Pana Janusza. Napisał Pan o Panu Wnuku, z poleceniem przeczytania życiorysu.

"Prawo i Sprawiedliwość już za kilka miesięcy najpewniej wygra wybory parlamentarne i będzie tworzyć nowy rząd. To szansa dla Zamościa na to, aby współpracując z PiS-em jako niezależny prezydent, skupiający wszelkie reformatorskie i chcące zmian na lepsze siły w mieście, wywalczył dla miasta jak najlepsze rozwiązania. Moje osobiste kontakty z posłem Sławomirem Zawiślakiem, z radnymi wojewódzkimi Prawa i Sprawiedliwości zaowocują większymi transferami...".

Jeśli powyższe dla pana brzmi jak "kandydat niezależny" to chyba coś jest nie tak. Dla mnie to proste pójście na łatwiznę i przyłaczenie się do wygrywającej "bandy" w wyścigu o stołki.

A osobiste kontakty z posłem, załatwianie czegoś drogami "znajomy w sejmie" - to jest pomysł na rozwój Zamościa? A jak PiS nie wygra to co? Bez znajomych już nic nie załawtimy i klops, tak?

Nie, nie przemawia do mnie taki kandydat. Niezależny, który podpiera się zanjomościami i "załatwieniami" z wygrywającą partią. Wspaniała niezalezność.

10:12, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwy JanuszPrawdziwy Janusz

0 0

Niezaległy, trudno, nie dociera do Ciebie, to może do innych dotrze:

Niezależny" dnia 5 października 2014 o godzinie 9:35:45 napisał:


Cóż, Proszę pana „Prawdziwy Jonasz”. Powiedzmy tak, pomijając życiorys wysłuchałem z bólami konferencji prasowej Pana Wnuka - boli prawda?

Powiem tylko tyle – pomysłem na służbę zdrowia jest „na zdrowiu nie można zarabiać” - bo nie można. Służba zdrowia ma leczyć, a nie zarabiać. Jak dalej chcesz porozmawiać o tej prostej prawdzie, zapraszam na Kilińskiego pod gabinety lekarskie.

Systemowe dbanie o pracę, czyli PRL i nakaz pracy? - Systemowe, oznacza plan i wykonanie, ale ponieważ nie masz pojęcia o zarządzaniu, nigdy nie słyszałeś o zarządzaniu planowym czy poprzez cel. Wnuk to bardzo prosto wytłumaczył - pieniądze zamiast na pękające mury i hałdy ziemi - na dofinansowanie staży, dotacji na tworzenie miejsc pracy, ulgi w podatkach dla inwestorów budujących mleczarnie, fabryki mebli, przetwórnie warzyw i owoców. Rachunek jest prosty - wydano na Stare Miasto, jak sam Pan prezydent przyznał, 43 proc. środków. Oczywiście nie dodał, że dodatkowe 40 mln poszło na ZOO, a do Starego Miasta nie wlicza remontu Królowej Jadwigi, bo wtedy by się okazało, ze na tzw. inwestycje turystyczne poszło ponad 50 proc. środków, ale niech będzie. Załóżmy, że z tych 200 mln wkład własny to 60 mln. Za te pieniądze, nawet bez udziału środków unijnych (a są takie, z EFS) można by stworzyć jakieś 3 000 miejsc pracy. A jakie są fakty? 14,6 proc. bezrobocia w 2010 r., 15,9 proc. bezrobocia w tym roku.

Turystyka nie powoduje napływu turystów. Bardzo ciekawe - masz sto procent racji. Tylko ta nieudolna ekipa mogła wydać 200 mln złotych i zanotować 20 proc. spadku liczby turystów odwiedzających Zamość. Prawdziwe mistrzostwo... niekompetencji.

Powiększenie granic miasta? Gdzie? Lublin zajmiemy czy od razu na Warszawę? - nasze dzieci już zajęły. My powinniśmy na początek postarać się przekonać do referendum mieszkańców Kalinowic, Płoskiego, Sitańca. Ten prezydent tego nie zrobi, bo nie potrafi rozmawiać z ludźmi.

Brak perspektyw, młodzi ludzie uciekają. Kilka punktów dalej – przeludnione klasy, coś z tym zrobimy. Takie „małe” nieścisłości - rozumiem, ze tego nie pojmujesz, bo jak już wcześniej pokazałem, nie ogarniasz matematyki. Przeludnione klasy (po 30-40 osób) to efekt likwidacji oddziałów. Dzieci jest mniej, ale klas jeszcze mniej, więc jest tłoczniej. Paniał?



Tyle w temacie człowieka typu „wiemy o, trzeba zmienić, mówimy o, zadbamy o”. Czyli Pan 0 konkretów - nie umiesz czytać, więc nie widzisz konkretów. Ale... Może cofniemy się do programu Wyborczego Mości Hrabiego sprzed 4 lat? Wtedy będzie śmiech na sali...

„Samorząd powinien być wolny od wszelkiej polityki. Polityka i układy spowodowały, że w Zamościu zaginął duch samorządności.” – powiedział Pan startujący z PiSu :) Prawda? - masz sto procent racji. Pan Andrzej Wnuk startujący jako niezależny, bezpartyjny, przyjął poparcie PiS. To mądry ruch, bo tylko w taki sposób zapewni sobie poparcie po tym, jak PiS wygra wybory do Sejmiku. Mam nadzieję, że uda mu się więcej, niż przez 12 lat Zamoyskiemu, korzystającemu z poparcia PO.
Dyskusja z Tobą nie ma sensu. Wyrabiasz nadgodziny, a ja powtarzam - to ludzie zdecydują, a nie Ty, anonimowy hejterze :)

10:24, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlgaOlga

0 0

@Maciek, co do andrzejwnuk.pl

Chyba nie doczytałeś. Tam jest jeszcze program:
"Obniżenie opłat za wodę, ścieki, bilety MZK poprzez obniżenie kosztów działania spółek". Rozumiem, że obniżenie kosztów to zwolnienia i obniżenie płac (tak jak w służbie zdrowia). Chyba, że nagle autobusy zaczną tankować energię ziemi. Ewnetualnie obniżenie cen, a wzrost podatków i wszyscy się zrzucimy. Komuna.

"Remonty 30 km chodników, postawienie 300 ławek i koszy na śmieci." - nowe kosze na śmieci przszyłością rozwoju.

"Budowa 100 mieszkań miejskich – czynszowych i socjalnych.". Wałęsa dawał 100mln, PiS obiecało 3 miliony mieszkań przed wyborami kiedyś, wiemy jak było. Zwolniły się 3mln mieszkań bo ludzie wyjechali. Pan Wnuk ma dobrych nauczycieli.

"Dwukrotne zwiększenie ruchu turystycznego poprzez aktywną promocję miasta w kraju i za granicą" - skoro Zamoyski wyremontował, odnowił, to się podepnijmy pod sukces. Jednoczesnie krytykujmy, że dba o Starówkę. Piekny "chłyt" marketingowy.

"Stworzenie kilkuset nowych miejsc pracy poprzez aktywne ściąganie inwestorów" - ściągać to można... na strawdzianie. Nawet aktywnie.

Ale kandydat się poPiSał, ciekawe co jeszcze obieca :) A, przepraszam nie kandydat. Na stronie jest napisane "Prezydent Andrzej Wnuk". Dość szybko, czy aby nie przedwcześnie?

10:34, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwy JanuszPrawdziwy Janusz

0 0

Olga, czy też ta sama osobo pod różnymi nickami:

„Obniżenie opłat za wodę, ścieki, bilety MZK poprzez obniżenie kosztów działania spółek”. Rozumiem, że obniżenie kosztów to zwolnienia i obniżenie płac (tak jak w służbie zdrowia) - już gdzieś czytałem - rady nadzorcze i działacze PO to kilkaset tysięcy rocznie, plus koszty najmu, reklamy, reprezentacji. Kilka milionów we wszystkich spółkach się uzbiera. Ja zaś nigdzie nie przeczytałem, zę Wnuk chce zwalniać dobrych pracowników, wręcz przeciwnie. W jednym z wywiadów podkreślał, że chce awansować tych zdolnych kosztem zasiedziałych pryków.

„Budowa 100 mieszkań miejskich – czynszowych i socjalnych.” - 600 osób czeka w mieście na lokale czynszowe bądź socjalne. Zamoyski przez 12 lat wybudował 70. Dla Ciebie to nieważne, ale dla ludzi - istotne.

„Dwukrotne zwiększenie ruchu turystycznego poprzez aktywną promocję miasta w kraju i za granicą” – skoro Zamoyski wyremontował, odnowił, to się podepnijmy pod sukces. Nie Zmaoyski, tylko unia dała, co on podkreśla, a jego ekipa koncertowo to spartaczyła. I Andrzej Wnuk byłby głupi gdyby nie wykorzystał szansy naprawienia tej sytuacji. To chyba dobrze?

„Stworzenie kilkuset nowych miejsc pracy poprzez aktywne ściąganie inwestorów” – ściągać to można… na sprawdzianie - Może i Ty ściągałaś. Ale Andrzej Wnuk nigdy nie pracował na państwowym i świetnie daje sobie radę z zarządzaniem i biznesem. Bardziej wierzę, że on ściągnie inwestorów, niż Zamoyski, który przepędza inwestorów typu Zapiecek czy Włoch.
Ps. nie piszcie tak szybko, bo nie mam czasu zanalizować programu Zamoyskiego sprzed 4 lat :)

10:44, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwy JanuszPrawdziwy Janusz

0 0

Wybory 2010: Marcin Zamoyski - program wyborczy


1. Nowe miejsca pracy w Zamojskiej Strefie Ekonomicznej

"Rozszerzenie Podstrefy o kolejne 19 ha (łącznie podstrefa liczyć będzie ok. 54 ha) daje możliwość lokowania większej ilości inwestycji. Niemal 2 miliony złotych ze środków Unii Europejskiej, które przeznaczone będzie w 2011 roku na promocję Zamojskiej Specjalnej Podstrefy Ekonomicznej spowoduje, że w niedługim czasie wypełni się ona firmami" - HAHAHAHAHAAHAHAHAA. Powstało... 30 nowych etatów. Miliony złotych wydane na promocję, ech...

2. Rozwój oświaty, szkolnictwa wyższego i kultury

"We współpracy Uczelni Wyższych Zamościa z Wydziałem Edukacji i Sportu UM Zamość planujemy uruchamianie pożądanych przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych kierunków studiów co w konsekwencji spowoduje zatrzymanie młodych ludzi z miasta i okolic Zamościa. Kształcenie zawodowe odbywa się obecnie w bardzo dobrze wyposażonych obiektach Centrum Kształcenia Praktycznego przy ulicy Szczebrzeskiej. Dzięki pogłębieniu współpracy z wyższymi uczelniami możliwe będzie wykorzystanie nowoczesnego sprzętu do kształcenia młodych ludzi. Rozwój zamojskich uczelni będzie również możliwy poprzez wzbogacanie bazy materialnej każdej uczelni we współpracy z władzami miasta - jak ma to miejsce w chwili obecnej. W dalszym ciągu realizowane będą sztandarowe imprezy kulturalne: Zamojskie Lato Teatralne, Festiwal Kultury Włoskiej, Festiwal Kultury im. Marka Grechuty, Jarmark Hetmański czy "Eurofolk". Naszym celem jest wypromowanie Zamościa jako kulturalnej stolicy Polski południowo-wschodniej" - i co? udało się? Młodzi wyjeżdżają z Zamościa jak nigdy dotąd, brakuje jakiś 11 tysięcy mieszkańców. A o kulturalnej stolicy Polski Wschodniej możemy tylko pomarzyć.... Zresztą, ten sam zgrany pomysł powtarza teraz radny Nizioł.

3. Kolejne miliony euro dla Zamościa

"Dotychczas w mieście zostało zrealizowanych kilkanaście projektów inwestycyjnych a w trakcie wdrażania są kolejne "twarde" przedsięwzięcia. Łączna kwota na jaką opiewają zadania inwestycyjne Zamościa dofinansowywane ze środków zewnętrznych to ponad 390 mln PLN (ponad 268 mln PLN pochodzi ze środków zewnętrznych UE, MF EOG oraz promesy Ministra Kultury)(...) Dlatego już dziś miasto myśli co trzeba zrealizować w roku 2015 czy nawet 2020 i dzięki temu buduje szanse dla rozwoju społeczno gospodarczego Zamościa i poprawy jakości życia jego mieszkańców - komu się poprawiło? ręka do góry? Koncertowo spi e p rzone wydawanie góry kasy.

4. Modernizacja i budowa dróg

Co roku z budżecie miasta zabezpieczone będą środki finansowe na budowę i przebudowę dróg i towarzyszącej im infrastruktury w Zamościu zgodnie z "trzyletnim planem budowy i przebudowy dróg na terenie Miasta Zamość" Jeżeli zostanie utrzymana obecna tendencja w budowie infrastruktury drogowej, to problem dróg w Zamościu zostanie rozwiązany - co prawda to prawda, problem został rozwiązany, co wszyscy widzą. Te 60 metrów drogi wyremontowanej na ulicy Piłsudskiego (bez krawężników) to wielki sukces. A "trzyletni plan"? czy ktoś o nim jeszcze pamięta? Są nowe wybory i nowe obietnice Zamoyskiego.

5. Tworzenie miejsc rekreacji dla mieszkańców - place zabaw, boiska, ścieżki rowerowe

"Oprócz budowy infrastruktury potrzebnej do codziennego funkcjonowania duży nacisk położony jest na rozwój i zagospodarowanie wolnego czasu dzieci, młodzieży i dorosłych" - Przez 4 lata nie powstało żadne nowe boisko ani ogólnie dostępny plac zabaw. Zero. Null. A.... przepraszam. Z sukcesem rozebrano małą halę sportową.

6. Wspieranie sportu dzieci i młodzieży

"W dalszym ciągu prowadzona będzie polityka rozwoju sportu dzieci i młodzieży. Miasto nadal systematycznie dotować będzie kluby sportowe, w których swoje pasje i sprawność fizyczną rozwijają dzieci i młodzież Hetmańskiego Grodu" - pamiętam, KS Hetman Zamość nie działa, a Padwa padła.

7. Kontynuacja budownictwa społecznego oraz budowa kolejnych bloków TBS

"Miasto Zamość systematycznie buduje TBS-y i mieszkania socjalne, czego przykładem są mieszkania przy ulicy Promiennej oraz oddany w 2009 roku blok przy ulicy Lwowskiej, na terenie byłego POM. Wybudowany został budynek wielorodzinny z 40 nowymi mieszkaniami komunalnymi, aktualnie w trakcie opracowania jest projekt budowlany na budowę wielorodzinnego budynku mieszkalnego obejmującego 46 mieszkań komunalnych" - i pozostało to w fazie projektu. Przypomnę - od 2000 roku w mieście powstały 72 lokale komunalne, na 1900 wszystkich miejskich lokali komunalnych.
8. Darmowy internet i telefonia dla mieszkańców Zamościa - BUAHAHAHAHAHAHA... To chyba głuchy telefon... :)

10:55, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwy JanuszPrawdziwy Janusz

0 0

No i kolejne bzdury w wykonaniu prezydenta. Świeża sprawa:
"- Tu nie ma klasy przemysłowej, która nagle stała się bezrobotna – stwierdził. – My musimy, czy chcemy czy nie chcemy, rozwijać turystykę i usługi. Dzięki temu najwięcej ludzi może pracować, bo nie ma maszyn, które zastąpią człowieka w usługach"
1. Mam nadzieję, że pracownicy Zakładów Mięsnych, Delii, Fabryki Domów, Spółdzielni Mleczarskiej, Zamojskich Fabryk Mebli, PBO, Metalplastu, będą pamiętali, że prezydent ich wykluczył ze społeczeństwa.
2. Rozwijać turystykę musimy, fakt - ale wy ją zwijacie. Nie macie pojęcia, że teraz modna jest turystyka aktywna, a nie architektoniczna. Ktoś, kto raz obejrzał Zamość już tu nie przyjedzie. Ktoś, kto zechce popływać, wykąpać się, przejechać na rolkach, nartach, rowerze - przyjedzie tu wielokrotnie. Gdzie jest oferta dla turystów aktywnych?
3. Są maszyny, które zastąpią człowieka w usługach. To komputery i aplikacje, które zastępują przewodników, muzealników, trenerów... Ale w wieku 67 lat pewnych rzeczy już się nie ogarnia...

11:15, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnonimAnonim

0 0

1. Prezydent wykluczył ich z klasy przemysłowej, to chyba dobrze? Zazwyczaj to najniższa kasta w społeczeństwie. Wymienione zakłady w większości poupadały bo zniszczył je rynek do którego nie przystosowały się, ale ktoś kto ma doktorat z demagogii i nie wie co to jest ekonomia nie ogarnie tego.

2. Ofertę dla turystyki aktywnej muszą stworzyć przedsiębiorcy, bo przecież magistrat nie będzie wypożyczał rowerów, budował oferty wokół zalewu w Nieliszu, przebierał się za misia i pobierał opłatę za fotografowanie. Nie chcę prezydenta który będzie prowadził biznes ale stwarzał warunku budujac otoczenie. Nikt z przedsiebiorców nie zrewitalizowałby starówki bo nie ma takiej kasy, ale każdy teraz może tworzyć na jej bazie ofertę komercyjną.

3. Słaby argument, wynika z niego że nie warto nic robić bo zrobią to i tak maszyny?


Zobaczcie, jak by nie patrzeć możliwości zostały stworzone (cel magistratu), jest podstrefa (niby coś lepszego niż zwykły grunt), jest potencjał turystyczny (coś co turyści chwalą - wystarczy posłuchać). Reszta to problem słabego, głupiego, niedouczonego biznesu. Gdzie innowacja kończy się na skopiowaniu pomysłu sąsiada.

11:30, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zamojzamoj

0 0

pijak az nos ma siny od chlania w muzealnej, ale mochery idzcie głosować na niego bo ma na nazwisko zamojski...kasa z urzędu(naszych podatków) będzie przepijana w sposób dystyngowany i szlachecki :D

12:12, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Wygra najlepszy! Marcin Zamoyski!

12:20, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EmigrantEmigrant

0 0

Do tych wszysktich, którym brakuje fabryk, klasy robotniczej i pracy dla każdego. Witamy w kapitaliźmie. Tak to jest, jak jedyne co zainwestowaliście w siebie to wsadzenie sobie czopka...

12:23, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zamościanin od latZamościanin od lat

0 0

Prawdziwy Janusz to prawdziwy ignorant ekonomiczny... Miałem się już nie wypowiadać na poziomie takich dyskutantów ale... Krew mnie zalewa:

- do czasów Zamoyskiego SSE w Zamościu nie potrafił zrobić nikt... Ani Grzelaczyk z Sochą ani Ciastoch - czyli jednak fachowiec (albo zatrudnia fachowców), to w takim razie dobry organizator
- strefa w Tomaszowie Lubelskim.... PiSowa... jak jest, każdy widzi
- strefa w Lublinie - stolicy województwa (miasto 300 tysięczne, z budżetem 2,1 mld), Zamość miasto 57 tysięczne, budżet 356 mln) - strefa istnieje od 7 lat, 11 projektów realizowanych, w Zamościu strefa istnieje od 3 kat, 5 projektów w realizacji)

Może warto coś sprawdzić, zanim się będziemy wypowiadać ...

O tym, że to nie Zamoyski, ani żaden inny Prezydent, nie zamykał Zamojskim Zakładów Mięsnych, Fabryk Mebli czy Delii nie będę już mówił... to elementarz ekonomiczny. Te byłe państwowe zakłady splajtowały na własne życzenie (lub na życzenie polityków warszawskich, prywatyzujących wszystko, wszędzie i czasami na siłę)

- o tym, ze w Zamościu trzeba rozwijać turystykę to chyba nikt nie ma wątpliwości (chociaż to prawda, że nie będzie nigdy motorem rozwoju, bo za wyjątkiem Morza śródziemnego Egiptu i Las Vegas w innych krajach jest dodatkiem do przemysłu) - a liczba osób pracujących w Zamojskich hotelach czy restauracjach chyba nie jest mała
- drogi w mieście muszą być priorytetem, ale obarczać Zamoyskiego winą za korki w mieście to znów ignorancja: ile mieliśmy samochodów 10 lat temu a ile teraz, kiedyś jeździliśmy tylko na Rynek a teraz Twierdza, Mokre, Rynek. Ile osób wyprowadziło się na przedmieścia i nie chce chodzić na piechotę (chociaż może by się przydało :)
- i na koniec młodzi ludzie: a kto z nas 4--50 latków, jak miał 18 lat to bardzo chciał zostać w Zamościu, nawet w czasach, gdy nie było UE. Młodzi zawsze wyjeżdżali, wyjeżdżają i będą wyjeżdżać!!! To ich prawo i wolność. Cieszmy się, jeśli zechcą wracać z pieniędzmi albo wiedzą.

Prawdziwy Januszu ucz się ekonomii!!!! I rób coś dla Zamościa a nie tylko narzekaj...

12:27, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

auau

0 0

Mieszkańcy to zło konieczne, najlepiej stworzyć im warunki do skutecznej ucieczki. I to naczelne hasło tej ekipy, która ze swojgo zasiedzenia na wygodnych stołeczkach tworzy tradycję.

12:31, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SonhHoKimSonhHoKim

0 0

"Ktoś, kto zechce popływać, wykąpać się, przejechać na rolkach, nartach, rowerze – przyjedzie tu wielokrotnie."

Rozumiem, że celem kandydata Wnuka, jest sprowadzenie turystów z Europy, Japoni, innych krajów i pokazanie im, że można tu pojeździć na rolkach, nartach i rowerze. Wtedy oni pokiwają głowami i stwierdzą, wpadniemy z rok, tu naprawdę super sie na rolkach jeździ. Naprawdę, Zamość będzie sławny z turystyki rolkowej. Co tam Starówka, co tam UNESCO. Rolki i rower!

Gratuluję. Naprawdę wykazałeś się wybitną argumentacją. Pochodzisz z Krakowa? Bo oni ostatnie przybliżyli sobie góry by wykazać, że "wszystko jest blisko". Taki "miałketing" jaki i ty prowadzisz. W snesie głupiutki.

12:38, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwy JanuszPrawdziwy Janusz

0 0

Do Zamościanina od lat - robię coś dla Zamościa, obdzieram z propagandy pana Prezydenta Zamoyskiego.
Każda wioska ma SSE, ale w Zamościu jest tylko JEDNA firma z zewnątrz, i zaledwie 30 miejsc pracy. W Lublinie - 1 000. I nie mydl mi oczów projektami, bo tam firmy się przenoszą z miejsca na miejsce, nie tworząc nowych miejsc pracy. Zrozumiesz to, ignorancie ekonomiczny?
Obarczam Zamoyskiego winą za to, ze nie miał planu i nie umiał przeciwdziałać upadkowi firm ani dać zajęcia bezrobotnym, robót publicznych, staży itp. Zrozumiesz to, ignorancie ekonomiczny?
Samochodów może jest i więcej, ale dróg tyle samo, przez 12 lat Zamoyski nie zbudował ŻADNEJ NOWEJ DROGI!!! Zrozumiesz to, ignorancie ekonomiczny?
SonhHoKim - Tak, pochodzę z Krakowa. U nas turystów jest w huk, mamy aquaparki, tereny do rekreacji i wypoczynku, bogatą i spójną ofertę. A Zamoyski i jego ekipa potrafi spierdzielić nawet to, co Unia dała na znaczek UNESCO. Na promocję w mieście jest kilkadziesiąt tysięcy złotych. Wydałbyś 200 czy 300 mln zł na poprawę oferty turystycznej i setną część procenta na promocję? Jeśli tak, to nie masz pojęcia o marketingu, czyli pracujesz w Urzędzie Miasta, bo oni też o tym nie mają pojęcia.
Ps. Może odnieślibyście się do programu Zamoyskiego sprzed 4 lat? Nic z tych obiecanek nie spełnił, tak samo jak i nie spełni nic z obecnych.

13:02, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zamościanin od latZamościanin od lat

0 0

Jeszcze do Prawdziwego Janusza,

- obdzieranie z propagandy argumentami populistycznymi to piękne acz mało konstruktywne zajęcie,
- populizm można zwalczać tylko faktami: w SSE w Lublinie miejsca pracy stworzyła głównie Poczta Polska, a nie "prywatne firmy: sprawdź dokładnie te swoje 1000 miejsc pracy,
- jeśli każda wioska ma strefę, to dlaczego nie ma Miasto Biłgoraj, Miasto Przeworsk itd. populizm i ignorancja,
- nikt nie dawał miejsc pracy w samorządzie w Mielcu, Nisku, Rzeszowie czy innych miastach, gdzie następowała restrukturyzacja przemysłu, wybacz Janusz, taka jest ekonomia i prawo, że samorząd nie zajmuje się zakładaniem firm,
- zbudowano: NOWĄ ULICĘ STREFOWĄ, odnowiono prawie wszystkie ulice na STAROWCE, ul. Św. Piątka, budowana jest NOWA ulica Sochaniewicza i można by tak jeszcze wymieniać - a wiec znów u Ciebie kwitnie populizm,
- Kraków jest piękny, ale chyba Prezydenta macie... nazwijmy to bardzo medialnego i ... olimpijskiego ;), dlatego hejnału dalej nie będziemy grać w tą stronę, a i mam nadzieję czerpać inspiracji z twoich wynurzeń,

A na koniec mała dygresja: Kandydat Wnuk jest już podobno PREZYDENTEM.. przynajmniej na swojej stronie www. EGO większe niż rozsądek! O tempora! O mores!

13:23, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwy JanuszPrawdziwy Janusz

0 0

Zamościanin od lat - no i znowu kłamiesz. Razem z Pocztą Polską jest tych miejsc w strefie w Lublinie 1400. Są tam firmy o których nie masz pojęcia, np. Aquini Polska, która zatrudnia 140 osób.
Ulica strefowa to tak naprawdę ulica zewnętrzna, z której nie korzystają mieszkańcy. I dobrze, ze przyznajesz, iż część ulic odnowiono, w tym prawie wszystkie na Starówce.
Na szczęście, że kandydat Wnuk przedstawia się jako prezydent. Już chyba zapomniałeś, jak na mieście wisiały plakaty z Zamoyskim jako PREZYDĘTEM? Bo jak zapomniałeś, to służę zdjęciem...

13:33, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnglikAnglik

0 0

Kraków powiadasz? 3 miasto w Europie pod względem zanieczyszczenia powitrza? Jedno z pierwszych na mapie turystyki seksualnej i imprezowej? Miasto nieprzejezdne i zakorkowane.
http://wspomnienia-taksowkarza.blog.onet.pl/2014/05/24/3236-piatek/
Miejsce gdzie Anglicy (i inne) wpadają zaliczyć kilka lasek i nachlać się jak świnie? Chyba jednak nie o taką turystykę chodzi. Ale ma się to co się promuje. Turystykę "ruchliwą" i aktywną.

Rozumiem, że Sauli Niinistö jest winien upadku Nokii. Przecież nie zadbał o firmę! Logika z PRL, żałosne. Ignorancie :)
Wiesz, to obdzieranie nie za bardzo Ci idzie, może zapisz się do KNP i idź kopać ziemniaki?

13:36, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KomuchKomuch

0 0

SLD Zamoyskiego opuściło, PO się wycofało z poparcia M. Zamoyskiego pozostał tylko przy Marcinie Zamoyskim ROTARY CLUB.

13:49, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oneboneb

0 0

Do "zamoja"
Żaden moher nigdy nie głosował na pana Zamoyskiego. Cos Ci się pomyliło.

13:50, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oneboneb

0 0

Drogi "Anonimie"
Domyślam się, że jestes jakimś urzędnikiem, bo tylko urzędnicy tak poniżają innych ludzi.
Ale wiesz, jak to mówią "nosił wilk razy kilka...."
Urzędnikiem można być a potem można już być bezrobotnym. Kogo wtedy będziesz poniżać? Siebie samego?

13:53, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

0 0

http://www.zamosconline.pl/text.php?id=5342&rodz=wiad&tt=wybory-2010-marcin-zamoyski-program-wyborczy program Marcina Zamoyskiego z 2010 roku :) darmowy internet dla każdego, tym przebił wszystkich :) Ma ktoś darmowy internet?

14:13, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

0 0

a może to spełnione? "...Zamojskiej Specjalnej Podstrefy Ekonomicznej spowoduje, że w niedługim czasie wypełni się ona firmami"?

14:16, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cyrulikcyrulik

0 0

Drogi "mieszkańcu", tak samo za kilka lat będziesz czytał spełnione obietnice p. Wnuka czy Nizioła.
Tych potencjalnych inwestorów to można przywieźć do Zamościa, ugościć, ale następnego inwestor przekalkuluje - po co mam fabrykę stawiać tutaj, a potem jej wytwory wieźć 800 km do granicy (podwyższać więc cenę wyrobu), opóźniać o dobę (może to być przecież produkt spożywczy?) to wolę znaleźć coś na dolnym śląsku.
Tu nawet Wnuk mądrala do spółki rządząc z Niziołem (ba i Zamoyskim na dokładkę) nie poradzą

14:35, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

0 0

to po co ogłaszać obecny program? bo wypada? bo inni tak robią? puknij się w czoło "cyrilik"

14:41, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

0 0

przepraszam za literówkę "cyrulik"

14:43, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdAd

0 0

Nie straszcie PIS-em, bo samodzielnie nie będą rządzić, a nie mają zdolności koalicyjnej, tak więc pomimo, że nawet jak wygrają, to i tak rządzić w przyszłym parlamencie raczej będzie PO-PSL-SLD...

Co do lokalnych wyborów, to dobrze, że jest dyskusja, bo może to coś zmieni, natomiast ani Wnuk, ani Zamoyski, ani Nizioł niczego nie zmienią bez silnej, mądrej i niezależnej Rady Miasta i tu leży władza...

15:04, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnonimAnonim

0 0

Demagogia i tyle. Śmiać mi się chce z argumentów i chętnie poczekałbym na rumieniec wstydu ze strony oponentów po 4 latach gdy wygra "ich" kandydat.

Różnica miedzy Zamojskim, Niziołem, a resztą przedstawicieli partii "ogólnopolskich" jest taka, że celem dla pozostałych jest skuteczna wyskocznia i źródło finansowania w wyborach parlamentarnych. Im nie zależy na pensji prezydenta i skromniutkim budżecie miasta. Poseł to ma klawe życie, w cholerę kasy, wielkie możliwości zarabiania na lobbingu itp. Zresztą sami zobaczcie Zawiślak wpuścił kogoś z zewnątrz bo ma w nosie ten stołek. Po 2 kadnecjach wie, że kasa jest tam. Zresztą wszyscy którzy wyjechali stąd to wiedzą.

15:24, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hehehehe

0 0

ja bym glosowal na tego co zmieni latarnie w parku :)

15:37, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MuchaSłoniaMuchaSłonia

0 0

zacytuję "ak" @ "Mieszkam na Nowym Mieście a moje sporadyczne stosunki z prezydentem Zamojskim są raczej szorstkie.. " od dawna podejrzewałam że New City skrywa bolesną tajemnicę ale oto otwiera się nowy rozdział! Nowoczesna kosmetologia podarowała nam żele intymne! Zawsze bez bólu można kolejnemu kandydatowi wejść w .. na przeciw!

17:05, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

z zamościaz zamościa

0 0

Zobaczcie kto kandyduje u Marcina na Radnego - byli zagorzali PIS-owcy :o)

17:33, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

akak

0 0

Do "Muchy Słonia". Moje szorstkie stosunki z prezydentem Zamojskim mają konkretne przyczyny i nie zamierzam robić z tego tajemnicy . Po pierwsze
po prezentacji przed kilkoma laty przez pewną tarnowską firmę strategii rozwoju miasta powiedziałem publicznie i w jego obecności że 20 tys. złotych jakie miasto zapłaciło za nią uważam za wyrzucone w błoto . Po drugie na sesji Rady Miasta zarzuciłem władzom bezczynność w sprawie sprzedanych przez miasto nieruchomości , które niszczeją . Szczególnie bulwersujące jest zachowanie pana Peszta , właściciela domu kahalnego i kamienicy po schronisku młodzieżowym . Trzeci mój kontakt był związany ze skargą na urzędników z wydziału kierowanego przez dyr. Kozaka . Reakcje prezydenta Zamojskiego uważam za niezadowalające , moje pretensje za słuszne i wciąż aktualne . Nie mam żadnych interesów do załatwienia , które byłyby sprzeczne z interesem publicznym . Od dyskusji politycznych dostaje mdłości . W tej sytuacji radziłbym ci zastanowić się zanim napiszesz jakiś idiotyczny komentarz .

17:50, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do komuchado komucha

0 0

ROTARY CLUB, mój drogi jest organizacją, która twierdzi, że nie miesza się w politykę. Prowadzi działalność charytatywną. Jeśli chcesz więcej wiedzieć,dodam, że została założona w 1905 r w Chicago przez przedstawiciela masonerii Paula Harrisa ( http:www.okiem.pl/leksykon/rotary.hm ). Wielu znawców tematu, jak Stanisław Krajski twierdzi, że organizacje takie jak Rotary Club i Lions Club realizują programy zbliżone do celów wolnomularstwa, zresztą tak samo twierdzi Adam Witold Wysocki - znany polski wolnomularz.Na stronie internetowej ROTARY CLUB Olsztyn (http://www.rotary.olsztyn.pl/ zamieścił informację o wykładzie dr.hab. Selima Chazbijewicza,profesora UW-M. Cytuję: Wolnomularstwo ( tłumaczenie z ang. Free masons) jest nie posiadającym jednego kierowniczego centrum nurtem, działającym według różnych rytów...Obecnie loże funkcjonują w Polsce jako legalnie działające stowarzyszenia. ROTARY wraz z innymi klubami służebnymi zalicza się do organizacji paramasońskich, zwanych też przedszkolami masonerii.Moim zdaniem zamojski Rotary Club napewno nie będzie się mieszać w wybory, tylko dalej będzie prowadzić działalność społeczną, za którą jego członkowie zostali nagrodzeni nagrodą Paul Harris Fellow.

18:19, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ponury@SmutasPonury@Smutas

0 0

"Komuch" dnia 5 października 2014 o godzinie 13:49:49 napisał:

SLD Zamoyskiego opuściło, PO się wycofało z poparcia M. Zamoyskiego pozostał tylko przy Marcinie Zamoyskim ROTARY CLUB.

"KOMUCHU"
A może w tym właśnie sedno, że prawdziwie niezależny kandydat nie chciał wchodzić w żadne międzypartyjne układy a więc również niczego obiecywać za jakiekolwiek poparcie.
W związku z tym inni licząc się z nawet z ryzykiem niskiego poparcia i przegranej uznali, że nie mają w tej sytuacji innego wyjścia.
Za takie postawy ceni się właśnie niezależnych kandydatów i takim się ufa.

18:35, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ThomasThomas

0 0

Zepsuć coś można jednej chwili, naprawić , stworzyć to trzeba długich lat. Marcin Zamoyski miał i czas i miał kasę, a mimo to pokazał że tak naprawdę nie ma pomysłu - co z tym miastem zrobić. WSZELKIM WYZNACZNIKIEM DZIAŁAŃ SĄ ŚRODKI PUBLICZNE ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKICH I TO JEST PODSTAWA ROZWOJU TEGO MIASTA.
WEŹMY KOLEJNY PRZYKŁAD, LEKKA I CIĘŻKA ZIMA W TYM ROKU - MIASTO SOBIE Z TYM NIE RADZIŁO.
To miasto kurczy się gospodarczo, i w zasadzie nic poza kroplówką z UE się nie dzieje.

Zacznijmy od tego jakie Zamość miał zadłużenie, kiedy Zamoyski wstępował na fotel prezydenta przed 12 laty a jaki jest teraz.
(Okres rządów Zamoyskiego to okres wcześniejszy o czym wielu zapomina Zamoyski był i Wojewodą i prezydentem - to okres 25 lat wiec jest co rozliczać.

Dotychczasowy styl władzy ale jak i kompetencje pomimo mówią jedno - k0niec z takim kandydatem i prezydentem.

18:56, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zamościanin od latZamościanin od lat

0 0

No właśnie Thomas, sprawdź zadłużenie.... Akurat jest to obszar dużych sukcesów Zamoyskiego. Realizując duże inwestycje ze środków UE, utrzymał zadłużenie w ryzach, dzięki czemu może myśleć dalej o kolejnych inwestycjach w nowym okresie programowania.

Zanim coś się skrytykuje, trzeba mieć twarde argumenty, demagogia i populizm nie przejdą !!!

A jeśli chodzi o inwestycje w SSE Lublin: należy się cieszyć z inwestycji w niej, chociaż trzeba rozróżnić (podobnie jak w Zamościu) liczbę zadeklarowanych inwestycji (wydanych zgód) od rzeczywistych działań. A z tym jest - jak wiemy - różnie...

Do Thomasa:

Co do zimy: masz 100% racji, ale o tym braku chęci Zamoyskiego do zrobienia prządku z leniami w mieście już mówiliśmy... Jak mawia klasyk literatury: każda róża musi mieć kolce...

Co do innych rzecz: czy należy się martwić skutecznością w pozyskiwaniu środków UE??? Chyba nie...

19:22, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zamościanin od latZamościanin od lat

0 0

A może porozmawiajmy także o przewagach konkurentów:

- W czym Wnuk jest lepszy od P. Marcina Zamoyskiego? Czego do tej pory dokonał oprócz (wątpliwego!!!) sukcesu Kroniki Tygodnia???

- A Pan Nizioł? Oprócz szefowania, od wielu wielu lat Spółdzielni, jakie ma sukcesy? Jakie efekty rozwojowe przyniosły jego rządy w SM im. Waleriana Łukasińskiego?

- inni kandydaci to jednak folklor lokalny, nawet kandydata PO należy chyba tak traktować

Porozmawiajmy na argumenty a nie frazesy!

19:28, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZimaZima

0 0

Co do zimy powiem jedno, nie broniąc nikogo. W każdym mieście są z tym problemy, ale wracając do Zamościa.

Mieszkałem przy wąskiej uliczce, z 2 stron domy. Ciężko przejechać w lecie, w zimie jeszcze bardziej. Wspaniały sąsiad, po każdych opadach śniegu sprzątał swój "podjazd i trawnik", wywalając cały śnieg na drogę. Poźniej debil grzązł w tym bagnie, ale nic mu to nie mówiło. Krew mnie zalewa jak widzę tych debili, którzy wywalają cały śnieg z "posesji" na drogi, a później narzekają że nie odśnieżone.

Obecnie mieszkam przy jeszcze bardziej wąskiej uliczce, ale razem z sąsiadem (normalny) sami odśnieżamy i nie ma problemu.

Inaczej mówiąc, dopuki będą tu mieszkać tacy idioci - nie będzie lepiej. I zmiana nawet 100 prezydentów niczego nie da. Nie pomoże żaden program, żadne fabryki bo leń pozostanie leniem, złodziej złodziejem, a idiota idiotą.
Sorry, taki mamy "potencjał ludzki".

19:33, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ThomasThomas

0 0

Zamościaninie od lat po prostu nie odróżniasz konsumpcji od inwestycji czy działalności gospodarczej. Od razu widać ze cały twój świat to świat Zamościa na czele z Marcinem Zamoyskim. Ale przez te lata jak mantra wyuczyłeś się słów populizm.

20:34, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zamościakzamościak

0 0

O tempora ! O mores ! Ktoś napisał. Miałem nie czytać wpisów. Ale czym dalej czytałem nie mogłem ze śmiechu się powstrzymać jak " ci gracze na klawiaturze" sobie marzą, krytykują, jak by sami lepiej rządzili itd. Jak reklamują jakiegoś kandydata, nie wymienię jakiego ale ... ludzie ... opamiętajcie się. Wejdźcie raz do gabinetu Prezydenta, usiądźcie z za jego biurkiem i przez kilka tygodni zarządzajcie Zamościem. I co? Dlaczego uciekacie? Co, fotel za twardy czy za miękki? Wy wspaniali uzdrowiciele Zamościa !!! Zacznijcie od Zwódnego, od Targowicy !!!

20:36, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnonimAnonim

0 0

Thomas, ciągle nie rozumiesz, że miasto jest to stwarzania możliwości nie do zatrudniania. To, że lokalny biznes poza dwoma firmami jest cienki jak dupa węża, a biznes z Polski ma w nosie jakieś "ładne małe miasteczko" to nie jest to wina ani PO ani PiS ani Zamoyskiego.
Ot tak po prostu jest, "taki mamy klimat".


a tak offtopic:
Był dziś u mnie kolega z Chełma i mówię mu tak "zobacz jakie kiepskie drogi mamy" a on na to "jakbyśmy w Chełmie w połowie mieli tak dobre drogi jak u was to bym był szczęśliwy". Dobrze nie jest ale narzekanie na wszystko by wygrać wybory to już przesada. A kolega zagorzały Pisowiec, niestety kolegów się nie wybiera :-)

20:37, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ThomasThomas

0 0

Zaczyna się atak zwolenników Zamoyskiego, na opozycję. Wszyscy widzą, zwłaszcza co opuścili Zamoyskiego, że to zgrana i przegrana karta. NIKT O ZDROWYCH ZMYSŁACH nie postawi na Zamojskiego- = bo wie że to koniec.
Trafnie ktoś zauważył Zamoyskiego popiera już tylko PSL, przynajmniej w tamtych wyborach tak było.

20:39, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ponury@SmutasPonury@Smutas

0 0

Mr "Thomas" Zamoyskiego popierają tysiące najzwyklejszych obywateli miasta, którzy mają w głębokim poważaniu apetyty partii i partyjek, przerośnięte bezzasadne ambicje ich członków.
Naturalna większość, którą stanowią zwykli obywatele chce na urzędzie człowieka, który nie jest niczyim zakładnikiem takiego, któremu mogą po prostu zaufać.

21:04, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwy JanuszPrawdziwy Janusz

0 0

Zamościanin od lat - 2002 rok zadłużenie wynosiło 20 mln, teraz 60 mln. to argumenty, nie frazesy.

- W czym Wnuk jest lepszy od P. Marcina Zamoyskiego - we wszystkim. Jest wykształconym, energicznym, sprawnym menedżerem, z sukcesami w biznesie, nie tylko w Kronice Tygodnia. A Kronika chyba nie upada - ma się dobrze i ludzie mają pracę. Przejęła prawie wszystkich dziennikarzy Dziennika Wschodniego w Zamościu.

- A Pan Nizioł? Oprócz szefowania, od wielu wielu lat Spółdzielni, jakie ma sukcesy? Jakie efekty rozwojowe przyniosły jego rządy w SM im. Waleriana Łukasińskiego? - no tu też miałbym problem, dlatego wybieram młodszego Wnuka.

21:23, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zz

0 0

A dzis Hetman wygral z liderem 4 ligi co wy na to ?

22:37, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zamościanin od latZamościanin od lat

0 0

Prawdziwy Januszu

- a ile wynosił wtedy (2002) całkowity budżet Zamościa (czy aby nie ok. 100 mln zł), a ile teraz (i np. w roku przeszłym),
- ile wynosi sumaryczna inflacja za te 12 lat (jeśli tylko 5% rocznie to dzisiaj tylko z tego tytułu te 20 mln to ok. 32 mln),
- jakie konkretne sukcesy posiada Pan Wnuk, nadmienię, że Kronika Tygodnia profilaktycznie nie podlega Związkowi kontroli Wydawców Prasy, więc nie wiadomo jaki naprawdę jest jej nakład, o dochodach nie wspomnę
- a może o czymś spektakularnym nie wiemy?

Można być kandydatem... Ale nie wystarczą już tylko deklaracje i filozoficzne dyskusje. Społeczeństwo, wyborcy oczekują konkretów. Od każdego!

22:38, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ThomasThomas

0 0

Proponuje politykę miłości - jak to powiedział klasyk polskiej sceny politycznej. A tak na poważnie.
Od 1989 r. w Polsce jest demokracja. Wykładnikiem demokracji jest kompromitacja, ale przede wszystkim kultura demokracji, gdzie głowni kandydaci poprzez debaty np w drugiej turze poddają si osądowi wyborców i jest to rzec zrozumiała. Oczywiście jest coś takiego jak kompromitacja, gdzie taki polityk dla polityki jest skończony. Niestety Polsce jest dokładnie odwrotnie.

A co do Ciebie Ponury Smutasie, jakie tysiące???? To kolejna pijarowska (propagandowa zagrywka) mająca na celu uświadomić, że my wciąż jesteśmy w grze. Tak na dobrą sprawę - to dobra mina do złej gry - co jest zrozumiałe i logiczne. Rozmawiając z zwolennikami panuje JEDNAK duże rozczarowanie tak nawiasem mówiąc ogromne rozczarowanie.
O ile sobie przypominam, to największe poparcie w Zamościu ma jedna partia opozycyjna, samo to sprawia, że prezydent sprawuje władzę w oparciu o koalicję partii mniejszościowych które nie wygrały wyborów.

Próbuje się tutaj nam tu przedstawić jaki nasz obecny prezydent to dobry prezydent, że to najlepszy samorządowiec. GDYBY BYŁ FAKTYCZNIE TAK DOBRY JAK TO PRÓBUJE SIĘ NAM PRZEDSTAWIAĆ, OSIĄGAŁBY WYNIKI [POWYŻEJ 90 PROCENT TAK JAK PREZYDENT GDYNI. TAK JEDNAK NIE JEST I WARTO SIĘ ZASTANOWIĆ, DLACZEGO TAK NIE JEST?

Czytając to co piszesz można mieć niezły ubaw. Co ty chcesz przez to osiągnąć??? Wmówić ze Zamoyski ma takie a nie inne poparcie??? Tak naprawdę tego nie wiesz, masz jakieś badania z pracowni sondażowej??
Ciekawy jestem czy policzyłeś dokładnie te głosy, czy przeliczyłeś te głosy na realne glosy wyborców (odejmując głosy np. gimnazjalistów i młodzieży szkolnej przed 18 -rokiem życia czy osób pozbawionych praw publicznych, no i oczywiście martwych dusz??? Co do "Martwych dusz" przestrzegałbym - bo wyszłaby frekwencja powyżej 100 % i mielibyśmy istny dylemat Gogola. Tak więc brnąc w tym kierunku -możemy niepotrzebnie osiągnąć granice absurdu .

Tak więc popiera go minimum 2 tysiące osób, ale jeszcze więcej go nie popiera. Ale skoro tak mówisz, to wątpliwy głos tych tysiąców nie może być jedynym i słusznym głosem. jednak wielu mieszkańców widzi mankamenty tego rozwoju o którym mówi prezydent. To co za niekorzystne dla prezydenta uważam to np.
- zadłużenie miasta i zdolność miasta do finansowania wkładu własnego.
- Wybór nowego Dyrektora ZDG,
- czy np. Co z tym murem. NO WŁAŚNIE CO Z TYM MUREM, CZY NAPRAWA EDZIE W RAMACH GWARANCJI?
- Turystka lokomotywa gospodarcza Zamościa.
- zaniechane działania
NIe wydaje mi się, aby te sprawy spowszedniały.

Należałoby się odnieść do tego co mówi prezydent - ale nawiązując tylko do tych głównych okólników programu - to ma się to nijak do tego co robił przez 12 lat. Niestety wiele rzeczy nie wyszło i najprawdopodobniej będzie czekał nas remont murów. Jednak grzechem pierworodnym tej władzy, to brak dynamicznych działań lub w ogóle braku ich. GDYBY FAKTYCZNIE, TO CO POWIEDZIAŁ PREZYDENT W ZARYSACH PROGRAMU BYŁO SAMOSPEŁNIAJĄCĄ SIĘ PRZEPOWIEDNIĄ rozwój ZAMOŚCIA BYŁBY WRĘCZ NIEOGRANICZONY.

Jednak na dyskusję na ten temat przyjdzie czas - jednak to co jest napisane w tym artykule (okólniki czy zarys programu) mimo wszystko przeczy 12 latom rządów Zamoyskiego (przecież p. Zamoyski jest we władzach Zamościa od 1989 r. jako prezydent, nawet jako Wojewoda b. województwa zamojskiego). TAK WIEC OKRES RZĄDÓW M. ZAMOYSKIEGO TO NIE TYLKO OSTATNICH 12 LAT.

KRÓTKO MÓWIĄC NIE MOŻNA POPADAĆ W SWOISTĄ AMNEZJĘ -SKOŃCZYŁA SIĘ PIERWSZA KADENCJA, KOLEJNA DRUGA WYGRANA, ZAPOMINAMY O TYM CO BYŁO WCZEŚNIEJ czyli w pierwszej kadencji czy drugiej- NIE STOSUJMY GRUBEJ KRESKI. Po prostu oddzielmy ziarna od plew, co było dobre a co złe. A nie stosować bareizmy parafrazując być może opozycja ma tam jakieś plusy, jednak rozchodzi się o to aby te plusy nie przysłoniły minusów.

Tak na marginesie zastanowili mnie turyści z Japonii, czy ktoś może powiedzieć ilu ich tak naprawdę przyjechało???

Wróćmy do wyborów.
Jak zaobserwowałeś pojawiło się wielu innych kandydatów. Na nieszczęście dla prezydenta nie startuje poseł Zawiślak, to wielkie nieszczęście. Siła tych kandydatów jest to, że zostali zweryfikowani pozytywnie przez rynek, zwłaszcza trudny zamojski rynek - co stanowi miarę sukcesu. Dotychczasowe środowiska tradycyjnie popierające panującego nam do 16 listopada prezydenta, wystawiły właśnie takich (swoich) kandydatów. Panujący nam prezydent nie przeszedł takiej weryfikacji.

23:53, 05.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ThomasThomas

0 0

Antycypując, że sorry mamy taki klimat.
Polecam, kwestię klimatyczną
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Bienkowska-jednak-najslabsza-podczas-przesluchan-w-PE-7218749.html
Tak więc warto się przyjrzeć tej ocenie, a nie zwalać wszystko na siły wyższe czy nadprzyrodzone. Tak więc sorry takich mamy polityków, a wiadomo łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo

00:24, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

0 0

ciekawe czy 100% osob ktore maja tu wladze w postaci klawiatury rusza swoje 4 litery i pojda uzyc tej wladzy przy urnie....

07:59, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwertyqwerty

0 0

Przejrzałem powyższe wpisy i się zastanawiam ile z nich jest autorstwa Pana Andrzeja. Oczywiście tym razem nie wypada Mu się przedstawić nazwiskiem ale nie wierzę żeby nie pisał - tym bardziej, że styl niektórych wpisów odpowiada tym, które wcześniej były podpisane.
Jak obstawiacie ?
Osobę P. Zamoyskiego czy Nizioła już mniej więcej wszyscy znamy. W związku z tym mam prośbę do osób, które bliżej znają Pana Wnuka - podzielcie się swoją wiedzą o tej kandydaturze - czy faktycznie jest to osoba bez skazy, za którą pragnie uchodzić ? Miejcie na uwadze, że chodzi o kandydowanie na stanowisko, gdzie osoba będzie nas reprezentować przez następne 4 lata i żeby później nie było się za co wstydzić.

08:37, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zamościanin od latZamościanin od lat

0 0

Thomas i jego przemyślenia:

- patrząc na to, kogo inne partie wystawiły przeciwko Zamoyskiemu to jednak dochodzę do wniosku, że po prostu boją się przegranej (wizerunek ucierpi ...), niektórzy po raz kolejny,
- ciekawi mnie kogo poprze np. PO w drugiej turze, albo Komitet Nizioła, jeśli ten nie przejdzie do 2 tury. Myślicie, że Wnuka(?)
- oczywiście, że nie wszystko się Zamoyskiemu udało (i nie zawsze ktoś inny był winny), ale inni kandydaci, może za wyjątkiem Nizioła, niczego nie mają do zaoferowania (oprócz demagogii i populizmu),
- ciekawią mnie też kandydaci pozostałych komitetów do Rady, przecież nie można rządzić bez większości w Radzie Miejskiej (a tak na marginesie, jeżeli zwycięska partia, komitet nie potrafi stworzyć koalicji, to znaczy że tak na prawdę przegrała wybory, gdyż polityków rozlicza się ze skuteczności a nie deklaracji)
- a bilans rządów Zamoyskiego po tych 12 latach jest jak najbardziej dodatni: policzcie choćby pieniądze w budżecie przed 12 laty i obecnie,

Fakty się liczą i to nieprawda, że jeżeli fakty są sprzeczne z naszymi tezami, to tym gorzej dla faktów... ;)

08:47, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oneboneb

0 0

No tak, można się było spodziewać, że posty za obecnym preziem będą jak najbardziej na miejscu a przeciwko, to od razu, że to jeden i ten sam kandydat pisze, ze to , ze tamto. Oczywiście wszystko w ramach ogólnej miłości i tolerancji i wolności słowa.
Zakładacie, że tylko Wy i pan Wnuk macie internet i umiecie czytać. I tu Was zdziwię, czytać umie więcej mieszkańców. I to nawet spora większość Stawiam na 99,9% w wieku powyżej 8 lat.
Ja, oczywiście, jak co 4 lata, ruszę swoje cztery litery i jak zwykle zamanifestuję swój wybór. A co, mam prawo.
I ja właśnie zagłosuję za panem niezależnym nowym kandydatem. Zamoyski na emeryturę, wieczny prezes z powrotem na spółdzielniany stołek, pan z muszką niech łapie muchy, lekarz niech leczy, bo bardzo dobrym lekarzem według mieszkanek miasta jest, co mu się chwali i niech nadal to czyni z korzyścią dla miasta.
I chętnie pociągnę dysputę dalej. A nawet chętnie odniosę się do programu obecnego Rządzącego.
Pozdrawiam zwolenników, przeciwników, bo obojętni tu nie zaglądają.

09:16, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hihi

0 0

Port lotniczy Mokre - Zamość, największy blamaż z ostatniej kadencji, nie tylko Miasta, ale także Gminy- Gliwiński i Powiatu - Matej, w bęben walił głównie Zamoyski, naprawdę byli blisko załatwienia Aeroklubu i przejęcia jego majątku, zasłaniając się publicznie bzdurami o "lotach do Londynu z Zamościa", fabryką samolotów, czy wydziałem lotniczym na PWSZ. Pan Martyn jest w komitecie jego poparcia, brakuje tylko jeszcze Panasa.

09:27, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MuchaSłoniaMuchaSłonia

0 0

@ak- Twoja pierwotna wypowiedź utrzymana była w tonie "coś mi nie leży ale popieram " ? tak można ją odbierać .. jako krypto-żelowanie. Jeżeli takie jest Twoje stanowisko - wola Twoja Panie. Ja nalezę do tej kategorii osób, którym styl pracy obecnego Prezydenta, podejmowane decyzje / lub ich brak/ przestały odpowiadać, a głosowałam na niego "od zawsze"..
Pal licho mury czy ulice! To co zraziło mnie to szukanie oszczędności w oświacie/ 2 dzieci w zamojskich szkołach/, przepełnione klasy, akcje łączenia szkół/ pamiętny tow.Chrzanowski w lokalnej TV.. żenada / Na czymś trzeba zaoszczędzić? Są wymierne oszczędności? Nie wszystko można na kasę przeliczyć. Jeżeli Jaśnie Panujący określi max liczbę dzieci w klasie na 22-24 to ma mój głos i chyba nie tylko. I użyję żelu!

09:39, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oneboneb

0 0

Otóż i zaczynam:
"Prezydent chce, oprócz rozwoju dotychczasowych działań w ramach podstrefy ekonomicznej, powołać „zamojską grupę lobbingu” złożoną z lokalnych parlamentarzystów i przedsiębiorców, tak aby wymuszać na polskim rządzie m.in. rozwój infrastruktury Zamościa i Zamojszczyzny. "
Parlamentarzyści na Zamojszczyźnie są od dawna. Dlaczego do tej pory pan Rządzący nie zainteresował się lobbingiem za ich przyczyną? Przedsiębiorcy próbowali współpracować, pan prezio nie wykazał zainteresowania, pieniądze na infrastrukture zostały wydane na kopię murów, chociaż udaną, bo z solidnym pęknięciem. We wspomnianej strefie tzw. specjalnej (chociaż nie wiem, w czym ona jest taka specjalna) stworzono aż 30 miejsc pracy, wydając przy tym na promocję strefy 2 okrągłe milioniki naszych złociszy.
A to już rarytas:
"Tu nie ma klasy przemysłowej, która nagle stała się bezrobotna ". Czyli wszyscy robotnicy, którzy zostali zwolnieni grupowo na skutek likwidacji ich miejsc pracy to nie jest już klasa przemysłowa, czy może bezrobocie zyskało inną nazwę?
Między innymi przypomnijmy sprawę PEC-u.
"Kandydat, na prośbę dziennikarzy, odniósł się do zarzutów swoich kontrkandydatów, którzy niejednokrotnie krytykowali nacisk obecnych władz na turystykę i renowację zespołu staromiejskiego.

- Nie wstydzę się tego – zadeklarował Zamoyski. – Bardzo się cieszę, bo mamy dzisiaj piękną starówkę, którą jest motorem ruchu turystycznego Zamościa i całego Roztocza. Turyści z Japonii nie przyjeżdżają żeby zobaczyć bloki na osiedlu. Przyjeżdżają, żeby zobaczyć właśnie starówkę. Na zespół staromiejski przeznaczyliśmy 43 proc. pieniędzy, którymi dysponowaliśmy, resztę, 57 proc. wydaliśmy na pozostałe działania poza Starym Miastem, czyli np. drogi, osiedla, ścieżki rowerowe, hale sportowe- wyliczał."

Liczba turystów spadła o 20%.
Japończycy rzeczywiście rzucają się w oczy, nawet jeśli było ich bardzo mało, bo jednak inaczej wyglądają niż Europejczycy i każdy zwrócił na nich uwagę.
Działania poza Starym Miastem są NAPRAAAAAAAAAAAAWDĘ imponujące.
Wycięte ponad 1000 krzewów z Plant i Parku Miejskiego, obozowe masakryczne latarnie, spływające ścieżki w tymże Parku, minimalna ilość ścieżek rowerowych, z tych hal, o których mówi pan prezydent to owszem, jak w Radiu Erewań. O hali możemy powiedzieć, ale tylko tyle, że ją za prezydenta rozebrali.
No i osiedla - ale budowane przez prywatnych inwestorów, nie miasto. A może niech pan prezio powie, ile obecnie osób czeka w kolejce na mieszkania komunalne (nie TBS-y), a ile wybudowano za jego kadencji?
A drogi? Pomijając 60m nowego chodniczka koło Starego Szpitala, to ile wybudowano nowych?

"My musimy, czy chcemy czy nie chcemy, rozwijać turystykę i usługi. Dzięki temu najwięcej ludzi może pracować, bo nie ma maszyn, które zastąpią człowieka w usługach. Dzisiejsze fabryki są obsługiwane przez automaty i mówienie ludziom, że stworzymy fabrykę, gdzie będzie pracowało kilkaset ludzi, byłoby kłamstwem. Dziś w wielkich firmach, dzięki maszynom pracuje po kilka osób. Dzięki turystyce i rozmaitym usługom może pracować ich więcej. Wszystko można mówić i obiecywać – tylko po co?"
Zacznę od końca. Obiecywać trzeba, ale to, co można zrealizować i co się chce na pewno zrealizować.
Co do fabryk. Pan Z. chyba naoglądał się sf. W dzisiejszych skomputeryzowanych fabrykach, w najnowocześniejszych technologiach nadal pracują ludzie. Nie da sie tego elementu wyciąć z procesu produkcji.
Popatrzmy na nasz zamojski Spomasz! Prawdziwi specjaliści. Firma unowocześnia się, szkoli kadrę, pracują tu zarówno inżynierowie, jak i klasa przemysłowa, że o obsłudze nie wspomnę. Czyli można.
A BRD? A Interkres? A małe firmy meblowe, których jest naprawde dużo na naszym rynku i umieją tu znaleźć dla siebie klientów. A niektórzy z nich z powodzeniem wysyłają swoje produkty za granicę?
I firmy te korzystają z nowoczesnych technologii, ale ludzi nie zastąpią na wielu etapach. I tez zatrudniają pracowników w różnych grupach zawodowych.
Niech pan prezydent oceni, ma przecież ekspertów, ekonomistów, doradców na pęczki. Kto przynosi naszemu miastu większy dochód. Osoby pracujące w turystyce (pomijając, że fakt wybudowania w ostatnich kilku latach z funduszy unijnych kilku karczm nie świadczy o lawinowym rozwoju turystyki tym bardziej, że już pierwsi właściciele usiłują te karczmy sprzedać zyskując milioniki, które dostali od Unii) czy przedsiębiorcy w dziedzinie produkcyjnej?

09:43, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnkaAnka

0 0

za pół roku kończe informatykę zbietram manatki i opuszczam to piękne miasto ale bez perspektyw - oto moja odpowiedź na propozycje kandydata tego i innych. Odnośnie rozwoju miasta to już tyle słyszałam a zarabiam coraz mniej bo mnie pracodawca robi w balona i nikt go nie skontroluje bo to małe miasteczko przecież .... więc do widzenia Państwu do innych młodych: warto zawalczyc o lepsza przyszłość z pełniejszym portfelem i komfortem ale nie tutaj

11:12, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnkaAnka

0 0

Optymistom proponuje jeszcze zajrzeć do podstrefy ekonomicznej a naocznie sie przekonaja ile tam miejsc pracy jest - padną z wrażenia - tak robota idzie i głupota jest gadanie, że nie ma u nas fabryk bo nie ma specjalistów, nikt tu nie będzie siedział po politechnice bo i tak pracy nie dostanie albo za najniższą kjrajową z tytułem inżyniera może będzie zasuwał od rana do 20

11:15, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

notomasznotomasz

0 0

Aniu! Bo widzisz -na zachodzie dobrobyt budowały pokolenia przedsiębiorców z szacunkiem dla pracownika, który pracował u niego przez 30-40lat lub przez pokolenia. U nas po 1989r. wmówiono nam "bogaćcie się" i puszczono wszystko samopas! I zaczęło się ! U niektórych krótka droga z chama do pana..(spadek.. , oszustwo, wykorzystywanie pracownika.) Każdy chce dojść do majątku w pierwszym buraczanym pokoleniu. Inni przedsiębiorcy szanują pracownika(mniejszość). Gratuluję odwagi -Powodzenia !

11:49, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

notomasznotomasz

0 0

Wpis "Ani" polecam uwadze wszystkim kandydatom nie tylko hrabiemu Z.

11:51, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JustusJustus

0 0

JAK PORÓWNAĆ ZAMOYSKIEGO DO POPRZEDNIKÓW, NP.GRZELACZYKA, TO WYPADA CAŁKIEM NIEŹLE!!!! EFEKTY W ODRÓŻNIENIU OD "SUPERMARKETÓW POPRZEDNIKA I NIC WIĘCEJ", WIDAĆ W ZAMOŚCIU GOŁYM OKIEM. ZAMOYSKI POWINIEN JEDNAK ZDECYDOWANIE POSTAWIĆ W KAMPANII NA WALKĘ Z BEZROBOCIEM W MIEŚCIE( ZA TYM IDZIE HASŁO: "ZAMOŚĆ DLA MŁODYCH"), TO OBECNIE NAJWAŻNIEJSZA SPRAWA DLA MIASTA I REGIONU!CO DO UCZCIWOŚCI ZAMOYSKIEGO NIKT NIE MOZE SIĘ CZEPIĆ, MA DUŻE GOSPODARSTWO I NIE MUSI SOBIE "DORABIAĆ NIELEGALNIE NA BOKU", CO JEST ZMORĄ WSZYSTKICH SAMORZĄDÓW. NIE CIĄGNĄ SIĘ TEŻ ZA NIM AFERY, NIE WYJAŚNIONE SPRAWY itp.. MYŚLĘ, ŻE ROZSĄDEK MIESZKAŃCÓW JAK ZWYKLE ZWYCIĘŻY I POSTAWIĄ NA SPRAWDZONEGO " KONIA W GONITWIE", A NIE NIEPEWNĄ KLACZ, CO DUŻO RŻY, KOPIE WOKOŁO KONKURENTÓW, BY DOJŚĆ ZA WSZELKĄ CENĘ DO ŻŁOBU...JAK TEN GOŚĆ Z BIAŁEGOSTOKU W SWETERKU, CO TO MÓWIŁ, ŻE TERAZ "NIC NIE BĘDZIE ", JAK ON DOJDZIE DO WŁADZY !

12:45, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Qui HuiQui Hui

0 0

Justus litości..! Przy sposobie noszenia się pana G. to nawet kandydat B. wygląda jak model z żurnala!

14:05, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SpikeSpike

0 0

Po pierwsze Zamoyski dostał gigantyczne pieniądze z UE - i to tylko dzięki nim jest 3 kadencje w drugiej swojej odsłonie. Trafnie Thomas zauważył, że Zamoyski od 1989 r. zawsze jest na szczycie władzy, czy to jako prezydent czy jako wojewoda.

Po drugie dlaczego kandydat Zamoyski dopiero teraz otworzył się na pewne rzeczy - co on robił do tej pory przez 25 lat Jako Wojewoda i pięciokrotnie jako prezydent??? GŁOSZĄC TAKI PROGRAM, CO PREZYDENT ROBIŁ DO TEJ PORY????? NIE ZAPOMINAJMY, ŻE PREZYDENT ZAMOYSKI TO NIE TYLKO KANDYDAT, ALE OBECNY PREZYDENT OD KTÓREGO ZALEŻY WIELE RZECZY W TYM MIEŚCIE. Weźmy lobbyng - zamiast tego wojny z posłem Zawiślakiem, szczytem wszystkiego był list Radnego Zwolaka - szeroko opisywany i komentowany na tym portalu.

Po trzecie trzeba postawić na młodszego i wykształconego kandydata.

po czwarte - wygraj Wybory z Roztoczem TO MI SIĘ PODOBA - więc można i tak.

14:12, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SpikeSpike

0 0

Już wiadomość o deklaracji prezydenta spadła z pierwszego miejsca, zabrzmi to dziwnie ale to był falstart.

Justus - wiele osób nie podziela twojego punktu widzenia, ale cóż punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

14:19, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JerzyJerzy

0 0

Ja mam darmowy internet na Nowym i Starym Mieście oraz w ZOO ostatnio siedziałem z dzieciakami działało.

15:01, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RicoRico

0 0

12 lat i wystarczy. Mury odbudowane, kamienice pomalowane więc czas Zamoyskiego odesłać na emeryturę.

15:24, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MirekMirek

0 0

Dziwne, kontrkandydaci mieli czas, żeby coś zrobić jednak niczego nie zrobili, a teraz mówią, że zrobią? Skąd taki nagły przypływ geniuszu i aktywności? Wszyscy uciekają od swoich partii bawią sie w niezależnych, kłamią szok a może chodzi im tylko o pieniądze? Zamoyski przynajmniej na to nie patrzy bo ma zaplecze i tylko taka osoba będzie godnie reprezentować Zamość. Wnuk mówi że jak pis wygra będzie łatwiej, Panie Wnuku a jak nie wygra albo wygra i porządzi 2 lata tak jak już to miało miejsce? Co wtedy z naszym miastem? Urząd powinien być niezależny i być partnerem dla każdej partii. Ja tu mieszkam moi bliscy też i nie życze sobie żeby jakiś krytykant z gminy uprawiał swój czarny piar w mieście. Chcecie Panowie uprawiać polityke to na Wiejską, kasa większa i brak odpowiedzialności - coś dla was. Dodam jeszcze jedno chwal prezydenta obecnego bo w Zamościu po nim możesz mieć tylko gorszego.

16:29, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oneboneb

0 0

A co zrobi obecny prezydent, jeśli wygra i odnowi już ten pałac (chciał nie tak dawno, aby został on hotelem miejskim, czyli takim, gdzie wszyscy zatrudnieni pracownicy będą jednocześnie pracownikami urzędu miejskiego, czyli kierownik będzie urzednikiem, jego zastepca, i tak dalej) no i wyremontuje Akademię Zamojska, żeby ładnie wygladała na zdjęciach? Mury wybudowane na nowo, kamienice wybudowane na nowo, żeby wyglądały jak zabytki. Co robić potem? Chyba nie ma pomysłu. Bo jego jedynymi dokonaniami są atrapy zabytków.

17:22, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ThomasThomas

0 0

Mirek czy ty jesteś poważny człowieku????? Odwracając to co mówisz Zamojski bez urzędu by nie odnowił starówki.

17:54, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ThomasThomas

0 0

Do zwolenników prezydenta:

http://www.zamosconline.pl/text.php?id=5258&rodz=wiad&tt=prezydent-zamoyski-walczy-o-trasy-rowerowe

18:04, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Mirek to przydupas z urzędu więc musi tak pisać. No i nie Mirek a co najmniej Tomasz

19:31, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnkaAnka

0 0

Chciałam się wypowiedzieć odnośnie liczy tyrystów, których rzekomo przybywa. Otóż przed rokiem kiedy poprosiłam miasto (wydział promocji) o liczbe szacunkowa liczby turystów ktorzy odwiedzili to piekne miejsce w sezonie odpowiedziano mi, że nie zrobiono badań nawet sondazowych - bo rzekomo były niemiarodajne!MMam pytanie, jak miasto które chce żyć z tuyrystyki może nie monitorować tego sektora ze szczególnym uwzględnieniem. Przygotowano tylko dane cząstkowe a to z hoteli, a to z zoo, a to z trasy podziemnej. A propos hoteli - nie wiem czy ich obłożenie może byc wskaźnikiem do obliczeń dynamiki ruchu turystycznego , w hotelach odbywaja się wesela i weselni goście często nocują tam - ale czy sa to turyści? wątpię. Zaczęłam pracę w Zamościu w 2000 r. Wybrałam to miejsce zamiast Warszawy ponieważ właśnie tutaj zaproponowano mi etat (choć nie pełny) tymczasem cwane firmy stołeczne dawały tylko umowę o dzieło. Na początku lat 2000 zamojski Rynek Wielki był oblegany w sezonie i zapamiętałam że było dużo więcej wycieczek niż teraz. Rynek jeszcze tętnił życiem w porównaniu z tym, co dzieje się teraz. Przede wszystkim grup z Japonii i Niemeic było więcej. A propos - tamta firma, która dała etat już nie istnieje i zwolniła wszystkich pracowników także Zamość okazał się w ostateczności miejscem nieprzyjaznym dla młodych osób.

20:19, 06.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Qui HuiQui Hui

0 0

@Mirek pisze, że "Urząd powinien być niezależny i być partnerem dla każdej partii" ale czy to nie Zamoyski, URZĘDUJĄCY Prezydent poparł czasem PO!? Niektórzy do tej pory twierdzą, że to zagrywka taktyczna...

08:12, 07.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnkaAnka

0 0

Nie wyobrażam sobie sytuaqcji żeby kolejne 100-200 mln zł wydać na remont pałącu - bo tyle to będzie kosztowało

08:42, 07.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnkaAnka

0 0

jasne turystyka i turystyka i praca na smieciówkach pod parasolkami za 5 zł na godzinę - to jest zwykły wyzysk - nawet na wschodzie
może wróci nasza młodzież z uczelni krajowych i po politechnikach bedzie pracowała w ogródkach śmieszne - tak się Zamość rozwinie

08:46, 07.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnkaAnka

0 0

I powiem jeszcze jedno tylko w tym "wiejskim padole"" - rzekomo rozwijającym się - jest możliwe, by pracodawca nie wypłacał nadliczbówek i w ogóle nie płacił za prace w soboty i niedziele. To tylko w Zamościu - jest możliwe. Mój brat pracuje w dużej firmie warszawskiej - która miała w krótkim czasie trzy kontrole i za to, że oszukiwała pracowników, dostała tak wysokie mandaty że ledwo sie pozbierała a u nas są jakieś kontrole wariunków pracy i płacy?
A teraz podpowiedzcie mi internauci, co zrobić i do kogo sie udać by wyegzekwować żeby mi zapłacił za weekend, który spędziłam na jego żądanie w robocie zamiast z rodziną?A może najlepiej nazwy takich firm publikować w Internecie - niech się wstydzą?

08:59, 07.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lawyerlawyer

0 0

Odnośnie kwestii turystów - czy ich liczba się zwiększa czy zmniejsza - myślę, że stosunkowo miarodajną byłaby informacja o ilości sprzedanych biletów do muzeum, na Nadszaniec, do zoo - w pewnym stopniu info o ilości sprzedanych godzin usług przewodników (to pewnie trudniej ustalić). To pewnie można uzyskać za lata poprzednie i za obecny rok.
Nie przekonują mnie ogólne stwierdzenia niczym nie poparte, że liczba turystów wzrosła czy też spadła.
Zakładam natomiast, że na ten rok pewien wpływ mogła mieć sytuacja na Ukrainie - kierunek z Warszawy może łączyć wyjazd do Zamościa z wyjazdem do Lwowa a ten kierunek obecnie jest postrzegany jako ryzykowny.
I pomijając już kto zostanie prezydentem proponuję aby opracować może instrukcję kro po kroku jak zainteresowani mieszkańcy mogą rozpocząć wynajmowanie turystom pokojów aby zwiększyć tanią i dostępną bazę noclegową.

09:11, 07.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Qui HuiQui Hui

0 0

@Anka- Chore prawo i układy - im mniejsza DZIURA tym więcej powiązań i układów... Kocham to miasto ale przykrością stwierdzam, że mentalnie Zamościowi coraz bliżej do DZIURY. Czy zmiany na lepsze nadeszłyby wraz z młodymi/ którzy wyjeżdżają../? Nie wiem. Prezydent to jedno, a kadra wyższych urzędników to drugie..

09:20, 07.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Qui HuiQui Hui

0 0

@lawyer,@Anka- - Turystyka? Nie ma danych? Wszak przed sezonem chyba w kwietniu powołano nową jednostkę Zamojskie Centrum Informacji Turystycznej i Historycznej z nową szefową! Może już czas na jakieś sprawozdanie z prac jednostki i pochwalenie się sukcesami na tym polu? Sorki może mnie coś ominęło? Nie śledzę wszystkiego.

09:27, 07.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oneboneb

0 0

lawyer,
co ma do rzeczy ilość sprzedanych biletów do zoo, wielu mieszkańców, mających dzieci, odwiedza zoo ileś razy w roku, całe rodziny! To nie sa turyści. Przejeżdżam koło zoo w weekendy dość często. Najczęściej spotykane rejestracje to: LKS, LHR,LBL,LZA,LZ,LTM,LU. To nie sa turyści. A oni kupują najwięcej biletów.
To jakiś żart!
Podaje się, że liczba turystów spadła o 20%! A miliony poszły się......

11:45, 07.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lawyerlawyer

0 0

oneb,
a kto podaje, że spadła ilość turystów ? skąd wiedza, że są to miarodajne dane ?
Poza tym jak porównasz dane z pewnego okresu i wyjdzie Ci tendencja rosnąca to chcesz mnie przekonać, że nagle mieszkańcy Zamościa tak zaczęli chodzić do zoo ?
Przecież cały czas krytykanci piszecie, że liczba mieszkańców spada, ludzie biednieją i na nic ich nie stać itd. A teraz chcesz mnie przekonywać, że nagle osoby, których podobno nie ma lub które nie mają pieniędzy nagle zaczęły kilka razy częściej chodzi do zoo ?
Sam masz schizofrenię czy mnie podejrzewasz ?
Co do rejestracji aut przy zoo w weekendy - ja widzę, że jest tam b. dużo rejestracji z Podkarpacia (rzeszowskie) i z Lublina. A co do rejestracji z Krasnegostawu, Tomaszowa Lub, Hrubieszowa czy Lublina - to nie są turyści ? A kim niby są jak przyjeżdżają na weekend do Zamościa i korzystają z jego atrakcji i infrastruktury ? Mieszkańcami ?

13:35, 07.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GIERMEKGIERMEK

0 0

EKSTRA PANIE PREZYDENCIE !

NIECH ŻYJE HRABIA ZAMOYSKI !!!

16:04, 07.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wydział FinansowyWydział Finansowy

0 0

miasto pęka z dumy, co już widać po murach

16:18, 07.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KasiaKasia

0 0

Cieszę się, że Pan Marcin Zamoyski kandyduje. Mam nadzieję, że wygra :)

16:21, 07.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ConceptOfPowerConceptOfPower

0 0

Panie lawyer, nie musi Pan mieć racji. To mogą być np. krewni mieszkańców miasta. U mnie np. dwa tygodnie temu była kuzynka z Lublina i wybraliśmy się do zoo z dziećmi i spacer po Starówce, bo była ładna pogoda. Ale czy nazwałbym ich turystami? Na pewno nie. A jeśli zaliczamy ich do turystów, to w takim razie ja jestem bardzo częstym gościem u mojej rodziny pod Krasnobrodem, gdzie się praktycznie wychowałem. Nie uważam siebie za turystę, spędzając tam czas (jak spora część rodziny z niemal całej Zamojszczyzny i nie tylko). Ale jeśli mamy być już tacy drobiazgowi, to ta mała wioska w gm. Krasnobród pewnie ma dużo większy od Zamościa, współczynnik "turystów" na (kilkunastu) mieszkańców bez większych nakładów finansowych. Może ich sołtysa zrobimy naszym prezydentem skoro ma takie świetne wyniki, bo przecież wg Twojego rozumowania turystyka tam kwitnie ;)

19:54, 07.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnonimAnonim

0 0

A ja uważam, że liczbę turystów i oglądających w zoo napędzaja kosmici. To teza. Teraz dowód na tą tezę.
Ponieważ większość tych co widzę w sezonie ma jakieś takie kosmiczne spojrzenia.

Też mam prawo do tez i mogę je udowodnić. Dobrze, że nauka i ekonomia nie opiera się na tym co robicie powyżej (własne wyczucie) bo do dziś gangrenę leczylibyśmy śliną szamanki.

20:45, 07.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szary ObywatelSzary Obywatel

0 0

Panie Prezydencie Zamoyski zwykli obywatele nieuwikłani w żadne partyjno - kolesiowskie układy nieuznający sitwy i protekcjonalizmu a jednocześnie opierający swój światopogląd na poszanowaniu elementarnych zasad etycznych będą głosowali na Pana z pewnością.
Swoją dotychczasową postawą uzasadnia Pan taki wybór.

23:15, 07.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do budy ruskiejdo budy ruskiej

0 0

do -"szary obywatel" - W tym kontekście o etyce bym nie wspominał. Jesteś jak Mołotow? do końca przy szefie...

00:24, 08.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lawyerlawyer

0 0

Concept,
ciekawe spostrzeżenie - przyjechała do Ciebie kuzynka i poszliście do zoo i na spacer po Starówce. A ja będę się zastanawiał czy na pewno by do Ciebie do Zamościa przyjechała gdyby nie perspektywa pójścia z dziećmi do zoo (czy dzieci by chciały do wujka do Zamościa przyjechać) i spaceru po Starówce. Oczywiście zapewne stwierdzisz, że jesteś tak interesującą osobą, że nawet gdybyś mieszkał na wysypisku śmieci to kuzynka by Cię odwiedzała - ale ja mogę uważać, że przyciągnęły ją m.in. atrakcje turystyczne Zamościa.

07:33, 08.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oneboneb

0 0

Lwyer,
czyżbyś był psychologiem, znawcą ludzkich umysłów, przyjacielem domu Concepta, że wiesz o nim więcej, niż on sam?
Bo, że nie masz pojęcia o wyrażeniu "turysta" i zrozumieniu go, to już wiemy.
Jeszcze dodajmy, że ci sami "turyści" spod Zamościa od razu odwiedzają sklepy w Twierdzy, oczywiście zapoznawczo, szczególnie interesuje ich ten obiekt pod względem architektonicznym i kulturowym.
A może w ogóle przyjmijmy, że roczna liczba odwiedzających naszą galerie jest tożsama z liczba turystów w Zamościu.
Świetnie wzrosłyby słupki.

08:16, 08.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oneboneb

0 0

a, zapomniałem dodać, że rzeczywiście liczba turystów w Zamościu bardzo wzrosła, odkąd otwarto ciekawy obiekt handlowy (turystyczny?) na Mokrym. Tam to tych turystów co tydzień jest co niemiara. Może ich zliczmy?

08:19, 08.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ConceptOfPowerConceptOfPower

0 0

Tak stwierdzam, że jestem na tyle lubianą osobą w rodzinie, że odwiedzaliby mnie bez względu na to, gdzie mieszkam. Ale Ty zapewne uważasz inaczej, bo tak jak zauważył oneb, wiesz o mnie więcej. Z takim podejściem nie ma o czym dyskutować. Jesteś po prostu IDIOTĄ. A jest takie mądre przysłowie, że z idiotą się nie dyskutuje, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

09:09, 08.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

QuiHuiQuiHui

0 0

Chłopaki(?) Peace!/fonetycznie: pis ;)/ dajcie spokój.. Czytając wpisy tu i pod informacją o wizycie Prezydenta wszystkich Prezydentów w Zamościu, dochodzę do jednego ciekawego wniosku/ pytania: Co stanie się z "bezpartyjnymi fachowcami" obsadzonymi na ciepłych posadach jeżeli Włościanie okażą brak zaufania Prezydentowi wszystkich Zamościan? Nie wszyscy mogą zostać np.: dziekanami na zamojskich uczelniach. Będzie wesoło..

10:54, 08.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ConceptOfPowerConceptOfPower

0 0

Ktoś tu pisał o wielkich kontaktach Pana Zamoyskiego, więc na pewno sobie poradzą. Niektórzy wysnuli nawet tezę, że Komorowski przyjeżdża, bo taką zachciankę może mieć Zamoyski. A tyle jest jeszcze stołków do stworzenia...:)

A ostatni raz wracając do tematu mojej rodziny, która odwiedziła mnie też dzięki Panu Zamoyskiemu (bo jest ładne zoo i starówka - kolejny argument za kandydaturą, chyba się przekonam ;)). Mam nadzieję, że moi oponenci w dyskusji (zwłaszcza Pan prawnik) nie naślą na mnie Urzędu Skarbowego, za to, że ci "turyści" zjedli obiad u mnie w domu. Bo przecież, gdyby nie moja czarnorynkowa konkurencja, posilili by się legalnie w jednej ze staromiejskich restauracji. Może na swoją obronę jeszcze dodam, że nie wziąłem żadnej korzyści majątkowej. Ot, tylko przyjemność (zaszczyt ?), że mogłem "turystów" gościć u siebie, mimo iż nadrzędnym celem ich wizyty były dobra Pana Zamoyskiego.

13:13, 08.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnkaAnka

0 0

i co z tego że ładnie skoro zarobki najniższe w kraju ładnymi widokami trudno się najeść

07:54, 10.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Qui HuiQui Hui

0 0

Natura 2000= skansen po wieki? Zielone płuca UE?! Problem w tym, że jak masz mało kasy lub jej nie masz to nie podróżujesz, złota zasada : nie ma miedzi doopa siedzi. Tak to jest z ruchem turystycznym. ( Są wyjątki np. wycieczki młodzieży z jednego kraju na Bliiskim Wschodzie, zmory i złego snu hotelarzy.. Generują oni ruch ale czy są z tego zyski? ) Wg mnie stawianie na turystykę jako motor przedsiębiorczości to wielki błąd. Co w zamian? - nie powiem! W ratuszu siedzą i biorą za to kasę ..

13:17, 10.10.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antekantek

0 0

a ten pan Nizioł to ma z 30 lat widze na zdjeciu młodzieniec z niego całkiem imnaczej wygląda w realu na 60 zrobił z siebie manekina szcztuycznego nie dostanie głosu żadnego

17:31, 05.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%