R E K L A M A

Z I P

Społeczeństwo i patriotyzm | ZamośćDaniel Czubara3 maja 2018 FACEBOOK | 5258 Twitter E-mail Skopiuj link Skomentuj | 22 komentarze

Zamość: Wolni Obywatele Zamościa odpowiadają na zawiadomienie o znieważeniu flagi

Źródło: Facebook/Piotr Małysz
R E K L A M A    B O A R D

“Zakrawa na żart rodem z cyrku Monty Pythona” – piszą Wolni Obywatele Zamościa o zawiadomieniu do prokuratury, jakie złożył radny miejski Piotr Małysz.

O zawiadomieniu, jakie złożył radny Małysz do prokuratury pisaliśmy TUTAJ. Na stanowisko radnego odpowiedzieli organizatorzy wydarzenia z 29 kwietnia – Wolni Obywatele Zamościa.

Postawienie zarzutu „znieważenia flagi” Osobom, które korzystając z przysługującego im prawa do pokojowego manifestowania (Art. 57 Konstytucji)  i wyrażania swoich poglądów (Art. 54 Konstytucji), organizują legalne wydarzenie, zakrawa na żart rodem z cyrku Monty Phytona. Naszym celem jest upominanie się o przywrócenie praworządności, a nie łamanie prawa. Posiadamy bogatą dokumentację – zdjęcia i filmy – pokazujące, że flaga została na chwilę odstawiona, oparta o ścianę schodów, nie rzucona na ziemię, a przewrócona przez wiatr została natychmiast podniesiona w chwili, gdy to spostrzegliśmy. Jako uczestnicy tego wydarzenie zachowujemy postawę godną, jesteśmy skupieni i patrzymy wprost przed siebie. Nie rozglądamy się bez wyraźnej potrzeby. (…) Ubolewamy nad postawą Piotra Małysza, zamojskiego radnego, uczestnika wydarzeń organizowanych przez ONR, Kluby Gazety Polskiej, prezentujących, eufemistycznie mówiąc, specyficzny patriotyzm – patriotyzm wykluczający, dzielący, a nie jednoczący Polaków, co jest zawsze wówczas wykrzyczane lub wypisane na banerach.  Niejednokrotnie profanowano na tych wydarzeniach flagę Polski, ale wówczas radny Piotr Małysz nie usłyszał wewnętrznego głosu, wzywającego go do obrony symboli narodowych. Bo radny Piotr Małysz wyznawcą jakiejś idei zapewne jest, ale ideowość  nie powinna zwalniać ze zwykłej, ludzkiej przyzwoitości. – pisze w imieniu Wolnych Obywateli Zamościa Urszula Herdyńska.

 

 

Autor: Daniel Czubara
R E K L A M A    B A N N E R   I
Komentarze publikowane poniżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT. Jednocześnie informujemy że korzystając z naszych stron pozostajesz anonimowy tak długo, aż sam nie zdecydujesz inaczej. Twoje dane osobowe w postaci Adresu IP są zapisywane dopiero wtedy gdy zostawiasz w roztocze.net swój komentarz. PRZECHOWYWANIE DANYCH: Twoje dane osobowe przechowujemy jedynie tak długo, jak jest to rozsądnie uznane za konieczne do realizacji celów, dla którego zostały zgromadzone, lub do zachowania zgodności z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi raportowania. PRZEKAZANIE DANYCH: Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. ZMIANA I USUNIĘCIE DANYCH: Każdy użytkownik ma prawo w każdej chwili do uzyskania informacji o swoich danych, możliwość ich poprawiania (jeśli jest to technicznie możliwe) oraz usunięcia poprzez przesłanie odpowiedniej informacji za pomocą poczty elektronicznej na adres: redakcja@roztocze.net. Roztocze.net zapisuje na Twoim urządzeniu pliki cookie, więcej na ten temat możesz przeczytać na stronie PLIKI COOKIE. Więcej informacji o przetwarzaniu Twoich danych możesz przeczytać na stronie POLITYKA PRYWATNOŚCI
KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
  • "Oneb" dnia 3 maja 2018 o godzinie 7:21:02 napisał:
    Ja też uważam się za wolnego obywatela. I oprócz tych, co siedzą w więzieniach, wszyscy zamościanie są wolnymi obywatelami, nie żyją w niewoli. I mam takie zdanie jak Małysz. O polską flagę trzeba dbać nie mniej niż o unijną.
    R E K L A M A
    • "J." dnia 3 maja 2018 o godzinie 7:34:22 napisał:
      Masz racje. O flagę unijną trzeba dbać, tak jak kiedyś o flagę RWPG.
    • "Jan" dnia 3 maja 2018 o godzinie 8:26:33 napisał:
      Co to za porównywanie? Nie mniej niż o unijna????? To flaga Polski jest na pierwszym miejscu, ale jak widać niektórzy o tym zapominają. Unia to zlepek przepisów i tyle, a Polska to kraj z piękna, chodź trudna historia, łączący ludzi, tradycje i kulturę. Porównywanie państw narodowych z sztucznym tworem jest nieporozumieniem.
  • "@Jan" dnia 3 maja 2018 o godzinie 8:38:59 napisał:
    Unijne flagi uczestnicy trzymali w rękach, polska flaga była oparta o mur Ratusza. Dlatego dokonałem takiego porównania.
  • "JJ" dnia 3 maja 2018 o godzinie 8:46:49 napisał:
    Jeśli miałbym się odnieść do poszanowania symboli narodowych,podzielam zdanie Radnego Małysza i nic w tym odkrywczego. Wolni Obywatele Zamościa z pewnością też poszli ze swoim przesłaniem na Rynek Wielki nie po to żeby flagę sprofanować. Art. 137 §1. mówi jasno kiedy następuje sprofanowanie symboli narodowych i bez względu na uzasadnienie doniesienia przez Radnego i komentowania sprawy przez tzw. " Prawdziwych Polaków" rzeczywistości nie zmienią. Wierzę w prokuraturę i jestem pewny, że nie pozwoli na ośmieszanie swojego urzędu, dość naciąganymi oskarżeniami.
  • "Asd" dnia 3 maja 2018 o godzinie 8:50:21 napisał:
    Po co flagę ściągali. Nie umieją inteligentniej protestować to niech się nauczą. Dla mnie samo ściągnięcie flagi z należytego miejsca przez osoby nieuprawnione to przesada. A co dopiero postawienie jej pod murkiem. Za lekceważenie symboli państwowych powinna winnych spotkać kara. PS.
    • "JJ" dnia 3 maja 2018 o godzinie 10:09:13 napisał:
      Bardzo merytoryczny i ważny głos w dyskusji. Mam jednak wrażenie, że myśl nieskończona ".P.S."? Czy chodzi o postscriptum, czy to inicjały autora ?
  • "prawe i sprawiedliwe" dnia 3 maja 2018 o godzinie 9:00:23 napisał:
    Panowie i Panie wybory się zbliżają więc Piotrek się chciał pokazać i zaistnieć w mediach społecznościowych. Radny wiele dla miasta nie dokonał, w zasadzie nie przychodzi mi do głowy nic szczególnego wiec takie zgłoszenie daje mu chwilę uwagi. Jak dużą, to ocenią wyborcy
  • "Urszula Herdyńska" dnia 3 maja 2018 o godzinie 9:45:45 napisał:
    Pan Redaktor skrócił znacząco nasze oświadczenie, a czym się kierował, wycinając te konkretne fragmenty? Nie wiem. Mogę się tylko domyślać, ale nie przypisuję Panu Redaktorowi niegodnych intencji, bo takiego traktowania oczekuję też dla siebie od innych ludzi. Ponieważ pisaliśmy oświadczenie, by było ono opublikowane, wycięte fragmenty wklejam w tym miejscu: "...Wyrażamy ubolewanie, że Adrian Biszkont, członek ugrupowania Kukiz 15, jeśli spostrzegł ten fakt szybciej od nas, nie okazał swojego szacunku dla flagi, tylko najpierw ją sfotografował, a potem cichutko umknął. Jak złodziej, chciałoby się napisać. Ubolewamy nad postawą Piotra Małysza, zamojskiego radnego, uczestnika wydarzeń organizowanych przez ONR, Kluby Gazety (...) Wyrażamy także ubolewanie, że pan Daniel Czubara, nie próbował uzyskać od nas informacji na temat tego zdarzenia, tylko postawił na „sensację” i opublikował tekst przedstawiający jednostronnie wydarzenie, z perspektywy radnego Piotra Małysza i kukizowca Adriana Biszkonta, zdeklarowanych przeciwników obrońców demokracji. Nie pierwszy to raz pan Czubara prezentuje nasze wydarzenie, nie dochowując dziennikarskiej rzetelności. Nie ma pojęcia, kim jesteśmy, więc dowolnie, przypisuje nam przynależność do stowarzyszenia, z którym w rzeczywistości nie jesteśmy związani. Nie rozmawia z nami i nie interesuje Go nasz punkt widzenia. Zdarzyło się, że podając nazwiska organizatorów Puls of Europe, wymienił osoby, które nawet nie były tego dnia obecne w miejscu wydarzenia. Gdyby pan Daniel Czubara chciał informować czytelników o dalszych losach tej „kryminalnej” historii z flagą w roli głównej, informujemy, że jesteśmy nieformalną grupą obywateli broniących wartości demokratycznych i europejskich, a dla identyfikacji nazwaliśmy się „Wolnymi Obywatelami Zamościa”. Gdyby panu Danielowi Czubarze kontakt z nami nastręczał trudności, to w Ratuszu właściwa komórka ma wszelkie dane o wydarzeniach przez nas organizowanych." Pozdrawiam Pana Redaktora, wszystkich Komentujących i cieszę się, że tak bardzo troszczą się o nasze symbole narodowe. Niektórzy mogliby swój patriotyzm wzmocnić, poprawiając orografię i uzupełniając wiedzę historyczną, łącznie z tą współczesną, może przestaną mylić pojęcia konkretne i zrozumieją sens pojęć abstrakcyjnych?
    • "Daniel Czubara" dnia 3 maja 2018 o godzinie 13:03:50 napisał:
      @Urszula Herdyńska mogę jedynie podziękować za komentarz. Gdy pisałem o protestach przed zamojskim sądem niektóre środowiska okrzyknęły mnie lewakiem i towarzyszem Czubarą. Teraz obrońcy demokracji mnie krytykują. W sumie więc bilansuje się na zero i takie opinie są najlepszym świadectwem mojej bezstronności. Więc za taką ocenę mogę podziękować. Jeśli chodzi kontakt do Państwa, to według informacji na Facebooku organizatorem wydarzenia była ogólnopolska grupa społecznościowa "Wolność jest w nas", a nie jak teraz podpisują się autorzy oświadczenia Wolni Obywatele Zamościa. Co do skróconego oświadczenia. Redakcja ma prawo skracania nadesłanych tekstów. Rzadko z niego korzysta, ale czasami są takie sytuacje. W tym wypadku nie chodziło o mnie, a o pana Biszkonta. Rozumiem krytykę, ale porównywanie do złodzieja balansuje na granicy zniesławienia. Przy bardziej lichych sprawach byłem wzywany jako świadek do sądu. Co będzie dalej? Decyzja zależy od samego zainteresowanego, pana Biszkonta. Pozdrawiam pani Urszulo i życzę miłego dnia.
    • "Janusz Meller" dnia 3 maja 2018 o godzinie 15:26:34 napisał:
      Zgadzam sie z pani opinią, że Roztocze jest często nierzetelne, a w tej sprawie zrobiło sensację z niczego. Nie poddawajcie sie.
  • "Poezjoman" dnia 3 maja 2018 o godzinie 11:01:03 napisał:
    Brawo panie Małysz. Już nawet wiersze o panu piszą :D "Ile potrzeba lat, by złapać w sidła wiatr? - co na to się poważył, że flagę nam znieważył? Czy zbójca on, czy chwat? Pan Radny, nasz Don Kichot, Nie zważając na chichot, z wiatrem na wojnę ruszył, wierząc w głębi swej duszy: "Podźwignę symbol z błot!!!" Radny, choć nie z La Manczy, w rytm czyjej pieśni tańczy? I gdzież jest Sanczo Pansa? Gdzie jego myśl obłąkańcza? Wiatr wciąż tańczy i tańczy. Nie Sanczo, a Kukiz Army, To nim się radny karmi. Nie wiem, czy zrezygnował, czy głowę w piasek schował? Przyjdą po wiatr żandarmi !!! Biednyś mój wietrze drogi, Bierz szybko za pas nogi i zmykaj, gdzie pieprz rośnie, pomyśl o polskiej wiośnie, nie chowaj w sercu trwogi... Wiej wietrze za granicą Tam może Cię nie chwycą, demony w swoje sidła, co wolność im obrzydła. Przeczekaj pod Ognicą" * Ognica - miasteczko przygraniczne
  • "ad111" dnia 3 maja 2018 o godzinie 16:23:51 napisał:
    Nic mnie nie zajmuje jakiś Pan Małysz, czy jacyś inni Obywatele…, ale jak chodzi o flagę, to i owszem. Żadne przerzucanie się odpowiedzialnością i próbą ośmieszania kogokolwiek nic nie zmieni, co do faktów, że flaga została znieważona. Dlatego organizatorzy ponoszą całkowitą winę, że ktoś z ich grona dopuścił się profanacji. Zamiast wykazać odrobinę pokory i przeprosić za swoje niedopatrzenie, bo nie podejrzewam celowego działania, to brną w zaparte i próbują nieudolnie przerzucać się odpowiedzialnością. Żenada.
  • "observer" dnia 3 maja 2018 o godzinie 16:30:18 napisał:
    do Pana Redaktora K.Cz. - nie wydaje się Panu śmieszne/nierzetelne/lekceważące pisanie o czymś, na podstawie informacji (?) na fb. Nie patrząc na sympatię/antypatię dla organizatorów; zgodność/niezgodność z ich poglądami, czy nie należało sprawdzić w UM, kto jest organizatorem i jest odpowiedzialny za imprezę - przed opublikowaniem w sieci tekstu????. Rzetelność dziennikarska???? hm....
    • "Daniel Czubara" dnia 3 maja 2018 o godzinie 17:20:44 napisał:
      @obseerver D.Cz nie K.Cz. :) Już tłumaczę. W dzisiejszych czasach portale jak Facebook czy Twitter i wpisy na nich w przypadku polityków czy osób publicznych często zastępują konferencje czy briefingi. Czy to sposób na oszczędność czasu i przepływ informacji? Może. Nie jest to mój wymysł bowiem na wpisy różnych polityków różnego szczebla powołują się również media ogólnopolskie czy europejskie. Co sprawdzenia w magistracie Twoja uwaga jest słuszna jednak nie zawsze się sprawdza. Najlepszy przykład to Gdańsk. Rządzi tam obecnie prezydent Adamowicz, który niedawno tłumaczył się mediom dlaczego przez miasto przeszedł marsz ONR-u. Manifestację jako organizator zgłosiła osoba prywatna. Wydarzenie okazało się marszem ONR. Tyle w temacie wyjaśnienia.
      R E K L A M A
  • "observer" dnia 3 maja 2018 o godzinie 17:57:34 napisał:
    ok. dzięki. przepraszam za pomyłkę w Pana inicjałach. Ale - pytam z czystej obywatelskiej ciekawości - czy u nas było też to samo (lub podobne), co np. w Gdańsku? W wolnej Pana chwili oczekuję na odpowiedź.
    R E K L A M A
  • "Daniel Czubara" dnia 3 maja 2018 o godzinie 18:06:22 napisał:
    @observer Spoko ja się nie obrażam dosyć częsta pomyłka :) U nas na FB było, że organizatorem jest społeczność "Wolność jest w nas", potem dopiero odezwała się do redakcji pani Herdyńska jako przedstawicielka Wolnych Obywateli Zamościa. Mogę uderzyć się w piersi, że może zbytnio zaufałem FB i nie zweryfikowałem organizatora w ratuszu. Zazwyczaj w obu przypadkach był ten sam. Rutyna czasem gubi. Z tego też powodu w artykule o zawiadomieniu do prokuratury przez radnego Małysza nie padła nazwa żadnej organizacji, czy też wydarzenia.
    • "Irek" dnia 3 maja 2018 o godzinie 22:09:58 napisał:
      Cóż za proste wytłumaczenie redaktorka :-) :-)A czy to przypadkiem nie prostota?
  • "z_boku" dnia 3 maja 2018 o godzinie 23:36:30 napisał:
    No i Zamość znowu sławny w całej Polsce. http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,23351133,radny-zobaczyl-na-ziemi-polska-flage-i-zglosil-to-do-prokuratury.html#BoxNewsImg&a=167&c=96 Tylko te komentarze lewackie, normalnie śmieją się z nas, a zwłaszcza z radnego
    • "@z_boku" dnia 5 maja 2018 o godzinie 0:16:58 napisał:
      Kto się przejmuje jakąś upadającą lewicową gazetą? Chociaż.... Taki tekst jest potwierdzeniem na to, że lewicę mocno zabolało. A zamojska prawica ma się dobrze.
  • "K." dnia 4 maja 2018 o godzinie 7:26:22 napisał:
    Nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Z wyrwania tablicy upamiętniającej miejsce urodzenia Róży Luksemburg, słynnej ekonomistki i działaczki ruchu robotniczego - też się śmieją i pukają w czoło. Ale jest nadzieja, że rajcowie Hetmańskiego Grodu ogłoszą rok 2019. Rokiem Róży Luksemburg.
  • "@K" dnia 5 maja 2018 o godzinie 11:03:35 napisał:
    W całej Europie a może i na całym świecie śmieją się z tego, że przez kilkadziesiąt lat ktoś przychodził pod kawałek kamienia, który upamiętniał kogoś, kto miał dwa lata, jak wyjechał z Zamościa i nigdy nie mieszkał w miejscu, w którym co roku składano kwiaty. I nigdy niczego dla Zamościa nie zrobił, ani go niczym nie rozsławił. Ba, nawet nie szanował swojej Ojczyzny. I tak, jak żył, tak umarł. A teraz jakaś kilkuosobowa lewica ją czci. Jest się z czego śmiać.

Dodaj komentarz

UWAGA!!! Informujemy że korzystając z naszych stron pozostajesz anonimowy tak długo, aż sam nie zdecydujesz inaczej. Twoje dane osobowe w postaci Adresu IP są zapisywane dopiero wtedy gdy zostawiasz w roztocze.net swój komentarz. PRZECHOWYWANIE DANYCH: Twoje dane osobowe przechowujemy jedynie tak długo, jak jest to rozsądnie uznane za konieczne do realizacji celów, dla którego zostały zgromadzone, lub do zachowania zgodności z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi raportowania. PRZEKAZANIE DANYCH: Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. ZMIANA I USUNIĘCIE DANYCH: Każdy użytkownik ma prawo w każdej chwili do uzyskania informacji o swoich danych, możliwość ich poprawiania (jeśli jest to technicznie możliwe) oraz usunięcia poprzez przesłanie odpowiedniej informacji za pomocą poczty elektronicznej na adres: redakcja@roztocze.net.
ad11
Raczej, to nie będzie dobre rozwiązani...
KJL
Czy będzie jakiś poczęstunek napojem ...
kibic
A konkretnie Barnor Bright, grywał nawe...
Prezes
Pomocnik z Ghany na testach w Hetmanie...
KL
Byle jakie szybkie żarcie dla motłochu...
Doping
Nie ma i nie będzie (klask, klask), nie...
roman2
Typowy chłop ze wsi maluje pasy a psy ...
stara mapa
moze wg nich Lublin jest na Roztoczu :D...
L
Zamieszczenie informacji o Kongresie Św...
Marek
A możne atrapę prawdziwej zebry, nogam...
Który stopień jest najgroźniejszy pie...
klon
Temat spalarni śmieci też ucichł. Czy...
Parafianka
A poza tym, dlaczego na plakacie jest ż...
Parafianka
Na miłość boską, tylko nie straszcie...
Mirek
"Wg. wpisu" - czy pan Robert Moteka nie ...
Komentarze publikowane powyżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT
R E K L A M A    B A N N E R    II
R E K L A M A B A N N E R III
Copyright © 2018 Fundacja im. Bernardo Morando. Wszelkie Prawa Zastrzeżone
ARCHIWUM lata 2000-2010 ROCZNIKI 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018
Lokalny Informator Edukacyjny
Lokalny Informator Edukacyjny