R E K L A M A

Z I P

Polityka i Samorząd | ZamośćDaniel Czubara14 listopada 2017

Zamość: Kto na prezydenta?

Zamość. Ratusz. Fot. R. Moteka

R E K L A M A    B O A R D

R E K L A M A    B O X  I
R E K L A M A    B O X  II

To pytanie zadaje sobie coraz więcej mieszkańców Hetmańskiego Grodu. Nie ma się czemu dziwić. Do wyborów został już tylko rok. Wyborcza gorączka powoli rośnie.

Niemal pewnym kandydatem i na obecną chwilę faworytem przyszłorocznych wyborów jest aktualny prezydent miasta, Andrzej Wnuk. Od czasu wyborów w 2014 roku zbudował on swoją własną markę. Ponadto  jest stale obecny na wszelkiego rodzaju wydarzeniach, eventach, konferencjach z najważniejszymi politykami w Polsce, jak np. prezydentem RP Andrzejem Dudą, jak też bierze udział w wydarzeniach nieco mniejszego formatu – vide otwarcie lodowiska. To wszystko procentuje jeśli chodzi o wizerunek polityka. Zaryzykować mogę tezę, że jeśli Andrzej Wnuk jest bardzo dobrym dziennikarzem, to politykiem (czy raczej politycznym strategiem) jest jeszcze lepszym.

Nie tak dawno pisaliśmy na roztocze.net o możliwym poparciu włodarze Hetmańskiego Grodu przez nowe konserwtaywno-liberalne ugrupowanie wicepremiera Jarosława Gowina, Porozumienie.  Przypomnijmy, że w 2014 r. w kampanii wyborczej Gowin wsparł Wnuka, wówczas popieranego również przez Prawo i Sprawiedliwość. “Dziennik Wschodni” sugerował nawet, że prezydent Zamościa mógłby wzmocnić grono samorządowców w Porozumieniu. Andrzej Wnuk zaprzeczył jednak spekulacjom o przynależności partyjnej, wyrażając przy tym sympatię do nowego politycznego bytu.

Z drugiej strony prezydent Zamościa rozpoczął rozmowy z centrolewicowym stowarzyszeniem “Zamość – nasz wspólny dom”, odnośnie wprowadzenia w życie sztandarowego projektu stowarzyszenia, czyli Zamojskiej Karty Seniora. Po długich, dyskusjach wszystko wskazuje na to, że niebawem temat trafi pod obrady Rady Miasta.

Czy przełoży się to na poparcie lewicowych wyborców? 

Jeśli chodzi o poparcie Jarosława Gowina, to nie można wykluczyć, że może się ono okazać za małe. Struktury Polski Razem ( tak wcześniej nazywało się ugrupowanie wicepremiera Gowina) były w Zamościu niewidoczne, o ile w ogóle istniały – poza profilem na Facebooku. PiS może z kolei tak jak w Krakowie wystawić swojego kandydata i wszystko wskazuje, że tak właśnie będzie.  Tym samym obecny prezydent Zamościa będzie musiał szukać poparcia na lewicy i w centrum oraz wśród wyborców zainteresowanych sprawami lokalnymi, odcinających się od wielkich partii i krajowej polityki.

Kto mógłby być kandydatem Prawa i Sprawiedliwości? Najprawdopodobniej już nie Andrzej Wnuk. Niby w polityce nigdy nie wolno mówić nigdy. Po majowej konferencji w biurze posła Sławomira Zawiślaka to pewne na 99 proc., że Prawo i Sprawiedliwość będzie popierać kogoś innego. Kogo? Giełda nazwisk jest spora i zmienia się jak w kalejdoskopie.  Najczęściej padają nazwiska radnego sejmiku Andrzeja Olborskiego, dyrektora zamojskiego oddziału PGE, a także wiceszefa klubu radnych PiS RM Zamościa, Dariusza Zagdańskiego. Warto jednak w tym miejscu przypomnieć, że w 2014 roku również te dwa nazwiska przedstawiano jako potencjalnych kandydatów PiS na prezydenta Zamościa, a tymczasem na konferencji prasowej lider zamojskiego PiS, poseł Zawiślak, przedstawił mediom… Andrzeja Wnuka. 

Czy podobny fortel (który zresztą zakończył się wyborczym sukcesem) zostanie powtórzony przez Prawo i Sprawiedliwość za rok? Możliwe. Poseł Zawiślak już nie raz pokazał, że potrafi zaskakiwać.

Jeśli chodzi o pozostałych kandydatów, to swego czasu “Dziennik Wschodni” zasugerował, że mogą to być Bartosz Sierpniowski, wiceszef regionu lubelskiego Komitetu Obrony Demokracji oraz radny miejski Rafał Zwolak, szef zamojskiego koła Nowoczesnej. Sierpniowski o swojej “kandydaturze” dowiedział się od nas. Żartobliwie podziękował za docenienie osiągnięć i zaprzeczył.   

Jeżeli chodzi o Rafała Zwolaka, to jego kandydatury nie można wykluczyć. Jest on jednym z największych krytyków obecnego prezydenta i – trzeba mu przyznać – bardzo kreatywnym w tej krytyce. Warto przypomnieć zaprojektowane przez radnego potencjalne grafiki promujące miasto wśród inwestorów, jako odpowiedź na billboardy “Inwestuj w Zamościu” z wizerunkiem prezydenta Wnuka. Radny Zwolak jest bardzo medialny i jest dobrą lokomotywą wyborczą swego ugrupowania, Nowoczesnej. Czy poparcie tylko jednego ugrupowania wystarczy, by sięgnąć po zamojski ratusz? W skali kraju trwają rozmowy nad wspólnymi kandydatami PO i Nowoczesnej, głównie by zwiększyć ich szanse w konfrontacji z kandydatami PiS. Czy Rafał Zwolak uzyska poparcie od Platformy?

Skoro już jesteśmy przy PO… Czytelnicy i komentatorzy roztocze.net wysuwają także kandydaturę radnej miejskiej Marty Pfeifer, która szeregi Platformy opuściła. Na sesjach w sali Consulatus oraz posiedzeniach komisji RM Zamościa to jedna z najbarwniejszych i najbardziej wyrazistych postaci spośród zamojskich rajców. Jest również jednym z największych krytyków prezydenta Wnuka i jego ekipy. W efekcie tej krytyki dyrektor Wydziału Turystyki i Promocji UM w Zamościu Damian Miechowicz skierował przeciwko niej sprawę do sądu. Radna Pfeifer jednak wyszła z tej sądowej konfrontacji zwycięsko. Wracając jednak do tematu wyborów…. Czy wystawi ona swój komitet, czy też uzyska poparcie ugrupowania, lub kilku podmiotów? Jest jeszcze za wcześnie by wyrokować.

Całkowitą zagadką i wielką niewiadomą jest kandydat Kukiz’15. Zamojscy “kukizowcy” ogłosili swego rodzaju casting na kandydatów na radnych oraz prezydenta na stronie internetowej samorzadyzkukizem.pl . Na chwilę obecną żadne nazwisko, czy nawet sugestie nie padły.

Giełda nazwisk potencjalnych kandydatów na prezydenta Zamościa jest otwarta. Do wyborów pozostał rok i praktycznie każdego dnia możemy spodziewać się, że ktoś podejmie rękawicę. W 2014 roku spora niespodzianka była kandydatura Pawła Biłanta z Kongresu Nowej Prawicy. Kto zaskoczy tym razem?

Czekamy na Wasze komentarze odnośnie tego, kogo poparlibyście w wyborach i kogo widzielibyście jako kandydata do batalii o zamojski ratusz.

 

Autor: Daniel Czubara
Ty już wiesz. Teraz podziel się tym na Facebooku ze znajomymi.
Jak cenna jest ta informacja dla Ciebie? Powiedz nam o tym - kliknij na gwiazdki.
Liczba ocen: 12 . Dziękujemy! Postaramy się być jeszcze lepsi.

R E K L A M A    B A N N E R   I
Komentarze publikowane poniżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT
KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
  • "pewny" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 8:02:42 napisał:
    wynik wyborów będzie przesądzony w I turze z poparciem 65-70%, oczywiście mogę sie mylić bo poparcie może być większe
    4
    8
  • R E K L A M A
  • "karzeł" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 8:17:44 napisał:
    Zobaczymy rok to dużo i mało zarazem
    3
    1
  • "Anonim" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 8:32:20 napisał:
    "Czytelnicy i komentatorzy roztocze.net wysuwają także kandydaturę" - wow, cóż za megalomania
    10
    4
  • "Horn" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 9:03:40 napisał:
    Jeżeli PiS nie wystawi mocnego kandydata, a opozycja - KOD, Nowoczesna, lewica - nie wystawią jednej osoby, tylko każdy pójdzie swoją droga to obecny prezydent ich rozjedzie. Jesli jednak połaczą siły to moze być ciekawie. Obecnie chyba tylko kandydat PiS moze być zagrozeniem dla prezydenta Wnuka.
    7
    5
  • "zamościanin" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 9:18:34 napisał:
    Czy wstydzicie się podawać nazwiska? Uważam, że kandydat z PIS ma wygraną w kieszeni i nic nie pomogą przedbiegi, kłamliwe bilbordy, bale. To wąska grupa. A jeżeli kandydatem będzie Poseł Zawiślak, to wygra w pierwszej turze. Poparcie dla PIS jest 45% , to w Zamościu daje 60%. A nikt więcej dla Zamościa nie załatwił i nie załatwi, niżeli ON. Do puki pis będzie przy władzy, to tylko ich Prezydenci mogą coś uzyskać. Ta ka jest prawda.
    12
    20
  • "Thomas" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 9:25:40 napisał:
    Zagrywka opozycji będzie pokerowa - nie wystawiamy kandydata. Prezydenta wybierze Rada Miasta.
    1
    3
  • "zamościanin" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 9:45:25 napisał:
    Andrzej Wnuk.
    10
    20
  • "Thomas" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 9:52:41 napisał:
    Tak naprawdę najlepszych, czy potencjalnych kandydatów nie wymieniono. Czy Rafał Zwolak? Obawiam się, że Rafał Zwolak narzucił zbyt duże tempo, i nie wytrzyma tego tempa w tym wyścigu z jednego powodu pamięć ludzka jest dobra, ale bardzo krótka . Nasz radny aczkolwiek nie podjął decyzji o kandydowaniu - co więcej nie wydaje mi się, że będzie on kandydatem opozycji pomimo, że logika podpowiadałaby, że będzie naturalnym kandydatem. Co do Bartosza Sierpniowskiego - zdecydowane nie.
    4
    2
  • "Pan Stanisław" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 10:11:51 napisał:
    Kandydatem PiS będzie Andrzej Wnuk. Koniec kampanii i trollowania na portalu. Temat nic nowego nie wnosi, przejedzony i robi się nudny.
    6
    15
  • "nest" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 10:59:33 napisał:
    czytam ten artykuł i nie wierzę, jakiś haker chyba się włamał na roztocze.net
    12
    2
  • R E K L A M A
  • "realista" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 11:05:39 napisał:
    PAW raczej nie ma szans w starciu z pisowską machiną.
    8
    6
  • "Daniel Czubara" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 11:51:05 napisał:
    Tak a propos relacji PiS - prezydent Wnuk mamy nowy rozdział: http://roztocze.net/zamosc-klub-pis-przedstawil-liste-zadan-do-budzetu/
    1
    5
  • "nest" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 12:29:01 napisał:
    W roku 2014 AW zawdzięcza zwycięstwo głównie dzięki MZ, większość zagłosowała nie na AW tylko przeciwko MZ a że trafił się młody wilk w dodatku z poparciem PISu to się udało wygrać choć pewniakiem był MZ. W przyszłym roku przeciwko AW zagłosuje garstka osób tu i na innych portalach negatywnie komentujących. Przeciwko pewnie też zagłosują mocni fanatycy Jarosława kilka %, AW z każdym rokiem tylko zyskiwał na popularności i budował sobie poparcie którego efekty zobaczymy za rok
    6
    11
  • "Thomas" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 13:32:39 napisał:
    Nest@ Andrzej Wnuk wygrał gdyż był najlepszym kandydatem, miał zdecydowanie najlepszy program i to co istotne miał zdecydowanie najlepsza kampanię wyborczą. Co do przegranej MZ, nie była ona zaskoczeniem.
    5
    14
  • "ad111" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 13:38:27 napisał:
    A może wystartuje "czarny koń" Zawiślak i co wtedy...?
    10
    6
  • "Thomas" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 13:43:47 napisał:
    ad111@ nie da rady.
    7
    5
  • "cleeo32" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 13:54:47 napisał:
    Thomas błagam Cię nie oszukuj się. Różnica głosów wyniosła 168 szt? Wszyscy "korwinowcy", "kukizowcy" plus "narodowcy" i "kibice" poszli głosować na Wnuka. Moim zdaniem nie specjalnie się wykazał ten prezydent. Na pewno impreza sylwestrowa i disco polo eventy - ale to największa frajda dla przyjezdnych z okolicznych gmin, a ci nie mogą głosować. Natomiast opinia mieszkańców staje się coraz mniej pochlebna. Brak obiecanych obniżek cen wody i ścieków, kulawa inwestycja w Zielony Rynek, a potem jego sprzedaż i likwidacja zabytkowej studzienki. Afery i aferki - starsza część społeczeństwa jest zmęczona i zniesmaczona. Co i jak będzie zobaczymy, ale czas na silnego prezydenta, który otoczy się specjalistami i wykorzysta potencjał miasta i mieszkańców.
    14
    10
  • "Anonim" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 14:29:15 napisał:
    jak to co, jak zwykle się zesrasz i tyle
    1
    4
  • "ach" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 14:32:09 napisał:
    Clleo zapomniałaś - eś dodać ponad ,że ponad 200 mln zł ściągną do naszego miasta Prezydent Andrzej Wnuk.Nowa obwodnica zachodnia,remont akademii itd. Jest silnym Prezydentem i ma bardzo dobrych specjalistów Przez trzy kadencję poprzednik nie ściągną do Zamościa tyle kasy
    6
    16
  • "eljot" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 15:17:44 napisał:
    do "zamościanin",ty się człowieku zdecyduj,raz piszesz że pis a innym razem że Wnuk,więc kto?a jeśli chodzi o Sierpniowskiego,kto to jest?kto go zna? my w Zamościu nie chcemy prezydenta w teczce przywiezionego,my chcemy aby to był nasz człowiek z Zamoscia którego zna większość mieszkańców i któremu można zaufać.
    4
    3
  • R E K L A M A
  • "CC" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 15:48:11 napisał:
    Nie wykazał się ten prezydent???. Wystarczy że na początek wygrał wybory. Owszem była to trochę niespodzianka. Jednak jak widać wystarczyło wystawić odpowiedniego kandydata, rozszerzyć się na potrzeby ogółu mieszkańców a nie tylko wąskich grup i można było podziękować poprzedniemu. Zresztą gdyby wcześniej byli konkretni kandydaci na urząd prezydenta miasta to p. Zamoyski na pewno nie byłby prezydentem przez 3 kadencje z rzędu. Starsza część społeczeństwa niech nie zapomina że nie tylko ona żyje w tym mieście. Obiecane ceny wody i ścieków. Tylko jak ma coś zostać obniżone jak wszystko drożeje. Decydujecie głupio jeśli chodzi o decyzje wyborcze na szczeblu krajowym a wymagacie od samorządu. Widzę nie których boli, że miasto się ożywiło rozrywkowo. I co w tym złego. Nie lubisz takiego typu to nikt Ci nie każę tam chodzić. Ja też nie na takie koncerty w Zamościu nie chodzę ale widać, że jest zainteresowanie i to spore to czemu tego nie organizować. Poza tym jak w poprzednich latach było dużo imprez typowo kulturalnych że tak powiem wyższego poziomu tak nadal one są. Nikt tego nie zabrał. Jest taka drobna grupka osób, która chciałaby mieć Zamość dla siebie. Po co imprezy dla ludzi, po co sport, po co inwestycje. Otóż to głównie pewnie starsi ludzi i tzw. młodzi emeryci. To ja odpowiadam. To dzięki młodszym pokoleniom egzystujecie. To my Wam zapewniamy emerytury nie że wy coś tam odłożyliście. Mamy system tzw. redystrybucji co oznacza, że składki na wasze emerytury są zbierane od wszystkich obecnie pracujących. Pamiętajcie o tym.
    4
    10
  • "zamościanin" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 16:14:35 napisał:
    Pod podpisem .zamościanin. wpisują się różne osoby, to nie etyczne. Pierwszy wpis jest mój jako jedyny i właściwy. Inne są podrobione przez bojażliwych. Wstyd.
    3
    3
  • "cleeo 32" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 16:19:52 napisał:
    brawo zamościanin. Bądzcie lojalni. Nie róbmy takich wpisów pod czyimś adresem. Nie uchodzi.
    3
    3
  • "observer" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 18:34:44 napisał:
    do zamościanina - Zawiślak???? Ty mnie qrrrr... nie strasz
    3
    3
  • "mieszkaniec@cleo32" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 18:56:15 napisał:
    cleo32, a co Ty zrobisz, jak zostaniesz prezydentem? Ponoć startujesz.Obniżysz ceny biletów MZK? O ile? Zabierzesz juniorom, a oddasz seniorom? Wybudujesz nową tak samo zabytkową studnię, jak ta, którą wyburzono? Miała jakieś 60 lat, podobnie jak bloki na Peowiaków. Zlikwidujesz wszystkie imprezy w Zamościu? Czym jest zmęczona i zniesmaczona starsza część społeczeństwa? Jakimi specjalistami się otoczysz i jak i wykorzystasz potencjał miasta i mieszkańców?
    4
    2
  • "@cleo32" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 19:01:16 napisał:
    Wg Ciebie, cleo32, kukizowcy, narodowcy, korwinowcy i kibice nie mają prawa głosu? Mam nadzieję, że kukizowcy, narodowcy, korwinowcy i kibice to czytają. I będą wiedzieć, na kogo nie zagłosować.
    5
    2
  • "ZB" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 19:32:43 napisał:
    Tylko nie Zawiślak.
    5
    6
  • "Jurand" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 19:51:47 napisał:
    Do cleo 32- Marta wyluzuj.
    4
    3
  • "Kmicic" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 20:02:23 napisał:
    Zacznijmy od tego, że do tej pory rządzą socjaliści, którzy wierzą że państwo da wszystko i każdą gałęź gospodarki trzeba centralnie zarządzać. Dodatkowo dodajmy, że wszystko jest państwowe czyli nie ma właściciela. Co robią ludzie? kradną! I tak kradną i zadłużają Polskę w skali krajowej jak i lokalnej. Nie ma właściciela to przez te 4 lata nakradniemy co się da a później niech się dzieje co chce, przecież i tak nas nie zamkną. Tak jest od 25 lat. Żadnych poważnych reform, konstytucja nie zmieniana od 20 lat. Ta sama banda przy władzy. Czy PIS czy PO będzie rządziło państwem lub naszym miastem to żadna różnica i ci i tamci kradną. Zauważcie ile robią szumu wokół reprywatyzacji czy afery Amber Gold. Czy któryś z czołowych polityków poszedł siedzieć? Ręka rękę myje. Nic się nie zmieniło układ okrągłostołowy trwa nadal. My waszych nie ruszamy ,wy naszych nie ruszacie. W normalnym państwie tacy ludzie ozdobiliby każde przydrożne drzewo a tak kradną a wy dalej żyjecie w ułudzie że Zawiślak albo Zwolak zmieni coś w mieście. Otóż nie nic nie zmienią. Miasto jest przedsiębiorstwem które ma przynosić dochody a nie dziurą bez dna. Miastem masz się opiekować jak właściciel jak człowiek, który wiąże przyszłość z tym miastem.
    5
    3
  • "Ja już wiem" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 20:02:50 napisał:
    Prezydent Wnuk nie jest idealny ale nie ma lepszego kandydata,trudno zarzucić mu złą wolę.Na tle innych wyróżnia się na plus.Nie jestem ze wszystkiego zadowolony ale rządzenie zależy też od mieszkańców ,od wspołpracowników prezydenta.Jak przypomnę sobie jednotorowe rządy poprzednika gdzie mury hamowaly jakiekolwiek inne działania i inwestycje to od razu mam ochotę zagłosować na Wnuka.Nie chce powrotu tamtych smutnych czasów.
    7
    13
  • R E K L A M A
  • "walec 2018" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 21:11:31 napisał:
    Pisowski walec już ruszył, na mecie 14 radnych i prezydent, mogę się pomylić o jednego radnego a prezydent nazywa się ...."kandydat PiS".
    7
    3
  • "." dnia 14 listopada 2017 o godzinie 21:16:09 napisał:
    socjalizm to środki europejskie - Kmicic ma racje
    2
    1
  • "." dnia 14 listopada 2017 o godzinie 21:19:43 napisał:
    W Chinach to się nazywało bandą trojga
    1
    1
  • "eagle eye" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 21:57:46 napisał:
    Jeden artykuł i kij w mrowisko. To nazywa się kreatywne dziennikarstwo. Sami scenariusze piszecie nie wiedząc nawet jak i kto je wykorzysta.
    2
    2
  • "Mniejsze zło" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 22:02:42 napisał:
    Wolę Zagdanskigo niż Wnuka
    12
    4
  • "Ooooo" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 22:53:43 napisał:
    W kręgle ?
    0
    2
  • "Ania" dnia 14 listopada 2017 o godzinie 23:59:53 napisał:
    Taki idealny ? http://www.tygodnikzamojski.pl/artykul/86512/wnuk-klamczuszek.html
    6
    0
  • "Thomas" dnia 15 listopada 2017 o godzinie 2:22:36 napisał:
    Cleo@ Rozumiem, że Kukizowcy, kibice, korwinowcy to gorszy sort??? To co piszesz nie ma najmniejszego sensu i jest wbrew wszelkiej logice i faktom. Mówienie, że Andrzej Wnuk wygrał dzięki kibicom to sztucznie lansowana teza. Teza lansowana na użytek pomniejszenia skali zwycięstwa Andrzeja Wnuka. O ile sobie przypominam na kartach do głosownia nie ma imienia i nazwiska głosującego, a na pewno już nie ma napisane, że jest kibicem piłkarskim. Tylko takie dane, albo dane pochodzące z badania pracowni sondażowej pozwalają autorytarnie stwierdzić, że tak było a nie inaczej. WYNIKI PIERWSZEJ TURY POKAZAŁY JEDNO MARCIN ZAMOYSKI NIE MIAŁ WIĘKSZOŚCI, A RACZEJ JEJ NIE Uzyska I DLATEGO KONIECZNA BYŁA DRUGA TURA. Tak naprawdę n Wnuka zagłosowało więcej ludzi i to przesądziło. *********************************************************************************************************************** Podobno czarne dziury potrafią zagiąć światło, a nawet czasoprzestrzeń. OTÓŻ CÓŻ TAKIEGO STAŁO SIĘ, ŻE PAN JERZY NIZIOŁ ZDECYDOWAŁ SIĘ NA START JAK RÓWNIEŻ I INNI KANDYDACI Marcina Zamoyskiego? "Wysyp" kandydatów był potężny. ROZUMIEM, ZE NIE WIEDZIELI ŻE MARCIN ZAMOYSKI BĘDZIE KANDYDOWAŁ i dlatego kandydowali. To są tylko teorie i to spiskowe, jednak z pewną logiką .****************************************************************************************************************** Oczywiście jest to bzdura, i każdy zdawał sobie sprawę z nastrojów jakie panowały w mieście. Nie widzę nic w tym złego, ze pan JN zdecydował się kandydować - o ile mi wiadomo formacja lewicowa do której należy, jak każda szanująca partia wystawia w szranki swojego kandydata. Swojego kandydata wystawia Platforma. Czyżby lewica i Platforma wyczuli nastroje i przewidzieli klęskę Marcina Zamoyskiego? Moim zdaniem najwyraźniej tak, inaczej wystawianie swoich kandydatów nie ma sensu. Startuje mało znany Paweł Biłant i oczywiście najsilniejszy kandydat Andrzej Wnuk - kiedy tylko o nim usłyszałem, nie miałem wątpliwości, że to on będzie prezydentem. POWIEDZMY SOBIE WPROST POJAWIENIE SIĘ NOWYCH KANDYDATÓW NIE SPOWODOWAŁO odpływu tych głosów. Faktycznie przed ogłoszeniem zamiaru kandydatów ówczesny prezydent musiał mieć niskie poparcie poniżej 50 procent - co oznaczało, że silny konkurent może wygrać w pierwszej turze zdobywając 50% plus jeden głos - i dlatego decyzja najsilniejszych partii o wystawieniu swoich kandydatów. ****************************************************************** Zwrócę uwagę na dość istotny fakt - po pierwszej turze Jerzy Nizioł poprosił swoich wyborców do poparcia Zamoyskiego, wcześniej zrobił to ML. A mimo to nie wystarczyło to do zwycięstwa w pierwszej turze (przy poparciu ML. Gdyby wyborcy Nizioła poparliby Zamoyskiego wygrałby drugą turę, a mimo to wyborcy JN najwyraźniej nie poparli tak ochoczo Marcina Zamoyskiego. Arytmetyka wyborcza drugich tur pokazuje, że 1 procent więcej dla 1 kandydata, to mniej o 1 procent dla drugiego kandydata - czyli różnica dwóch procent. Domyślam się, że JN musi cieszyć się dużym szacunkiem pośród swoich wyborców. Więc mówienie, że się nie dogadał z Zamoyskim - brzmi dość dziwnie - i przeczy logice zdarzeń. Jerzy Nizioł kandydował na urząd Prezydenta z myślą, aby wygrać - co chyba jest aż nadto oczywiste. EWENTUALNE SPEKULACJE O DOGADYWANIU SIĘ MIAŁBY SENS, A RACZEJ NIE MIAŁYBY SENSU GDYBY PAN NIZIOŁ W OGÓLE NIE KANDYDOWAŁ. W TAKIM RAZIE O JAKIM DOGADYWANIU MOŻNA BY MÓWIĆ? ************************************************************* ****************************************************Zwróćmy uwagę na arytmetykę wyborów w 2009 r. Marcin Zamoyski uzyskał aż 60 procent głosów w pierwszej turze ze Sławomirem Zawiślakiem, w ostatnich wyborach nie miał nawet 50 % dlatego przegrał w drugiej turze. co się stało z tymi 10 % gdzie się podział elektorat??? PODSUMUJĘ TO W 2009 W PIERWSZEJ TURZE MARCIN ZAMOYSKI UZYSKAŁ PONAD 60 % GŁOSÓW, Z KOLEI W WYBORACH W 2014 R. W PIERWSZEJ TURZE NIE MIAŁ NAWET 50 PROCENT CO OZNACZA, ŻE Z POPRZEDNIMI WYBORAMI STRACIŁ AŻ 20 % SWOICH WYBORCÓW. Idę o każdy zakład, że wcześniejsze zapowiedzi Marcina Zamoyskiego, o możliwym niekandydowaniu nie brały się znikąd. jakie faktycznie było poparcie dla Marcina Zamoyskiego - można szacować na podstawie wyników jakie osiągnął w pierwszej turze - to pokazało faktyczny rozkład sił i preferencji wyborczych w Zamościu. Nie zapominajmy, że w wyborach istnieje coś takiego jak mobilizacja elektoratu, co tylko potwierdza, że faktyczne poparcie było mniejsze. PODSUMUJĘ CZY NIZIOŁ BY KANDYDOWAŁ CZY NIE DRUGA TURA BYŁABY PRZESADZONA, LUB ZWYCIĘSTWO WNUKA W PIERWSZEJ TURZE : Uważam, że Marcin Zamoyski nie miał ponad 50 procent niezbędnego poparcia do wygrania w pierwszej turze. Gdyby miał spekulacje komentatora Kapitan Żbik w dużym stopniu uprawdopodobniałyby jego tezy.
    1
    2
  • "Anonim" dnia 15 listopada 2017 o godzinie 7:52:28 napisał:
    Najlepszym prezydentem byłby Jerzy Nizioł. Szkoda że miał tak beznadziejną kampanię wyborczą przy poprzednich wyborach
    1
    14
  • "qwert" dnia 15 listopada 2017 o godzinie 8:14:49 napisał:
    Nizioł to stagnacja. Prezydent z sukcesem w biznesie może by coś zmienił na lepsze. Tacy ludzie inaczej patrzą i mają kontakty aby ściągać inwestorów. Ale im się nie chce użerać i obiecywać gruszek na wierzbie.
    2
    5
  • R E K L A M A
  • "Adrian" dnia 15 listopada 2017 o godzinie 9:03:49 napisał:
    Do @Thomas . Poparcie pana Wnuka przez PIS w I turze było bardzo ostrożne. Dopiero dobry wynik jaki uzyskał pan Wnuk po I turze spowodowało , że PiS odważnie i zdecydowanie poparło tego kandydata. Reasumując , gdyby nie start w wyborach pana Nizioła prezydentem byłby dalej pan Marcin Zamoyski , który wygrałby w cuglach wybory w I turze . Zatem pan Zamoyski to że nie jest prezydentem zawdziecza panu Niziołowi i oczywiście sobie samemu , ponieważ był tak pewny zwycięstwa ( jak mawiał klasyk "nie miał z kim przegrać"), że swój start w wyborach ogłosił zbyt późno i to jeszcze bez odpowiedniego przygotowania.
    10
    1
  • "irek" dnia 15 listopada 2017 o godzinie 9:08:28 napisał:
    Panie Danielu ale żeś pan pojechał. Jaki strateg. nic bardziej mylnego i głupszego. Sprawy w sadzie. Sprawy w prokuraturze. Brak poparcia najsilniejszej partii ale i brak poparcia opozycji. Kłótnie zwady sfory. Miasto zadłużone a tu czytam o strategii i śmiać mi się chce.
    10
    1
  • "Stańczyk zamoysky" dnia 15 listopada 2017 o godzinie 10:47:56 napisał:
    Na Prezydenta? Może Marek G.? Póki co siedzi ale jak wyjdzie.. Ma szerokie kontakty i zmysł biznesowy! W takiej robocie szczególnie liczą się kontakty. Wieloletnie.
    7
    4
  • "Sławek" dnia 15 listopada 2017 o godzinie 11:07:13 napisał:
    Kłamczuchu, jakie zadłużenie? Było 78 mln, jest 72 mln zł. Jakie sprawy? jakiś wyrok, może podasz sygnaturę?
    0
    8
  • "Anonim" dnia 15 listopada 2017 o godzinie 11:11:35 napisał:
    Najwieksze szanse ma Marcin Zamoyski
    9
    5
  • "Zamościanin" dnia 15 listopada 2017 o godzinie 11:21:56 napisał:
    Obecny "sołtys" :)) w 2014, kandydował rzekomo jako bezpartyjny, a na materiałach wyborczych np. banerach było, że materiał wyborczy komitetu wyborczego partii "...". Kto jest kłamczuchem? Finansowanie kampanii z dwóch komitetów: własnego - kandydaci do RM i na prezydenta z komitetu partii "..." (klawiatura nie chce wpisać :), czy tak można?!
    7
    0
  • "Bezpartyjny_Obiektywny" dnia 15 listopada 2017 o godzinie 11:27:22 napisał:
    Moim skromnym zdaniem dobrym Prezydentem mógł by być Pan Tomasz Kossowski (duża wiedza, poparta doświadczeniem).
    6
    6
  • "por.zUbek" dnia 15 listopada 2017 o godzinie 12:08:02 napisał:
    Pod warunkiem, że nie podepnie się pod żadną z opcji... zjedzą go.
    1
    3
  • "Temu panu już dziękujemy" dnia 15 listopada 2017 o godzinie 12:12:31 napisał:
    Wnuk pokazał przez 3 lata na co go stać, w mojej ocenie czas stracony pora dać innym szansę.
    17
    2
  • "wyborca" dnia 15 listopada 2017 o godzinie 12:45:38 napisał:
    Czekam na #dobrazmiana w Ratuszu.
    13
    0
  • R E K L A M A
  • "ziomuś" dnia 15 listopada 2017 o godzinie 12:47:45 napisał:
    Michał Malec Popieram Wybitnego Przedsiębiorcę!
    4
    8
  • "xyz" dnia 15 listopada 2017 o godzinie 13:09:06 napisał:
    A konkretnie to co takiego ,,załatwił " Pan Poseł dla Zamościa? Mam nadzieje, że niektóre kandydatury to tylko żart! Gdyby jednak odpukać jakimś cudem wygrała pani ,,wszechwiedząca i znająca się na wszystkim, ciągle zabierająca głos w każdej sprawie, dbająca o każdą złotówkę mieszkańców..." M.P. to ja się wyprowadzam z Zamościa.
    4
    4
  • "do "xyz"" dnia 15 listopada 2017 o godzinie 15:00:31 napisał:
    do Sitańca? "Szczęśliwej drogi już czas..."
    8
    2
  • "do ziomuś" dnia 15 listopada 2017 o godzinie 15:05:48 napisał:
    "Johni Beconi", popieram :) Czy będzie smaczniej w Zamościu? Może wtedy "kuchenne" rewolucje w Ratuszu?
    4
    1
  • "." dnia 15 listopada 2017 o godzinie 21:35:22 napisał:
    Czy mury w Zamościu zarabiają na siebie i na miasto?
    2
    1
  • "L11A" dnia 15 listopada 2017 o godzinie 22:24:27 napisał:
    Urzędujący flirtując ciągle z komuną może się przeliczyć do tego stopnia, że zostanie w ostatniej chwili wyrolowany przez ich kandydata.
    6
    0
  • "Pr" dnia 16 listopada 2017 o godzinie 6:14:27 napisał:
    O, Adaś się odezwał, piarowiec posła. Posłuchaj, nikt już wam nie uwierzy w te zagrywki. Każdy widział jak poseł po uroczystościach 11.11 wyszedł ramię w ramię z radnym nowoczesnej. Nie mówiąc już o flircie na serwisach radnych PO i PiS.
    1
    5
  • "EQmen" dnia 16 listopada 2017 o godzinie 18:43:11 napisał:
    stawiam na Jożina z Barzin !
    2
    0
  • "L11A" dnia 16 listopada 2017 o godzinie 22:55:49 napisał:
    Oby tylko nie jakaś komuna, szczególnie stara.
    4
    0
  • "Thomas" dnia 16 listopada 2017 o godzinie 23:20:59 napisał:
    Polecam Bajkę o Trzech Elektrycerzach - i będzie dobra nasza :)
    0
    0
  • R E K L A M A


UWAGA!! Komentarze zawierajace więcej niż 1 link(adres strony) są blokowane automatycznie przez system antyspamowy. Publikacja ich wymaga interwencji administratora. Aby opublikować więcej niż jeden link zalecamy publikację ich w kolejnych komentarzach.

Zapoznałem się z regulaminem usługi dostępnym na stronie(www.roztocze.net/regulamin-kometarze/) i akceptuję jego postanowienia.

Anty-spam:

macanas
Miasto wraz z ZE powinny sprawdzić stan...
macanas
ni to pokrzywa ni barszcz sosnowskiego @...
macanas
Jedno pytanie do dyrektor sądu, Pani A...
apolityczny
Panie profesorze-wojewodo jeżeli skońc...
Tomek
Oprócz wzrostu zadłużenie trzeba jesz...
Wieśniok
se wzionem liścia..A jakżem wracał ku...
Zam
@oburzona Masz rację, na dziecko w rodz...
Zadowolony
Ech. No już się nie kompromitujcie. Ta...
roman
kiedyś była ohydna woda gazowana ''Zam...
z
Hę. Emisja obligacji komunalnych o wart...
bob
na wzrost budżetu opisany w artykule g...
Zadowolony
Co za trolle. Dług spadł, a inwestycji...
LiLa
Zawsze tak jest... Czasami najubożsi da...
Zainteresowany
Pan Kudela przedstawiony jest między in...
niezadowolony
Wzrost zadłużenia Zamościa w ciągu o...
zamoscianka
Kukizy wytrwają i jeszcze troszkę prze...
hmm
Ta konferencja to przykład bezsilności...
Komentarze publikowane powyżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT
R E K L A M A B A N N E R III
Copyright © 2017 Fundacja im. Bernardo Morando. Wszelkie Prawa Zastrzeżone
ARCHIWUM lata 2000-2010 ROCZNIKI 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017