R E K L A M A

Z I P

Społeczeństwo i patriotyzm | ZamośćOliwia Bojar15 października 2017 FACEBOOK | 4467 Twitter E-mail Skopiuj link Skomentuj | 33 komentarze ()

Zamość: „Konstytucja płonie” pod ratuszem

2. Literiada w Zamościu - "Konstytucja płonie" (2017), foto: Oliwia Bojar
R E K L A M A    B O A R D

Dzisiaj (15 października) po godz. 15 na Rynku Wielkim odbył się happening w ramach 2. Ogólnopolskiej „Literiady”.

Wydarzenie miało za cel zamanifestowanie obywatelskiego przywiązania do wartości i praw człowieka i obywatela, które gwarantuje konstytucja, a jednocześnie zaapelowanie do rządzonych o respektowanie jej zasad i przestrzegania prawa.
Podczas happeningu uczestnicy utworzyli z liter hasło „Konstytucja płonie”. Ponadto można było m.in. wysłuchać fragmentu przysięgi, która przy obejmowaniu urzędu w myśl art 130 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. przed Zgromadzeniem Narodowym składał Prezydent RP Andrzej Duda:

“Obejmując z woli Narodu urząd Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, uroczyście przysięgam, że dochowam wierności postanowieniom Konstytucji, będę strzegł niezłomnie godności Narodu, niepodległości i bezpieczeństwa Państwa, a dobro Ojczyzny oraz pomyślność obywateli będą dla mnie zawsze najwyższym nakazem. Tak mi dopomóż Bóg”.

Jak zastrzegli organizatorzy „wydarzenie nie jest organizowane pod żadnym szyldem, partyjnym czy stowarzyszeniowym, ale jest wynikiem porozumienia w tym samym celu osób, dla których ważne są wartości demokratyczne i uniwersalne”.

Dodajmy, że hasło pierwszej Literiady brzmiało „Konstytucja to my”.

Autor: Oliwia Bojar
R E K L A M A    B A N N E R   I
Komentarze publikowane poniżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT. Jednocześnie informujemy że korzystając z naszych stron pozostajesz anonimowy tak długo, aż sam nie zdecydujesz inaczej. Twoje dane osobowe w postaci Adresu IP są zapisywane dopiero wtedy gdy zostawiasz w roztocze.net swój komentarz. PRZECHOWYWANIE DANYCH: Twoje dane osobowe przechowujemy jedynie tak długo, jak jest to rozsądnie uznane za konieczne do realizacji celów, dla którego zostały zgromadzone, lub do zachowania zgodności z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi raportowania. PRZEKAZANIE DANYCH: Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. ZMIANA I USUNIĘCIE DANYCH: Każdy użytkownik ma prawo w każdej chwili do uzyskania informacji o swoich danych, możliwość ich poprawiania (jeśli jest to technicznie możliwe) oraz usunięcia poprzez przesłanie odpowiedniej informacji za pomocą poczty elektronicznej na adres: redakcja@roztocze.net. Roztocze.net zapisuje na Twoim urządzeniu pliki cookie, więcej na ten temat możesz przeczytać na stronie PLIKI COOKIE. Więcej informacji o przetwarzaniu Twoich danych możesz przeczytać na stronie POLITYKA PRYWATNOŚCI
KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
Poniżej uruchomiliśmy nowe narzędzie do komentowania. Proponujemy to rozwiązanie, aby ograniczyć podszywanie się pod użytkowników oraz hejt. Uruchamiamy je na razie w formie testów, ale jeśli spełni oczekiwania zastąpi obecnie dostępne komentarze. Zapraszamy do testowania.
  • "???" dnia 15 października 2017 o godzinie 18:39:42 napisał:
    czas wrócić do pochodów wzorem 1-maja :) ostatnio dużo się dzieje, mamy urodzaj na "aktorów, animatorów, działaczy, aktywistów" i innych dziwolągów, a najbardziej to parcie na media, brak samokrytyki, wstyd żeby zasłaniać się konstytucją
    23
    11
    R E K L A M A
  • "ktoś" dnia 15 października 2017 o godzinie 19:56:52 napisał:
    Jakoś cisza o wczorajszym pogrzebie " niezłomnych". Widocznie redaktorowi umknęło takie nieistotne (dla niego) wydarzenie.....
    27
    7
  • "tomasz" dnia 15 października 2017 o godzinie 20:30:31 napisał:
    Bardzo dobra inicjatywa. W małym zamościu gdzie jedyna słuszna partia chce pokazać swoją wyższość garstka ludzi pokazuje że konstytucji nie wolno łamać. Brawo dla was, popieram i trzymam kciuki
    20
    31
  • "cyc" dnia 15 października 2017 o godzinie 20:53:22 napisał:
    znowu kartonowy protest garstki frustratów,
    33
    13
  • "!!!!" dnia 15 października 2017 o godzinie 20:56:26 napisał:
    już nawet nie liczę że się opamiętają :) wstyd!
    24
    8
  • "Thomas" dnia 15 października 2017 o godzinie 21:02:22 napisał:
    Zgodnie z Konstytucją zlikwidowano OFE, na razie część obligacji. Takiej chcecie konstytucji? BRAWO WY. Dalej konstytucja która nie chroni własności - taka jest ta konstytucja art. 21 i 22 . Partie które powołały ją do życia są poza sejmem SLD i UW (UW już w zasadzie nie istnieje), PSL z kolei nie wejdzie do sejmu w kolejnych wyborach.
    24
    4
  • "Pozdrawiam:)" dnia 15 października 2017 o godzinie 21:04:28 napisał:
    teraz stoją jakieś rozpalone, futrówka im iskrzy, a gdzie ta laska z warkoczem ? :D
    10
    4
  • "Thomas" dnia 15 października 2017 o godzinie 21:05:27 napisał:
    Co to są wartości demokratyczne i uniwersalne. jednym słowem - szanowanie wyników demokracji.
    10
    6
  • "Mirka" dnia 15 października 2017 o godzinie 23:12:50 napisał:
    Dorośli jak chcą sobie protestować, jest demokracja, niech protestują, ale co to za rodzice, żeby politycznie, dla swoich celów wykorzystywać dziecko?
    12
    3
  • "Kosh" dnia 16 października 2017 o godzinie 8:05:14 napisał:
    Gdyby ta konstytucja była taka dobra to nie trzeba byłoby jej bronić, Sama by się obroniła. Jestem jej przeciwnikiem! Przeciwnikiem demokracji w obecnej formie!
    15
    5
    R E K L A M A
  • "olek" dnia 16 października 2017 o godzinie 8:18:43 napisał:
    hahahah
    11
    2
  • "uff" dnia 16 października 2017 o godzinie 10:19:48 napisał:
    Sama młodzież...
    8
    3
  • "por.zUbek" dnia 16 października 2017 o godzinie 10:25:14 napisał:
    Osiemnastu "bezpartyjnych aktywistów" przywiązanych do jedynie słusznej linii + jeden nieletni... bez komentarza.
    13
    0
  • "el koo" dnia 16 października 2017 o godzinie 10:46:46 napisał:
    Że tym ludziom nie wstyd - nawet nie wiedzą - czym jest ta konstytucja komunistów.
    9
    1
  • "Franz" dnia 16 października 2017 o godzinie 10:54:55 napisał:
    A gdzie Rafi, nasz DYZMA ?
    12
    0
  • "." dnia 16 października 2017 o godzinie 11:46:55 napisał:
    Można byłoby pokusić się o medianę wieku uczestników protestu
    11
    0
  • "123" dnia 16 października 2017 o godzinie 11:49:09 napisał:
    Przeciwnicy Konstytucji kiedyś samo gorzko pożałują, jak w państwie bezprawia budowanym przez PIS będą mieli spór z jakimś pisowskim aparatczykiem. Oj będzie bolało, bo mimo, że będzie wasza racja to wygra aparatczyk, jakiś misiewicz czy inna świnia przy korycie.
    4
    17
  • "123" dnia 16 października 2017 o godzinie 11:52:15 napisał:
    "Sama młodzież... " - to świadczy o tym, że starsi ludzie pamiętają czasy bezprawia za PRL. Młodzi g. widzieli, g. pamiętają. Wychowani w wolnym kraju, korzystający ze swobód nie mają doświadczeń, ze coś może pójść nie tak, że takie majstrowanie przy ustroju państwa może prowadzić do zmian, które nie będą dla was korzystne. Więc zamiast dziś śmiać się z tego, że nie ma młodych pomyśleć dlaczego starsi ludzie protestują.
    3
    15
  • "rej" dnia 16 października 2017 o godzinie 12:03:15 napisał:
    Starsi ludzie pewnie protestują z żalu za tymi SBckimi i UBeclimi emeryturami co im zmniejszyli. Wstyd się im przyznać więc dlatego krzyczą konstytucja. Smutne jest to, że większość z nich nie ma pojęcia co to jest ta konstytucja albo jakie zapisy niby złamał rząd. Mówią, że konstytucja to suweren, że to wszystko - a ja mówię, że nie mają zielonego pojęcia.
    14
    0
  • "Kosh" dnia 16 października 2017 o godzinie 12:32:48 napisał:
    A dlaczego nie można majstrować przy systemie? Nie sprawdza się ten nasz ustrój. Wszystko w nim nie gra tak jak powinno. Bez gruntownej odnowy Polski, konstytucji dalej będziemy brnąć w nicość.Gdzie była Konstytucja, Trybunał, który tak bronicie, gdy okradano Polaków z oszczędności OFE? Ktoś z Brukseli wtedy zwrócił uwagę rządowi? Gdzie Suweren wybiera trzecią władzę - sądy? Chcecie trójpodziału władzy? To gdzie jest ten podział w obecnej konstytucji? Dlaczego obecna konstytucja pozwala na pełnienie funkcji Wykonawczej i ustawodawczej? Minister i poseł w jednym? Prezydent z ogromną legitymacją daną od narodu a z miernymi możliwościami. ITD. itd. Zastanówcie się czego bronicie. Przykładów jest więcej. Bez zmiany konstytucji będziemy dalej wegetować gdy reszta świata się rozwija. Ale Wam to odpowiada. Ciekawe czy konstytucja Was wykarmi gdy upadnie system emerytalny, młodzi wyjadą za granicę a tak będzie. Zamość już się wyludnia. Nasza konstytucja nie daje nam możliwości rozwoju, bezpieczeństwa i godności. Ale co ja mogę wiedzieć. Młody jestem i gówno wiem.
    8
    0
    R E K L A M A
  • "do 123" dnia 16 października 2017 o godzinie 12:37:18 napisał:
    Dobrze napisałeś. Młodzi myślą, że wystarczy za 2 lata pójść do wyborów i odesłać niektórych na śmietnik historii. Tylko że za 2 lata może już nie być wolnych wyborów jeśli wcześniej nie zastopujemy niszczenia instytucji państwa demokratycznego.
    1
    16
  • "?" dnia 16 października 2017 o godzinie 13:59:14 napisał:
    Co na to kominiarz , trzymał litery jako ex lsdowiec?
    0
    0
  • "observer" dnia 16 października 2017 o godzinie 14:15:57 napisał:
    do reja - nie konstytucja jest suwerenem, ale naród towarzyszu.
    3
    3
  • "Józef Bąk" dnia 16 października 2017 o godzinie 14:38:39 napisał:
    Konstytucja jest gwarantem ubeckiej swawoli. Towarzystwo nierobów już dawno odleciało gdzieś daleko. Wiadomo, że system emerytalny padnie, tak samo jak zdrowotny i każdy inny, bo w socjaliźmie tak już jest i koniec!
    7
    0
  • "Thomas" dnia 16 października 2017 o godzinie 16:42:03 napisał:
    Just a Little paper.
    0
    0
  • "Thomas" dnia 16 października 2017 o godzinie 16:57:29 napisał:
    Rzeczpospolita Polska jest republika, co oznacza że władza ustawodawczą wybierana jest przez naród. Jeżeli widzę 100 osób jak na tym zdjęciu, to te sto osób nie stanowi żadnej większości, czy siły politycznej. Jakikolwiek wybory w demokracji to wybór większości. Szkoda, że uczestnicy protestu, czy happeningu nie spalili konstytucji, dlatego, że byłoby to symboliczne zakończenie tego nikomu niepotrzebnego sporu.
    5
    2
  • "rej" dnia 16 października 2017 o godzinie 18:19:35 napisał:
    @observer, a co ja napisałem? Napisałem, że oni tak mówią, a nie, że ja. Dlatego twierdzę, że Ci ludzie (a przynajmniej większość z nich) nie ma bladego pojęcia o czym mówi.
    2
    0
  • "@do 123" dnia 16 października 2017 o godzinie 18:30:22 napisał:
    Nie za dwa lata, tylko za rok, odbędą się pierwsze w historii Polski wolne wybory.
    1
    1
  • "Czytelnik" dnia 16 października 2017 o godzinie 20:24:59 napisał:
    "hasło ubiegłorocznej Literiady brzmiało „Konstytucja to my” " ... brak rzetelności na tym portalu. Literiada z tym hasłem odbyła się zaledwie miesiąc temu, we wrześniu, a nie w ubiegłym roku. Chyba przestanę odwiedzać ten portal, bo takich wpadek jest już za dużo.
    3
    0
  • "Thomas" dnia 17 października 2017 o godzinie 1:30:04 napisał:
    Skoro Ci ludzie pamiętają krzywdy z PRL to niech powiedzą jakie to były krzywdy? Ci ludzie uzurpuja sobie monopol na rację. Co do młodzieży, młodzież doskonale widzi, gdzie jest jej przyszłość - na emigracji, albo w innym mieście.
    1
    1
    R E K L A M A
  • "Ł_obok" dnia 21 października 2017 o godzinie 0:22:58 napisał:
    Frustraci gryzą pazury zapominając że wybory wygrał PIS i basta. Demokratyczne wybory raz na cztery lata. Konstytucję jako najwyższy akt prawny uchwala parlament. PIS powinien jak najszybciej uchwalić nową konstytucję z systemem Kanclerskim lub Prezydenckim. A ubecję i sprzedawczyków pogonić do roboty i rozliczyć za machloje. Rozbić kasty w środowiskach prawniczych i lekarskich. Młodym rezydentom jak się nie podoba to za studia darmowe w Polsce kazać im zapłacić stawkę jak na zachodzie europy i wtedy nawet dać im nawet i po 6 tyś. Jak chcą być tacy podobni do swoich europejskich kolegów to za studia państwowe niech zwrócą kaskę i wolna ręka. Oczywiście wycena powinna być w euro - jak w Europie. Piłsudski moment by pałą pogonił.
    1
    1
  • "Ł_obok" dnia 21 października 2017 o godzinie 0:39:23 napisał:
    dodam "Kosh" jesteś moim idolem. Krzyczeli poprzednicy i reszta "enteligentów" że 500 + wykończy Państwo. Budżet upadnie. I co? I Państwo ma się super, budżet spoko, nadwyżka niespotykana dotąd, europa nas chwali, angela się wycofała z gościnności, złodzieje połapani (no nie wszyscy jeszcze ale...) policja pikietujących nie leje (niech popatrzą na Hiszpanię czy Francję), banki postawione do pionu, PSL nawet do roboty w samorządach się zabrał ze strachu i budują i lepią co się da, a te mendy żydokomuny dalej kit wciskają .....(za dużo TVN-u), Jak nie pasuje komuniści i krwiopijcy to do niemiec wio - tam nawet jak was zgwałcą to policja zdarzenia nie przyjmie i cisza w telewizji. Fikać będziecie to pałami polizei was poprosi i przytulicie przyjaciół muzułmanków... W końcu mamy Polskę.
    1
    1
  • "Janusz z wąsami" dnia 22 października 2017 o godzinie 15:17:02 napisał:
    Zamojskie lemingi żałosne, ogłupione, z prowincjonalnymi kompleksami. Precz z komuną
    0
    0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Podpis:

Publikując komentarz potwierdzam, że zapoznałem/am się z regulaminem usługi dostępnym na stronie (www.roztocze.net/regulamin-kometarze/) i akceptuję jego postanowienia.

Anty-spam:

UWAGA!!! Informujemy że korzystając z naszych stron pozostajesz anonimowy tak długo, aż sam nie zdecydujesz inaczej. Twoje dane osobowe w postaci Adresu IP są zapisywane dopiero wtedy gdy zostawiasz w roztocze.net swój komentarz. PRZECHOWYWANIE DANYCH: Twoje dane osobowe przechowujemy jedynie tak długo, jak jest to rozsądnie uznane za konieczne do realizacji celów, dla którego zostały zgromadzone, lub do zachowania zgodności z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi raportowania. PRZEKAZANIE DANYCH: Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. ZMIANA I USUNIĘCIE DANYCH: Każdy użytkownik ma prawo w każdej chwili do uzyskania informacji o swoich danych, możliwość ich poprawiania (jeśli jest to technicznie możliwe) oraz usunięcia poprzez przesłanie odpowiedniej informacji za pomocą poczty elektronicznej na adres: redakcja@roztocze.net.
beduin
Najważniejsza reelekcja Pawia. A potem ...
Ciekawe...
skoro to taka "niewielka" kwota, to jak ...
okiem mieszkań...
30.000 zł to i tak o 8.000 zł mniej ...
klangor
Minister Sienkiewicz mówił" kamieni ku...
Żuk
do " Joanna" Jest okazja, żeby skoment...
Parafianka
30 tys. to nie jest suma za którą i og...
KL
Pisownia też na pałe, w szczególnośc...
gfe
No,wreszcie jakoś to wygląda.A budynki...
Plaża Open
Dziękujemy za relacje z konferencji ora...
Joanna
Ktoś kto pisał ten artykuł chyba nie ...
Janek
Bez przesady ! Jeszcze nie otrząsnęli...
mieszkaniec pow...
zgadzam się! Jesteście siłą regionu!...
obywatel
Byłem, widziałem... Terytorialsi!!! Je...
Ciekawe...
dlaczego miasto ma inwestować w infrast...
ak
Czas najwyższy uporządkować kwestie o...
Komentarze publikowane powyżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT
R E K L A M A    B A N N E R    II
R E K L A M A B A N N E R III
Copyright © 2018 Fundacja im. Bernardo Morando. Wszelkie Prawa Zastrzeżone
ARCHIWUM lata 2000-2010 ROCZNIKI 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018
Lokalny Informator Edukacyjny
Lokalny Informator Edukacyjny