R E K L A M A

Z I P

Polityka i Samorząd | WywiadyDaniel Czubara23 stycznia 2017

Weźmiemy udział w wyborach

Łukasz Kwiatkowski; Fot. Facebook

R E K L A M A    B O A R D

R E K L A M A    B O X  I
R E K L A M A    B O X  II

-Zakładamy powstanie listy centrolewicy zamojskiej, natomiast czy to będzie szyld Stowarzyszenia czy nie, jest sprawą drugorzędną.- mówi  wywiadzie dla roztocze.net Łukasz Kwiatkowski, przewodniczący stowarzyszenia “Zamość – nasz wspólny dom”.

Daniel Czubara:-Na jakim etapie jest Wasza sądowa batalia w sprawie herbu Zamościa?

Łukasz Kwiatkowski:-Sprawa uchwały Rady Miasta Zamość z dnia 26 września 2016 r. mówiącej o zasadach używania herbu Miasta Zamość została przez nas zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Oczekujemy na wyjaśnienie i zamknięcie sprawy tak aby herb naszego miasta nie stał się tematem do politycznych przepychanek w zbliżających się wyborach samorządowych.

-Co zrobicie jeśli WSA przyzna rację władzom miasta?

-Oczywiście tak jak respektujemy lokalne prawo teraz tak samo będziemy go przestrzegać po wyroku WSA. W całej tej sprawie z herbem widzimy jednak brak woli współpracy radnych w mieszkańcami. Po pierwsze zabrakło konsultacji społecznych, po drugie nasze wezwanie do usunięcia naruszenia prawa pozostało bez odpowiedzi mimo postanowienia NSA z dnia 8 sierpnia 2006 r., II OSK 1009/2006 które jasno mówi, że jeżeli przedmiotem wezwania do usunięcia naruszenia prawa jest uchwała rady gminy, to w takiej samej formie winno nastąpić wyrażenie stanowiska przez organ. Dziwi nas również zmiana stanowiska wielu radnych. W odpowiedzi na skargę do WSA niemal jednogłośnie, bo tylko jedna osoba się wstrzymała od głosu, wnoszą o oddalenie lub odrzucenie skargi. A przecież podczas głosowania część radnych była przeciwna uchwale w takiej formie. Teraz zmienili zdanie i ustali, że uchwała jest dobra?.

-Nie tak dawno złożyliście petycję do prezydenta Zamościa w sprawie bezpłatnego żłobka i przedszkoli miejskich. Macie już może odpowiedź?

-Zgodnie z ustawą, petycja musi być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu trzech miesięcy od dnia jej złożenia. Petycja ws. bezpłatnego żłobka i przedszkoli miejskich została złożona 14 listopada 2016r tak więc czekamy na odpowiedź. Naszej petycji niestety próżno szukać na BIPie zamojskiego magistratu. Urząd winien pamiętać, że ma obowiązek zamieszczać na swych stronach internetowych aktualizowane informacje o składanych do nich petycjach. Planem minimum petycji jest wprowadzenie identycznych zasad płatności w żłobkach jakie obowiązują obecnie w przedszkolach tzn, pięciu bezpłatnych godzin oraz 1zł za każdą dodatkową godzinę. Obecnie czesne wynosi 140 zł za pierwsze dziecko i 100 zł za każde następne. Natomiast jeżeli kondycja budżetu pozwoli to proponujemy zniesienie opłat za czesne w miejskich przedszkolach i żłobku. Jesteśmy otwarci na rozmowy z prezydentem Andrzejem Wnukiem jak i radnymi.

-Prezydent Wnuk wyszedł z kolei z działaniami w kierunku modernizacji i rozbudowy obecnie funkcjonującego żłobka miejskiego. Jak oceniasz to działanie?

-Jest to świetna informacja dla maluchów i ich rodziców. Jak najbardziej popieramy działania Prezydenta ws. rozbudowy żłobka miejskiego oraz dostosowania go do potrzeb osób niepełnosprawnych.

– Z tego co obserwuję podejmujecie się jako stowarzyszenie próby konsolidacji środowisk centrolewicowych. W zeszłym roku w Zamościu dyskutowali Krzysztof Gawkowski z SLD i Maciej Konieczny z partii Razem, teraz w lutym mają przybyć panie: Barbara Nowacka z Inicjatywy Polska i Magdalena Zelant z partii Razem…

-Dokładnie tak, skoro nie możemy liczyć na porozumienie partyjnych liderów, to staramy się oddolnie, programowo namawiać do współpracy. Polska prawica w latach 90 również łączyła się poprzez podział lecz teraz zjednoczona rządzi w naszym kraju. W spotkaniu z Barbara Nowacką i Magdaleną Zelent będą brały udział również fantastyczne liderki zamojskiej lewicy: dr Irena Kurzępa, Diana Sawicka czy Gertruda Miarowska. Wśród poruszanych tematów będą zapewne dominowały sprawy praw kobiet, reformy edukacji, obrony konwencji antyprzemocowej, prawa pracy ale na pewno nie zabraknie pytań o przyszłość lewicy.

-Odbudowa lewicy to długa i żmudna praca. Starzy polityczni wyjadacze mawiają, że czasem łatwiej dogadać się z ideowym przeciwnikiem, niż z kimś o podobnych poglądach. Patrząc na wzajemną sympatię SLD i Razem można tym słowom przytaknąć.

-Niestety to jest przykre i zwracam się z apelem do takich osób, skoro nie chcecie pomóc to chociaż nie przeszkadzajcie. Uważam, że autentyczna prospołeczna silna lewica to nie tylko element normalnie funkcjonującego państwa ale przede wszystkim gwarancja stabilności. Lewica powinna być bezpiecznikiem przed szerzącym się nacjonalizmem, autorytaryzmem i prawicowym populizmem.

-Ostatnie wyniki sondaży poparcia dla partii politycznych pokazują, że co najmniej jedno z tych ugrupowań do parlamentu może wejść. Jedne wróżą to SLD inne Razem. Jak może być według Ciebie? Porozumienie w ogóle jest realne?

-Sondaże sondażami, niestety stan faktyczny jest całkowicie odmienny i jako jedyny kraj w Europie jesteśmy pozbawieni lewicy parlamentarnej. Nie ulega wątpliwości, że na własne życzenie. W Zamościu pokazujemy, że taka programowa współpraca jest możliwa.

-Wróćmy na nasze lokalne podwórko. Stowarzyszenie też planuje wystartować w wyborach samorządowych. Już powoli zdradzacie pierwsze punkty programu jak np. bezpłatna komunikacja miejska dla uczniów, czy bezpłatne żłobek i przedszkola. Kiedy zaprezentujecie całość?

-Tak, nie jest tajemnicą że weźmiemy udział w wyborach samorządowych. Jest za wcześnie aby ogłaszać już program wyborczy ale jego poszczególne elementy konsekwentnie prezentujemy i zgłaszamy RM lub prezydentowi Zamościa. Co prawda z różnym skutkiem. W najbliższym czasie będziemy postulować o stworzenie w naszym mieście “funduszu chodnikowego”. Propozycja zakłada zwiększenie miejsc płatnego parkowania w obrębie Starówki natomiast środki uzyskane w ten sposób w 100% mają zostać przekazane na remonty chodników które na wielu osiedlach są w fatalnym stanie. Program budowy i przebudowy dróg w Zamościu jest ważny lecz zapominamy o bezpiecznych i funkcjonalnych chodnikach.

 -Kto pójdzie razem z Wami pod jednym szyldem i jakim w nadchodzących wyborach samorządowych?

-Szyld nie jest najważniejszy lecz program oraz ludzie którzy go tworzą i chcą realizować. Zakładamy powstanie listy centrolewicy zamojskiej natomiast czy to będzie szyld Stowarzyszenia czy nie, jest sprawą drugorzędną. Zapraszamy do współpracy wszystkich o wrażliwości społecznej.

-Wiem, że jeszcze za wcześnie, ale czy wystawicie swojego kandydata na prezydenta Zamościa? Jeśli tak to czy możemy pomówić już o jakiejś osobie, ewentualnie kilku nazwiskach?

-Lista bez lidera bądź liderki będzie niekompletna dlatego wystawimy kandydata lub kandydatkę na prezydenta Zamościa. Proszę o cierpliwość, nie chcemy w tym momencie wystawiać tej osoby na ataki konkurencji.

-Dziękuję za rozmowę.

Autor: Daniel Czubara
Ty już wiesz. Teraz podziel się tym na Facebooku ze znajomymi.
Jak cenna jest ta informacja dla Ciebie? Powiedz nam o tym - kliknij na gwiazdki.
Liczba ocen: 9 . Dziękujemy! Postaramy się być jeszcze lepsi.

R E K L A M A    B A N N E R   I
Komentarze publikowane poniżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT
KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
  • "Tomasz" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 8:51:56 napisał:
    Panie Łukaszu gratuluję wywiadu. W pełni się zgadzam.
    7
    5
  • R E K L A M A
  • "w" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 10:59:00 napisał:
    Lewicowstwo próbuje się odrodzić - w postaci KOD-u się nie udało więc próbuje oddolnie w postaci inicjatyw lokalnych. Ludzie się jednak nie nabiorą.
    2
    3
  • "Magda" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 12:22:55 napisał:
    Podoba mi się ten fundusz chodnikowy. U mni ena osiedlu jest tragedia.
    3
    3
  • "Czytelnik" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 12:34:59 napisał:
    Pan Kwiatkowski już raz aktywnie uczestniczył w wyborach prezydenckich popierając pana Nizioła, kandydata lewicy na urząd pezydenta miasta Zamościa (z tego co mi wiadomo był nawet szefem jego sztabu wyborczego) Jak ta współpraca wygląda dzisiaj wszyscy widzą . Radny Nizioł stał się rzecznikiem Prezydenta , całkowicie odcinając się od środowisk lewicowych. Obecnie pan Kwiatkowski zapowiada , że znowu wystawi swoich kandydatów w wyborach samorządowych. Czy tym razem ma pewność ,że jego kandydat znowi go nie ogra.. ????
    11
    0
  • "TORRES20400" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 12:37:54 napisał:
    Typowa mentalność [pseudo] "lewicowa: "W najbliższym czasie będziemy postulować o stworzenie w naszym mieście „funduszu chodnikowego”. Propozycja zakłada zwiększenie miejsc płatnego parkowania w obrębie Starówki natomiast środki uzyskane w ten sposób w 100% mają zostać przekazane na remonty chodników które na wielu osiedlach są w fatalnym stanie.". Znaczy się, mieszkańcy Starego Miasta mają się zgodzić, na zwiększenie ilości miejsc parkingowych na terenie SWOJEGO OSIEDLA (zapewne przy ograniczeniu darmowych miejsc parkingowych dla Mieszkańców Starówki). Które to pieniądze będą wykorzystane, na budowę chodników na innych osiedlach. Czyli co? "Starówkowicze" mają wdychać samochodowe spaliny z całego miasta, żeby np. na Karolówce chodnik mógł powstać? PRECZ Z KOMUNĄ!
    4
    3
  • "Tak jest" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 13:00:10 napisał:
    Moim zdaniem na Starówce powinniśmy do minimum ograniczać miejsca parkingowe ( tak dla przyjezdnych jak i dla mieszkańców ). Parkowane samochody nie dodają żadnego uroku Starówce a wręcz ją szpecą. Samochodów na Starówce jest coraz więcej i wygląda to fatalnie. Mamy przecież już kilka parkingów w obrębie Starówki i to właśnie tam mieszkańcy Starówki powinni parkować swoje samochody a nie pod zabytkowymi kamieniczkami jak to obecnie czynią. W tym kontekście pomysł Stowarzyszenia uważam za chybiony, ponieważ w pierwszej kolejności w obrębie Starówki powinny zostać wyznaczone miejsca parkingowe dla mieszkańców Starówki.
    6
    1
  • "TORRES20400" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 13:13:00 napisał:
    Samochodów MIESZKAŃCÓW na Starym Mieście jest coraz mniej, bo po prostu osiedle się wyludnia. Tzw. "Podgroble" to osobny problem, bo domki jednorodzinne. Są poustawiane znaki na wjazdach w uliczki staromiejskie,że niby wjazd tylko dla mieszkańców i zaopatrzenia. Wystarczy się przejść np. ul. Pereca czy Żeromskiego, rejestracje od "Sasa do lasa". Nikt nad tym nie panuje. Darmowe parkowanie uzyskuje się, przedstawiając dowód osobisty z dowodem rejastracyjnym "na nazwisko" w Urzędzie Dróg Grodzkich. To takie kartoniki. Na tych uliczkach, "do parkowania dla mieszkańców", w autach tam stojących, mało kto za szybą coś takiego posiada.
    2
    0
  • "Staszek" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 13:14:08 napisał:
    Uważam, że pomysł z tym funduszem chodnikowym jest godny rozważenia. W obrębie Starego Miasta parkują głównie turyści i przyjezdni więc zasadnym jest aby pieniądze tak uzyskane wydać na chodniki w różnych częściach miasta. Mieszkańcy Starówki oczywiście byliby zwolnieni z opłat.
    0
    3
  • "TORRES20400" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 13:24:45 napisał:
    @"Staszek"; Może należałoby najpierw zapytać Mieszkańców Starego Miasta? Niby co? Oni są jacyś gorsi? Ułomni? Niedorozwinięci? Że jakiś tam "lewicowiec", ponad ich głowami będzie wszystkim "robił dobrze" ich kosztem?
    4
    1
  • "LZ22400" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 13:28:23 napisał:
    @"TORRES20400 To może teraz zapytajmy mieszkańców a nie restauratorów ze Starego Miasta, czy chca aut turystów? Jak dla mnie dobry konkretny pomysł ten fundusz chodnikowy. Na Starówce są głównie auta turystów i Staszek fajne rozwiązanie zaproponował.
    2
    2
  • R E K L A M A
  • "Staszek" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 13:34:05 napisał:
    Konsultacje społeczne pewnie że wskazane i uważam że dla wszystkich. Jakim kosztem mieszkańców Starego Miasta? Jak parkują tam wszyscy tak będą nadal ale kasa zostanie przekazana na dobry cel. Proponowałbym żeby na Nowy Mieście też postawić parkomat( w czwartek obowiązkowo!) Coraz bardziej mi się podoba ten fundusz.
    0
    1
  • "TORRES20400" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 13:36:32 napisał:
    Ale przecież to jest. Myto pobierane jest na placach Stefanidesa, Wolności... Czyli co? Teraz trzeba haracz z parkingów przy Bramie Szczebrzeskiej, Furcie Wodnej i przy PZU? A to w ogóle możliwe? Przecież to "projekty UE"...
    2
    0
  • "Staszek" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 13:42:41 napisał:
    Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Tam nie można:) Ciekawy jestem jaka kwota została zebrana od kierowców w 2016 roku za parkowanie na Starówce.
    0
    1
  • "TORRES20400" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 13:45:50 napisał:
    Ciekawy jestem, co z tego "lewicowego" pomysłu mieliby Mieszkańcy Starego Miasta. Bo to jeden z przykładów, że "lewactwo" kroi nie swój tort, na nie swoich plecach, żeby "rozdać wszystkim żeby było dobrze".
    2
    0
  • "Staszek" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 13:50:01 napisał:
    Zrozum że dla mieszkańców Starego Miasta to bez różnicy. Jak parkowali tak nadal będą parkować ale kasa pójdzie na bardzo dobry cel. Widzę że jesteś przeciwnikiem lewicy i z tego powodu krytykujesz. Jakby przedstawił go Zawiślak to pewnie klaskałbyś z uśmiechem na twarzy?
    0
    2
  • "TORRES20400" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 13:53:26 napisał:
    Czy już wiadomo, co zostanie zrobione na Starym Mieście, za pozyskane myto?
    2
    0
  • "LZ22400" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 13:55:11 napisał:
    Spokojnie Torres, na Starówce też nie brakuje chodników do naprawy :) A co do planów programowych to jak na razie z tego co widze, jedyne ugrupowanie, które przedstawia kompletny program dla miasta a nie robi focha że ktoś jest z PO czy z PiS. Bliżej mi do centrum zawsze było, ale zamojska lewica pokazuje, że jest gotowa by przejąć władze i rządzić, przynajmniej na poziomie lokalnym. Mają program, a nie mówią wiemy jak to zrobić i potem piszą uchwały na kolanie.
    0
    1
  • "TORRES20400" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 14:00:53 napisał:
    Ja tam jestem spokojny. Widzę, że "lewactwo" coś tam chce robić. Ale jak zawsze kosztem innych. Nikt się już na to nie łapie. Za dużo było tych "mało kwaszonych "ogórków".
    2
    0
  • "tylkoPiS" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 15:05:43 napisał:
    Działaj ojciec działaj... Pomyleniec z Misiem już rozmontowują dowództwo armii. Składki na 500+ szukają gdzie tylko się da i nie da ... demokracja , czyli trójpodział władzy ograniczony do fochów jednego zdziwaczałego gnoma. Rosja się cieszy, bo znowu "prawdziwi patrioci" plujący na zachodnią masonerię, czy zgniły zachód (tak jak za Targowicy i podczas II wojny)robią wszystko aby podać kacapom nasz kraj na tacy. Te same hasła, ten sam wróg, ten sam "wybawiciel" Was (pisoBOLSZEWIKÓW) jest tylko 20%. Kurdupel nie jest silny, to opozycji zwyczajnie nie ma, a jak jest to kabaretowo- operetkowa W końcu ktoś jednak zagoni kolejnych kacapskich agentów tem gdzi ich miejsce
    1
    3
  • "TORRES20400" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 15:11:06 napisał:
    Widzę, że kończymy merytoryczną dyskusję o Mieście Zamościu. Trochę szkoda, wymiana poglądów w cywilizowany sposób zawsze wzbogaca.
    2
    1
  • R E K L A M A
  • "Szarlej" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 15:23:57 napisał:
    Brawo! Z takim programem macie mój głos. Koniec duopolu PiS-PO.
    1
    2
  • "observer" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 16:33:48 napisał:
    Z niepokojem obserwuję to, co się dzieje na Starym Mieście w sprawie parkowania - ostatnio "uformował się" dziki parking na Rynku Solnym, wzdłuż ul. Zamenhofa. A GDZIE JEST STRAŻ MIEJSKA I WLADZE MIASTA?????
    2
    0
  • "TORRES20400" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 16:41:24 napisał:
    Znaki pionowe są? Ileż to chodników można byłoby zrobić, za te mandaty od Straży Miejskiej, na osiedlach ;-)
    2
    0
  • "oneb" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 16:42:18 napisał:
    Dziwna to lewica, która chce podwyżek opłat lokalnych. Dla mnie ich głównym postulatem są podwyżki opłat za parkingi. Kiedyś włączyli podatek od dróg do ceny paliw argumentując to zwiększeniem środków na naprawy dróg. Mona powiedzieć, że tu byłoby podobnie. Takie pomysły to ostatnie oddechy lewicy. Tak się boją, że aż zaczynają myśleć konserwatywnie.
    2
    1
  • "L11A" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 17:00:52 napisał:
    Boże chroń przed komuną, byli ponad pięćdziesiąt lat a teraz 100 to zbyt mało, żeby powróciła normalność społeczna oraz poczucie równowagi w umysłach obywateli skołowanych poprzez indoktrynację komunistyczną.
    3
    1
  • "." dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 17:04:20 napisał:
    Tak naprawdę partia lewicową sensu stricto była Unia pracy prof. Ryszarda Bugaja - była to prawdziwa lewica, bazująca na etosie lewicy (europejskiej lewicy)- zorientowana na potrzeby ludzi pracujących. Typowym przedstawicielem lewicy był np. śp. Aleksander Małachowski. W pewnym momencie Unia pracy gdzieś się zatraciła, tak jakby rozmyła się w polskiej rzeczywistości. Była jeszcze jedna partia lewicowa Tadeusza Fiszbacha powstała po rozwiązaniu PZPR. Swego czasu tygodnik Wprost opublikował taśmy Gudzowaty - Oleksy, które rzuciły się szerokim cieniem na upadające SLD, ale i na ówczesną klasę polityczną np. jak jeść bezę - i to był program był program byłej pierwszej damy. Trudno się dziwić, że po takich wpadkach czy krytycznych artykułach w Tygodniku NIE - o lewicy zaczęto mówić nie inaczej jak o Lewicy Kawiorowej. Jednym z pierwszych polityków który użył tego określenia był Jarosław Kaczyński. Kawiorowa lewica to najgorsze odium jakie spadło na lewicę. Lewica powinna kojarzyć się z troską o los ludu pracującego miast i wsi, a kojarzy się z czymś zgoła odwrotnym kawiorem, dobrem luksusowym, nie dla zwykłego śmiertelnika. Lewica nie powinna kojarzyć się z aborcją i prawami kobiet - odbiór społeczny tego jest zły. Aborcja i walka z kościołem - to jest fundament programowy. Brak jest propozycji gospodarczych co zrobić, co można zrobić lepiej itd.. - lewica np. ta najnowsza pomysły ma wspaniałe podnieść podatki (to nawet proponowała nowoczesna chodziło o jednolitą stawkę VAT) To odium powoduje, że lewica jest kojarzona źle lub bardzo źle. Czas na tworzenie nowych partii minął, wyraźni widać, że na scenie politycznej ukształtował się system dwupartyjny z dodatkiem mniejszych partii. W kolejnych wyborach nowe partie lewicowe znowu przegrają.
    1
    0
  • "k" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 18:17:37 napisał:
    A przy tej prawicy to tylko coraz większe kolesiostwo i obłuda i zastraszanie jak za głębokie stalinizmu i niewiedzy w osobie rzecznika PiS tubie Kaczyńskiego.
    1
    1
  • "Kwiatkowski kumpel Wszoły" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 18:24:46 napisał:
    W ciągu 3 lat powstanie w Zamościu 57 nowych dróg. Z chodnikami. Oprócz tego remontowane są na bieżąco chodniki przy powstających ścieżkach rowerowych, a także te najbardziej zaniedbane, Zagloby, Sienkiewicza a ostatnio przy busach na Gminnej. Na osiedlach wiele chodników należy za do spółdzielni. Więc ten populizm nie przejdzie. A na starym mieście już nie bardzo gdzie jest robić płatne parkingi. Przy parku i PZU, robione z funduszy unijnych, muszą być bezpłatne.
    3
    1
  • "TORRES20400" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 18:34:41 napisał:
    Każdy normalny to wie. Ale Kwiatkowski, będzie zwiększał "strefy płatnego parkowania w obrębie Starówki". Tylko gdzie te strefy miały by niby być?
    3
    0
  • "up" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 18:51:23 napisał:
    Dlatego nie lubię lewaków. Chcieliby dobrze robić różnym nierobom, a samorząd powinien budować drogi dla wszystkich, a nie zwalniać z opłat za żłobek czy MZK. Karać tych co ciężej pracują? Bez sensu.
    4
    0
  • R E K L A M A
  • "k" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 19:02:50 napisał:
    Dlatego nie lubię prawicowców.Ponieważ delikatnie mówiąc gadają bzdury.A darmowe żłobki czy komunikacja to dla młodych ludzi którzy startują w dorosłe życie i tych co pracują za marny grosz w naszym rejonie.
    2
    5
  • "Kwiatkowski kumpel Wszoły" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 19:06:35 napisał:
    Pięćset plus nie wystarczy? Od tego jest opieka społeczna a nie samorząd. Samorząd ma robić dobrze wszystkim, a nie elektoratowi komuchów. P
    3
    0
  • "Nikt" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 19:17:17 napisał:
    walka o dostęp do godła i odbudowa chodników ze skalpu na kierowcach??? "Komunizm to taki system, który stwarza problemy, aby je późnij móc rozwiązać" :-)))I to ma być według lewicy biznes:-))) Do muzeum, a nie do wyborów (btw, których i tak naprawdę nie ma)
    3
    0
  • "T" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 19:34:32 napisał:
    Jakoś u Nizioła na Wiejskiej był robiony chodnik z budżetu obywatelskiego tam można było?
    2
    1
  • "No właśnie" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 19:38:46 napisał:
    Właśnie, po co fundusz chodnikowy, jak jest budżet obywatelski? SZWEDZKA tak była robiona w tamtym roku.
    3
    0
  • "Szarlej" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 19:43:57 napisał:
    Tylko marudzicie i politykujecie rzucając lewkami na lewo i prawo jak śp. Lenin. A teraz na chłodno i z dystansem. PO słabnie odeszła m.in. Marta Pfeifer a to była mocna postać w tym ugrupowaniu w Zamościu. Nowoczesna jeszcze nie ma takich struktur i jest słaba chyba ze przez rok się zmobilizuje. PiS jest silny, ale jeśli spór między prezydentem a częścią PiS nie zostanie zażeganany to obie strony stracą. Lewica się odbudowuje, zbiera ludzi, odmładza kadry, piszą program, zgłaszają projekty uchwał. Uderzają w elektorat socjalny - bezpłatne przedszkola, fundusz chodnikowy, darmowa komunikacja miejska dla uczniów. Mam przypominać jaką furorę zrobiło 500+? Jak na razie widzę, że lewica konstruktywnie podchodzi do tematu wyborów. Konkurencja jakby zaspała.
    3
    4
  • "Anka" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 19:55:27 napisał:
    @Szarlej co prawda to prawda.
    0
    3
  • "TORRES20400" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 19:55:45 napisał:
    Do wróbli, nie strzela się z armaty.
    2
    0
  • "Nikt" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 20:22:36 napisał:
    "Jeśli poz­wo­lisz, by ro­bac­two się roz­mnożyło - rodzą się pra­wa ro­bac­twa. I rodzą się piew­cy, którzy będą je wysławiać" Antoine de Saint-Exupéry
    1
    1
  • "Kmicic" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 21:04:25 napisał:
    Uwaga komunikat do wszystkich !!! PIS to gospodarcza LEWICA(komuna,Socjalizm.etc), a światopoglądowo PRAWICA. Czyli taki mix Stalina z Reaganem. Nie wolno wam mówić, że PiS to zdecydowanie prawica/lewica. Jak można głosować na lewicę? Dzięki lewicy(PIS,PO,PSL,SLD,Nowoczesna,AWS,UW,PZPR,RAZEM) mamy najwyższe podatki, najwyższą akcyzę, połowę pensji zabiera pan państwo czyli lewica aby zapłacić na emerytury SB-ków i innych szumowin, nie zapominajmy że płacimy emerytury obywatelom Izraela. Programy typu 500+, mieszkanie +(założę się ze powstanie program samochód +), zasiłki, socjal, zdrowotne marnują pieniądzę a przy okazji kradną. Były MILIARDOWE przekręty i dzięki nim ludzie są ustawieni do końca życia. Pamiętacie Balcerowicza, Sławka Nowaka a może waszego ulubieńca Tuska? Dzisiaj są za granicą to pełnią funkcję ministrów w innych państwie(co podchodzi pod zdradę) albo siedzą cicho i się z was śmieją. Tacy są ludzie lewicy. Czy musicie dalej głosować na tych bydlaków co wam TVN,Newsweek albo Gazeta Wyborcza zasugeruje? Macie swoich wybrańców którzy nawołują obcych interwencji i sprzedadzą was za srebrniki z zagranicy takich macie posłów. Kiedyś z takimi inaczej postępowano nie cackano się, ale jak władza ma równie dużo za uszami to się nie dziwię. Naprawdę wiele się musi zmienić aby nastała ta prawdziwa wolność! Dzisiaj nie jesteśmy wolni, zobaczcie była szansa robienia interesów z Chińczykami wszystko legło w gruzach bo tak zachodni imperator powiedział. Od Stanów oprócz złomu nic nie dostaliśmy gdyby nas rząd był naprawdę niezależny negocjowałby wyżej i nie 2 czy 3 niepełne brygady ale dywizja a może nawet broń atomowa mogłaby tu być.
    1
    3
  • R E K L A M A
  • "do Kmicic" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 21:09:06 napisał:
    Zmień lekarza.
    2
    2
  • "Thomas" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 22:13:31 napisał:
    "."@ wyraźnie widać, że trwa wygaszanie Petru i Kijowskiego trwa w najlepsze. tak więc samo to oznacza, że lewica nie stoi na przegranej pozycji. Jeżeli dobrze wykorzysta szanse ma szanse na sukces.
    3
    4
  • "Normals" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 22:35:21 napisał:
    Nie potrzebuję młodych lewicowych demagogów wspieranych przez starą 6, 7 krzyżykową komunę. Niestety taka karma i takie wspomnienia - nigdy więcej!
    3
    2
  • "Anonim" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 22:48:09 napisał:
    Nie ma dymu bez ognia.
    0
    0
  • "Thomas" dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 23:24:11 napisał:
    Gdzie drwa rąbią tam wióry lecę.
    0
    0
  • "." dnia 23 stycznia 2017 o godzinie 23:55:01 napisał:
    Thomas@ Ta Lewica, konkretnie ta lewica nie ma kadr.
    1
    1
  • "z_boku" dnia 24 stycznia 2017 o godzinie 17:48:36 napisał:
    Chodniki, ścieżki rowerowe, "haracze" za parkowanie i awantura o herb. Bezpłatne żłobki i przedszkola - to raczej próba zbudowania swojego wizerunku rękami dzisiejszych władz miejskich, taka sztuczka PR. Jak dla mnie skromnie. Miasto żeby mogło się rozwijać potrzebuje zarabiać, dlatego bardziej interesuje mnie ożywienie podstrefy ekonomicznej. Czy Stowarzyszenie ma plan na zagospodarowanie tego terenu, może jego powiększenie? Poprzednia ekipa mamiła fabryką, obecna też nie ma na tym odcinku jakichś wybitnych osiągnięć.
    2
    0
  • "Normals" dnia 24 stycznia 2017 o godzinie 21:43:13 napisał:
    Wystawiają albo młode babki albo gładkie buźki - przecież to nie casting do serialu, w realu nikt nie da się złapać na cukierkowaty design - tu chodzi o konkrety a nie bzdety typu inicjatywa chodnikowa
    3
    0
  • "z_boku" dnia 24 stycznia 2017 o godzinie 23:32:13 napisał:
    @"Normals" Chodzi o to że tak naprawdę dla większości ludzi liczy się ogólny "image" kandydata. Ważne jest to jak wygląda, jak jest ubrany, jak się porusza, uśmiecha. Na tej zasadzie w Sejmie IV i V z kilku "jaskiniowców" i pospolitych chuliganów dało się złożyć całkiem spory klub parlamentarny. Wystarczyło towarzystwo ogolić, uczesać, posadzić w solarium i kazać nosić garnitur z odpowiednio dobranymi butami. Równie ważne są obietnice kandydatów, zaś program i jego realność są na samym końcu :)
    2
    0
  • "TORRES20400" dnia 25 stycznia 2017 o godzinie 12:33:17 napisał:
    Załanczam roztocze.net, i co ja pacze? "Łapki" pod artykułem/felietonem skasowane? Przypadek?!? ;-)
    2
    0
  • R E K L A M A
  • "z_boku" dnia 25 stycznia 2017 o godzinie 13:43:13 napisał:
    Może i przypadek, nie będziemy o incydencie powiadamiać Ministra Specjalnego bo znowu jakąś podkomisję powoła.
    0
    0
  • "TORRES20400" dnia 25 stycznia 2017 o godzinie 13:48:29 napisał:
    @"z_boku"; Ministra Wojny powiadamiać nie będziemy. Coś tam ostatnio narzekałeś, na "profesjonalny, jedyny w regionie, obiektywny portal internetowy"?
    0
    0
  • "z_boku" dnia 25 stycznia 2017 o godzinie 14:18:22 napisał:
    @"Torres20400" Pokaż mi gdzie to nabazgrałem. Jeżeli masz rację to będzie to dowód na dopadającą mnie od czasu do czasu "pomroczność jasną". Jako człowiek dość starej daty i do tego honorowy zobowiązuję się przypisywany mojej osobie cytat wydrukować na najgrubszym kredowym papierze i zeżreć niczym "peperowiec" legitymację partyjną. Tylko najpierw pokaż gdzie miałem to nagryźdolić ;)
    0
    0
  • "TORRES20400" dnia 25 stycznia 2017 o godzinie 14:28:39 napisał:
    No dobrze. Jajecznica mi przestygła. A ja lubię, taką lekko/wpółściętą. Bo potem jakoś mi tak nie smakuję. Do meritum: "Tak się zastanawiam dlaczego ten artykuł nie znajduje się pomiędzy najczęściej komentowanymi w okresie ostatnich 15 dni?". To chyba ty to napisałeś?
    0
    0
  • "z_boku" dnia 25 stycznia 2017 o godzinie 14:35:46 napisał:
    Zgoda, ten wpis wysłałem ja, ale nie o to prosiłem.
    0
    0
  • "TORRES20400" dnia 25 stycznia 2017 o godzinie 14:41:00 napisał:
    To chyba kończymy temat. Niczego tam nie żryj, co miałoby zaszkodzić. Zwłaszcza unikaj zimnej jajecznicy. Ohyda.
    0
    0
  • "z_boku" dnia 25 stycznia 2017 o godzinie 14:59:17 napisał:
    Nie zwykłem żreć papieru kredowego, zapewne gorszy niż zimna jajecznica. Coś jednak zjeść muszę a będzie to karkóweczka duszona z cebulką, marcheweczką, brokuły, cebulką, porem i pieczarkami, wszystko skąpane w ciemnym sosie, do tego lampka czerwonego wina. Muszę jeść wartościowsze produkty, jestem na diecie.
    0
    0
  • "TORRES20400" dnia 25 stycznia 2017 o godzinie 15:02:17 napisał:
    Obiecałeś.... Słowo się rzekło...
    0
    0
  • "z_boku" dnia 25 stycznia 2017 o godzinie 15:10:21 napisał:
    Postawiłem warunek, więc?
    0
    0
  • "TORRES20400" dnia 25 stycznia 2017 o godzinie 15:19:20 napisał:
    Warunek został spełniony. Nie odwracaj wiadomo czego ogonem.
    0
    0
  • R E K L A M A
  • "z_boku" dnia 25 stycznia 2017 o godzinie 15:39:10 napisał:
    Gdzie napisałem "profesjonalny, jedyny w regionie, obiektywny portal internetowy"?
    0
    0
  • "TORRES20400" dnia 25 stycznia 2017 o godzinie 15:49:27 napisał:
    No dobra. To gdzie te wyzerowane "łapki" na plus/minus, w komentarzach pod tzw. "wywiadem"? Gdzie się podziały?
    1
    1
  • "z_boku" dnia 25 stycznia 2017 o godzinie 16:00:43 napisał:
    Amba?
    0
    0
  • "TORRES20400" dnia 25 stycznia 2017 o godzinie 16:05:45 napisał:
    Ja tego nie ogarniam. Trochę zdominowaliśmy końcówkę tego wątku. Może lepiej będzie, jak inni się będą wypowiadać. Może coś ciekawego się trafi.
    0
    0
  • "@z_boku" dnia 25 stycznia 2017 o godzinie 16:47:01 napisał:
    O własnie, wino czerwone na diecie, to się wyklucza. Nawet lampka do obiadu....!
    0
    0
  • "z_boku" dnia 25 stycznia 2017 o godzinie 17:27:10 napisał:
    @"@z_boku" Osobiście układałem zasady swojej diety, wino pełni w niej dosyć ważną rolę. I tego się trzymajmy ;)
    0
    0
  • "@z_boku" dnia 25 stycznia 2017 o godzinie 17:52:38 napisał:
    Jak tak, to tak.
    0
    0
  • "abba" dnia 26 stycznia 2017 o godzinie 11:22:28 napisał:
    A kto to jest ten Kwiatkowski? Czy on z Zamościa?
    4
    3
  • "k" dnia 26 stycznia 2017 o godzinie 20:41:55 napisał:
    Musicie bardziej rozglądać po mieście wtedy się dowiecie
    2
    4
  • "R" dnia 27 stycznia 2017 o godzinie 23:03:54 napisał:
    NIECH ŻYJE LEWICA. PRECZ Z KATOPROPAGANDA I SEKTAMI.
    6
    7
  • R E K L A M A
  • "Normals" dnia 29 stycznia 2017 o godzinie 11:38:27 napisał:
    Masz rację, niech żyje ale najlepiej przez najbliższych 50 lat w odosobnieniu - podpowiadam relatywnie dzikie Bieszczady.
    6
    5
  • "do Normals" dnia 29 stycznia 2017 o godzinie 19:13:35 napisał:
    Twój wpis świadczy o tym, że powinieneś wybrać się na wczasy do "sanatorium" w Radecznicy.
    5
    3
  • "Normals" dnia 1 lutego 2017 o godzinie 18:01:48 napisał:
    @"do Normals" - mój wpis świadczy tylko i wyłącznie o tym, że poznałem zbyt dobrze szeroko rozumianą lewicę na przestrzeni wielu lat i wiem, o czym piszę Rządzili onegdaj ponad 50 lat z dobrze znanym skutkiem, więc teraz przysługuje 50 lat karencji, co będzie oddechem dla społeczeństwa.
    4
    3
  • "do Normals" dnia 1 lutego 2017 o godzinie 18:32:06 napisał:
    Pisząc takie bzdety jedynie potwierdzasz, że potrzebne Ci jest wymienione sanatorium.
    2
    3
  • "Normals" dnia 1 lutego 2017 o godzinie 20:45:25 napisał:
    Z powodu braku wiarygodnych argumentów i wiedzy opartej na autopsji potrafisz się tylko powtarzać - więc bez żalu żegnam.
    2
    1
  • "kolega z rady" dnia 1 lutego 2017 o godzinie 21:12:46 napisał:
    @Normals Lewicę to możesz pocałować w d..ę.
    3
    5
  • "Normals" dnia 2 lutego 2017 o godzinie 18:41:55 napisał:
    @"kolega z rady" - puknij się w głowę z jakiej mógłbyś być rady i jacy byliby to koledzy chyba tylko z "Rady Komisarzy Ludowych" Zapamiętaj również, że chamska odzywka to nie jest argument, ona tylko świadczy o poziomie człowieka. link tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rada_Komisarzy_Ludowych
    3
    0
  • "Jakjamilutka" dnia 2 lutego 2017 o godzinie 21:05:22 napisał:
    Pan Kwiatkowski na prezydenta! Dla mnie to jedyny lider godny zaufania
    5
    4
  • "milka" dnia 12 lutego 2017 o godzinie 22:25:32 napisał:
    Kwiatkowski będzie prezydentem zobaczycie
    2
    2
  • "Franciszek" dnia 13 lutego 2017 o godzinie 19:05:59 napisał:
    Ł.Kwiatkowski nie ma szans ze swoim patronem a zresztą jaki to lider, proszę o przykłady jego dokonań z uwypukleniem tego czym zasłużył się dla lokalnej społeczności.
    1
    1
  • R E K L A M A
  • "zmc" dnia 13 lutego 2017 o godzinie 21:31:18 napisał:
    Czym zasłużył się Wnuk dla Zamościa nim został prezydentem?
    1
    1
  • "Konrad" dnia 13 lutego 2017 o godzinie 21:42:12 napisał:
    Miałem przyjemność korzystać z usług firmy w której pracuje Pan Kwiatkowski i muszę przyznać, że jest bardzo merytoryczną osobą. Pozdrawiam i życzę wielu sukcesów.
    2
    1
  • "adam borys" dnia 14 lutego 2017 o godzinie 10:30:00 napisał:
    Pan Kwiatkowski to lewica a jeśli już wybierać kogoś z lewicy na Prezydenta to tylko radnego Nizioła. Doświadczenie samorządowe ma jak mało kto ( w RM pełnił i pełni różne ważne funkcje, włącznie z Z-cą Przewodniczącego) jest cały czas aktywny zawodowo od wielu lat kierując spółdzielnią mieszkaniową , ma duże poparcie mieszkańców o czym mogą świadczyć jedne z najlepszych wyników przy wyborze do samorządu jak również do władz spółdzielni mieszkaniowej.
    2
    3
  • "puk puk" dnia 14 lutego 2017 o godzinie 13:58:23 napisał:
    do @adama borysa . Pan Nizioł to już nie lewica. Pozostałe popieram
    5
    0


UWAGA!! Komentarze zawierajace więcej niż 1 link(adres strony) są blokowane automatycznie przez system antyspamowy. Publikacja ich wymaga interwencji administratora. Aby opublikować więcej niż jeden link zalecamy publikację ich w kolejnych komentarzach.

Zapoznałem się z regulaminem usługi dostępnym na stronie(www.roztocze.net/regulamin-kometarze/) i akceptuję jego postanowienia.

Anty-spam:

zinc
Zwolak to wygra idzie jak burza !...
Aneta
Świetny pomysł, że pan prezydent wrę...
Łukasz
Brawo super koncert. Podziekowania dla A...
Julia
też byłem na koncercie, miło było zo...
Julia
Dziękuje władzom miasta za świetną z...
Witek
Super koncert, super prezydent. Brawo!...
agcu
Super koncert. Dziekujemy panie prezyden...
He he
Pędraki z Koniuch zaklinają rzeczywist...
x
Z czterech głównych faworytów Tomasov...
Jaro
Wszystko zweryfikuje mecz ze Stalą, je...
LZ
Idzie sobie człowiek spokojnie o 1:00 w...
Student
Wszystkim krytykom Fundacji przypomnę t...
"młode miasto"
Super impreza, wysoki poziom....
kibol
Przecież na razie wygrywają, są wicel...
Pan Czarek
Kolejny raz to napiszę Hetman jest bez ...
kibic
Motyka to dobry trener, to dopiero pocz...
Włodawianka jest słaba, Hetman jak zec...
lalaa
Kraśnik-Włodawa 8:1 Pozdro...
Komentarze publikowane powyżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT
R E K L A M A B A N N E R III
Copyright © 2017 Fundacja im. Bernardo Morando. Wszelkie Prawa Zastrzeżone
ARCHIWUM lata 2000-2010 ROCZNIKI 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017