R E K L A M A

Z I P

Kultura i rozrywka | SzczebrzeszynHenryk Szwarcwaldzki10 sierpnia 2017

Szczebrzeszyn: Półmetek Stolicy – “wybitna ewangelizacja”

ks. Adam Boniecki. Fot. R. Moteka

R E K L A M A    B O A R D

R E K L A M A    B O X  I
R E K L A M A    B O X  II

Za nami półmetek festiwalu Stolica Języka Polskiego. 

ks. Adam Boniecki w rozmowie z ojcem Tomaszem Dostatnim, Dorota Masłowska, Karolina Gruszka, Adam Woronowicz, Pablopavo i Ludziki  to zaledwie kilka interesujących spotkań  jakich mieli okazję doświadczyć widzowie festiwalu. Trudno jest w szybkim, newsowym tempie opisać co się działo w minionych dniach. Zresztą do bycia na festiwalu nie trzeba już nikogo zachęcać.  Usłyszeliśmy od jednego z uczestników spotkania autorskiego z ks. Adamem Bonieckim takie oto słowa – “To była wyjątkowa i wybitna ewangelizacja” i te przymiotniki doskonale opisują to co się dzieje w Szczebrzeszynie (a wcześniej jeden dzień działo się w Zamościu) . Wczorajsze spotkania zgromadziły tylu uczestników, że namiot festiwalowy pękał w szwach. Na razie zamieszczamy nasz wybór zdjęć (100 z 500)  i pędzimy na dzisiejsze wydarzenia. Program festiwalu z podziałem na dni i w całości jest dostępny w naszym kalendarzu (na głównej stronie pod blokiem Polityka i Samorząd).

Autor: Henryk Szwarcwaldzki
Ty już wiesz. Teraz podziel się tym na Facebooku ze znajomymi.
Jak cenna jest ta informacja dla Ciebie? Powiedz nam o tym - kliknij na gwiazdki.
Liczba ocen: 2 . Dziękujemy! Postaramy się być jeszcze lepsi.

R E K L A M A    B A N N E R   I
Komentarze publikowane poniżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT
KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
  • "STYX" dnia 10 sierpnia 2017 o godzinie 16:02:41 napisał:
    Ewangelizacja nigdy nie jest wybitna. Ewangelizacja to zawsze indoktrynacja .
    3
    12
  • R E K L A M A
  • "Anonim" dnia 10 sierpnia 2017 o godzinie 16:14:06 napisał:
    co to za zjeb ?STYX
    10
    4
  • "ad111" dnia 10 sierpnia 2017 o godzinie 19:13:37 napisał:
    Niech Boniecki zacznie ewangelizować swoich kolegów "watykańczyków", bo to tam tkwi diabeł...
    7
    10
  • "Anonim" dnia 10 sierpnia 2017 o godzinie 21:14:00 napisał:
    na ubeckie ścierwo zawsze można liczyć. Nasrać zawsze musi
    9
    3
  • "Robert Moteka" dnia 10 sierpnia 2017 o godzinie 22:33:17 napisał:
    Wszyscy komentatorzy powyżej powinni wysłuchać takiej rozmowy jak ta z ks. Bonieckim. Wszyscy zmieniliby zdanie na temat zapisanych przez siebie zdań.
    5
    9
  • "zamościanin" dnia 11 sierpnia 2017 o godzinie 6:28:26 napisał:
    Lewica znalazła sobie kolejny przyczółek.
    6
    5
  • "ad111" dnia 11 sierpnia 2017 o godzinie 8:13:02 napisał:
    @"Robert Moteka", Boniecki nie jest wiarygodny, bo tkwi w tej organizacji, która łamie Mu kręgosłup, a zwraca się do ludzi z zewnątrz. Otóż, jak już pisałem, problem tkwi w samej organizacji, z jej nadęciem, zachłannością, chciwością, pogardą dla myślących inaczej i wspierającą tę pogardę pośród swoich wyznawców. Czy ktoś oburzył się na tych co mnie wyzywają? Czy tego można się dowiedzieć w NT? Czy tego nauczał Jezus? To o jakiej ewangelizacji mówimy?
    6
    10
  • "z_boku" dnia 11 sierpnia 2017 o godzinie 13:43:38 napisał:
    @"ad111" - coś się czepił Bonieckiego? Coś złego zrobił? Czy jest w swoich wypowiedziach agresywny? Mądry, starszy facet, a że duchowny, zdarza się. Oby więcej nie kneblowano mu ust.
    2
    7
  • "Robert Moteka" dnia 11 sierpnia 2017 o godzinie 14:25:53 napisał:
    @ad111 Słuchałeś rozmowy z ks. Bonieckim w środę? Ja tak. Nie jestem ani po jednej ani po drugiej stronie. Jakbyś posłuchał zrozumiałbyś że twoje tezy są pozbawione sensu. Np ta że Boniecki nie jest wiarygodny. Wiesz, że on krytykował (inteligentnie nie brutalnie jak ty) postępowanie oligarchów kościelnych czy okazywanie pozorów wiary. Wiec nie masz racji. Czasem w zacietrzewieniu warto zatrzymać się na chwilę i rozejrzeć by nie zrobić z siebie idioty. Ja odbieram ks. Bonieckiego jako wybitnego intelektualistę o wielkim umyśle. Ewangelizacja w tym przypadku polegała na mówieniu o humaniźmie i podkreślaniu tego co ty podkreślasz. I żebyś był wiarygodny to musisz bywać na takich spotakniach. Dziś, za chwilę zaczyna się spotkanie kultur i rozmowa o kazaniach (jako o literaturze) w różnych kulturach (podobno ma być pop prawosławny również). Pomyśl, ogień na klawiaturze i języku upodabnia Cię do inkwizytorów, krzyżowców czy... czegoś co tak zajadle krytykujesz.
    3
    10
  • "ad111" dnia 11 sierpnia 2017 o godzinie 15:34:47 napisał:
    A Ty mnie nie atakujesz, ale otaczasz miłością bliźniego...? Daruj sobie te połajanki, bo nie czuję się pod żadnym względem gorszy od Ciebie i Bonieckiego. Wiem, ciężko to zrozumieć, ale Bóg stworzył ludzi równymi. Między kk, a raczej jego funkcjonariuszami, a owieczkami istniej mur puchy, bogactwa, wiedzy tajemnej i wymuszonego oraz wytresowanego nimbu mądrości i moralności. Nie przeszkadza to jednak w obecności klechów na każdej imprezie, czy to Woodstock Owsiaka, czy festiwal języka, czy otwarcie mostu, autostrady, kurnika lub przepompowni ścieków, bo muszą doglądać swoich trzód. Boniecki jest taki sam i nie chodzi mu o dobro kogokolwiek oprócz kk, ale nie bierze się za reformowanie kk, za piętnowanie sobiepaństwa kleru, ale poucza owieczki, które i tak niczego nie ogarniają przez setki lat tresury. Popieranie każdego księdza sprawia, że cała instytucja się umacnia w swojej pysze. Opowiadasz bajki o mądrym księdzu, ale to są tylko bajki. Tym sposobem płynie w naszą stronę katolickie kłamstwo, indoktrynacja i pogarda, a od nas czy tego chcemy, czy nie wraca do kleru strach, uległość i kasa do kościoła. Ja w twarzach księży widzę obraz ich wewnętrznego życia pustego, bez duchowości, ale za to w pełni cynicznego. Widzę wszechobecną butę kasty panów, kłamstwo hipokryzję oraz pogardę dla odmiennych poglądów. Ty widzisz mądrość. Wierz w co chcesz i komu chcesz, ale nie zabraniaj mi mieć swoje zdanie na ten temat i nie próbuj mnie dyskredytować, bo to świadczy jedynie o braku argumentów ad meritum.
    5
    6
  • R E K L A M A
  • "TORRES20400" dnia 11 sierpnia 2017 o godzinie 16:48:49 napisał:
    @"Robert Moteka", to dobrze,że p. red. zwrócił uwagę na wypowiedź ks. Bonieckiego. Jeszcze lepiej stałoby się, gdybyśmy mogli jej wspólnie wysłuchać, na tym portalu (materiał filmowy z dźwiękiem). Niestety niemiałem okazji jej wysłuchać. Może byłoby o czym podyskutować, gdyby się ukazała pod tym adresem. Dyskusja (o ile taka forma interakcji międzyludzkiej jest w tym przypadku możliwa) z takimi osobnikami jak @"ad111", jest o tyle nudna, że wiadomo, co napisze. Mniej więcej to samo pod każdym wątkiem: "kościół katolicki to instytucja zbrodnicza, zrzeszająca "zbrodzieni", stąd "ex definitione", każdy z "funkcjonariuszy" jak i "wyznawców" jest taki sam - czyli "zbrodzień". Drastycznie zawęża to pole do jakiejkolwiek polemiki. Teksty tego typu: "Ja w twarzach księży widzę obraz ich wewnętrznego życia pustego, bez duchowości, ale za to w pełni cynicznego", nie mogą się kojarzyć inaczej - to przetworzenie tekstów z takiej jednej gazetki, która już się na szczęście nie ukazuje od dłuższego czasu pt. "Der Stürmer". Te same argumenty, czy raczej ich brak. Żydzi z katolikami pod rękę deprawują "zdrową tkankę narodu niemieckiego". Widać to po ich pustych "zombi" twarzach.... Na szczęście jest @"ad111", który wyprowadzi Naród na prostą. Wszelkie panele dyskusyjne są nie wskazane. Świadczą tylko o słabości "Volksgeist'a" Narodu.
    4
    4
  • "Robert Moteka" dnia 11 sierpnia 2017 o godzinie 16:54:45 napisał:
    @ad111 - OK, nie ma szans na merytoryczną dyskusję. Dyskusja ad meritum "co powiedział Boniecki i jak wiele z prawd głoszonych przez ad111 było w jego słowach" jest niemożliwa choć wiele z twoich tez zostało potwierdzonych przez Bonieckiego (oczywiście nie odnosił się do Twoich wpisów ale do podobnych tez). Ja słuchałem i podziwiam (choć nie jestem zbyt silnie związany z kościołem tym czy innym) a Ty nie. Jeżeli zwrócenie uwagi, że odnosisz się do stereotypów i przekonań nie do faktów czy ocen konkretnego wydarzenia uważasz za zwrot ad personam to rozumiem że nie podyskutujemy bo ja bardzo nie lubię dyskutować na takim poziomie abstrakcji. @Torres20400 - niestety bardzo trudny rynek medialny psuty i niszczony przez nieodpowiedzialne działanie powoduje, że musimy z bólem rezygnować z zaangażowania w niszowe materiały na rzecz popularnych. Szkoda. Chętnie bym spędził w Szczebrzeszynie każdą dobę i nagrał wszystko, zmontował i odtwarzał wielokrotnie. Mamy do tego potencjał i możliwości. Jednak są rzeczy prostsze, poczytniejsze i generujące mniej kosztów i aby utrzymać jak największą liczbę miejsc pracy (ja dalej pozostaję niezatrudnionym wolontariuszem) musimy z bólem i cierpieniem z czegoś rezygnować.
    1
    10
  • "TORRES20400" dnia 11 sierpnia 2017 o godzinie 17:07:14 napisał:
    @"Robert Moteka"; mam nadzieję, że to "réplique" nie do mnie skierowane.
    0
    0
  • "Robert Moteka" dnia 11 sierpnia 2017 o godzinie 17:23:08 napisał:
    Podzieliłem. Jest to próba wytłumaczenia dlaczego nie ma u nas godzinnych nagrań z ważnych rozmów ze Szczebrzeszyna. Gdzie nikt nikogo nie namawia do wiary w cokolwiek, gdzie podczas rozmowy trzech księży, protestancki kiwa głową i przytakuje księdzu katolickiemu itd itd... warto być w Szczebrzeszynie bo to wyjątkowe miejsce i czas.
    2
    6
  • "TORRES20400" dnia 11 sierpnia 2017 o godzinie 17:33:46 napisał:
    @"Robert Moteka"; to Panie kręć te "materiały". To mogą być unikaty. Ileż można się gapić na Sesję RM?
    1
    0
  • "Robert Moteka" dnia 11 sierpnia 2017 o godzinie 18:17:00 napisał:
    Myślę, że dla ciągłości tego wydarzenia będzie lepiej jak Pan i Pan ad111 przyjedziecie i osobiście posłuchacie. Bo jak wszystko będzie w internetach to świat realny zniknie a my razem z nim.
    1
    5
  • "TORRES20400" dnia 11 sierpnia 2017 o godzinie 19:27:01 napisał:
    @"Robert Moteka"; Żniwa som. Chudoby trza pilnować, a nie jeździć po próżnicy. Od tego mamy redachtura, żeby relacje zdawał.
    0
    0
  • "ad111" dnia 11 sierpnia 2017 o godzinie 19:44:04 napisał:
    @"Robert Moteka" widzę, że według Ciebie nie wolno krytykować kk, bo to źle z zasady. Otóż, ja krytykuję z zasady to co jest kłamstwem lub jest zakłamane. Boniecki będąc w środku kk widzi jak to wygląda, a jednak pomimo tego wspiera tę instytucję. Ty, jak sam twierdzisz jesteś na uboczu, a jednak wspierając Bonieckiego wspierasz kk. Po dziennikarzu należałoby się raczej spodziewać dociekliwości i dochodzenia do prawdy, a nie wystawiania laurek funkcjonariuszom kk. Boniecki jako człowiek jest godny szacunku, jako dziennikarz, filozof, myśliciel itd. Cały sielankowy obraz psuje wspieranie przez Niego kk, bo ta instytucja z zewnątrz jest wzorem cnót wszelakich, a pod spodem wszytko co najgorsze i to w każdej dziedzinie od finansów począwszy, a na wyjaśnianiu (a raczej tuszowaniu) zbrodni skończywszy. I żadne gadanie o "pokazowej pobożności" głoszonej i piętnowanej przez Bonieckiego tego nie zmieni, bo to tylko pudrowanie wiadomo czego... Na koniec, sam przyznajesz, że Boniecki też poruszał kwestie zepsucia kk, o których ja piszę nie tylko w tym temacie, a jednocześnie z wyższością stwierdzasz, że posługuję się stereotypami. Otóż swoje oceny opieram na lekturze, a nie na gadaniu jakiegoś księdza, bo to jest tylko gadanie. Słowo pisane w opracowaniach historycznych oraz bieżących wydawnictwach, udokumentowane badaniami dokumentów stanowi fakt, na którym opieram swoje zdanie o tej organizacji jaką jest kk. Internet jest pomocny w odnajdywaniu odpowiedniej lektury, a później księgarnia, biblioteka i do dzieła. Dla zainteresowanych mogę dodać, że nawet w Książnicy Zamojskiej też można odnaleźć ciekawe pozycje, które dowodzą czym jest kk. Wystarczy chcieć się dowiedzieć. Redaktorowi też polecam.
    5
    5
  • "TORRES20400" dnia 11 sierpnia 2017 o godzinie 19:54:03 napisał:
    o w Książnicy Zamojskiej mają "Der Sturmera"? Nie samowite. https://www.google.pl/search?q=Der+St%C3%BCrmer&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj5sOGe38_VAhUDaFAKHb26Dd0Q_AUICigB&biw=1366&bih=659#imgrc=bbSA_xxzfW6NVM:
    2
    2
  • "TORRES20400" dnia 11 sierpnia 2017 o godzinie 20:03:41 napisał:
    Ja mam tylko cztery egzemplarze. Piąty pies mi pogryzł. Zawsze jakiś taki nerwowy był (znaczy się pies) ;-)
    1
    2
  • R E K L A M A
  • "Anonim" dnia 11 sierpnia 2017 o godzinie 21:35:42 napisał:
    dla ciebie tylko UB .
    4
    5
  • "TORRES20400" dnia 11 sierpnia 2017 o godzinie 21:47:52 napisał:
    Taki normalny pies. Cztery łapy i ogon. Szczekający czasami.
    4
    2
  • "LiLa" dnia 11 sierpnia 2017 o godzinie 22:27:30 napisał:
    Przeczytałam kilka komentarzy i wiecie co? Jestem za cenzurą. Chamstwu naprawdę trzeba zamykać usta. Panie redaktorze - ku zastanowieniu....
    0
    8
  • "z_boku" dnia 11 sierpnia 2017 o godzinie 22:49:58 napisał:
    Tak to już się porobiło, jeden chorobliwe zwalcza wszystko co związane z Kościołem, drugi wszędzie widzi ubeków :)
    1
    5
  • "ad111" dnia 12 sierpnia 2017 o godzinie 8:51:10 napisał:
    A trzeci nawołuje do cenzury jak za ubecji i inkwizycji... Wszystko kołem się toczy. A wracając do dobrych klechów, to Isakowicz-Zaleski w swojej książce "Księża wobec bezpieki na przykładzie archidiecezji krakowskiej" o ile dobrze pamiętam wspomniał coś o skali współpracy księży z SB i dochodziła ona do 10%. Teraz ci TW są biskupami, którym Boniecki jest posłuszny, no ale On jest dobrym księdzem i ewangelizuje mówiąc jacy to niektórzy hierarchowie są be. Pytam tylko co to ma wspólnego z głoszeniem Ewangelii Jezusa? Aha. kler nigdy nie przeprowadził dezubekizacji w swoich szeregach. I na tym zaprzaństwie obwołał się autorytetem moralnym, w który wierzą owieczki bezkrytycznie łącznie z tu piszącymi. Biorąc te fakty pod uwagę, to rzeczywiście nie dziwię się, ze część obrońców kk chce cenzury. A podobno "prawda was wyzwoli..."
    5
    6
  • "z_boku" dnia 12 sierpnia 2017 o godzinie 8:56:42 napisał:
    Jeżeli ktoś powie ci że jesteś osłem, nie przejmuj się, ale kiedy mówi to sto osób, szykuj grzbiet pod siodło.
    2
    3
  • "Robert Moteka" dnia 12 sierpnia 2017 o godzinie 9:50:16 napisał:
    @ad111 masz rację i wiele z Twoich tez potwierdzał ks. Boniecki. Rozbawił (i do niego cały czas się odnoszę - nie do wiary czy kościoła) mnie jednak twój tok rozumowania oparty o model "jak ktoś chwali mojego wroga jest moim wrogiem". Ale rozumiem go. To trochę jak w równaniu opisującym proces fizyczny, niby wszystko gra i pasuje i rozwiązanie akceptuje ogół. Problem w tym że jego autor zapomniał o 4 dodatkowych zmiennych. Tak jak z teorią względności i fizyką Newtona. W pewnym momencie ta druga nie ma zastosowania. Tak działa czasem kościół (nie tylko katolicki) upraszczając lub pomijając zmienne. Tak działasz też ty ad111. Jesteś godnym przeciwnikiem dla... tych których tak piętnujesz. Sztuka polega na tym by zmusić się do zobaczenia czegoś więcej poza utarte własne tezy i dowody. Sztuka polega na tym żeby dojrzeć te fragmenty układanki które pozornie nie mają wpływ na jej ogólny wygląd/obraz. Osiągnięcie tego pozwala zapomnieć o własnych radykalnych poglądach i spojrzeć ciut szerzej niż na własny koniec nosa. I ostatnie zdania nie odnoszą się do religii, wiary czy kościoła ale do samego sporu i twojego i zbyt często związanego z wiarą (każdą) radykalizmu. Efektem takich radykalny i krótkowzrocznych, nastawionych własne ja i "manie racji", sporów są wojny, krucjaty, obozy zagłady, getta, śmierć, przemoc. Krótko - odhumanizowanie człowieka. Ten paradoks leksykalny niestety powszechnie nas otacza ostatnio coraz bardziej a wzajemnie napastliwa retoryka doprowadzi nas wszystkich do czegoś tragicznego. Oby nie.
    2
    7
  • "Anonim" dnia 12 sierpnia 2017 o godzinie 11:12:56 napisał:
    no proszę ubek coś ubecji wypomina. Jak to schizofrenik. Jesteś za a nawet przeciw
    4
    6
  • "ad111" dnia 12 sierpnia 2017 o godzinie 11:58:55 napisał:
    Szanowny Redaktorze, nie można współpracować i doszukiwać się czegoś dobrego w instytucji, która opiera się na kłamstwie. Instytucję KRK założył Konstantyn w IV w dla umocnienia swojego cesarstwa i taki był powód jego "nawrócenia", którego pewnie nigdy nie było. Dla ciekawych wystarczy poczytać badania na temat np. Łuku Triumfalnego na cześć zwycięstwa z Maksencjuszem, który nadal stoi w Rzymie, a kłamstwa kleru zaczną robić się bardziej wyraźne, ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Skoro jak głosi bajeczka kleru , Konstatntynowi ukazał się krzyż z głosem "pod tym znakiem zwyciężysz", to czemu na łuku nie ma o tym nawet wzmianki, a za to są wizerunki Diany, Księżyca i Słońca - powszechne w Rzymie bóstwa... Na koniec, dla mnie kk i jego funkcjonariusze są czymś z czym należy walczyć i marginalizować ich wpływy, a dla Ciebie wręcz przeciwnie i próbujesz na siłę usprawiedliwiać tę instytucję tylko dlatego, że znalazłeś w niej Bonieckiego, który ładnie gada. A ja Ci mówię, że człowiek, który siedzi w takiej instytucji też jest "umoczony" w jej zbrodnie. I jeszcze jedno, oceniając mnie, że jestem radykałem i krótkowzrocznym nie widzącym szerzej człowiekiem wpisujesz się w retorykę zarówno kleru wobec innowierców i ateistów, jak też w retorykę owieczek, które i tu wypisują swoje bezrozumne kalumnie na mój temat. Ot, efekt chrześcijańskiej miłości bliźniego i tysiącletniej indoktrynacji owieczek sprawił, że gdyby nie cywilizacja, to już by mnie spalili na stosie. A jak nie mogą, to domagają się cenzurowania. A Ty Redaktorze nie odnosisz się do takich prostackich wpisów i takich radykalnych i jednoznacznych pomówień mojej osoby, a próbujesz w bardziej wyszukany i zawoalowany sposób powiedzieć mi, że moje jest gorsze, bo Twoje jest Twojsze. Dobrze wiesz, że tylko brak argumentów skłania adwersarzy do dyskredytacji adwersarza.
    5
    3
  • "zamościanin" dnia 12 sierpnia 2017 o godzinie 12:59:26 napisał:
    Czytając, jakie nazwiska wystąpiły, mam nieodparte wrażenie, że KOD się znowu uaktywnił. Kodziarze zaprosili kodziarzy. Większość tych tzw. "szacownych" osób, to osoby z pierwszych rzędów protestów przeciwrządowych, i marszy kod-u, podobnie jak niektórzy organizatorzy. Nie przez przypadek ksiądz Boniecki miał wieloletni zakaz publicznych wypowiedzi. Poczytajcie historię "Tygodnika Powszechnego". Wszystko się wam rozjaśni w waszych głowach. Dajcie spokój z tymi zachwytami.
    4
    2
  • R E K L A M A
  • "TORRES20400" dnia 12 sierpnia 2017 o godzinie 13:41:12 napisał:
    Ja tu może, przed orkiestrę wybiegam, ale odniosę się do słów @"ad111": "Skoro jak głosi bajeczka kleru , Konstatntynowi ukazał się krzyż z głosem "pod tym znakiem zwyciężysz", to czemu na łuku nie ma o tym nawet wzmianki, a za to są wizerunki Diany, Księżyca i Słońca - powszechne w Rzymie bóstwa...". Zapewne z tego samego powodu jak na Wawelu, w Kaplicy Zygmuntowskiej wśród ornamentów, jakby nie było kaplicy grobowej, znajdują się przedstawienia mitologicznych postaci - wyeksponowane są m. in Naraidy (takie niby syreny), które, wśród morskich grzywaczy gonią Trytony z uniesionymi fallusami. Serio. Czy to oznacza, że ostatni Jagiellonowie byli nie - katolikami? Tudzież poganami? W trakcie wesela Jana Zamoyskiego, urządzono uroczysty pochód "przebierańców". Jednym z nich był Stanisław Żółkiewski (ten od Żółkwi - miasta partnerskiego Zamościa), który przebrał się za "Dianę z łukiem". Czy to oznacza, że nie dość że był poganinem, to jeszcze tranwestytą? Co do łuku Konstantyna - trzeba mieć jakieś minimalne pojęcie o sztuce antyku. Wtedy absurdalnych pytań się nie zadaje: http://www.imperiumromanum.edu.pl/kultura/architektura-rzymska/budowle-rzymskie/luki-triumfalne/luk-konstantyna-wielkiego/
    2
    4
  • "ad111" dnia 12 sierpnia 2017 o godzinie 14:43:30 napisał:
    To był tylko przykład, ale jak widzę szerzej nie potrafisz spojrzeć...:( Nie odniosłeś się do całego mojego wywodu, że Konstantyn stworzył podwaliny pod KRK dla umocnienia swojej władzy. Podważysz takie twierdzenie? A dajesz jakieś przykłady sztuki na ziemiach polskich, które nawiązują do antyku. A tak z innej beczki, to podałeś jakiś tam argument z butną wyższością, że ja nic nie wiem, a Ty wiesz lepiej. Otóż korzystając z tego samego źródła dla wszystkich chcących polecam trochę inne ujęcie "wizji Konstantyna" niż kościółkowe... http://www.imperiumromanum.edu.pl/artykul/wizja-konstantyna-przed-bitwa-przy-moscie-mulwijskim/
    5
    2
  • "TORRES20400" dnia 12 sierpnia 2017 o godzinie 15:21:23 napisał:
    @"ad111"; to dobrze, że zaczynasz orientować się, że istnieje coś poza płodami umysłu Deschnera. Co do pytania: " Nie odniosłeś się do całego mojego wywodu, że Konstantyn stworzył podwaliny pod KRK dla umocnienia swojej władzy. Podważysz takie twierdzenie?". Nie. Bo tu nie ma co podważać. Tak było. Nie rozumiem, tylko, dlaczego to tak Cię dziwi?
    1
    3
  • "ad111" dnia 12 sierpnia 2017 o godzinie 15:23:54 napisał:
    Trochę literatury dostępnej w bibliotece zamojskiej...: Autor: BOYER, Pascal. Tytuł: I człowiek stworzył bogów Autor: ABÉCASSIS, Eliette (1969- ).Tytuł: Qumran Autor: DAWKINS, Richard (1941- ).Tytuł: Bóg urojony Autor: DE MELLO, Anthony (1931-1987).Tytuł: Przebudzenie Autor: DESCHNER, Karlheinz.Tytuł: Opus diaboli Autor: HAASLER, Robert A.Tytuł: Zbrodnie w imieniu Chrystusa Autor: DRUON, Maurice (1918-2009).Tytuł: Królowie przeklęci Autor: Kersten, Holger.Tytuł: Jezus ofiarą spisku Autor: MOSSE, Kate (1961- ).Tytuł: Labirynt Autor: RANKE-HEINEMANN, Uta.Tytuł: Nie i Amen Autor: RUSSELL, Bertrand (1872-1970).Tytuł: Dlaczego nie jestem chrześcijaninem? Autor: VOLTAIRE (1694-1778).Tytuł: Traktat o tolerancji Autor: WEYLAND, Uli (1940- ).Tytuł: Jezus oskarża Autor: CARD, Orson Scott (1951- ).Tytuł: Badacze czasu
    4
    2
  • "TORRES20400" dnia 12 sierpnia 2017 o godzinie 15:41:26 napisał:
    @"ad111"; O! Panie! Z tym swoim antychrześcijaństwem, to nawet lepszy jesteś niż Konstantyn Wielki z jego krzewieniem ;-) Z tego zestawu nie przerobiłem Orsona Scotta Carda "Jezus oskarża". To ten sam, co napisał "Grę Endera" i "Opowieści o Alvinie Stwórcy"? Czy zbieżność nazwisk? Wydawało mi się, że wszystko już przeżułem, tego autora (skądinąd jednego z moich ulubionych) a tu pacz. Zagwozdka.
    2
    3
  • "TORRES20400" dnia 12 sierpnia 2017 o godzinie 15:49:48 napisał:
    Do zestawu dodałbym jeszcze (na pewno to maja, bo w dużym nakładzie wyszło): http://lubimyczytac.pl/ksiazka/134484/jak-czlowiek-stworzyl-bogow
    1
    2
  • "TORRES20400" dnia 12 sierpnia 2017 o godzinie 16:01:05 napisał:
    Korekta; źle odczytałem "rekord", Orson S. Card, "Badacze czasu". Tego też nie przeczytałem do tej pory. Poprawię się ;-)
    1
    1
  • "TORRES20400" dnia 12 sierpnia 2017 o godzinie 17:59:41 napisał:
    Czasami wydaje mi się, że rozmawiam z "drewnem". To efekt postępującego wykrzewienia & wypaczenia kulturowego. Z takimi "użytkownikami" jak @"ad111", już nie da się porozmawiać o pewnych sprawach. Bo to, co dla mojego pokolenia było obowiązkiem, teraz stało się fanaberią (fanaberia: https://sjp.pwn.pl/sjp/fanaberia;2458477.html)
    1
    3
  • "TORRES20400" dnia 12 sierpnia 2017 o godzinie 18:05:13 napisał:
    https://www.youtube.com/watch?v=qT3Wzq_ultc
    1
    1
  • "Anonim" dnia 12 sierpnia 2017 o godzinie 18:22:04 napisał:
    a co na to Dyzma ?
    4
    2
  • R E K L A M A
  • "ad111" dnia 13 sierpnia 2017 o godzinie 8:34:05 napisał:
    Przy niedzieli trochę rozrywki https://www.youtube.com/watch?v=swnw3IgJeVA
    4
    5
  • "Anonim" dnia 13 sierpnia 2017 o godzinie 9:56:59 napisał:
    Departament IV MSW został utworzony 9 czerwca 1962, a swą działalność rozpoczął już 15 czerwca tego samego roku. Departament IV zajmował się walką z wrogą „antypaństwową” działalnością kościołów i związków wyznaniowych. Ewidencjonowaniem i dokumentowaniem m.in. działalności kleru katolickiego i innych wyznań. . W nocy z 25 na 26 września 1953 bp Antoni Baraniak został aresztowany równolegle z prymasem Wyszyńskim[1]. Osadzono go w Areszcie Śledczym na Mokotowie. Tam przez 3 lata poddawany był brutalnemu śledztwu przez oprawców z Urzędu Bezpieczeństwa. Był m.in. 145 razy przesłuchiwany, niekiedy po kilkanaście godzin, zrywano mu paznokcie, przetrzymywano przez wiele dni bez ubrania w lodowatej, pełnej fekaliów celi[2]. Mimo okrutnych tortur nie dał się złamać i nie obciążył prymasa, na czym zależało komunistycznym służbom. Uzyskanie takich zeznań umożliwiłoby wytoczenie Stefanowi Wyszyńskiemu procesu o zdradę państwa i działalność kontrrewolucyjną. . itd .. Panika wśród byłych esbeków i milicjantów: Za 2 tys. zł nie jesteśmy w stanie wyżyć
    4
    3
  • "ad111" dnia 13 sierpnia 2017 o godzinie 11:27:17 napisał:
    Prawda was wyzwoli, ale na razie zamiatamy pod dywan... https://www.wprost.pl/92360/Podalem-nazwiska-ksiezy-wspolpracujacych-z-SB
    4
    5
  • "Anonim" dnia 13 sierpnia 2017 o godzinie 13:13:12 napisał:
    oczywiście było takich trochę. Niektórych nawet stworzyła ubecja, nazwaliście ich "księżmi patriotami", A te informacje masz z pierwszej ręki. Nie musisz się posilać jakimś tam "Wprost" czy inną "Polityką". Wtedy tacy byliście i dzisiaj dalej. UBewatylami się zwiecie
    5
    3
  • "ad111" dnia 13 sierpnia 2017 o godzinie 14:13:36 napisał:
    Nie trochę, a co dziesiąty swego czasu i na to są dokumenty. Ale zostawmy historię na chwilę i przejdźmy do współczesności... https://oko.press/katolicki-dziennikarz-polsce-kilkuset-ksiezy-pedofilow-lekajcie-sie-zawiadamia-prokurature/
    3
    4
  • "Anonim" dnia 13 sierpnia 2017 o godzinie 15:05:06 napisał:
    wiesz to z pierwszej ręki. Zarówno jako UBek jak i pedofil
    4
    3
  • "TORRES20400" dnia 13 sierpnia 2017 o godzinie 19:46:02 napisał:
    @"ad111"; często posługujesz się argumentem,że ktoś obraża Twoje poglądy,i z tego powodu czujesz się "fatalnie". Tylko, że Ty nie masz żadnych poglądów. Wiec z definicji, nie można ich obrazić. Logika konstytutywna. Coś tam, gdzieś usłyszałeś "trzy, po trzy", tak jak z Łukiem Konstantyna Wielkiego - ani problemu nie sprawdziłeś, ani nie zadałeś sobie żadnego trudu, aby poczytać i zrozumieć tematykę. Ty nie możesz "zostawić historii", bo nic o niej nie wiesz. Zasadniczo "łysy może czesać się grzebieniem", ale to trochę irracjonalne (w sumie kto komu zabroni?). Tak wygląda ta cała twoja antykatolicka krucjata.
    3
    3
  • "TORRES20400" dnia 13 sierpnia 2017 o godzinie 19:56:09 napisał:
    Do ubecji za komuny by Cię nie wzięli. No chyba, że do tępego pałowania.
    3
    3
  • "ad111" dnia 13 sierpnia 2017 o godzinie 21:11:33 napisał:
    No to jeszcze raz: "Artur Schopenhauer w swoim dziele Die eristische Dialektik (Erystyka czyli sztuka prowadzenia sporów) wymienia Argumentum ad personam jako ostatni sposób nieuczciwej argumentacji, stosowany, gdy wszystkie inne sposoby zawodzą i nie ma szans na wygranie sporu argumentacją merytoryczną." https://www.youtube.com/watch?v=SdToeM_c25o&t=776s
    3
    2
  • "TORRES20400" dnia 13 sierpnia 2017 o godzinie 21:22:41 napisał:
    I to już? Resztki obozowiska oddziałów "Imperium Romanum", postawiony na krańcowym zadupiu, limesie, które teraz zowią Anglią? Jestem zdruzgotany. To niby jest "merytoryczne"?
    2
    3
  • R E K L A M A
  • "TORRES20400" dnia 13 sierpnia 2017 o godzinie 21:29:29 napisał:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Klasztory_benedykty%C5%84skie_w_Anglii
    1
    2
  • "zamościanin" dnia 14 sierpnia 2017 o godzinie 9:01:53 napisał:
    Napisałem to już raz pod innym artykułem, powtórzę. Pani Gość mówi WŁANCZAM, co trzecie słowo wtrąca "jakby". Tacy eksperci byli na festiwalu języka polskiego. To nie festiwal, to jakieś prywatne spotkanie, mające niewiele wspólnego z językiem polskim.
    2
    0


UWAGA!! Komentarze zawierajace więcej niż 1 link(adres strony) są blokowane automatycznie przez system antyspamowy. Publikacja ich wymaga interwencji administratora. Aby opublikować więcej niż jeden link zalecamy publikację ich w kolejnych komentarzach.

Zapoznałem się z regulaminem usługi dostępnym na stronie(www.roztocze.net/regulamin-kometarze/) i akceptuję jego postanowienia.

Anty-spam:

Thomas
Brak tutaj pewnej konsekwencji, i o tym ...
Ł_obok
dodam "Kosh" jesteś moim idolem. Krzycz...
Ł_obok
Frustraci gryzą pazury zapominając że...
Ł_obok
Od kiedy to typowy zwrot jest podpisem w...
debris
Skąd dyżurny poseł zna grafik eventó...
TORRES20400
Może i IV WYDZIAŁ czuwa. Ten wstyd, kt...
Albert
Jeszcze jedno,przecież pisiory oraz nom...
debris
"poniesiony przez beneficjenta wkład w...
Albert
Prawdziwe "dożynki" dla tzw.konserwator...
z_boku
Nie chciałem zabierać głosu w tej spr...
z_boku
Widzę że znowu ktoś używa mojego nic...
ku pamięci
"Po europejskich podróżach lata spędz...
przedstawiciel ...
Najjaśniejszymi gwiazdami wernisażu by...
Bartek
Oczywiscie, że nie wesprę. Mam już do...
z_boku
Uważam że nie należy się osobie wypi...
Komentarze publikowane powyżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT
R E K L A M A B A N N E R III
Copyright © 2017 Fundacja im. Bernardo Morando. Wszelkie Prawa Zastrzeżone
ARCHIWUM lata 2000-2010 ROCZNIKI 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017