R E K L A M A

Z I P

Polityka i Samorząd | WywiadyDaniel Czubara20 września 2016

Ludzie ludziom zgotowali ten los

R E K L A M A    B O A R D

R E K L A M A    B O X  I
R E K L A M A    B O X  II

-Rozmawiać, rozmawiać, rozmawiać. Wiem, że nie jest łatwo, ale należy próbować. Najważniejsze, żeby znaleźć to co nas łączy, wspólne cele czy wizje i wokół tego budować porozumienie. – twierdzi Bartosz Sierpniowski, pełnomocnik KOD na region lubelski na temat sporu rząd i sympatycy PiS kontra KOD. Więcej w wywiadzie Daniela Czubary.

-Parlament Europejski przyjął rezolucję w sprawie przestrzegania praworządności przez rząd Polski. To sukces KOD?

-Sukcesem będzie przestrzeganie prawa przez rządzących i stosowanie demokratycznych reguł. Przykre jest to, że nasz kraj był postrzegany jako lider przemian, stawiany był za wzór innym państwom, teraz jesteśmy po raz kolejny strofowani przez instytucje europejskie, co źle świadczy o nas, a nie o nich. Rząd często odwołuje się do mitycznej większości, którą ma tylko i wyłącznie w parlamencie, a sam zdania większości nie potrafi uszanować.

-Ostatnio rozmawialiśmy o akcji młodego KOD-u i „klepsydrach” pogrzebowych poświęconych Konstytucji, Demokracji i Wolności.  Akcja tyle pomysłowa, co kontrowersyjna. Jakie owoce przyniosła?
-Jak mówiłem zaakcentowała naszą obecność w regionie, przez pewien czas nie było widać aktywności KOD, ale to się zmienia. Nie podejrzewam, żeby przekonało inaczej do nas myślących, ale tym niezdecydowanym, albo wręcz niedoinformowanym –może dało temat do przemyśleń.

-Zamojszczyzna uchodzi za bastion PiS. Trudno Wam tutaj ludzi przekonywać do swoich racji?

-Największym problem jest chęć rozmowy, tego brakuje po drugiej stronie dość często, po 10 miesiącach nauczyliśmy się rozmawiać i przede wszystkim wskazywać błędy w argumentacji zwolenników, głównie PiS, a sukcesem dla mnie jest możliwość rozmowy z nimi. Nie musimy się zgadzać przecież, ale powinniśmy wymieniać się poglądami i w kulturalny sposób przekonywać do swoich racji, co często dwukierunkowo się udaje  i to jest dobry znak na przyszłość.

-Co planuje zamojski, czy szerzej lubelski KOD w najbliższym czasie?

-Przede wszystkim edukować. Poczynając od rolników, przez spotkania z młodymi, po rozmowy z niezdecydowanymi. Od paru tygodni wystawiamy w Lublinie tzw. PIKOD (Punkt Informacyjny KOD ) i chcemy wyjść z przekazem do ludzi, a przede wszystkim dać się znaleźć. PIKOD był już też w Puławach, wkrótce będzie w Zamościu oraz Lubartowie, a dojedziemy wszędzie tam, gdzie nasi sympatycy poproszę nas o wizytę. W planach są również prelekcje w ramach Latających Uniwersytetów, niedawno widziałem się z Adamem Michnikiem i profesorem Andrzejem Friszke i przyjęli wstępne zaproszenie, ustalamy terminy wykładów, na początku 2017 roku odwiedzi nasz region prezydent Lech Wałęsa. Oczywiście będziemy reagować pikietami i manifestacjami na bieżące wydarzenia.

-Nie odnosisz wrażenia, że po raz kolejny mamy w kraju do czynienia z wojną polsko-polską?

-Ludzie ludziom zgotowali ten los, jestem daleki do używania tak drastycznej nazwy, ale to bardzo źle o nas świadczy, że się dzielimy na dwa obozy i dość często nie chcemy ze sobą nawet rozmawiać. Odpowiedzialność za to niestety ponoszą Ci na górze, którzy nie zmieniają swojej retoryki, ale jeszcze dokładają ostrzejsze słowa, a na wszelkiego rodzaju akty przemocy (słownej czy fizycznej), nie reagują.

-Jakie widzisz drogi rozwiązania tego konfliktu?

-Rozmawiać, rozmawiać, rozmawiać. Wiem, że nie jest łatwo, ale należy próbować. Najważniejsze, żeby znaleźć to co nas łączy, wspólne cele czy wizje i wokół tego budować porozumienie. Mieszkamy w jednym kraju, często drzwi w drzwi lub pod jednym dachem – nie wyobrażam sobie takiego podziału jaki jest na stałe. Zresztą wielokrotnie pokazywaliśmy, że potrafimy się jednoczyć i działać wspólnie. Pytanie czy musi się stać jakaś tragedia, żeby do tego doszło, czy po prostu przejrzymy na oczy,

-A gdyby miało dojść do kompromisu lub konsensusu to z czego musiałby ustąpić rząd, a z czego mógłby KOD?

-To jest bardzo ciężkie pytanie, w miejscach gdzie prawo zostało złamane, nie można iść na kompromis, zwłaszcza jeśli chodzi o spory wokół Trybunału. Jesteśmy również za tym, żeby przestrzegano trójpodział władzy i o ile możemy się zgodzić, że może niektóre rzeczy wymagają reformy, to ten trójpodział MUSI być zachowany. KOD powstał dlatego, że naruszono podstaw naszej demokracji, nie dlatego, ze ktoś stracił stołki, takie teksty świadczą o osobie, która je wypowiada, bo wg mnie patrzy na nas swoją miarą.

-KOD jest już niemal zawsze utożsamiany z obroną Trybunału Konstytucyjnego. Tymczasem trudno mi uwierzyć, że rodzina, która z trudem wiąże koniec z końcem i otrzymuje aktualnie słynne 500 złotych lub więcej podniesie rękę na rząd. Tak samo przedsiębiorcę nie interesuje tak walka o TK jak walka o zmniejszenie biurokracji i ułatwienie prowadzenia działalności. Tych ludzi hasła o TK nie przekonają…

-Przekonują. Nie wszystkich, ale przekonują. Co do zmniejszenia biurokracji.. właśnie wprowadzono Jednolity Plik Kontrolny, mówi się o wprowadzeniu kas fiskalnych raportujących sprzedaż online do urzędu.. To nie są ułatwienia, tylko wpisywanie się ciągle w tą samą urzędniczą retorykę, że małego najłatwiej stłamsić i pilnować. Dużych firm to nie ruszy, ani nie zaboli. Programy wsparcia dla rodzin są potrzebne, ale dawanie ludziom pieniędzy do ręki to kupowanie ich poparcia, podnoszenie stawek godzinowych odbije się na małych firmach, kupcy w ostatniej chwili larum podnieśli i wyszli obronną ręką, rolnicy już odczuwają skutki ustawy, która zaszkodziła najbardziej .. rolnikom. Nic tak nie przekona ludzi, jak zawartość portfela, a ta w wielu przypadkach zmniejszy się, bo pieniądze na program 500+ i parę innych z kosmosu się nie wezmą, na razie przejadamy koncesje LTE i kredyty (tak, kredyty, choć wiceminister finansów twierdzi, że obligacje to nie kredyty). Mimo, że to jest bardzo niepoprawne politycznie, wiele osób musi odczuć finansowo zmianę, żeby się obudzić, bo dopóki pod tym względem się nie zmienia, to wiele osób „politycznie” wegetuje.

-Wiem, że mimo tego, że działasz w KOD masz bardzo dobre relacje z ludźmi sympatyzującymi z PiS i rządem. Sądzisz, że kiedyś ten topór uda się zakopać?

-Jestem tego pewien, nie wiem tylko ile czasu to zajmie. Rozmawiałem ostatnio z jednym działaczem PiS – oni by chcieli z nami, z opozycją coś razem zrobić, cokolwiek, właśnie z tego względu, że się znamy i działamy na tym samym terenie. Niestety, dla takiej osoby będzie to koniec w PiS. My za to z miłą chęcią przyłączymy się do każdej akcji czy działania, nie zawsze opowiadając się po którejś stronie, ale będziemy głośno popierać inicjatywę. KOD łączy, nie dzieli

-Dziękuję za rozmowę.

Autor: Daniel Czubara
Ty już wiesz. Teraz podziel się tym na Facebooku ze znajomymi.
Jak cenna jest ta informacja dla Ciebie? Powiedz nam o tym - kliknij na gwiazdki.
Liczba ocen: 17 . Dziękujemy! Postaramy się być jeszcze lepsi.

R E K L A M A    B A N N E R   I
Komentarze publikowane poniżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT
KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
  • "lawyer" dnia 20 września 2016 o godzinie 8:28:58 napisał:
    Bartek, bardzo ważne, że podkreślasz potrzebę rozmowy. To w tej chwili jest najważniejsze ponieważ bez rozmowy, najlepiej ukierunkowanej na chęć znalezienia rozwiązania, kompromisu nic nie uda się zrobić.
    0
    0
  • R E K L A M A
  • "Polak" dnia 20 września 2016 o godzinie 8:41:11 napisał:
    co za bełkot. Jeszcze rok temu ci sami ludzie mówili np. "ch*j z Polską wschodnią"
    0
    0
  • "Polak" dnia 20 września 2016 o godzinie 8:42:49 napisał:
    i co to za tytuł ? Ten baran co go napisał wie skąd pochodzi i do czego się odnosi ?
    0
    0
  • "Józef Bąk" dnia 20 września 2016 o godzinie 8:56:22 napisał:
    Cytując kalsyka: „ach, ci nasi adwokaci; to są zdrajcy, to są kaci!...”
    0
    0
  • "oneb" dnia 20 września 2016 o godzinie 9:54:34 napisał:
    Zaproszenie agenta Bolka jest doskonałym pomysłem. Przyjdzie dużo ludzi, żeby powiedzieć, co o nim myślą. Biorąc pod uwagę "uwagi" pana Bartosza na jednym z portali społecznościowym na temat filmu "Smoleńsk" (stwierdzenie, że to komedia), rzeczywiście powinien dużo rozmawiać. Może wtedy nabierze rozumu. A, czy to nie ten sam Bartosz, który starał się wejść do RM z listy PO? Chyba ten sam. Może któregoś dnia znajdzie jakieś wspólne cele albo wizje.
    0
    0
  • "pedziwód" dnia 20 września 2016 o godzinie 10:19:50 napisał:
    "Rozmawiać, rozmawiać, rozmawiać. Wiem, że nie jest łatwo, ale należy próbować. Najważniejsze, żeby znaleźć to co nas łączy, wspólne cele czy wizje i wokół tego budować porozumienie. ..................... ...... Pytanie czy musi się stać jakaś tragedia, żeby do tego doszło, czy po prostu przejrzymy na oczy" Bardzo sugestywne, słoma nawet z lakierek wyjdzie:-)
    0
    0
  • "Uważny" dnia 20 września 2016 o godzinie 11:18:37 napisał:
    Całkiem dobry tekst. Zauważcie, że już w czasach II RP były podobne konflikty - między PPS a narodowcami. Skończyło się jak dobrze pamiętam zabójstwem pierwszego prezydenta wolnej Polski Narutowicza. Historia zdaje się zataczać koło i zmierzamy w podobnym kierunku. Jak mawiał prawicowy publicysta Pospieszalski warto rozmawiać... No chyba, że "prawdziwi patrioci" zechcą przeforsować najswojszą rację.
    0
    0
  • "Roman" dnia 20 września 2016 o godzinie 12:33:37 napisał:
    Niby Sierpniowski to jeden z bardziej kumatych KODomitów, a zaprasza do Zamościa Michnika z Wałęsą... Faktycznie, KOD musi zejść do podziemia, bo tylko tam może jeszcze mieć iluzje, że zdobywa społeczne poparcie :D
    0
    0
  • "Alimenciarz" dnia 20 września 2016 o godzinie 15:17:49 napisał:
    Ciekawe po ile lat ma ta młodzieżówka kodu :)
    0
    0
  • "TORRES20400" dnia 20 września 2016 o godzinie 15:58:51 napisał:
    "...ustalamy terminy wykładów, na początku 2017 roku odwiedzi nasz region prezydent Lech Wałęsa. Oczywiście będziemy reagować pikietami i manifestacjami na bieżące wydarzenia." No tak pikiety i manifestacje muszą być. Tyko po co komu te pikiety i manifestacje? Nikt normalny na to nie pójdzie. Po co komu Bolek z Michnikiem na Zamojszczyźnie? O czym z nimi rozmawiać? Chodzi po prostu o to, żeby wywołać z lasu "złego wilka", czyli tzw. "Narodowców", którzy wg p. Bartosza są mało rozumnymi członkami naszego społeczeństwa. I dadzą się sprowokować. Dzięki tej prowokacji KOD będzie miał czego bronić. I tym samym potwierdzić sens swojego istnienia. Może już wystarczy. Niech ci ludzie odejdą na "załużony" odpoczynek historii (Bolek z Michnikiem), po co to kręcić od nowa?
    0
    0
  • R E K L A M A
  • "Adam C." dnia 20 września 2016 o godzinie 16:02:46 napisał:
    Tak jak bym to widział. Podzielam ten pogląd powinniśmy rozmawiać, ale czy tak naprawdę do tej pory KOD chciał tej rozmowy, czy dyskusji? Uważam, że jakąkolwiek rozmowę powinniśmy zacząć od tego, gdzie byli twórcy KOD kiedy rząd już miał podpisać ACTA, gdzie byli jak wybuchła Afera Taśmowa i Amber Gold? W końcu nocna zmiana konstytucji?? W zasadzie o co chodzi BS?? Jeżeli on mówi, że po 10 miesiącach nauczyliśmy się rozmawiać, ciekawe stwierdzenie sugerujące, że wcześniej nie było rozmowy - to jak nazwać ten stan rzeczy który był wcześniej? W tym co BS mówi jest zbyt sporo ogólników. Przede wszystkim powinna być to dyskusja w gronie ekspertów, tak jak miało to miejsce w Zamościu na temat JOW. Ludzie ludziom zgotowali ten los to porównanie jakiego użyła Zofia Nałkowska w "Medalionach" - przypomnę tylko literatura obozowa, w formie kliku wstrząsających opowiadań kończąca się tą sentencją zdaje się poprzedzonych innymi słowami Naród który wydał Goethe'go i tylu . Szczerze mówiąc ja nie spotkałem się z czymś takim tutaj. Użycie takiego porównania jest nie na miejscu. A to porównanie to jest porównania do totalnego kataklizmu jaki nadszedł i oby nie nadszedł. Moja ocena stanu rzeczy jest inna - czegoś takiego po prostu nie ma. Tak samo nie wierzę w to, że do Zamościa przyjedzie Adam Michnik czy Lech Wałęsa. O CZYM POWINNIŚMY ROZMAWIAĆ? Czy w ogóle powinniśmy rozmawiać? Jeżeli retoryka opozycji parlamentarnej i nieparlamentarnej to narracja strachu jaki ten PiS jest zły. To jak można wytłumaczyć słowa europosła, że skoro ten PiS był tak zły to jak musiała być zła PO, że przegrała. Dlatego chciałbym porozmawiać o programie Nowoczesnej i KOD. Mój pogląd na temat klęski PO jest taki: bardzo trudna koalicja z małym PSL, wiara w zaklinanie rzeczywistości, że jest tak dobrze, że my nie przegramy, ba nawet nie mamy z kim przegrać. Uważam, że w sejmie powinny być trzy partie PiS (prawica) PO - centrolewica i jakś populistyczna partia, tak aby nie było planktonu, tak aby zwycięska partia mogła samodzielnie rządzić. Bardzo ciekawe rozwiązanie zaproponował PiS - a mianowicie poseł który opuszcza klub traci mandat. Przede wszystkim nie powinniśmy rozmawiać w tnie bo to ja mam rację, bo ja jestem najmądrzejszy, mam recepty na wszystko a wszyscy , którzy myślą inaczej to są populiści i demagodzy. Jeżeli ktoś uważa, że ma absolutną rację i nie przyjmuje do tego że jest inaczej - to taka postawa jest godna pożałowania - klasyczni filozofowie greccy chyba Sokrates mówił, że wiem że nic nie wiem, a Shakespeare powiedział, że są na świecie takie rzeczy o którym nawet filozofom się nie śniło. Tak naprawdę o niczym, demokracja nie jest zagrożona, kampanii wyborczej nie ma, a wybory są za trzy lata. KOD tak naprawdę nie ma reprezentacji w sejmie, i nie wiadomo czy przetrwa - rozumiem że rozmawiamy o KOD w dalszym ciągu. Nie podoba mi się krytyka negacji, bez podania recepty czy lekarstwa np. jak wyglądała inicjatywa legislacyjna nowoczesnej na początku kadencji. W każdej zdrowej demokracji jest niepisana zasada, która jest świętością - przegrany polityk odchodzi w niebyt. Ta zasada była wielokrotnie łamana, albo naginana i niestety są tego skutki. Dlaczego jedni mają sie zachowywać honorowo, a drudzy nie? W mediach były głosy PiS musi oddać władzę. Czy z czymś takim takim można dyskutować ? Na pewno nie. Suwerenem jest naród i to on decyduje. Będą kolejne wybory to zdołacie przekonać wyborców do swoich racji - nie mam nic przeciwko .Powiem tylko tyle, KOD-u niedługo nie będzie, dziwię się jednemu dlaczego KOD nie jest brany w Sondażach tak jak miało to miejsce w przypadku Nowoczesnej??? DLA MNIE ZUPEŁNIE NIEZROZUMIAŁYM JEST TO, ŻE SIĘ PRZEGRYWA WYBORY I NIE MOŻNA SIĘ Z TYM POGODZIĆ - SĄDZĘ ZE NAWET W KOD JEST DYSKUSJA, NA TEMAT ROLI OSÓB ODPOWIEDZIALNYCH ZA KLĘSKĘ WYBORCZĄ. Inicjatywa KOD powstała po klęsce PO w wyborach prezydenckich i parlamentarnych, wcześniej o KOD nie było słychać, ba nawet nowoczesna początkowo była przedstawiana jako partia Leszka Balcerowicza i Ryszarda Petru. Tak więc KOD i nowoczesna są politycznymi i ideowymi kontynuatorami Unii Wolności, Unii Demokratycznej ROAD - a skoro tak ponoszą odpowiedzialność za stan państwa. Panie Bartoszu ostatni akapit - bo żyjemy na kredyt, bo przejadamy. Ale tak jest od zawsze dlatego, że polski budżet nigdy nie był zrównoważony i ma ciągle deficyt. Niewiele jest krajów które mają nadwyżkę budżetową. Ale w bogatych krajach UE budżet jest niewspółmiernie wyższy w stosunku do PKB niż w Polsce, ciekawe dlaczego? A może dlatego, że ściągalność podatków jest lepsza? W tym roku jest niski, ale pisze pan o 500 +. Czy pan wie, że Polska się wyludnia, demografia leży mówi się ze z Polski wyemigrowało grubo ponad 2 mln ludzi wyjechało do pracy, przeważnie ludzi młodych - co dla naszego systemu emerytalnego jest zabójcze - Panie Bartoszu kto będzie utrzymywał system emerytalny w ZUS i system niezusowski w dalszym ciągu utrzymywane sa przywileje emerytalne. Inne kraje europejskie stosują politykę prorodzinną, np. super becikowego w Niemczech, ale stosują szereg innych wsparć i nikt tego nie krytykuje. Co do zasady, że nie powinno się wydawać więcej niż się ma zgodzę się. Tak samo co do zasady, że pewne wydatki powinny być adekwatne do możliwości budżetowych i wkładu danej grupy zawodowej. Co nie znaczy, że nagle tniemy, i koniec - gdyby przyjąć tę zasadę to ja nie chcę płacić podatków pośrednich i bezpośrednich. Na pewno jest Pan pod ogromnym wrażeniem autorytetu prof. Leszka Balcerowicza, czy Ryszarda Petru (do niedawna przewodniczącego Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego), ale niech pan nie zapomina, że to nie kto inny jak Leszek Balcerowicz i jego doradcy Ryszard Petru czy Jacek Rostowski mieli wpływ jako doradcy na takie a nie inne decyzje Balcerowicza. Śledząc Historię transformacji autorytet Leszka Balcerowicza był poddawany rożnym próbom i ten autorytet upadł wraz z upadkiem Unii Wolności która wraz z AWS nie weszła do sejmu. W takim razie zapytam się o KRUS który do tej pory pory praktycznie nie został ruszony. Ile kosztuje KRUS budżet państwa (zdaje się że Nowoczesna to akcentuje? Czy grupa zainteresowana KRUS opłaca 100 procent jego funkcjonowania? (z postulatami nowoczesnej w tej materii zgadzam się, ale o pewnych rzeczach bym podyskutował, a mianowicie wracając do pierwotnego KRUS) Czy faktycznie pośród rolników prowadzących gospodarstwa jest, aż taka bieda że ich nie stać na płacenie PIT czy ZUS w to nie wierzę. Donald Tusk w swoim pierwszym expose - zapowiadał wprowadzenie rachunkowości do rolnictwa - co można rozumieć w prostu sposób rolnicy mają wykazywać wszystkie przychody i koszty. W tym miejscu mam ogromny żal do Trybunału Konstytucyjnego i rządu PO-PSl że tej sprawy nie ruszył. Idąc tą analogią czy pozostawianie KRUS w takim stanie jakim jest, nie potwierdza tezy pana BS - przecież były to rządy PO-PSL?? Używając tego określenia wyborcy zgotowali taki los PO, PSL - co do tego, że PO się odbuduje a upadnie nowoczesna nie mam wątpliwości - ale taka była wola wyborców. Kolejne wybory będą za 3 lata - więc KOD więc KOD może wystawić swoją reprezentację do sejmu, aczkolwiek nie wyobrażam sobie w roli premiera Mateusza Kijowskiego. Przede wszystkim w 1989 r. w pierwszych częściowo wolnych wyborach do sejmu kontraktowego - Solidarność zdobyła wszystkie głosy, za wyjątkiem jednego głosu w Senacie który zdobył Stokłosa - o tym składzie mówiło się drużyna Lecha. Teraz to środowisko jest mocno podzielone. Czy Pan wie, że np. Lech i Jarosław Kaczyński to byli współpracownicy Wałęsy zanim został Prezydentem i jak już nim był. Co takiego się stało, że pomiędzy tymi panami doszło do takiej niechęci i eskalacji? Co do roli Lecha Wałesa pamiętam jak nas rozpierała duma że mamy takiego Polaka, do tej pory mam jego nagranie na VHS w kongresie USA transmitowane na żywo. Pamiętam pierwsze wolne wybory Prezydenckie i ogromną niechęć salonu do Lecha Wałęsy, gorycz porażki Tadeusza Mazowieckiego z celowieckim znikąd czyli Stanisławem Tymińskim. Już wtedy było wdać wyraźny podział - przecież tak na dobrą sprawę Wałęsa był już odstawiany na boczny tor historii. Ale w przypadku Lecha Wałęsy było ogromne rozczarowanie.
    0
    0
  • "TORRES20400" dnia 20 września 2016 o godzinie 16:31:32 napisał:
    Warto powrócić także do sprawy prywatyzacji Lasów Państwowych.
    0
    0
  • "@torr..." dnia 20 września 2016 o godzinie 18:49:57 napisał:
    "oto" i słownik do poduszki
    0
    0
  • "@torr..." dnia 20 września 2016 o godzinie 19:40:33 napisał:
    tak, tak, przytulić misia pysia, a jest się do czego
    0
    0
  • "Goliard" dnia 20 września 2016 o godzinie 19:53:13 napisał:
    Muzyczny dodatek do tekstu :) https://www.youtube.com/watch?v=lxJobE9ql0Q
    0
    0
  • "TORRES20400" dnia 20 września 2016 o godzinie 19:54:10 napisał:
    Ja rozumiem, że "trzeba rozmawiać", jak twierdzi p. Sierpniowski. No ale, żeby "oto" się przytulać, to "oto", chyba "o jeden most za daleko". Cały ten KOD "kocham i rozumiem" (jak śpiewał taki jeden zespół wokalny), ale niech się do mnie nie przytulają. To obrzydliwe. Niech się przytulają między sobą. Nic mi do tego. W ogóle nie chcę o tym wiedzieć.
    0
    0
  • "beretka" dnia 20 września 2016 o godzinie 21:03:07 napisał:
    Jestem zdruzgotana tytułem!!!!
    0
    0
  • "Szarlej" dnia 20 września 2016 o godzinie 21:14:57 napisał:
    W końcu wywiad na poziomie i dyskusja merytoryczna a nie przerzucanie się KOD jest beee bo to KOD lub PiS jest bee bo tak.
    0
    0
  • "oneb" dnia 20 września 2016 o godzinie 21:35:06 napisał:
    Latające uniwersytety będą hitem, szczególnie, jak odlecą w nieznane i nigdy nie wrócą.
    0
    0
  • "Adam C." dnia 20 września 2016 o godzinie 23:38:53 napisał:
    Szanowni Państwo, zbliża się wieczór i pora spać. Jednak po takiej dyskusji, po której będę spać przy zapalonym świetle mam jeszcze jedną sympatyczną refleksję. U schyłku lat 80-tych i na początku lat 90-tych na polskich parkietach królowała grupa muzyczna grająca muzykę dance czyli TOP ONE. Grupa wylansowała wiele przebojów, ale poniekąd wylansowała, a może jest to za mocne stwierdzenie była muzyczną twarzą dwukrotnego prezydenta RP Aleksandra Kwaśniewskiego utwór muzyczny "Olek Olek". Zapraszanie do kampanii wybitnych muzyków, aktorów pisarzy czasem nawet i malarzy to nie tylko norma, a konieczność. Tym utworem Super Grupy Dance jest utwór "Wejdziemy na top". To utwór nastrajający optymistycznie, ze wejdziemy na top do końca wierząc w równość szans i na pewno nie ostatni raz - to są niezapomniane i ponadczasowe słowa, nie starzejące się i uniwersalne w swoim przesłaniu. Ten top to sukces do którego ci młodzi ludzie dążą, i tą drogę na top przedstawiają w wielu paradygmatach. Szanowni państwo o to ten wspaniały utwór https://www.youtube.com/watch?v=ApaxinoJ-ZI Dobranoc i życzę kolorowych snów i odlotu przy słuchaniu :)
    0
    0
  • R E K L A M A
  • "oneb" dnia 21 września 2016 o godzinie 7:25:31 napisał:
    Panie Bartoszu, wasza wczorajsza rozmowa (KOD-u) przed konsulatem polskim w Nowym Jorku pokazała, że bardzo Wam zależy na porozumieniu, w niezwykle kulturalny sposób wasz członek napluł na samochód prezydencki, pokazanie fucka pani prezydentowej świadczy o ogromnej woli porozumienia, wpisy na FB waszej członkini i uczestniczki wczorajszej pokojowej demonstracji Beaty Bojar, wczorajsze i te sprzed kilku miesięcy ("pisowska szmata pogrzebała resztki demokracji, naród rozliczy chama i prostaka") to majstersztyk i wzór do naśladowania, trzeba uczyć w szkołach, jak wg was powinny wyglądać rozmowy i porozumienie. Ciekawą drogą idziecie do swojego celu, wasza wizja jest powalająca. I niezwykle przekonująca.
    0
    0
  • "Basti" dnia 21 września 2016 o godzinie 8:14:59 napisał:
    To wystarczy za komentarz! https://www.youtube.com/watch?v=2Jj8sVRW-nk
    0
    0
  • "Bzyk" dnia 21 września 2016 o godzinie 8:22:22 napisał:
    https://www.youtube.com/watch?v=CjpVBf6xhzM
    0
    0
  • "KOD er" dnia 21 września 2016 o godzinie 8:40:55 napisał:
    KOD to nie partia. Nie będzie miał programu wyborczego. Dobrze, że nikt.sie nie pyta gdzie był kod w 1410... Ja się pytam gdzie był PiS w 1944 razem z Kukizem i narodowymi ruchami. Gdzie był Kaczyński podczas wszystkich rozmów i strajków? Czepiacie się tytułu, mi pasuje. Chyba że uznamy że politycy to zwierzęta.
    0
    0
  • "r" dnia 21 września 2016 o godzinie 8:56:33 napisał:
    ooo, samo sedno. Taki jest właśnie KOD, buha ha ha
    0
    0
  • "Adam C." dnia 21 września 2016 o godzinie 10:19:57 napisał:
    oneb@ To jest ten filmik http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,20718864,polonia-w-usa-wygwizduje-pare-prezydencka-wtedy-agata-duda.html#MT2 I dalej jest tak jak piszesz.
    0
    0
  • "oneb" dnia 21 września 2016 o godzinie 13:08:03 napisał:
    Obejrzałem na innym portalu. Od początku do końca. Nie mylmy pojęcia "Polonia", które kojarzy się większości z całością Polaków mieszkających na stałe za granicą, z garstką nieokrzesanych kod-owców, co dobrze widać na filmie. 5 czy 6 osób. Można się pośmiać z ich bezradności.
    0
    0
  • "@torr..." dnia 21 września 2016 o godzinie 15:08:59 napisał:
    a miś pyś jak miał mało rozumku tak i nadal ma
    0
    0
  • "TORRES20400" dnia 21 września 2016 o godzinie 15:41:31 napisał:
    Dość dużo, to ze swojego rozumku, żeś nie wygenerował ;-) No co zrobić. Z pustego i Salomon.
    0
    0
  • "@torr..." dnia 21 września 2016 o godzinie 16:06:28 napisał:
    taaa...., i odpiąć się od tel
    0
    0
  • R E K L A M A
  • "qwerty" dnia 21 września 2016 o godzinie 16:34:27 napisał:
    http://wpolityce.pl/m/polityka/309114-dlaczego-wygwizdali-pare-prezydencka-w-usa-sa-znajomymi-bylej-konsul-i-ambasadora-rp-w-nowym-jorku-tak-sie-bawi-polska-elita-w-usa-zdjecia
    0
    0
  • "Adam C." dnia 22 września 2016 o godzinie 10:35:35 napisał:
    Jak wyjaśnić poniżanie Prezydenta RP w Nowym Yorku - czy to była rozmowa?? Była tam grupka kilku osób - i to dosłownie, grupkę, którą media zidentyfikowały. Sądząc po akcencie te osoby nie podpadały pod Polonię, nie było pośród tych okrzyków słychać łamanej polszczyzny z zaśpiewem tak charakterystycznym dla osób które ojczystego języka uczą się na obczyźnie. Ta pikietka tych kilku osób to po prostu desperacka próba zwrócenia na siebie uwagi, zwykła prowokacja na którą nie warto zwracać uwagi.
    0
    0
  • "Adam C." dnia 22 września 2016 o godzinie 13:08:01 napisał:
    Panie Bartoszu Pan się po prostu myli, oby tylko zresztą to. Zamiast KOD jeździć do Brukseli skarżyć się, że Andrzej Duda zgodnie z prawem nie chce zaprzysiąc nowych sędziów a zaprzysięga innych KOD powinien zając się tymi sprawami. W latach 90-tych prof. Lech Falandysz przekonał Trybunał Konstytucyjny o słuszności odwołania ze Stanowiska Przewodniczącego KRiT pana Marka Markiewicza powołując się na zapis w prawie cyt. prezydent powołuje przewodniczącego KRIT (nie jest literalny cytat), i o dziwo Trybunał Konstytucyjny przyjął argumentację profesora. Spory prawne pomiędzy prof. Falandyszem a TK zyskały niesłuszne miano falandyzacji prawa, dlatego że prof. Falandysz działał w ramach prawa i na podstawie prawa w sposób całkowicie legalny. To co Pan mówi "Jednolity Plik Kontrolny, mówi się o wprowadzeniu kas fiskalnych raportujących sprzedaż online do urzędu." o ile się nie mylę jest to wymysł Brukseli mający na celu ukrócić, a raczej uszczelnić system podatkowy głownie VAT. Więc wydaj mi się, że KOD powinien protestować w Brukseli przeciwko takim propozycjom, rozwiązaniom i dyrektywom - celowo piszę w takiej kolejności. Maci okazję aby to zmienić, możecie lobbować tam gdzie trzeba - nic nie stoi na przeszkodzie. Dlaczego Polska duży kraj UE musi zgadzać się na wszystko to co zadecyduje Bruksela?? My nie jesteśmy po to w UE aby się na wszystko zgadzać, a PE to miejsce dyskusji.
    0
    0
  • "oneb" dnia 22 września 2016 o godzinie 13:52:09 napisał:
    Dodaj, że jedna z tych osób została rozpoznana jako TW, jeden z tych panów to znajomy prezesa Trybunału Konstytucyjnego,Zbigniew „Ziggy” Sidorski, wraz z żoną. I znajomi byłej konsul i ambasadora RP w Nowym Jorku, Sznepfa.
    0
    0
  • "Józef Bąk" dnia 22 września 2016 o godzinie 15:56:25 napisał:
    Hahaha 5 milionów w plecy mają szKODniki. Nokaut już nie wstaną. Nawet czosnkowy geszafciarze Szechter i Soros nie reanimują tego trupa!
    0
    0
  • "@ Józef B" dnia 22 września 2016 o godzinie 18:21:01 napisał:
    Nie identyfikuj Nowoczesnej z KOD-em.
    0
    0
  • "Thomas" dnia 22 września 2016 o godzinie 18:45:21 napisał:
    Szczerze mówiąc to nie najlepszy wywiad Bartosza Sierpniowskiego, tak samo pomysł bycia głównym komentatorem, adwersarzem na tym portalu. Próba zbicia kapitału politycznego i wyrabiania nazwiska nie powiodło się.
    0
    0
  • "oneb@@ Józef B" dnia 22 września 2016 o godzinie 22:46:16 napisał:
    KOD=Nowoczesna, Nowoczesna=KOD Wystarczy przejrzeć historie kod-u i Nowoczesnej w Zamościu, kto jest w Nowoczesnej, kto chodzi ze znaczkami, kto na filmach zapraszał na tzw. manifestacje kod-u w Zamościu, itd, itp. Jedno i to samo. Ale już niedługo. Jak Soros nie doda, nie będzie z czego finansować tzw. oddolnych działań. 2,3mln zł przeszło nie tędy, co powinno.
    0
    0
  • "sonda" dnia 23 września 2016 o godzinie 8:32:10 napisał:
    KOD to wydmuszka, z tej maki chleba już nie będzie
    0
    0
  • "@ Józef B, oneb" dnia 23 września 2016 o godzinie 9:54:43 napisał:
    W Zamościu są 3 ( słownie : trzy ) osoby, które są członkami i KOD i Nowoczesnej( dwóch mężczyzn i kobieta ). Nie ma wśród nich radnego. Nie wypisujcie głupot na tematy o których nie macie pojęcia.
    0
    0
  • R E K L A M A
  • "Adam C." dnia 23 września 2016 o godzinie 22:37:47 napisał:
    Zakładam, oczywiście hipotetycznie abstrahując od faktycznego stanu - przechodząc na wyższy poziom abstrakcji będąc na jeszcze wyższym poziomie świadomości dochodzę do następującego wniosku: Kim my jesteśmy, aby kogoś pouczać? W zasadzie jeżeli rozmawiać to o czym? Jeżeli rozmawiać to kto z kim i na jaki temat?
    0
    0


UWAGA!! Komentarze zawierajace więcej niż 1 link(adres strony) są blokowane automatycznie przez system antyspamowy. Publikacja ich wymaga interwencji administratora. Aby opublikować więcej niż jeden link zalecamy publikację ich w kolejnych komentarzach.

Zapoznałem się z regulaminem usługi dostępnym na stronie(www.roztocze.net/regulamin-kometarze/) i akceptuję jego postanowienia.

Anty-spam:

Horn 40 minut temu
Mowa o przejściach , a ja słowo o skrz...
!!! 48 minut temu
Brawo!!!...
hm 49 minut temu
Widzę, że wiek większości zebranych ...
ehh 51 minut temu
Nie przejmujcie się hejtem. Narzekając...
ZMC
"Chcę, żeby Hetman się rozwijał" - B...
z niesmakiem
Brawo, na pewno za ten renesansowy, baro...
?
Jeżeli to jest zdjęcie to wyraźnie po...
?
Bzdura. Tylko i wyłącznie kampania wyb...
Horn
Swego czasu w Lublinie Radio eR zorganiz...
Janek Karolówk...
Sporo wypadków z udziałem pieszych jes...
@marta fe
ad.1 nikt prezydenta nie oddał - poszed...
Wyrzucanie pieniędzy w błoto, trzeba d...
lekarz
Gratulacje dla pływaków i dla ich mąd...
he he o Krupie tak w Dzienniku Wschodnim...
magnar
W Tomaszowie Lub. jest burmistrz z PiS i...
Marta Fe
Po oddaniu władzy w Zamościu walkowere...
Komentarze publikowane powyżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT
R E K L A M A B A N N E R III
Copyright © 2017 Fundacja im. Bernardo Morando. Wszelkie Prawa Zastrzeżone
ARCHIWUM lata 2000-2010 ROCZNIKI 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017