R E K L A M A

Z I P

Kraj | Polityka i SamorządDaniel Czubara24 lipca 2017

Kraj: Spór o sądownictwo

Jarosław Sachajko, Kornelia Wróblewska, Sławoimir Zawiślak, Stanisław Żmijan

R E K L A M A    B O A R D

R E K L A M A    B O X  I
R E K L A M A    B O X  II

W związku z trwającym sporem o kształt władzy sądowniczej w Polsce o zdanie na temat procedowanych zmian zapytaliśmy wybrańców Narodu.


Zapytaliśmy o to w piątek. Dziś jednak Prezydent Andrzej Duda zapowiedział veto budzących kontrowersje ustaw o KRS i Sądzie Najwyższym argumentując swoją decyzję takimi słowami:

Nie ma u nas tradycji, by Prokurator Generalny mógł w jakikolwiek sposób ingerować w pracę SN

Jestem zwolennikiem reformy wymiaru sprawiedliwości, ale takiej, która zapewni dobre działanie wymiaru sprawiedliwości i zwiększy w Polsce poczucie sprawiedliwości. Jako prezydent czuję w głębi duszy, że ta reforma w tej postaci nie zwiększy poczucia sprawiedliwości i bezpieczeństwa.

Demonstracja jest czymś uprawnionym w demokratycznym państwie. Rozruchy, nawoływanie do obalania władzy – nie 

Prezydent dodał, że podczas ostatniego weekendu spotkał się z wieloma ekspertami, m.in. z prawnikami i sędziami. – Zmiana musi nastąpić w taki sposób, aby nie doszło do rozdzielenia społeczeństwa i państwa – tłumaczył Andrzej Duda w oświadczeniu.

źródło: prezydent.pl – pełna treść komunikatu

W piątek poprosiliśmy posłów związanych z naszym regionem o wypowiedź w sprawie ustaw i protestów. Pierwsze dwie spłynęły przed konferencją Prezydenta Andrzeja Dudy to wypowiedź  dra Jarosława Sachajki i Stanisława Żmijana. Po konferencji otrzymaliśmy wypowiedzi dr Kornelii Wróblewskiej i Sławomira Zawiślaka. Ten kontekst jest ważny ze względu na odbiór tych wypowiedzi dlatego go podkreślamy. Zamieszczamy wypowiedzi posłów w kolejności alfabetycznej.

 

dr Jarosław Sachajko (Kukiz’15):

Nie ulega wątpliwości, że wymiar sprawiedliwości jest dziś chory, jednak reformy jakie obecnie proponuje PIS nie są receptą na jego uzdrowienie. Jako Kukiz’15 jesteśmy za dogłębną i poważną reformą sądownictwa, taką która rzeczywiście zmieni zasady jego funkcjonowania, przede wszystkim poprzez poddanie wymiaru sprawiedliwości kontroli obywateli.

Polska znajduje się w ścisłej czołówce państw europejskich pod względem nakładów na sądownictwo oraz liczbę sędziów na 1000 mieszkańców. Nie zmienia to faktu, że sądownictwo zmaga się dziś z szeregiem poważnych problemów. Aż 84% Polaków, jako główny problem sądownictwa wskazuje na przewlekłość postępowań sądowych. Nasze rozwiązanie jest bardzo proste: wystarczy wprowadzić zasadę, iż rozprawy toczą się w trybie ciągłym, tzn. dzień po dniu. Uniknęlibyśmy sytuacji, w której ludzie latami oczekują na wyrok, który ureguluje ich sytuację, rozwiąże spór. Ostatnio spotkałem się ze sprawą, gdzie pewna kobieta od 22 lat czeka na orzeczenie sądu – to jest realny problem milionów obywateli. Ponadto zakres spraw, które należą do właściwości sądów powszechnych jest dziś zbyt szeroki. Kiedyś istniały kolegia do spraw wykroczeń, dziś każde drobne przewinienie trafia do sądu. Naszą propozycją na odciążenie sądów jest powołanie instytucji tzw. sędziego pokoju, który orzekałby w sprawach o wykroczenia oraz w dobrych sprawach sąsiedzkich z zakresu prawa cywilnego.

Aby uzdrowić polski wymiar sprawiedliwości potrzebna jest zmiana sposobu powoływania sędziów, tak aby byli odpowiedzialni przed obywatelami. W takich państwach jak Szwajcaria, USA czy Japonia sędziowie są wybierani przez społeczeństwo, a wymiar sprawiedliwości funkcjonuje znacznie lepiej niż w Polsce – skorzystajmy z tych doświadczeń. Skoro władza ustawodawca i wykonawcza pochodzą z wyborów powszechnych, to dlaczego trzecia władza – sądownictwo – nie podlega kontroli Narodu?

Kolejnym istotnym problemem jest brak należytego przygotowania sędziów do pełnionej funkcji, brak wystarczającej wiedzy i doświadczenia. Zawód sędziego powinien być ukoronowaniem kariery prawniczej, tymczasem dziś sędziowie to często młodzi ludzie, którzy dopiero co ukończyli aplikację sędziowską. Jest to główną przyczyną wielu błędów w orzekaniu, szczególnie jeśli chodzi o skompilowane sprawy gospodarcze czy karne. Dlatego sędziowie powinni rekrutować się spośród wybitnych i przede wszystkim doświadczonych adwokatów, radców czy doktorów habilitowanych.

Bardzo ważne dla obywateli jest również przywrócenie instytucji ławy przysięgłych która w Polsce istniała przed wojną. Ława przysięgłych orzekałaby o winie, a sędzia o wymiarze kary.

Na tle realnych, istotnych dla społeczeństwa zmian, które przedstawiłem, reforma sprawiedliwości Prawa i Sprawiedliwości jest bez znaczenia dla przeciętnego obywatela, który do sądu idzie po sprawiedliwość i nie interesuje go czy wyda go sędzia posłuszny partii X czy Y. Jako Kukiz’15 postulujemy podporządkowanie sądów obywatelom oraz usprawnienie ich pracy.

 

 

dr Kornelia  Wróblewska (Nowoczesna)

Niby powinniśmy się przyzwyczaić do tego co i jak robi PiS, ale z każdą kolejną próbą zduszenia zasad demokratycznego państwa, przejęcia władzy przez jednego człowieka i odebrania Obywatelom wolności, o którą tak długo walczyli – oddolnie rodzi się bunt i sprzeciw. I nikt nie musi do niego zagrzewać. Wystarczą rzetelne informacje przekazywane przez jeszcze nieskrępowane politycznie media.

Ludzie w Polsce nie są głupi. Mogą nie interesować się polityką na co dzień, mogą mieć pretensje do przedstawicieli wszystkich partii, ale nie dadzą sobie wmówić, że demokracja polega na łamaniu Konstytucji, na przejmowaniu zwierzchnictwa nad sądami przez partie polityczne, na wprowadzaniu pod obrady Sejmu ustaw ustrojowych w postaci projektu poselskiego a nie rządowego, czym omija się konieczność przeprowadzenia konsultacji społecznych i eksperckich.

Obywatele, którzy walczą w Polsce o swoje prawa, wiedzą doskonale, że sądy nie zawsze działają jak powinny i że przydałaby się ich reforma. Ale wiedzą równie dobrze, że wywalczenie zmian prawa poprzez zmiany ustawowe to długi i mozolny proces. Czasami trwa latami. I nie ma cudów, które sprawią, że dziś złożoną ustawę Sejm w jeden dzień przepuści przez trzy czytania, zaś 2 dni później Senat po kilkunastogodzinnych obradach przyjmie i przekaże prezydentowi do podpisu. Za każdym razem, gdy Obywatel o coś prosi i chce wywalczyć zmiany dla konkretnej grupy społecznej słyszy od polityków wszystkich opcji, że to musi trwać, że to trzeba skonsultować, że trzeba przeliczyć, że trzeba sprawdzić zgodność z prawem polskim i międzynarodowym, że nie można robić wyjątków dla jednych, bo zaraz drudzy przyjdą ze swoimi żądaniami. I w takiej atmosferze mijają miesiące, nawet lata. Ważne sprawy dla Obywateli w polskim systemie prawnym mają ważność drugiej kategorii, żeby nie powiedzieć za partią rządzącą, że są “gorszego sortu”. Dlatego mogą poczekać.

To co czekać nie musi i co nie musi być zgodne z żadnym prawem i z żadną opinią, nawet z Konstytucją i wolą prezydenta – to prawo tworzone wg wytycznych jednego człowieka, na Nowogrodzkiej w Warszawie. I na to nie ma nie tylko mojej woli, czy woli Nowoczesnej, którą reprezentuję. Na takie działania nie ma woli Obywateli, co widać po protestach w całej Polsce. Polacy na niespotykaną dotychczas skalę, w wielodniowych pokojowych manifestacjach w obronie sądów i demokracji pokazali, że wola narodu jest po stronie Obywateli. To był piękny wyraz miłości do Ojczyzny. I jak widać po dzisiejszym wystąpieniu pana prezydenta, w którym zapowiedział zawetowanie 2 ustaw – o KRS i o Sądzie Najwyższym, polska demokracja broni się swoją naturalną siłą – wolą Obywateli.

Z ogromną radością i dumą obserwowałam te zrywy społeczne w wielu miastach wschodniej Polski. Zamość, Biała Podlaska, Lublin – miasta, które znam i kocham – one też przestają się bać mówić NIE. Ludzie mają świadomość, że jeśli ktoś dziś przejmuje władzę nad inną władzą, to za chwilę będzie te wszystkie władze wykorzystywał przeciwko innym. Mamy już doświadczenie niewoli i uciemiężenia. Dziękujemy Panu Jarosławowi, ale my powrotu kraju panów i poddanych nie chcemy!

 

 

 

Sławomir Zawiślak (Prawo i Sprawiedliwość):

Ważny dla obywateli, sprawny system demokracji, w sprawiedliwym dla wszystkich obywateli państwie, na pewno zależny także od jakości pracy wymiaru sprawiedliwości. Dziś wymiar ten – mimo pozytywnych w środowisku postaci – decyzjami reprezentujących go przed polskim państwem ciał kolegialnych (instytucji ), decyzyjnych osób stoi po stronie korporacji sędziowskiej, adwokackiej i prawniczej. A ma stać po stronie obywateli. Każdy obywatel ma wiedzieć, że wymiar sprawiedliwości będzie pracował uczciwie, sprawiedliwie, dobrze i dla każdego.

Rząd PiS jako cel postawił sobie przywrócenie sprawiedliwości społecznej. Obiecaliśmy to wyborcom podczas kampanii wyborczej i po naszym zwycięstwie konsekwentnie ten program realizujemy. Zmieniając system mówimy „nie” ogłoszonemu publicznie przekonaniu, że sędziowie to nadzwyczajna kasta ludzi. Skończy się czas sędziów na telefon. Przeciwstawiając się nazbyt licznym patologiom w sądownictwie PiS stanęło po stronie ludzi i nikt nie spowoduje, wrzeszcząc i tupiąc, że z tej drogi zawrócimy. Nie będą mieć wpływu na nasze stanowisko przedstawiane niejako na wniosek opozycji zewnętrzne głosy krytyki m.in. przez przedstawicieli rządu niemieckiego. Wprowadzamy zmiany z przekonaniem i głęboką wiarą, że oczekiwana społecznie poprawa systemu sprawiedliwości będzie pozytywnie dla PiS oceniona w kolejnych wyborach.
Przyjęte ustawy, ich zapisy wzorowane są na prawodawstwie demokratycznych krajów Unii Europejskiej. Cały proces ich uchwalania był zgodny z konstytucją i regulaminami Sejmu i Senatu. Po stronie opozycji totalnej mamy do czynienia z próbą przeciwstawienia się reformie sądownictwa, która jest bezwzględnie potrzebna. Wola ta także w czasie mojej pracy parlamentarnej stanowczo i bardzo licznie była i jest mi przekazywana przez obywateli RP.

Mamy opozycję nie mającą pomysłu na Polskę, słabo umocowaną w poparciu społecznym za to zdecydowanie broniącą nieakceptowalnego społecznie systemu. Mimo to PiS uważa, ze każdy ma prawo do protestu. Protesty organizowane przez opozycję to normalny element sporu politycznego w demokratycznym państwie. Nikomu nie mamy zamiaru odmawiać prawa do protestu ani go ograniczać. U władzy jest PiS, nikt nie będzie stosował siły, strzelał do protestujących tak jak strzelano do protestujących górników za czasów Platformy Obywatelskiej
Przy okazji tego protestu warto przypomnieć jak wyglądały protesty pod domem Premiera Tuska za rządów PO-PSL. Za decyzjami rządzących nie wolno było protestować. Prezydent Sopotu wydawał zakazy, wojewoda je podtrzymywał (np. w czerwcu 2014 r.) Za rządów PiS na szczęście wszystkie swobody obywatelskie są przestrzegane. Każdy może porównać te wydarzenia z protestem pod domem Prezesa PiS i wyciągnąć samodzielnie wnioski.

 

Stanisław Żmijan (Platforma Obywatelska):

 

Decyzja o podporządkowaniu sądów ministrowi sprawiedliwości została przez Prawo i Sprawiedliwość podjęta nieprzypadkowo. To ostatnio dzwonek, aby trudne i kontrowersyjne działania uchwalić przed wyborami samorządowymi. Tym bardziej, że kolejni posłowie i członkowie  PiS-u mają mniejsze lub  większe kłopoty z prawem. Sterowanie upolitycznionymi sądami będzie łatwiejsze i uspokoi nastroje w rządzącej partii, bo zapewni bezkarność jej członkom. O determinacji rządzących świadczy nadzwyczajnie szybka ścieżka legislacyjna powyższych ustaw. Niestety odbija się to na jakości  stanowionego prawa, bo ustawa ma wiele pomyłek, a Senat przyjął inny tekst ustawy niż został przesłany z Sejmu. To pokazuje, że władza PiS jest tylko teoretyczna.  Obywatele nie mogąc znieść takiego lekceważenia demokratycznego państwa prawa wyszli na ulice pokazać swoje niezadowolenie. Co ważne protest nie kończy się w wielkich miastach. Ludzie protestują również w Zamościu, Chełmie, Białej Podlaskiej i innych miastach. Wczoraj byłem w Radzyniu Podlaskim, gdzie w bardzo pro-pisowskim środowisku znalazło się kilkadziesiąt odważnych osób, które wyszły zaprotestować przeciwko niszczeniu demokracji.

 

 

Autor: Daniel Czubara
Ty już wiesz. Teraz podziel się tym na Facebooku ze znajomymi.
Jak cenna jest ta informacja dla Ciebie? Powiedz nam o tym - kliknij na gwiazdki.
Liczba ocen: 7 . Dziękujemy! Postaramy się być jeszcze lepsi.

R E K L A M A    B A N N E R   I
Komentarze publikowane poniżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT
KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
  • "Beata" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 12:27:37 napisał:
    Super pomysł na opinie posłów. Wypowiedź Kornelii dla mnie najlepsza.
    11
    16
  • R E K L A M A
  • "Tomasz Wieszczycki" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 12:28:52 napisał:
    I co pośle Zawislak, wasz prezydent Duda napluł wam w twarz zapowiadając weto rzekomo tak wspaniałych ustaw.
    20
    11
  • "asd" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 12:56:16 napisał:
    Tak, tak Zawiślak - chcecie przywracać system sprawiedliwości społecznej. Dobrze, że się przyznajecie. Ten system był już u nas do 1989 i są to czasy słusznie minione. I nie chcemy ich powrotu. Jedyna słuszna partia PIS i I sekretarz Kaczyński. NIGDY !!!
    28
    6
  • "Anonim" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 14:00:19 napisał:
    tak, tak P. Milewski, Karpiński czy inny Michniku
    7
    5
  • "abc" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 15:01:05 napisał:
    Jak głosował p. Sachajko ???, czy tak jak opowiada czy razem z PiS-em ?????
    3
    2
  • "magnar" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 15:09:32 napisał:
    Bardzo fajny pomysł z zaprezentowaniem stanowisk posłów poszczególnych ugrupowań. Dobrze, że chociaż lokalne media próbują być bezstronne, a nie jak ogólnopolskie albo za rządem, albo za opozycją.
    8
    3
  • "Karol" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 16:31:24 napisał:
    Sachajko wstrzymał się od głosu. Umył ręce - tak jak ten z Biblii.
    11
    7
  • "edek" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 17:01:02 napisał:
    Sławek czekamy w Zamosciu na ciebie. Po witamy Cię tak jak od wieków w Zamosciu wita się oprawców RP.
    8
    5
  • "ZMC" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 17:01:18 napisał:
    Bardzo dobra wypowiedź poseł Wróblewskiej. Mam nadzieję, że w najbliższych wyborach parlamentarnych będzie Pani liderem listy w naszym okręgu. Nowoczesna powinna stawiać na młodych i wykształconych ludzi pełnych energii. Niestety jej szef swoimi wypowiedziami ciągnie tę partię na dno.
    5
    8
  • "observer" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 17:20:20 napisał:
    bardziej szanuję zawiślaka, chociaż nie cierpię kaczyzmu. a sachajko i kukiz15 - żenada na zasadzie chciałabym a boję się. w trakcie obrad sejmu de facto poparł kurdupla - a teraz wielki obrońca demokracji. TEMU PANU DZIEKUJEMY.
    8
    7
  • R E K L A M A
  • "kmicic" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 17:38:13 napisał:
    Szanowny Panie Pośle Sachajko wybaczy Pan ale pan chyba nie wie o czym pisze, porównuje pan kraje z systemem common law z krajami w których od zarania dziejów funkcjonuje system kontynentalny, czy pan natomiast wie, ze w takich krajach jak USA czy Anglia sedziowie nie muszą rozpatrywać ok 8 milionów spraw, które z kolei muszą rozpoznawać polscy sedziowie więc oczekuję od pana jako parlamentarzysty że zgłosi pan projekt ograniczający kognicję sądów, obywatele oczekują na realne działania zamiast chwalenia się cudzymi sukcesami co ostatnio stało się domeną pana partii (vide: veto prezydenta), w ogóle uważam że partia kukiz w tej konkretnej sprawie wykazała się niezwykłą hipokryzją bo wystarczy zobaczyć jak głosowali jej posłowie w sprawie zawetowanych przez prezydenta ustaw, wydaje się że posłowie z partii Kukiza nie wiedzieli jaką postawę przyjąć w tej konkretnej sprawie,kiedyś była taka partia polskich przyjaciół piwa myślę że podobny los spotka partię kukiza, bo ja nie widze jakiegokolwiek, celu, idei nie można tkwić ciągle w jednym i tym samym haśle dotyczacym obalenia systemu, może na czas wyborów to wystarczyło ale to hasło ludziom się znudziło, na koniec panie pośle prosze o wskazane konkretnej sygnatury sprawy,która toczy się 22 lat bo inaczej uznam, ze wprowadza pan ludzi w błąd, z moich informacji wynika, ze nie ma takiej sprawy
    7
    5
  • "Jarosław Sachajko" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 18:09:27 napisał:
    Szanowni Państwo, serdecznie dziękuję za zainteresowanie tematem. Moją ocenę pisałem wczoraj, przed ogłoszeniem decyzji przez Prezydenta. Decyzja Prezydenta jest dobra i za nią jako Kukiz`15 dziękujemy. Jest ona spójna z naszą Strategią Zmiany, która została ogłoszona jeszcze przed wyborami (zachęcam do lektury). Nie mogłem ustawy poprzeć z uwagi na braki, które zostały opisane w materiale powyżej, jednocześnie nie mogłem być przeciw gdyż uważam, iż reforma sądownictwa jest pilnie potrzebna, ponadto zostały spełnione ważne dwa warunki: wybór sędziów członków KRS obywałby się większością 3/5 głosów (o co prosił Paweł Kukiz Prezydenta) oraz powstałaby Izba Dyscyplinarna, do rozpoznawania spraw dyscyplinarnych sędziów SN, sędziów sądów powszechnych, sędziów sądów wojskowych, prokuratorów powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury, prokuratorów IPN, adwokatów, radców prawnych, notariuszy i komorników sądowych. Jeżeli ktoś z wyborców chciałby o temacie sądownictwa lub dowolnym innym porozmawiać to proszę o telefon 609 858 811 lub list e-mail jsachajko@gmail.com. Z poważaniem Jarosław Sachajko
    11
    8
  • "ad111" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 18:16:26 napisał:
    Panie Pośle, przeproś za wstrzymanie się od głosu podczas głosowania na tymi ustawami. Zdradziliście jako Kukiz'15 swoich wielu wyborców i zapłacicie za to.
    12
    12
  • "ad111" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 18:17:30 napisał:
    A i jeszcze jedno, Wasz lider chyba już całkiem odleciał... http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,22143185,kukiz-chwali-sie-po-wecie-prezydenta-ludzie-wytykaja-mu-hipokryzje.html#Czolka3Img
    10
    8
  • "Horn" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 18:20:17 napisał:
    Brawo poseł Sachajko!
    14
    14
  • "podpis" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 18:45:53 napisał:
    a co tam opinie posłów, radny Zwolak napisał nie do "Roztocze", tylko do Prezydenta i ten go posłuchał:-)))
    5
    2
  • "kmicic" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 18:50:29 napisał:
    oki, dziękujemy za odpowiedź, możemy różnić się w poglądach ale zawsze cenię posłów, którzy nie unikają trudnych tematów, mnie jednak ta odpowiedź nie satysfakcjonuje, w tak fundamentalnych bowiem sprawach jak trójpodział władzy nie można być trochę w ciąży a trochę w niej nie być, obywatele oczekują bowiem jednoznacznej postawy, wstrzymanie się od głosu jest jak dla mnie ucieczką od odpowiedzialności.
    10
    4
  • "podpis" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 19:47:30 napisał:
    tia, tylko tej trzeciej władzy samo-wybieralnej 70% ludzi ma już mają dość, więc jakie rozwiązanie Kmicic widzisz :-)))
    6
    1
  • "aaa" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 20:51:27 napisał:
    Jak coś jest utrzymywane z moich podatków to chciałbym mieć możliwość wpływu na to. Jak to jest że trzecia władza sama się wybiera spośród siebie, sama sobie daje podwyżki, sama siebie rozlicza i jeszcze ma immunitet od przestępstw pospolitych typu kradzieże (czyli jest kasta czy jej nie ma)? Kancelaria adwokacka powinna być na każdym rogu. Wtedy dobry adwokat miałby dużo klientów (i duże zarobki) a miernoty odpadłyby z zawodu. Ale w demokratycznej Polsce przecież tak nie może być. Tu liczą się plecy i tylko plecy. Wystarczy na rynku lokalnym spojrzeć jak są obsadzane stołki lepiej opłacanych etacików. Gdzie te konkursy w których wygrywają najlepsi? To jest kabaret gdy na długo przed konkursem wiadomo kto zostanie przyjęty a szanowna komisja musi udawać że coś robi. . My jako społeczeństwo nie dorośliśmy do samostanowienia. Ciekawe kiedy będzie kolejny rozbiór Polski (gospodarczo już zostaliśmy rozgrabieni).
    8
    2
  • "asd" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 22:59:56 napisał:
    Panie Sachajko - a co dla Pana znaczy Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej ?
    4
    7
  • R E K L A M A
  • "liberum veto" dnia 24 lipca 2017 o godzinie 23:13:43 napisał:
    Podczas programu na żywo pt "W TYLE WIZJI" jeden z internautów napisał: "trzecie veto na sześciu króli", moim zdaniem ta opcja jest prawdopodobna i PAD się myli. Każdy kto interesuję się polityką widział jak bardzo zaskoczona opozycja totalna, potrafiła się bronić. Następne propozycje PAD w wersji łagodniejszej, będzie jeszcze trudniej przeprowadzić w parlamencie. Efekt dla PAD bardzo mizerny, dla PIS też słaby. Ale PIS i tak wygra, ponieważ jego intencje są szczere a realizacja reform pragmatyczna, uwzględniająca oczekiwania obywateli a także dostosowana do konkretnej sytuacji politycznej. W następnych wyborach na Prezydenta PIS powinien się zastanowić czy następnym kandydatem będzie twardy zawodnik czy myśliciel.
    1
    4
  • "Thomas" dnia 25 lipca 2017 o godzinie 0:17:47 napisał:
    Przypomnę tylko, że M. Gersdorf przeprosiła za 10 tys. Tak naprawdę, sprawa (dwóch ustaw) jest niezakończona ustawy wracają do sejmu. Jednak ogłoszenie veta (dwóch) przez prezydenta Andrzeja Dudę przed spotkaniem z I Prezes SN prof. M. Gersdorf daje do myślenia co będzie dalej, w każdym bądź razie dotychczasowe status quo nie zostanie zachowane. ======================================================================= Na politycznej szachownicy szykują się nieoczekiwane rozstrzygnięcia i będzie niezwykle ciekawie, jak na razie to co widzimy to cisza przed burzą. na pewno będzie odwrócenie sojuszy. Co do politycznej szachownicy pionki w tej grze będą poświęcane i co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości ======================================================================= Swoją drogą nie podoba mi się postawa Kukiz 15 - nie mam do niech za grosz zaufania, nie będę się dzielił swoimi spostrzeżeniami, fakty mówią same za siebie. ========================================================================
    4
    3
  • "Thomas" dnia 25 lipca 2017 o godzinie 0:56:01 napisał:
    jeden.
    0
    0
  • "kronikarz" dnia 25 lipca 2017 o godzinie 6:42:39 napisał:
    Polska jest jedynym krajem w Europie, gdzie sędziowie wybierają między sobą skład SN. Austria, Niemcy, Szwajcaria, Dania, Norwegia, itd.... Tutaj sędziów wybiera minister sprawiedliwości. Ale w Polsce nie ma demokracji i dlatego jest, jak jest.
    8
    2
  • "podpis" dnia 25 lipca 2017 o godzinie 8:13:14 napisał:
    Polska nie jest krajem cywilizowanym, bo tu wyroków nie można publikować, na wokandzie jakieś są, ale ta wokanda chyba ma dobrego admina, bo moich tam nie ma, a ja tak bardzo wszystkim chciałbym pokazać co najmniej trzy z naszych zamojskich sądowni, które moim zdaniem przedstawiają ... jak by to ująć, osobliwy układ zdarzeń z wykrzywieniem czasoprzestrzeni , czyli kosmici u nas są i przez Prez Du..ę dalej będą mili się dobrze-)))
    2
    0
  • "beretka" dnia 25 lipca 2017 o godzinie 8:59:37 napisał:
    " @ kronikarz". Szwajcaria, Norwegia , Niemcy to bogate kraje. Sędziowie z pewnością są znakomicie wynagradzani. Poza tym przez te kraje nie przeszedł tajfun pod nazwą " socjalizm ". Oglądam, terapeutycznie, program " Sędzia Anna Maria Wesołowska". Tam wyroki są sprawiedliwe a ja chciałabym mieć wewnętrzne przekonanie ,że gdyby mi się działa krzywda, znajdę sprawiedliwość.
    2
    4
  • "Anonim" dnia 25 lipca 2017 o godzinie 9:19:43 napisał:
    oż kurwa. Sędzia Anna Maria Wesołowska, buhahahahaha.
    5
    0
  • "observer" dnia 25 lipca 2017 o godzinie 17:07:45 napisał:
    a może niech wszyscy nasi "wybrańcy" przyjdą pod Sąd i podyskutują z komuchami, ubeckimi wdowami zdradzieckimi mordami itp. BOICIE SIĘ???
    1
    3
  • "ad111" dnia 25 lipca 2017 o godzinie 20:55:20 napisał:
    Boją się tak samo jak ich prezes z armią ochroniarzy.
    1
    3
  • "Anonim" dnia 25 lipca 2017 o godzinie 22:00:58 napisał:
    strach podchodzić do tych komuchów. A wiadomo to ilu czynów tam jest. pewnie co drugi albo i więcej
    2
    1
  • R E K L A M A
  • "podpis" dnia 26 lipca 2017 o godzinie 22:04:46 napisał:
    "observer" nie , nie boimy się, nawet śpiewała dziołcha z Orlicz-Dreszera, która nie chciała mi udostępnić akt z mojej sprawy, na razie po prostu jesteście dosłownie niczym, aby się tam fatygować.
    2
    0
  • "Thomas" dnia 27 lipca 2017 o godzinie 0:30:23 napisał:
    Notowania PiS i Nowoczesna poszły w górę, PO przegrało te batalię
    0
    0
  • "Thomas" dnia 29 lipca 2017 o godzinie 23:53:57 napisał:
    Czy ktoś z was wie co to jest łabędzi śpiew?
    0
    0


UWAGA!! Komentarze zawierajace więcej niż 1 link(adres strony) są blokowane automatycznie przez system antyspamowy. Publikacja ich wymaga interwencji administratora. Aby opublikować więcej niż jeden link zalecamy publikację ich w kolejnych komentarzach.

Zapoznałem się z regulaminem usługi dostępnym na stronie(www.roztocze.net/regulamin-kometarze/) i akceptuję jego postanowienia.

Anty-spam:

zinc 4 minuty temu
Zwolak to wygra idzie jak burza !...
Aneta 6 minut temu
Świetny pomysł, że pan prezydent wrę...
Łukasz 11 minut temu
Brawo super koncert. Podziekowania dla A...
Julia 12 minut temu
też byłem na koncercie, miło było zo...
Julia 13 minut temu
Dziękuje władzom miasta za świetną z...
Witek 15 minut temu
Super koncert, super prezydent. Brawo!...
agcu 16 minut temu
Super koncert. Dziekujemy panie prezyden...
He he
Pędraki z Koniuch zaklinają rzeczywist...
x
Z czterech głównych faworytów Tomasov...
Jaro
Wszystko zweryfikuje mecz ze Stalą, je...
LZ
Idzie sobie człowiek spokojnie o 1:00 w...
Student
Wszystkim krytykom Fundacji przypomnę t...
"młode miasto"
Super impreza, wysoki poziom....
kibol
Przecież na razie wygrywają, są wicel...
Pan Czarek
Kolejny raz to napiszę Hetman jest bez ...
kibic
Motyka to dobry trener, to dopiero pocz...
Włodawianka jest słaba, Hetman jak zec...
lalaa
Kraśnik-Włodawa 8:1 Pozdro...
Komentarze publikowane powyżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT
R E K L A M A B A N N E R III
Copyright © 2017 Fundacja im. Bernardo Morando. Wszelkie Prawa Zastrzeżone
ARCHIWUM lata 2000-2010 ROCZNIKI 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017