R E K L A M A

Z I P

Kraj | Społeczeństwo i patriotyzmDaniel Czubara10 stycznia 2018 FACEBOOK | 0 Twitter E-mail Skopiuj link Skomentuj | 42 komentarze

Kraj: Niedziele z zakazem handlu

Fot. pixabay.com

1 marca 2018 zakupy będzie można zrobić tylko w dwie niedziele w miesiącu, pierwszą i ostatnią.

Przypomnijmy, że Solidarność postulowała wprowadzenie zakazu handlu we wszystkie niedziele. Zakaz handlu w niedziele został uchwalony 24 listopada 2017 r.
Zgodnie z ustawą spod zakazu handlu w niedziele wyłączone zostaną punkty, w których przeważa działalność gastronomiczna. Ponadto, aby zapobiec sytuacji, w których duże sklepy wykorzystają swoje piekarnie do prowadzenia handlu w całym sklepie, do ustawy parlamentarzyści wprowadzili poprawkę, która zakłada, że piekarnie, cukiernie czy kwiaciarnie będą mogły być czynne, tylko, jeśli działalność piekarnicza czy kwiaciarska jest dominującą w danym sklepie.

Od 1 stycznia 2019 roku będzie to tylko jedna niedziela w miesiącu – ostatnia, a od 1 stycznia 2020 roku będzie obowiązywał zakaz handlu we wszystkie niedziele z wyjątkiem siedmiu w roku, z pewnymi odstępstwami.

W które niedziele NIE ZROBISZ zakupów:

11 marca 

18 marca 

1 kwietnia (Wielkanoc)

8 kwietnia 

15 kwietnia

22 kwietnia

13 maja

20 maja (Zielone Świątki)

10 czerwca

17 czerwca

8 lipca

15 lipca

22 lipca

12 sierpnia

19 sierpnia

9 września1

16 września

23 września

14 października

21 października 

11 listopada (Święto Niepodległości)

18 listopada

9 grudnia

Autor: Daniel Czubara
R E K L A M A    B A N N E R   I
Komentarze publikowane poniżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT. Jednocześnie informujemy że korzystając z naszych stron pozostajesz anonimowy tak długo, aż sam nie zdecydujesz inaczej. Twoje dane osobowe w postaci Adresu IP są zapisywane dopiero wtedy gdy zostawiasz w roztocze.net swój komentarz. PRZECHOWYWANIE DANYCH: Twoje dane osobowe przechowujemy jedynie tak długo, jak jest to rozsądnie uznane za konieczne do realizacji celów, dla którego zostały zgromadzone, lub do zachowania zgodności z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi raportowania. PRZEKAZANIE DANYCH: Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. ZMIANA I USUNIĘCIE DANYCH: Każdy użytkownik ma prawo w każdej chwili do uzyskania informacji o swoich danych, możliwość ich poprawiania (jeśli jest to technicznie możliwe) oraz usunięcia poprzez przesłanie odpowiedniej informacji za pomocą poczty elektronicznej na adres: redakcja@roztocze.net. Roztocze.net zapisuje na Twoim urządzeniu pliki cookie, więcej na ten temat możesz przeczytać na stronie PLIKI COOKIE. Więcej informacji o przetwarzaniu Twoich danych możesz przeczytać na stronie POLITYKA PRYWATNOŚCI
KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
  • "dgsd" dnia 10 stycznia 2018 o godzinie 10:53:57 napisał:
    co za dziwaczny pomysł
    R E K L A M A
  • "Anonim" dnia 10 stycznia 2018 o godzinie 10:58:43 napisał:
    a w którą niedzielę są czynne urzędy ?
  • "asd" dnia 10 stycznia 2018 o godzinie 11:02:09 napisał:
    A niedługo trzeba będzie mieć zaświadczenie o uczestniczeniu we wszystkich mszach w miesiącu bo inaczej kartek na zakupy władza nie wyda. Gdy zaczyna rządzić ideologia to dobrze nie będzie.
  • "antyklerykał" dnia 10 stycznia 2018 o godzinie 14:28:26 napisał:
    Oto do czego prowadzi państwo wyznaniowe...
  • "demask" dnia 10 stycznia 2018 o godzinie 15:05:12 napisał:
    Ciekawe, czy ci, co najwięcej narzekają na zakaz, sami pracują w niedzielę? I czy chcieliby w niedzielę zasuwać do roboty? Za komuny wszystkie sklepy były zamknięte w niedzielę i nikt nie narzekał. Nie ma to nic wspólnego z żadną ideologią ani z kościołem.
  • "antyklerykał" dnia 10 stycznia 2018 o godzinie 16:26:38 napisał:
    Za komuny soboty były pracujące...
  • "aa" dnia 10 stycznia 2018 o godzinie 16:30:13 napisał:
    Jak to bedzie teraz żyć??? Sklepy zamknięte - Twierdza, Castorama itd - koniec świata!!! Może jakis generalny strajk ogłosić??? Moze zablokować drogi??? Moze poprosić NAJAŚNIEJSZYCH POSŁÓW Z PARTII MIŁOŚCI Z POD ZNAKU PO błagać aby zaczeli pisać list do Brukseli. Róza tun czyja jakoś tam ona wie co robić!!! Słońce Peru Tusk pomoże!!! Pal licho z pracującymi w sklepach - oni sie nie liczą - liczy sie tylko lud co musi co niedzila polatać po sklepach!!! Bogu niech beda dzieki że giełda na Mokrym jest!!! A tak poważnie może czas sie opamietać!!!
  • "Anonim" dnia 10 stycznia 2018 o godzinie 17:06:29 napisał:
    Wprowadzanie takich zakazów to naruszenie zasad demokracji. To obywatel powinien decydować czy chce iść w niedzielę po zakupy i czy chce pracować. Może się przecież zatrudnić u pracodawcy który nie pracuje w niedzielę nikt mu nie każe pracować w supermarkecie. Idąc tym tokiem myślenia to trzeba nakazać zamknięcia w niedzielę restauracji, pubów, stacji benzynowych itp. tam też w niedzielę ludzie pracują.
  • "TORRES20400" dnia 10 stycznia 2018 o godzinie 17:12:43 napisał:
    http://rewolucjafrancuska.pl/category/kalendarz-rewolucyjny/
  • "Anonim" dnia 10 stycznia 2018 o godzinie 17:13:59 napisał:
    jeżeli jest taka demokracja i obywatel sobie życzy to czemu nic nie załatwię w urzędzie po 15-tej lub sobotę lub niedzielę lub w święta takie i owakie lub .. No tak, tam pracują sami ......
    R E K L A M A
  • "Anonim" dnia 10 stycznia 2018 o godzinie 17:19:04 napisał:
    Powinny Galerie i Supermarkety pracować na zmianę w każdą niedzielę inna tak żeby można było i w niedzielę coś kupić jeśli ktoś potrzebuje podobnie jak apteki .
  • "z_boku" dnia 10 stycznia 2018 o godzinie 19:21:16 napisał:
    @"Torres20400" - nie wywołuj wilka z lasu! ;)
  • "antyklerykał" dnia 10 stycznia 2018 o godzinie 19:40:05 napisał:
    Kalendarz katolicki http://innemedium.pl/comment/156467
  • "TORRES20400" dnia 10 stycznia 2018 o godzinie 20:09:47 napisał:
    @"z_boku". Ja się nie boję wilka w lesie. Bo to w lesie. Ja się boję "miastowych idiotów".
  • "z_boku" dnia 10 stycznia 2018 o godzinie 20:19:32 napisał:
    @"Torres20400" - Idiota pozostanie idiotą, nie odróżnisz czy on miastowy czy wsiowy. Uświadomisz jednego z drugim że można sobie kalendarz modyfikować i zamiast marca będziemy mieć "maciererzec" zaś co 4 lata jednodniowy "festiwal przepędzenia wstrętnego uzurpatora Tuska". Nie podpowiadaj za dużo ;)
  • "TORRES20400" dnia 10 stycznia 2018 o godzinie 20:22:11 napisał:
    @"z_boku"; tak mi się wyrwało, i OVER.
  • "m" dnia 10 stycznia 2018 o godzinie 23:28:04 napisał:
    ciekawe jak giełda na Mokrem będzie pracowac???????????
  • "Anonim" dnia 11 stycznia 2018 o godzinie 0:26:01 napisał:
    No właśnie skoro zakaz handlu to powinni zakazać wszelkich giełd, bazarów zielonych rynków handlujących w niedziele.
  • "antyklerykał" dnia 11 stycznia 2018 o godzinie 12:53:09 napisał:
    Czyli też zakaz handlu bajkami i mitami oraz gazetkami typu Gość Niedzielny, czy jakoś tak...
  • "Wacław Kowejski" dnia 11 stycznia 2018 o godzinie 12:57:14 napisał:
    debil debilem pozostanie, co pokazujesz wszem i wobec
    R E K L A M A
  • "antyklerykał" dnia 11 stycznia 2018 o godzinie 13:35:04 napisał:
    Ciebie też pozdrawiam serdecznie i życzę Ci tego samego co Ty mnie tylko 2 razy więcej...:)
  • "Anonim" dnia 11 stycznia 2018 o godzinie 14:38:04 napisał:
    Wszyscy powinni zaprotestować: pracownicy hoteli, restauracji, stacji benzynowych, piłkarze i cała reszta sportowców startujących w niedzielę, pracownicy radia i telewizji itp itd skoro w supermarketach mają wolne to my też chcemy musi być sprawiedliwie :)
  • "1" dnia 11 stycznia 2018 o godzinie 14:55:38 napisał:
    "demask" a ksiądz ,który pracuje w niedzielę też by może chciał odpocząć po ciężkim tygodniu pracy.
  • "z_boku" dnia 11 stycznia 2018 o godzinie 15:24:22 napisał:
    @"1" - Ksiądz w niedzielę nie pracuje, on niesie posługę kapłańską owieczkom powierzonym jego opiece. To nie jest praca, to zaszczyt być przewodnikiem duchowym. Ktoś musi prostym ludziom wskazać drogę przez życie na tym padole. Musi poprowadzić powierzonych sobie wiernych ku zbawieniu, wskazać właściwe rozwiązania, przestrzegać przed pokusami, ostrzec przed wrogami, ba pokazać palcem tych wrogów. Trudno więc się dziwić że lud okazuje swoją wdzięczność za opiekę. Można mieć zastrzeżenia co do formy w jakiej ta wdzięczność jest okazywana, prości ludzie najczęściej przekazują swoim opiekunkom pieniądze które są siedliskiem zła wszelkiego i z daleka cuchną siarką. Jak dotychczas nie słyszałem jednak żeby jakiś kapłan dowolnego wyznania uskarżał się na taką formę okazywania wdzięczności. Cóż, prawdopodobnie wiedzą oni jak zgubny wpływ mamony zneutralizować. Pozwólmy więc nieść im swoją posługę i w niedziele. Jest wielce prawdopodobne że im więcej zgubnego pieniądza zbiorą oni wśród wiernych, tym mniej zła wszelkiego będzie wśród ludzi.
  • "antyklerykał" dnia 11 stycznia 2018 o godzinie 15:47:49 napisał:
    Oto tajemnica wiary, którą nam objawił Przedmówca: złoto, euro i dolary jako "przejaw wdzięczności za opiekę" stanu próżniaczego ...:)
  • "1" dnia 11 stycznia 2018 o godzinie 16:51:18 napisał:
    "z_boku" a widzisz ja myślałem do tej pory ,że jak np. lekarz przyjmuje kopertkę to nazywamy to łapówką ,a jak ksiądz przyjmie kopertkę to nazywa się to ofiarą,datkiem. Faktycznie już teraz widzę różnicę.
  • "z_boku" dnia 11 stycznia 2018 o godzinie 17:53:16 napisał:
    @"1" - No widzisz, lekarze (może nie wszyscy) to łapówkarze są. Na szczęście nie ma przymusu chodzenia do lekarzy, są metody alternatywne, może nieco zapomniane, ot tak dla przykładu podlaskie szeptuchy. Każdy ma wybór, chce do lekarza to idzie do lekarza, jak lekarzowi nie ufa to idzie do szamana, ostatecznie wiesza sobie na ścianie plakat ze Zbyszkiem Nowakiem, stawia przed plakatem butelkę wody i po paru godzinach ma silny lek na wszystkie dolegliwości. Lek w postaci naenergetyzowanej wody, nawet takiej z kranu, jednak lek. Trzeba tylko pamiętać żeby ręce na fotce były odpowiednio ustawione, inaczej może nie działać wystarczająco skutecznie ;) My tu jednak o pracy w niedzielę rozmawiamy. Lekarze, jeżeli już ktoś się uprze do nich chodzić zobowiązani są do świadczenia pracy w każdej porze, wliczając w to nawet niedziele, a nawet o zgrozo godziny nocne. Jako że też chcieli by czasami odpocząć i mieć czas na swoje życie prywatne doszli do tego że trzeba pracować w sposób zorganizowany, stąd dyżury i oddziały ratunkowe. Zawsze któryś jest do dyspozycji a większość może sobie w niedzielę odpocząć i nie pracować, chyba że coś się stanie i zostaną wezwani do nagłego przypadku. Zostawmy lekarzy w spokoju, sprawa dotyczy wszak handlu niedzielnego. Porównywanie tego co robi w niedzielę ksiądz z tym co robią w tym samym czasie osoby zatrudnione w handlu nie ma sensu. Osoby zatrudnione w handlu pracują w pocie czoła, księża pełnią jedynie (albo aż) posługę kapłańską. Jaka to różnica? Wystarczy spojrzeć na twarze kasjerek oraz księży w niedzielę, porównać i ocenić które z tych twarzy wyglądają na bardziej zadowolone. Te szeroko uśmiechnięte i wyglądające na lepiej odżywione będą twarzami osób pełniących misję, raczej nie będą to pracujące kasjerki...
  • "1" dnia 11 stycznia 2018 o godzinie 18:14:27 napisał:
    "z_boku" Zgodziłbym się z Tobą gdyby księżą za swoją posługę nie brali wynagrodzenia a , tak to dla mnie normalna praca tylko inaczej nazwana.
  • "z_boku" dnia 11 stycznia 2018 o godzinie 20:53:16 napisał:
    @"1" - Upierasz się żebym bezrefleksyjnie nazywał misję pracą? ;)
  • "1" dnia 12 stycznia 2018 o godzinie 14:22:23 napisał:
    "z_boku" Nazywaj to jak chcesz, misja czy wolontariat mnie się bardziej kojarzy z chęci pomocy innym za darmo ,społecznie a jak ktoś za to bierze pieniądze to jaka to misja ? W szpitalu pracuje na etacie ksiądz i pobiera za to co miesiąc wynagrodzenie ,to samo masz w szkole więc jaka to jest misja ?
    R E K L A M A
  • "z_boku" dnia 12 stycznia 2018 o godzinie 17:47:51 napisał:
    @"1" - Zgodzę się z Tobą co do szkół i szpitali, tak osoby zatrudnione tam na etatach pracują, także księża. Nie zgodzę się jednak aby pomniejszać znaczenie tego czym się w każdą niedzielę zajmują kapłani wszelkich wyznań. Nie powinno się tego nazywać pracą. Gdyby powiedzieć "nasz proboszcz pracuje w niedzielę", zaraz ktoś mógłby porównać go do franczyzobiorcy, wikariuszy do pracowników tejże franczyzy, zaś KRK byłby franczyzodawcą(?) Lepiej mówić że osoby duchowne wypełniają swoje powołanie czy misję, inaczej cała działalność duchowieństwa straci blichtr jakim jest otoczona. Wiem że większość księży wybrała swoją drogę rozmyślnie, dla dokładnie takich samych powodów, jakie u Haska wyłożył feldkurat Otto Katz pewnemu nabożnemu kapelanowi....
  • "Aa" dnia 12 stycznia 2018 o godzinie 19:37:26 napisał:
    @z-zboku, czyli wedlug Ciebie powinni niesc posluge za darmo, wiec za co zyc maja? Jak w Nepalu z garnuszkiem do wiernych?
  • "z_boku" dnia 12 stycznia 2018 o godzinie 19:44:44 napisał:
    @"Aa" - Gdzie napisałem że duchowni powinni nieść posługę za darmo? Ja tylko twierdzę że do określenia tego co robią nie należy używać terminu "praca" ;)
  • "Aa" dnia 12 stycznia 2018 o godzinie 20:11:32 napisał:
    @z-zboku, czyli praca, na jedno wychodzi.
  • "z_boku" dnia 12 stycznia 2018 o godzinie 20:31:52 napisał:
    @"Aa" - uparta bestia z Ciebie. Jak nazwać bycie pośrednikiem pomiędzy zwykłym śmiertelnikiem a stwórcą, istotą najwyższą? Można użyć wielu słów na określenie tych czynności: misja, powołanie, posługa. Praca do tego nie pasuje, użycie tego słowa w pewnym sensie deprecjonuje cały blask płynący z tego co dla prostych ludzi robią duchowni i za co powinniśmy być im wdzięczni i "cołaska" jest tej wdzięczności przejawem.. Ja wiem że podłe mamy czasy i ludzie są chciwi, ale za codziennie ponoszone przez osoby duchowne poświęcenie powinny być one grantowane przez parafian znacznie obficiej. Nie można żałować dla nich zarówno darów w naturze jak i środków finansowych, tym bardziej że te ostatnie są źródłem wszelkiego zła, wynalezionym jeszcze przez pogańskich Fenicjan.That ain't workin' that's the way you do it money for nothin' and chicks for free…
  • "Aa" dnia 12 stycznia 2018 o godzinie 20:50:55 napisał:
    @z-zboku, roznie z tym co laska, ale niech bedzie, ksiadz to tez czlowiek.
  • "z_boku" dnia 12 stycznia 2018 o godzinie 21:04:24 napisał:
    @"Aa" - Mało dają? No popatrzcie tylko, a ten cały Owsiak znowu będzie zbierał pieniądze w całej Polsce i o zgrozo znowu będzie to robił w niedzielę! Powinni mu zabronić?
  • "99" dnia 12 stycznia 2018 o godzinie 21:19:40 napisał:
    "z_boku" A gdyby zbierał w piątek będzie dla Ciebie ok ? Wyluzuj, Owsiak musi mieć pozwolenie na zbieranie pieniędzy a ksiądz zbiera co niedziele na tace ma pozwolenie na zbiórkę ? Zbiórki tzw. po kolędzie kto to kontroluje ? Dziś byłem na starym szpitalu u siostrzeńca 1.5 roku , na salce są 2 łóżeczka kupione przez orkiestrę Owsiaka, mało ? a co dał dla ludzi biznesmen z Torunia ?
  • "z_boku" dnia 12 stycznia 2018 o godzinie 21:54:46 napisał:
    @"99" - Oczywiście że Owsiak ma prawo do zbierania pieniędzy kiedy zechce, przy zachowaniu procedur przewidzianych przez prawo. Wiem że są tacy którym to nie w smak ale to ich problem. Widziałem będąc w kilku szpitalach znajome serduszka na sprzęcie dostarczonym przez WOŚP. Jest tego sporo, zwłaszcza gdy policzy się ile pieniędzy zebrano w czasie wszystkich finałów, a było tego raptem około 900 mln PLN. Czy musimy dawać pieniądze wolontariuszom Orkiestry? Nie musimy, ale większość z nas chce i to robi. Czy ktoś orientuje się jakie środki są przekazywane na utrzymanie organizacji wyznaniowych? Piszę "organizacji wyznaniowych" ale w lwiej części przekazywane są one na utrzymanie KRK. Konia z rzędem temu kto poda ile pieniędzy rocznie jest na to przekazywane. Czy nas na to stać? Pozdrawiam serdecznie :-)
  • "99" dnia 12 stycznia 2018 o godzinie 23:18:28 napisał:
    "z_boku" Człowieku załóż sprawę Owsiakowi i się dowiesz ile przeznaczył na sprzęt ile dla siebie itd. w przeciwieństwie do kleru gdzie nie dowiesz się NIC ile zebrali na tacę czy po kolędzie! Jest różnica czy nie , napisz ile przeznaczył na dzieci dla dorosłych biznesmen z Torunia.
    R E K L A M A
  • "z_boku" dnia 12 stycznia 2018 o godzinie 23:25:34 napisał:
    @"99" - Po co mam zakładać sprawę Owsiakowi? Śmiem twierdzić iż nie doczytałeś do końca mojego poprzedniego wpisu, lub coś umknęło. Pozdrawiam...
  • "serafin" dnia 10 marca 2018 o godzinie 21:00:19 napisał:
    Pierwsze projekty mówiły o karaniu karą więzienia KLIENTÓW łamiących zakaz. Znajcie hołoto łaskę pana. http://www.poruta.pl/polityka/zakaz-handlu/

Dodaj komentarz

UWAGA!!! Informujemy że korzystając z naszych stron pozostajesz anonimowy tak długo, aż sam nie zdecydujesz inaczej. Twoje dane osobowe w postaci Adresu IP są zapisywane dopiero wtedy gdy zostawiasz w roztocze.net swój komentarz. PRZECHOWYWANIE DANYCH: Twoje dane osobowe przechowujemy jedynie tak długo, jak jest to rozsądnie uznane za konieczne do realizacji celów, dla którego zostały zgromadzone, lub do zachowania zgodności z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi raportowania. PRZEKAZANIE DANYCH: Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. ZMIANA I USUNIĘCIE DANYCH: Każdy użytkownik ma prawo w każdej chwili do uzyskania informacji o swoich danych, możliwość ich poprawiania (jeśli jest to technicznie możliwe) oraz usunięcia poprzez przesłanie odpowiedniej informacji za pomocą poczty elektronicznej na adres: redakcja@roztocze.net.
ad11
Raczej, to nie będzie dobre rozwiązani...
KJL
Czy będzie jakiś poczęstunek napojem ...
kibic
A konkretnie Barnor Bright, grywał nawe...
Prezes
Pomocnik z Ghany na testach w Hetmanie...
KL
Byle jakie szybkie żarcie dla motłochu...
Doping
Nie ma i nie będzie (klask, klask), nie...
roman2
Typowy chłop ze wsi maluje pasy a psy ...
stara mapa
moze wg nich Lublin jest na Roztoczu :D...
L
Zamieszczenie informacji o Kongresie Św...
Marek
A możne atrapę prawdziwej zebry, nogam...
Który stopień jest najgroźniejszy pie...
klon
Temat spalarni śmieci też ucichł. Czy...
Parafianka
A poza tym, dlaczego na plakacie jest ż...
Parafianka
Na miłość boską, tylko nie straszcie...
Mirek
"Wg. wpisu" - czy pan Robert Moteka nie ...
Komentarze publikowane powyżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT
R E K L A M A    B A N N E R    II
R E K L A M A B A N N E R III
Copyright © 2018 Fundacja im. Bernardo Morando. Wszelkie Prawa Zastrzeżone
ARCHIWUM lata 2000-2010 ROCZNIKI 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018
Lokalny Informator Edukacyjny
Lokalny Informator Edukacyjny