R E K L A M A

Z I P

Polityka i Samorząd | Powiat ZamojskiDaniel Czubara12 lutego 2018 FACEBOOK | 5241 Twitter E-mail Skopiuj link Skomentuj | 65 komentarzy

Gm. Zamość: Jaki podział na okręgi wyborcze?

Głosowanie. Fot. R. Moteka
R E K L A M A    B O A R D

Takie pytanie stawia wójt gminy Zamość Ryszard Gliwiński. W związku z nowelizacją kodeksu wyborczego władze samorządowe chcą przeprowadzić konsultacje na temat podziału gminy na okręgi wyborcze.

-W dniu 31 stycznia 2018 roku weszła w życie ustawa z dnia 11 stycznia 2018 r. „o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych”. Wprowadza ona zmiany między innymi w ustawie z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym i ustawie z dnia 5 stycznia 2011 roku Kodeks wyborczy. Dla Mieszkańców Gminy Zamość obecnie zasadniczą zmianą jest tryb wyboru radnych Rady Gminy Zamość. W 2018 roku wybierać ich będziemy w okręgach wielomandatowych, a więc zupełnie inaczej niż w 2014 roku. Do końca marca 2018 roku Wójt i Rada Gminy mają obowiązek ustalenia granic nowych okręgów wyborczych, czyli takiego połączenia Sołectw w okręgi, aby wybrać 21 radnych Rady Gminy. W każdym okręgu ma być wybieranych od 5 do 8 radnych. W związku z tym przedstawiam do społecznej konsultacji moim zdaniem dwa sensowne warianty podziału Gminy na okręgi wyborcze. Oczywiście mogą być też inne propozycje, ale z zachowaniem tego, co napisałem powyżej. Na uwagi czekam do dnia 20 lutego 2018 roku na www.gminazamosc.pl zakładka „zadaj pytanie Wójtowi”. – apeluje Ryszard Gliwiński, wójt gminy Zamość.

Poniżej przedstawiamy zaproponowane przez wójta rozwiązania.

Autor: Daniel Czubara
R E K L A M A    B A N N E R   I
Komentarze publikowane poniżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT. Jednocześnie informujemy że korzystając z naszych stron pozostajesz anonimowy tak długo, aż sam nie zdecydujesz inaczej. Twoje dane osobowe w postaci Adresu IP są zapisywane dopiero wtedy gdy zostawiasz w roztocze.net swój komentarz. PRZECHOWYWANIE DANYCH: Twoje dane osobowe przechowujemy jedynie tak długo, jak jest to rozsądnie uznane za konieczne do realizacji celów, dla którego zostały zgromadzone, lub do zachowania zgodności z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi raportowania. PRZEKAZANIE DANYCH: Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. ZMIANA I USUNIĘCIE DANYCH: Każdy użytkownik ma prawo w każdej chwili do uzyskania informacji o swoich danych, możliwość ich poprawiania (jeśli jest to technicznie możliwe) oraz usunięcia poprzez przesłanie odpowiedniej informacji za pomocą poczty elektronicznej na adres: redakcja@roztocze.net. Roztocze.net zapisuje na Twoim urządzeniu pliki cookie, więcej na ten temat możesz przeczytać na stronie PLIKI COOKIE. Więcej informacji o przetwarzaniu Twoich danych możesz przeczytać na stronie POLITYKA PRYWATNOŚCI
KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
  • "Irena" dnia 12 lutego 2018 o godzinie 11:33:27 napisał:
    Wspierajmy naszego wójta. To nasz najlepszy wójt. Nie pozwólmy aby ktoś zniszczył dorobek całego pokolenia. Razem obronimy demokrację w naszej gminie. Panie wójcie aktywne kobiety są z Panem. Nasz głos już teraz Pan ma.
    R E K L A M A
  • "ad111" dnia 12 lutego 2018 o godzinie 11:38:08 napisał:
    No jak się otrzymuje dotacje na stowarzyszenie rokrocznie na poziomie 120-130 tys. złotych żeby jeździć sobie na wycieczki do Lichenia, to nie dziwi głos poparcia...
  • "Wysoczanka" dnia 12 lutego 2018 o godzinie 11:54:33 napisał:
    Zarzut, że jedziemy do Lichenia na wycieczkę jest bezpodstawny. To prawda jedziemy w jednym celu - modlitwy i podziękowania za to wszystko dobro w naszej gminie. Która gmina organizuje wyjazdy do Lichenia?. To my aktywni mieszkańcy reprezentujemy naszą lokalną społeczność w Licheniu dzięki Naszemu wójtowi. Nie pozwolimy się obrażać, nie pozwolimy aby obrażano tak dobrego człowieka jakim jest nasz wójt.
  • "Thomas" dnia 12 lutego 2018 o godzinie 12:34:33 napisał:
    Plus mniejsze okręgi - to większy wybór dla wyborców, dla kandydatów na radnych jest trudniej muszą przekonać nowych wyborców. Jednak w tym lakonicznym artykule, brak jest punktu odniesienia do granic okręgów z poprzednich wyborów. ================================================================= PORÓWNUJĄC OBIE PROPOZYCJE WIDZĘ PEWNA NIEKONSEKWENCJĘ. ==================================================================== Proponowana zmian w pierwszym wariancie to w pierwszym okręgu 6 radnych, 8 radnych w drugim okręgu i 6 radnych w trzecim okręgu. To bardzo asymetryczna propozycja różnica 2 radnych pomiędzy okręgami jest różnicą bardzo dużą. W tym wariancie powinno być 7, 7 i 7. UWAŻAM W PIERWSZYM WARIANCIE NIE MOŻE BYĆ TAKA DYSPROPORCJA POMIEDZY LICZBĄ WYBRANYCH RADNYCH Z TYCH TRZECH OKREGÓW, TYM BARDZIEJ ŻE 21 RADNYCH PODZIELONYCH NA TRZY OKRĘGI DAJE 7 RADNYCH NA OKRĘG/ ======================================================================= Wariant drugi to cztery okręgi - gdzie wybiera sie kolejno SZEŚCIU RADNYCH radnych w pierwszym okręgu i po PIĘCIU W KOLEJNYCH TRZECH OKRĘGACH. Ten rozkład mandatów jest równomierny - nie można jednego radnego poćwiartować :). I TUTAJ JEST WŁAŚNIE TA, MOIM NIESKROMNYM ZDANIEM NIEKONSEKWENCJA. Jeżeli można nieparzystą liczbę radnych podzielić równomiernie w parzystej liczbie okregów - to tym bardziej nieparzysta liczbę 21 liczbę radnych można podzielić przez nieparzystą liczbę okręgów czyli 3. ================================================================ Kolejna rzecz to brak porównania wariantów okręgów, do okręgów z ostatnich wyborów. ============================================================= I na koniec granice okręgów, dlaczego tak a nie inaczej?
  • "Roman" dnia 12 lutego 2018 o godzinie 13:43:20 napisał:
    Do "Ireny" i "Wysoczanki" jak by wam Wójt któremu tak hołdujecie i okazujecie czołobitność nie dał takiej dotacji (120 tys zł) to szybko by się skończyła wasza tzw. aktywność. Większość tych dotacji idzie na utrzymanie pseudo aktywnych kobiet z KGW, na 22 tyś mieszkańców Gminy z takiej dotacji korzysta najbardziej ok 600 osób właśnie z KGB. Aktywność za gruba kasę - obłuda !!!
  • "Aktywna z KGW" dnia 12 lutego 2018 o godzinie 14:46:12 napisał:
    Każda aktywna grupa może otrzymać dofinansowanie na swoją działalność społeczną. Jest to ciężka praca wymagająca poświęcenia. A zazdrośnicy jak zwykle będą krzyczeć lub siedzieć przed klawiaturą komputera i pisać oszczerstwa. My swoją pracą i zaangażowaniem udowadniamy nasze zaangażowanie w budowę idei samorządowej. Teraz chce się to wszystko zniszczyć. Partyjniactwo a właściwie jedna partia chce wprowadzić swoje rządy w gminie. Nie pozwolimy na niszczenie tego.
  • "ad111" dnia 12 lutego 2018 o godzinie 15:36:37 napisał:
    Społeczeństwo obywatelskie to jest idea, którą należy popierać. Idea samorządowa mieszcząca się w pojęciu społerczeństwa obywatelskiego nie polega na zawłaszczaniu przestrzeni publicznej za publiczne pieniądze na jedynie religijne formy aktywności publicznej. I jeszcze jedno, jeżeli pisze Pani o działalności społecznej, to proszę to robić, ale za swoje pieniądze oraz poświęcać swój czas, a nie oczekiwać zapłaty, bo wtedy to jest praca za wynagrodzenie. Skoro jednak już Pani "działalność społeczną" finasują inni mieszkańcy Gminy, którzy nie podzielają formy tej działalności, to należy się kilka słów wyjaśnienia jaka to jest wartość dodana z Pani działalności dla przeciętnego mieszkańca Gminy w kontekście Pani wycieczki do Lichenia?
  • "Mu" dnia 12 lutego 2018 o godzinie 17:11:26 napisał:
    Niestety zarówno w gminie jak i mieście idea społeczeństwa obywatelskiego, jest jedynie wykorzystywana do celów politycznych i jako reklama przedwyborcza. Społeczeństwo obywatelskie polega na tym, aby dać coś od siebie dla dobra ogółu, nie oczekując przy tym uwielbienia. Jedno z jego założeń zakłada, aby nadzorować działania władzy, ale nie w celu walki politycznej tylko, aby władza lepiej funkcjonowała. A co do samych kół idea ich tworzenia była dobra, tylko przeistoczyły się w wiejskie gangi trzymające władze. W pewnej miejscowości na zebraniu wiejskim, panie zażądały nowych naczyń do świetlicy za 12 tyś zł, reszta mieszkańców wymieniła się tylko spojrzeniami i nie mieli nic do powiedzenia.
  • "ad111" dnia 12 lutego 2018 o godzinie 17:23:36 napisał:
    Tak to niestety wygląda w praktyce. Wielkie dzięki za głos w dyskusji...:)
  • "remix" dnia 12 lutego 2018 o godzinie 18:19:45 napisał:
    Religia jest na samym końcu podczas wyjazdów do Lichenia i innych miejsc kultu religijnego .Najeść się ,popić ,pobawić na koszt podatnika ,taka jest istota tych wyjazdów,i wstańcie społeczniczki z kolan bo aż się boję co w tej pozycji robicie waszym idolom z gminy.
    R E K L A M A
  • "Sympatyk" dnia 12 lutego 2018 o godzinie 19:20:25 napisał:
    Do Mu - Kto Ci płaci za pisanie takich bredni. Na zebraniach panuje pełna demokracja, każdy może zgłosić swój wniosek i każdy wniosek zostanie rozpatrzony. Zresztą wójt o tym ostatnio pisał i mówił podczas sesji odpowiadając na pytanie nawiedzonego mieszkańca gminy. Mamy demokrację, mamy wolność. Zapewne nawiedzonym to się nie podoba to niech to zmienią a nie tylko oczerniają. Mamy najlepszy samorząd być może w województwie lubelskim a to nie podoba się kilku osobom do czego mają prawo ale proszę nie zakłamujcie faktów. Co do zebrania na którym mieszkańcy nie mieli nic do powiedzenia - żałosne stwierdzenie. Ale zbliża się kampania wyborcza i teraz takie plugawe posty będą coraz częściej. Będą je pisać Ci, którzy nie mogą wygrać wyborów. Nawet zmiana ordynacji wyborczej im nie pomoże bo na to nie pozwolimy.
  • "Sołtysowa" dnia 12 lutego 2018 o godzinie 19:31:54 napisał:
    Obronimy demokrację w naszej gminie. Obronimy wolne wybory. Tu nie zadziała 500+ tu działa profesjonalizm wójta i rady. Aktywni mieszkańcy robią wspaniałą promocję dla naszej lokalnej społeczności. Aktywni mieszkańcy udowadniają to codziennie co można zobaczyć w naszych sołectwach a co ma społeczny przekaz w mediach i na stronie UG i w Biuletynie Samorządu Gminy Zamośc. Jak powiedział jeden z radnych ludzie w Stanach wiedzą co dzieje się w gminie Zamość dobrego, jak pięknie się rozwija.
  • "Mu" dnia 12 lutego 2018 o godzinie 20:32:05 napisał:
    Do "Sympatyk" mi nikt za nic nie płaci, po prostu takie jest moje zdanie. I może się pan z nim nie zgadzać takie właśnie są zasady demokracji. Ja osobiście nie popieram zarówno obecnego wójta jak i jego prawdopodobnego kontrkandydata z dobrej zmiany. Martwi mnie jednak rozrzutność gminy odnośnie osp i kgw i niektórych inwestycji. Czy naprawdę w każdym sołectwie musi być kgw i osp? Nie mogłoby być tak, że jest jedno kolo na trzy cztery miejscowości to samo dotyczy osp prawda jest taka, że dobrze funkcjonuje tylko Mokre, Białowola, Bortatycze i na nich nie szkoda pieniędzy. Czasami lepiej postawić, na jakość nie na ilość.
  • "ad111" dnia 12 lutego 2018 o godzinie 20:32:50 napisał:
    Kapliczki, dożynki, OSP, ale bez gotowości bojowej może za wyjątkiem dwóch jednostek, KGW, celebry w Kościołach, a tak po za tym to co...? Nawet wodociągów nadal nie ma, gdzie o wiele biedniejsze gminy dawno o tej zdobyczy cywilizacji już zapomniały jak inwestowały.
  • "Zawada" dnia 12 lutego 2018 o godzinie 21:30:36 napisał:
    Obronimy nasze przywileje.
  • "Roman" dnia 12 lutego 2018 o godzinie 21:59:20 napisał:
    Do "Aktywna z KGW" która pisze "Partyjniactwo a właściwie jedna partia chce wprowadzić swoje rządy w gminie. Nie pozwolimy na niszczenie tego". Chciałbym tylko przypomnieć, że to wójt i cała jego klika to partyjniacy z PSL i właśnie ta partia od wielu lat sprawuje władze pod płaszczykiem pseudo demokracji i idei samorządności. Pseudo aktywność KGW za pieniądze to hipokryzja do granic !!! Wyjazdy, imprezki, stroje dla KGW za chwilę będzie to najlepiej widać na 8 marca kogo to wójt będzie dowartościowywał łącznie z dowożeniem z poszczególnych miejscowości do kina Stylowy na imprezę sorki dwie imprezy.
  • "Thomas" dnia 12 lutego 2018 o godzinie 23:13:49 napisał:
    Aktywna z KGW@ proszę podzielić się z nami wiedzą. Ile organizacji społecznych czy grup społecznych złożyło wnioski o dofinansowanie do swojej działalności. Ile złożono wniosków, ile zostało zaopiniowała pozytywnie, ile odrzucono. Która organizacja otrzymała najwięcej, która najmniej? KOLEJNA RZECZ TO SKLADKI CZŁONKOWSKIE. Ile w Pani organizacji wynosi składka członkowska, ile procent wpłaca składki?
  • "Za Stachem jak w dym!" dnia 13 lutego 2018 o godzinie 8:40:38 napisał:
    Stanisław na Wójta !Rychowi dziękujemy!!!
  • "Aktywny z Wólki Wieprzeckiej" dnia 13 lutego 2018 o godzinie 10:50:23 napisał:
    Widać jak tym, którzy chcą dorwać się do władzy w gminie ciężko jest, że wójt ma same sukcesy i cieszy się bardzo dużym zaufaniem. Nawet w komentarzach jest szukanie dziury w całym nie wspomnę o szukaniu haków. Już się nie podoba 8 marca, nie podobają się wyjazdy do Lichenia, jeszcze mowa o jakiś składkach członkowskich. Atak na KGW to atak na kulturę. Atak na OSP to atak na nasze wspólne bezpieczeństwo. Trzeba wszystko atakować byle dorwać się do koryta. Nie dajmy sobie wmówić, że KGW i OSP to organizacje, które żerują na budżecie gminy. Jesteśmy bardzo aktywną częścią lokalnej społeczności. To my promujemy naszą gminę, to my promujemy naszą kulturę, to my promujemy idę samorządu. Robimy to bezinteresownie poświęcając własny czas. Ale to również my będziemy bronić wyborów samorządowych, to my będziemy głosować za tym aby pozostało wszystko tak jak jest. To nasz obywatelski obowiązek.
  • "zmiana" dnia 13 lutego 2018 o godzinie 11:30:16 napisał:
    Grześko na Wójta!
    R E K L A M A
  • "notabene" dnia 13 lutego 2018 o godzinie 12:47:16 napisał:
    Każdy rodzaj podziału gminy na okręgi będzie podziałem nie doskonałym ,obecny podział na JOW-y również jest dość "kulawy",osobiście swojego radnego praktycznie nie znam ,nie znam numeru telefonu ,adresu e-mail więc czy będzie to radny z mojej miejscowości czy miejscowości oddalonej o kilka kilometrów nie robi żadnej różnicy.Chciałbym w tym miejscu nawiązać do komentarza "aktywnego z Wólki Wieprzeckiej".Pisanie o ataku na KGW i OSP jest pisaniem niedorzecznym ,oczywiście hejt jest czymś złym ,nagannym ale racjonalna krytyka działań tych i innych organizacji jest jak najbardziej wskazana.Na przykładzie Wólki Wieprzeckiej ale też i innych miejscowości można stwierdzić że OSP w 90% jest strażą imprezowo-kościelną a faktycznie do akcji ratowniczo -gaśniczej nadaje się tylko OSP Białowola i Mokre ,co do KGW to prowadzenie działalności gospodarczej (imprezy,wynajem sal) powinno odbywać się na zasadach autentycznej OPODATKOWANEJ działalności gospodarczej ,zresztą macie tam u siebie przykład dość kuriozalnej działalności pt.sklep spożywczy w remizie.Pisze aktywny o promocji gminy ,jak wygląda promocja gminy można zauważyć na wspomnianych pielgrzymkach -wyjazdach ,na imprezach gminnych które to w maju rozpoczną "promowanie"gminy pod różymi postaciami.Na koniec nie chcę personalnie wskazywać patologicznych społeczników ale tam w tej miejscowości nie za bardzo jest się kim pochwalić.
  • "ad111" dnia 13 lutego 2018 o godzinie 13:41:40 napisał:
    Tzw. działacze mówią o pracy społecznej. a doją kasę aż miło i to na wyjazdy i pseudo-kultorotórcze imprezy typu pielgrzymka do Lichenia. Na dożynkach OSP łazi w niewyprasowanych i brudnych mundurach często w stanie wskazującym i to ma być promocja? Co do potrzeby OSP, to nikt rozsądny nie zaprzeczy, że jest potrzebna, ale to ma być organizacja skuteczna, wyszkolona i wyekwipowana. A co jest? A no wspomniane wyżej 2 jednostki coś tam mogą, a inne tylko ciągną kasę i jedynie co mogą zrobić, to poparadować na Boże Ciało, Wielkanoc, na Dożynkach i oczywiście na Floriana. Reszta jest milczeniem. No zapomniałem, mogą jeszcze grilla sobie pod remizą zrobić. O okręgach się nie wypowiem szeroko, bo prawo jest tak skonstruowane, że wielkiego manewru to tu nie ma. Zawsze będzie ktoś niezadowolony. Co do aktywności radnych, to rzeczywiscie ciężko się z nimi skontaktować. Nie ma adresów e-mail, czy telefonów na stronie Gminy (przynajmniej ja nie znalazłem), nie mają swojej zakładki na stronie gminy, a przecież istnienie w necie dzisiaj to najlepszy i najwygodniejszy sposób komunikacji z mieszkańcami, których podobno radni reprezentują.
  • "Thomas" dnia 13 lutego 2018 o godzinie 14:00:31 napisał:
    Im większy okręg tym lepiej - potencjalny kandydat musi dotrzeć do jak największej liczby wyborców i to też nowych wyborców, mandat będzie zdobyć trudniej, trzeba będzie się zmierzyć z nowymi kandydatami dotyczy to zwłaszcza tych radnych, którzy starają się o reelekcję. I to nie jest takie oczywiste, dlatego, że trudniej jest przekonać większą liczbę wyborców i to w części nowych wyborców. Większy okręg oznacza większy wybór może oznaczać większą frekwencję. DLATEGO PIERWSZA PROPOZYCJA WÓJTA POWINNA BYĆ SKORYGOWANA O RÓWNOMIERNĄ LICZBĘ MANDATÓW Z KAŻDEGO OKRĘGU ODPOWIEDNIO PO 7 MANDATÓW Z KAŻDEGO OKRĘGU. Pozmieniałbym również granice poszczególnych okręgów, tam gdzie było 6 mandatów dałbym dla odmiany 8. ===================================================================== Co do składek członkowskich - to naturalna rzecz i sprawa, nie widzę problemu np. rodzice płacą składki na komitet rodzicielski, harcerstwo też zdaje się że praktykuje składki członkowskie, członkowie partii politycznych płacą składki członkowskie - i nikt nie robi z tego tragedii Aczkolwiek nie wiem jak wygląda w tym przypadku sprawa składek członkowskich, czy są czy ich nie ma, być może moje pytanie jest bezprzedmiotowe. Być może oczywiście.
  • "Społecznik Zawady" dnia 13 lutego 2018 o godzinie 14:08:15 napisał:
    Atak na aktywnych mieszkańców na społeczników przybiera na sile. Ale pamiętajcie tak jak powiedział wójt, że będzie bronił aktywnych mieszkańców tak też zapewne będzie. To jest wpisane w idę samorządową tj. działalność społeczna. To piękno, które jest waszym dziełem jest cenione i będzie cenione. A krzyk musi być bo zbliża się kampania wyborcza. Dobra zmiana krzyczy bo jak ktoś napisał nie ma dobrej zmiany bez krzyku. Wyjazdy do Lichenia to nagroda za poświęcenie, za pracę, za promowanie kultury a przede wszystkim za własny czas oddany w służbie dla naszego samorządu gminnego. Zazdrośnikom powiedzmy głośno - nie dla politykierstwa w środowisku aktywnych mieszkańców naszej gminy.
  • "ad111" dnia 13 lutego 2018 o godzinie 15:00:12 napisał:
    I to ma być budowanie wspólnoty...? Pomyślałeś choć przez chwilę?
  • "notabene" dnia 13 lutego 2018 o godzinie 15:56:34 napisał:
    Z kolei "społecznik z Zawady"tak rzecze, cyt;"To piękno ,które jest waszym dziełem jest cenione i będzie cenione".Tak macie w Zawadzie aktywne piękno pod postacią dwojga radnych,i skończcie z tym Licheniem bo to jest obraza normalnych mieszkańców tej gminy ,podatników tej gminy,.Wasza aktywność to leżenie w sianie na folkowisku w Wierzchowinach .Wasze argumenty tzw "aktywnych "jestem w stanie punkt po punkcie obalić ,i tak dla przykładu skoro jestem społecznikiem to nie oczekuje zapłaty ani wycieczek do Lichenia lub popijawy na nasz koszt w Wierzchowinach.
  • "Thomas" dnia 13 lutego 2018 o godzinie 22:06:35 napisał:
    Zawada@ cyt. "Obronimy swoje przywileje." - TO JEST STRASZNE JAK JA CZYTAM TAKIE STWIERDZENIE. Czy mógłbyś powiedzieć co to są za przywileje, kto je wam nadał i ile one kosztują? Kto z nich korzysta? Czy są one legalne tzn. zgodne z literą prawa? Ile z nich korzysta? To są naturalne pytania, które same nasuwają się po takim stwierdzeniu. ===================================================================== Ideą przywilejów jest to, że korzysta z nich niewielka grupa uprzywilejowanych, ale wszyscy za nie płacą i płaczą czy chcą czy nie chcą. Kołderka jest mała, aby przykryć wszystkich, dla każdego nie wystarczy.
  • "Irena" dnia 14 lutego 2018 o godzinie 7:34:57 napisał:
    Jak widać z komentzry niektórym odpowiada hejt i obrażania aktywnych mieszkańców. Przecież do Lichenia jedzie kilka osób pomodlić się, podziękować. Jest to taki rodzaj pielgrzymki. A tu tyle krzyku i wypominania. ad111 pisze o dojeniu kasy - proszę podać przykład. Aktywni mieszkańcy robią wielką robotę w naszej gminie i nic tego nie zmieni. A, że wielu to się nie podoba bo aktywny wójt wspiera aktywnych mieszkańców to już inna sprawa.
  • "notabene" dnia 14 lutego 2018 o godzinie 9:12:39 napisał:
    Przypadkowo ma rację Pani Irena że do Lichenia jedzie kilka osób pomodlić ,tak kilka osób na ponad 140 uczestniczących w zjeżdzie -pielgrzymce .Wysłać 15-20 osób ,jednym busem koszty będą mniejsze i radni powiatowi nie zmieszczą się do takiego busa ,będzie tak jak być powinno tak jak w innych gminach .Za chwilę doroczna impreza "aktywnych kobiet" w Stylowym ,tak na oko będzie 700 osób ,gdzie na co dzień są ci aktywni ,czy może są to aktywni świąteczni.?
  • "Roman" dnia 14 lutego 2018 o godzinie 9:13:10 napisał:
    W Zawadzie jest jeden nadzwyczaj "aktywny" działacz. Warto spojrzeć na powiązania z Gminą i jednostki jej podległe i już wiadomo skąd ta aktywność wynika, w tym samym kontekście tego trzeba zapytać o aktywność członków rodziny. Trzeba zadać konkretne pytanie do tych tzw "aktywnych" ilu z tych aktywistów (z KGW, OSP, stowarzyszenia 28+ ) jest powiązana z praca zawodową w Gminie lub jednostkach jej podległych: szkołach, przedszkolach, bibliotekach, świetlicach wiejskich, GOPS, GZOK, to jest jak to mówi Wójt "wielka samorządowa rodzina". Strach przed zmianami jest paniczny bo jak przyjdzie nowy to może rozwalić ten "sielankowy familijny" układ.
    R E K L A M A
  • "Irena" dnia 14 lutego 2018 o godzinie 15:15:31 napisał:
    Jeszcze raz zabiorę głos w tej dyskusji. Na stronie UG Zamość jest zamieszczona informacja o Dniu Kobiet w Żdanówku. Będzie tort od samorządu. Ci co tyle krzyczą niech powiedzą, który samorząd, tak pięknie obchodzi Dzień Kobiet jak nasz samorząd. Który samorząd robi taki prezent - tort od samorządu. To właśnie jest to piękno samorządowe naszej gminy. To jest właśnie dobry kierunek przy urnie w najbliższych wyborach. Mamy najlepszego wójta w regionie.Nikt tak o nas się nie zatroszczy jak nasz wspaniały wójt. Najlepszy wójt, który poświęca się idei samorządowej kosztem rodziny.
  • "ad111" dnia 14 lutego 2018 o godzinie 15:35:52 napisał:
    To powyżej jest tak żałosne, że nawet przebija klasyka : https://www.youtube.com/watch?v=11W-toNG3eU
  • "Roman" dnia 14 lutego 2018 o godzinie 15:42:22 napisał:
    Do "Ireny" nasuwa się tylko jedno skojarzenie z hitowego filmu - "Łubu, Dubu, Łubu Dubu, niech żyje nam prezes naszego klubu" - to mówiłam ja IRENA !!!" Wazeliniarstwo jakich mało, już ten wójt się tak nie poświęca kosztem swojej rodziny. Poza tym za darmo tego nie robi według oświadczenie majątkowego za 2016 r w tytułu umowy o pracę z Urzędu Gminy Zamość zarobił 139 238, 42 zł to daje ok 11 tyś zł miesięcznie.
  • "qwerty" dnia 14 lutego 2018 o godzinie 15:52:39 napisał:
    Relację z Lichenia jest umieszczona na stronach gminy oto adres: https://gminazamosc.pl/nasi-zjezdzie-kgw-licheniu/
  • "Thomas" dnia 14 lutego 2018 o godzinie 16:21:08 napisał:
    Na to wygląda, że Ad 111 ma rację.
  • "Społecznik Zawady" dnia 15 lutego 2018 o godzinie 11:00:53 napisał:
    Coś dla krytyków naszej aktywnej lokalnej społeczności. ''W ostatnią sobotę stycznia (27.01.2018) w świetlicy w Zawadzie odbyło się Zwyczajne Walne Zebranie Sprawozdawcze Delegatów Stowarzyszenia Kobiet na rzecz promocji i rozwoju środowisk lokalnych 28+, podsumowujące rok 2017. W trakcie zebrania przedstawiono sprawozdanie merytoryczno-finansowe oraz krótką prezentację multimedialną, ilustrującą liczne wydarzenia zrealizowane w ubiegłym roku. Sprawozdania zatwierdzono, a delegatki udzieliły absolutorium Zarządowi. Podjęto stosowne uchwały i przyjęto plan działalności i gospodarki finansowej na rok 2018. Podziękowano trzem ustępującym przewodniczącym Kół Gospodyń Wiejskich za wieloletnią współpracę i dotychczasowe działania na rzecz lokalnych społeczności: Jadwidze Witkowskiej (KGW Chyża), Alinie Maniuk (KGW Skokówka) oraz Marii Listopad (KGW Wólka Wieprzecka). Od Wójta i przedstawicieli Samorządu Gminy Zamość popłynęły podziękowania, słowa uznania i gratulacje dla Zarządu Stowarzyszenia 28+ z prezes Agatą Piwko na czele. Po zakończeniu części oficjalnej zaprezentowali się gminni artyści: grupa SHOWMEN Szopinek, zespół “CZERWONE KORALE” z Zawady, KABARET z Lipska oraz członkinie Kół Gospodyń Wiejskich Gminy Zamość, które wcieliły się w rolę modelek w ramach “Pokazu mody stylizowanego latami 1950-60” – pokaz mody komentowała Jolanta Zakrzewska – skarbnik stowarzyszenia. Zobaczcie na zdjęcia jacy ludzie są szczęśliwi, że mogli uczestniczyć w takim podniosłym wydarzeniu właśnie w Zawadzie. Ile wysiłku pracy trzeba było włożyć aby takie spotkanie przygotować. Mieliśmy też niesamowity zaszczyt, że przybył na to spotkanie nasz wójt. A wy czym możecie się pochwalić chyba tymi krytycznymi komentarzami. Nie pozwolimy niszczyć tego co było budowane przez ostatnie lata. Nie pozwolimy!!!
  • "ad111" dnia 15 lutego 2018 o godzinie 12:16:30 napisał:
    "Róbta co chceta", ale za swoje, ewentualnie z niewielką dotacją ze środków publicznych. A teraz prawie wszystko realizowane jest za środki publiczne, a przechwalacie się, że społecznie. Ponadto ilu ludzi (mieszkanców Gminy) w tym uczestniczy? Dla kogo ta działalność, bo odnoszę wrażenie, że dla samych swoich, a inni mieszkancy ? Zasługują tylko na sekowanie? To jest budowanie wspólnoty? A jak już macie się czym pochwalić, to opublikujcie szczegółowe rozliczenie finasowe, a przekonamy się czy wszystko było OK z wydatkowaniem środków publicznych, czyli i moich też. Odważycie się na taki krok? Ponadto z osób obecnych na tej imprezce wnoszę, że było to przedwyborcze sprawdzenie lojalności wobec obecnych władz i przypomnienie kto te imprezki z publicznych środków zasponsorował, tak to widzę. --------------------------------- https://gminazamosc.pl/walne-zebranie-kobiet-stowarzyszenia-28/
  • "Tekst nadesłany" dnia 15 lutego 2018 o godzinie 13:01:12 napisał:
    przecież wiadomo, że jemu chodzi o jedno: "kościół" i już ma pianę na gębie. Nie przeszkadza mu a wręcz dupą z radości szczeka gdy ze środków publicznych wystawiane są takie "sztuki" gdzie z dupy wyciąga polską flagę lub coś podobnego. Wtedy jest ok.
  • "ad111" dnia 15 lutego 2018 o godzinie 13:33:45 napisał:
    Szacunek dla flagi powiadasz i to w kontekście kościoła...? https://www.youtube.com/watch?v=RSSIz-0pnCM
  • "Thomas" dnia 15 lutego 2018 o godzinie 14:33:28 napisał:
    Pomimo, że nie zgadzam się z Add111, Śledząc argumentację obu stron (zawartą w komentarzach, jak i samym tekście), jedynie można utwierdzić się w tym, że Ad ma rację. Niby sprawa banalna (sprawa okręgów) a w komentarzach pojawia się temat OSP i KGW.
    R E K L A M A
  • "Anonim" dnia 15 lutego 2018 o godzinie 14:45:29 napisał:
    właśnie, kościoła. Tu cię boli. No i polska flaga na którą jesteś gotów nasrać A tu coś o takim samym dawniej: Niech przykład ks. Stanisława Streicha – który dla II Rzeczypospolitej był tym, kim dla czasów PRL był ks. Jerzy Popiełuszko – umacnia każdego z nas w pracy na rzecz Królestwa Bożego, tak w okolicznościach sprzyjających, jak i w niesprzyjających – podkreślił w homilii wygłoszonej w niedzielę w Luboniu, w kościele św. Jana Bosko, przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski abp Stanisław Gądecki. Metropolita poznański przypomniał, że kilka dni temu rozpoczął się proces beatyfikacyjny ks. Streicha na poziomie diecezjalnym. Ten proboszcz z Lubonia został zastrzelony 27 lutego 1938 r. podczas Mszy św. sprawowanej dla dzieci. Mordercą by komunista. Wcześniej ks. Streich otrzymywał pogróżki związane z jego działalnością duszpasterską. „W ostatnich 12 miesiącach swojego pasterzowania ks. Stanisław żył w ciągłym napięciu. W kwietniu włamano się do kościoła i uszkodzono tabernakulum. W sierpniu został napadnięty stróż pilnujący kościoła. W październiku nieznani sprawcy obrzucili księdza kamieniami. Przez cały 1937 rok otrzymywał sporo anonimowych listów, w których obelżywymi słowami zapowiadano jego rychłą śmierć” – powiedział abp Gądecki. Jak mówił, podczas zabójstwa jedna z kul trafiła księdza w twarz, druga utkwiła w księdze ewangeliarza. „Morderca oddał dwa kolejne strzały w plecy księdza. Następnie – według relacji sądowej kościelnego (Franciszka Krawczyńskiego) i innych świadków – zabójca wbiegł na ambonę z okrzykami: ‚Niech żyje komunizm!’ oraz ‚Wynoście się z kościoła, to za waszą wolność!’” – dodał przewodniczący KEP. Metropolita poznański wskazał na działalność duszpasterską ks. Streicha, który założył Akcję Katolicką, Towarzystwo Robotników Katolickich, Katolickie Stowarzyszenie Kobiet, Krucjatę Eucharystyczną, Papieskie Dzieło Rozkrzewiania Wiary. Za pośrednictwem Caritas rozdzielał zapomogi ubogim. „Był ofiarnym pasterzem, szukającym przede wszystkim ludzi oddalonych od Boga, których zagubienie napawało go bólem” – podkreślił abp Gądecki.
  • "ad111" dnia 15 lutego 2018 o godzinie 14:54:40 napisał:
    Właśnie o to chodzi, że obecny układ dąży do zachowania "przywilejów" i sami beneficjenci tego układu o tym mówią w komentarzach. Staram się pokazać to czego nie widać na pierwszy rzut oka, a jednak to coś istnieje. Wydaje się, że dla ludzi myślących widać to aż nadto. Czas jednak to zmienić i walczyć o przejrzystość oraz o działanie samorządowych władz na rzezc wszystkich mieszkńców Gminy sprawiedliwie, a nie tylko na rzecz wybrańców, którzy pomimo dotacji ze środków publicznych nie potrafią "załapać", że na te dotacje zrzucili się wszyscy mieszkańcy Gminy w podatkach chcąc czy nie chcąc. Ja osbiście nie chcę aby z tych dotacji korzystali tylko wybrańcy i to do tego zwiazani z władzą, która za lojalność ich nagradza w postaci grantów. Nie tak powinno wyglądać gospodarowanie środkami publicznymi. Każda władza próbuje sobie kupić wyborców za publiczne pieniądze, ale można to zrobić w sposób uczciwy polepszając byt wszystkim mieszkńacom równomiernie, a nie kupować głosy tylko wybranych, a innych w pogardzie oddzielać od społeczności lokalnej...
  • "ad111" dnia 15 lutego 2018 o godzinie 15:02:39 napisał:
    Poprzedni wpis, to komentarz do wpisu Thomasa.... Co do Przedmówcy ziejącego nienawiścią... To mogę tylko powiedzieć, że pomimo tego iż czcisz Żyda i Jego matkę Żydówkę, to zapewne jako Polak- Katolik nienawidzisz Żydów i popierasz ONR oraz Rydzyka , itp. Co do flagi, to żadne Twoje kalumnie nie mogą mnie dotknąć, bo mam swoją godność oraz szacunek dla ludzi kochających Polskę, Polaków i Jej "symbole narodowe". Ty słuchający bezkrytycznie "watykańczyków" nie możesz jednocześnie pysznić się super patriotyzmem, bo komu innemu służysz. A już w Biblii napisano, że nie można dwóm panom słyżyć- kumasz?
  • "ad111" dnia 15 lutego 2018 o godzinie 15:03:40 napisał:
    Kumasz Anonimie...?
  • "Thomas" dnia 15 lutego 2018 o godzinie 15:46:44 napisał:
    Anonimie to co piszesz jest żenujące. Używanie jako tarczy Kościoła - nie wymaga komentarza, jest po prostu podłe.
  • "Anonim" dnia 15 lutego 2018 o godzinie 17:20:53 napisał:
    Podłe i obrzydliwe to jest to co ty robisz. Przy każdym "artykule", nieważne jaki jest temat jako cel swoich podłych ataków obierasz Kościół i katolików. Ale mimo tego jest jeszcze dla ciebie nadzieja..A pewnie będzie jak z Jaruzelskim, zresztą to samo środowisko.
  • "notabene" dnia 15 lutego 2018 o godzinie 18:06:11 napisał:
    W Zawadzie -kabaret z Lipska ,zespół z Szopinka i oczywiście gwiazda wieczoru chór z Zawady ,poziom musiał być bardzo wysoki jak rozbujane ego aktywnych .Katolicy ,pielgrzymi i inni wszyscy święci mamy WIELKI POST więc wstrzymajcie się z tego typu wydarzeniami 'kulturalnymi",żeby nie było takiej wiochy jak rok temu w Stylowym.
  • "Aktywny z Wólki Wieprzeckiej" dnia 16 lutego 2018 o godzinie 8:35:56 napisał:
    Wszystko zweryfikuje czas. Wybory już za kilka miesięcy. Zobaczymy jak wam będzie w dziobach krytycy idei samorządowej. Zobaczymy czy przekonacie do swoich racji wyborców czy wyborcy wybiorą spokój taki jaki był do tej pory. Zobaczymy czy wyborcy dadzą nabrać się na populizm czy wybiorą markę jaką jest samorząd Gminy Zamość. Nie wspomnę już o wójcie. Na razie nie ma i chyba nie będzie lepszego kandydata jak doświadczony samorządowiec aktualny wójt.
  • "ad111" dnia 16 lutego 2018 o godzinie 13:18:41 napisał:
    Wyborcami się nie zasłaniaj. Wyborca obecnej kliki nadal będzie wyborcą, zwłaszcza w kontekście dóbr publicznych otrzymanych od władzuni dla podtrzymania więzi i uzależnienia. Pozostali mieszkańcy otrzymują tylko ochłapy, bo tzw. "aktywni swojacy" zagarniają większość dla siebie i gdzieś mając większość. Na taką demokrację się nie zgadzam zarówno ja, jak i ta pomijana większość. Część z tej większości znowu nie pójdzie na wybory, część pójdzie, ale może się okazać, że nadal będą w mniejszości ze względu na ilość kupionych głosów i na frekwencję. Taka to demokracja zarówno w Gminie jak i w kraju. Dlatego obecna władza, czy to samorządowa, czy krajowa nie jest zainteresowana budowaniem społeczeństwa obywatelskiego, bo to stanowi dla nich zagrożenie. Dlatego też jeszcze długo będzie tak jak jest, czyli nijak, bo to społeczeństwo obywatelskie musi się zbudować oddolnie, a to długotrwały proces.
  • "Thomas" dnia 16 lutego 2018 o godzinie 15:00:58 napisał:
    Trzy Okręgi w których będzie wybierało się po 7 radnych - I TO JEST BEZDYSKUSYJNE. Kolejna rzecz granice okręgów - sprawa okręgów wyborczych powinna być poruszona na zebraniach z mieszkańcami. TRZY OKRĘGI I GRANICE OKRĘGÓW - W TEJ CHWILI TO FUNDAMENTALNA SPRAWA. Propozycje Wójta co do okręgów powinny iść w tym kierunku - 3 okręgi i siedem mandatów, mandaty powinny podzielone być równomiernie tak jak w przypadku drugiego wariantu. ========================================================== Trzy okręgi oznaczają większą liczebność okręgu niż w drugim wariancie - to jest bardzo ważne ponieważ większy okręg to większy wybór, a potencjalni kandydaci muszą dotrzeć do większej liczby wyborców, zwłaszcza nowych wyborców. A to oznacza dla wielu tych którzy starają się o mandat, że nie będzie to takie oczywiste. ============================================================== Jest tylko jedno, ale jeżeli opozycja nie wystawi dobrych kandydatów to przegra, szanse na wygraną są ogromne.
    R E K L A M A
  • "notabene" dnia 16 lutego 2018 o godzinie 17:02:40 napisał:
    Już 13 lutego odpowiadałem aktywiście z Wólki Wieprzeckiej ,odpowiem i dzisiaj.Tutaj nie idzie o krytykę "idei samorządowej ",tutaj nikt nie potępia wszystkiego i wszystkich,ale napiętnować i potępiać należy PATOLOGIĘ idei samorządowej .Swoje argumenty przedstawiłem już wcześniej więc nie będę specjalnie się rozpisywał.Przez kilkanaście lat zrobiono wiele dobrego i tego nikt nikomu nie odbierze ,wójt może o wielu rzeczach mówić z dumą ,ale jak mawiał klasyk "władza deprawuje",i ci aktywiści którzy tak z zapałem bronią idei samorządności ,bronią wójta tak naprawdę są tym ciemnym ludem który wszystko kupi,tak jak ta co zachwalała tort który będzie do zjedzenia w Żdanówku.Przecież wójt za swoje nie kupi ,kupi za moje ,za twoje pieniądze ale nie za swoje.Kolesiostwo ,nepotyzm ,brak profesjonalizmu i zasad etyczno-moralnych to jest marka samorządu gm.Zamość ,Tego chcemy?.
  • "POdPIS" dnia 16 lutego 2018 o godzinie 17:16:53 napisał:
    Gminy? Całego powiatu, przez 25 lat zżarli wszystko, cały majątek, Krasnystaw, Tomaszów Lubelski, czy Biłgoraj - tam co nieco zostało, czyli tam dało się - u nas .... udało się uratować komin na parkingu przed galerią, pewnie tez ówcześnie sprzedany przez przekręt. Więc wybierajcie wiecznego Wójta i Starostę - to może i ten komin na parkingu przed galerią wreszcie załatwią.
  • "ad111" dnia 16 lutego 2018 o godzinie 18:08:39 napisał:
    Dobrze, że przynajmniej część ludzi to rozumie. Dobrze też, że o tym mówimy, bo nawet do zindokrynowanych umysłów apologetów obecnego układu z czasem dojdzie prawda, że nie takie to złoto świecące jakim się wydaje. Zostajemy (nadal) w tyle za innymi gminami i powiatami, różne rankingi i nawet dane statystyczne o tym świadczą. Żadne przyśpiewki na dożynkach, celebry w kościołach, wycieczki do Lichenia i kasa publiczna wydawana dla swoich tego nie mieni. Czas coś z tym zrobić. Czas coś zrobić dla wszystkich mieszkanców tej naszej małej ojczyzny...
  • "Ja" dnia 16 lutego 2018 o godzinie 18:21:01 napisał:
    Do ''Thomas'' - piszesz,że jeżeli opozycja nie wystawi dobrych kandydatów to może przegrać. Możesz mi podać jakiś przykład opozycji np. w Radzie Gminy Zamość lub tak ogólnie opozycji wobec tego co się dzieje w tej gminie. Będę Ci bardzo wdzięczny za uwiarygodniony opis opozycji w gmnie Zamość.
  • "Thomas" dnia 17 lutego 2018 o godzinie 2:03:06 napisał:
    Powiem tylko tyle, jest.
  • "Ja" dnia 17 lutego 2018 o godzinie 8:18:23 napisał:
    Do ''Thomas'' - jak widać nie mając argumentów nie za wiele masz do powiedzenia. Ja Ci powiem troszeczkę więcej. Gdyby była opozycja nawet w Radzie Gminy to nie byłoby tych wszystkich komentarzy, które są powyżej. Nie ma opozycji nie ma kontrolny nad tym co się dzieje w Gminie. Dlatego był taki krzyk o okręgi jednomandatowe. Jeżeli w przyszłej kadencji będzie jakiś inny klub niż wielbicieli wójta i będzie robił to co należy do radnych to być może sytuacja się zmieni. Jak na razie to wydaje mi się mało prawdopodobne. Już widać kto się promuje na kandydatów na radnych na stronie UG.
  • "@PodPIS" dnia 17 lutego 2018 o godzinie 9:01:49 napisał:
    POdPIS-co ma wójt i starosta do komina w mieście? W Zamościu rządzi prezydent.
  • "A....Z" dnia 17 lutego 2018 o godzinie 10:34:15 napisał:
    "JA" ma rację ,nie ma żadnej konkretnej opozycji w radzie gminy jak i w całej gminie.Patrząc na radę gminy to możemy powiedzieć że radny Kiciński jest w opozycji ,ale jest to mówienie na wyrost ponieważ radny pozostał mentalnie w prl-u chociaż obecnie jest zwolennikiem dobrej zmiany i to wszystko radnemu się miesza.Jest jeszcze Kostrubiec,Rajtar z tzw .opozycji ale oni nie stanowią żadnej siły która może przeciwstawić się ludziom wójta.Spoza rady gminy jest Grześko który jest rozpoznawalny tylko że jest przerażająco słaby ,nie samodzielny ,zapatrzony w senatora,posła ,wojewodę jak w święty obrazek .Reasumując, wójt jak na razie nie ma konkurencji .
  • "ad111" dnia 17 lutego 2018 o godzinie 12:32:50 napisał:
    Wójt jest silny, to fakt. Radni są słabi, bo klepią na sesjach prawie wszystko co wymyśli Wójt. Co zaś do opozycji, to rzeczywiście cienko to widzę. Jest co prawda Pan Puchacz, który wkurza obecny układ jak tylko może, ale czy to da zaczątek prawdziwej i realnej opozycji? Są oczywiście w Gminie ludzie, którzy myślą samodzielnie i trochę są odporni na propagandę sukcesu władz Gminy, co możemy zaobserwować nawet w tej dyskuski, ale ci ludzie nie mają na kogo zagłosować, a nie każdy widzi się w roli radnego, czy wójta. Ot, takie przedwyborcze rosterki...
  • "POdPIS" dnia 17 lutego 2018 o godzinie 16:01:16 napisał:
    "POdPIS-co ma wójt i starosta do komina w mieście? W Zamościu rządzi prezydent." pierwsze znajdź części (osoby) wspólne pomiędzy powiatem i gmina, późnij pomyśl, dlaczego powiat obejmuje swoim terytorium miasto i parę gmin (diabelski pomysł reformy Buzka nie do wytłumaczenia nikomu na świcie, że dwa samorządy działają na tym samym terytorium), na koniec pytanie, co się dzieje z majątkiem z upadających spółek - które wcześniej były państwowe:-) Kto ustalał warunki przetargów, czy dzierżaw :-) Dodatkowe nad zamojskim jakieś fatum panuje, bo wszystko co mogło płacić podatki znikło do roku 2000 jak w czarnej dziurze, kasy coraz mniej, a wręcz "polski ogon" i co te biedaczki dysponujące nie swoją kasą z naszych podatków są winne? :-))) Niunie, dobre misie :-)
    R E K L A M A
  • "Thomas" dnia 17 lutego 2018 o godzinie 22:53:28 napisał:
    W wyborach samorządowych liczy się urząd Wójta, Prezydenta i Burmistrza. Jeżeli nowy Wójt będzie lepszy od poprzedniego, tak jak miało to miejsce w Zamościu, to z całą pewnością Rada Gminy jaka by nie była będzie nowego Wójta popierać.
  • "Thomas" dnia 17 lutego 2018 o godzinie 22:57:08 napisał:
    ad111@ Twoim skromnym zdaniem dlaczego uważasz, że Wójt Gliwiński jest silny? Ani nie jest silny, ani nie jest słaby - po prostu ma poparcie. To poparcie jest swoistym paradoksem. na pytania dlaczego tak jesr udzieliłeś sobie odpowiedzi wcześniej,
  • "ad111" dnia 18 lutego 2018 o godzinie 10:22:15 napisał:
    To tylko semantyka, a co do clou problemu, to definiujemy go podobnie.
  • "Ryskowi mówimy GOOD Bye" dnia 19 lutego 2018 o godzinie 10:30:23 napisał:
    Puchacz na Wójta!
  • "Ja" dnia 22 lutego 2018 o godzinie 14:22:31 napisał:
    Do - "Ryskowi mówimy GOOD Bye" zjedz Snickersa, bo zaczynasz gwiazdorzyć!

Dodaj komentarz

UWAGA!!! Informujemy że korzystając z naszych stron pozostajesz anonimowy tak długo, aż sam nie zdecydujesz inaczej. Twoje dane osobowe w postaci Adresu IP są zapisywane dopiero wtedy gdy zostawiasz w roztocze.net swój komentarz. PRZECHOWYWANIE DANYCH: Twoje dane osobowe przechowujemy jedynie tak długo, jak jest to rozsądnie uznane za konieczne do realizacji celów, dla którego zostały zgromadzone, lub do zachowania zgodności z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi raportowania. PRZEKAZANIE DANYCH: Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. ZMIANA I USUNIĘCIE DANYCH: Każdy użytkownik ma prawo w każdej chwili do uzyskania informacji o swoich danych, możliwość ich poprawiania (jeśli jest to technicznie możliwe) oraz usunięcia poprzez przesłanie odpowiedniej informacji za pomocą poczty elektronicznej na adres: redakcja@roztocze.net.
ad11
Raczej, to nie będzie dobre rozwiązani...
KJL
Czy będzie jakiś poczęstunek napojem ...
kibic
A konkretnie Barnor Bright, grywał nawe...
Prezes
Pomocnik z Ghany na testach w Hetmanie...
KL
Byle jakie szybkie żarcie dla motłochu...
Doping
Nie ma i nie będzie (klask, klask), nie...
roman2
Typowy chłop ze wsi maluje pasy a psy ...
stara mapa
moze wg nich Lublin jest na Roztoczu :D...
L
Zamieszczenie informacji o Kongresie Św...
Marek
A możne atrapę prawdziwej zebry, nogam...
Który stopień jest najgroźniejszy pie...
klon
Temat spalarni śmieci też ucichł. Czy...
Parafianka
A poza tym, dlaczego na plakacie jest ż...
Parafianka
Na miłość boską, tylko nie straszcie...
Mirek
"Wg. wpisu" - czy pan Robert Moteka nie ...
Komentarze publikowane powyżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT
R E K L A M A    B A N N E R    II
R E K L A M A B A N N E R III
Copyright © 2018 Fundacja im. Bernardo Morando. Wszelkie Prawa Zastrzeżone
ARCHIWUM lata 2000-2010 ROCZNIKI 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018
Lokalny Informator Edukacyjny
Lokalny Informator Edukacyjny