R E K L A M A

Z I P

Felietony | Polityka i Samorząd | ZamośćDaniel Czubara12 września 2017

Felieton: Już za rok wybory…

Zamość. Ratusz. Fot. R. Moteka

R E K L A M A    B O A R D

R E K L A M A    B O X  I
R E K L A M A    B O X  II

Nie trzeba być wróżką czy jasnowidzem, by wiedzieć, że za rok o tej porze cały Zamość – czy to w urzędzie, czy w firmie, czy na przystanku autobusowym – będzie dyskutował o polityce i o tym, kto będzie rządził Hetmańskim Grodem.

Będą to też przede wszystkim najciekawsze wybory samorządowe od lat. Po pierwsze będziemy mieli do czynienia z bardzo ciekawą sytuacją, kiedy to PiS, które pomogło Andrzejowi Wnukowi zdobyć w 2014 r. ratusz będzie, chciało teraz zmienić włodarza miasta. Po majowej konferencji w biurze posła Sławomira Zawiślaka to pewne na 99 proc., że Prawo i Sprawiedliwość będzie popierać kogoś innego. Kogo? Giełda nazwisk jest spora i zmienia się jak w kalejdoskopie.  Nie zamierzam jednak bawić się w typera. Historia wyborów z 2014 roku pokazuje, że PiS i poseł Zawiślak lubią zaskakiwać i nie zdziwiłbym się, gdyby i tym razem kandydat Prawa i Sprawiedliwości był zaskoczeniem dla wielu osób.

Poza tym z deklaracji wiemy, że swojego kandydata lub kandydatkę wystawi zamojska centrolewica skupiona wokół stowarzyszenia “Zamość – nasz wspólny dom”. Z pewnością o reelekcję ubiegać się będzie również obecnie urzędujący Andrzej Wnuk. Najprawdopodobniej także wystawi swój własny komitet wyborczy do Rady Miasta.

Właśnie na wyborach do Rady chciałbym się skupić. O kandydaturach na włodarza Hetmańskiego Grodu możemy dywagować i gdybać, a de facto mądrzejsi i tak będziemy dopiero za rok, więc poza tym co wyżej napisałem  wszystkie inne teorie można rozpatrywać w kategoriach political fiction.

Zostańmy na moment przy radnych tzw. “prezydenckich” są to w dużej mierze byli radni PiS, którzy zostali usunięci z klubu Prawa i Sprawiedliwości jak Piotr Małysz i Krzysztof Sowa, lub sami z niego odeszli jak Wanda Sędłak, czy Piotr Kurzępa. Sądząc po ogólnopolskiej praktyce partii Jarosława Kaczyńskiego, o powrocie na łono PiS raczej nie mają oni co marzyć. PiS już niejeden raz potwierdziło teorię, że partyjni renegaci mają bardziej przechlapane niż polityczni oponenci z innych ugrupowań jak np. PO.  Murem za prezydentem Wnukiem stoi też grupa rajców, która do Rady Miasta  dostała się z listy komitetu byłego prezydenta Zamościa, Marcina Zamoyskiego. Podejrzewam, że wszystkie te osoby mają bardzo duże szanse by stanowić trzon tzw. komitetu prezydenckiego. Przypomnijmy, że w 2014 r. Andrzej Wnuk z kilkunastoma osobami powołał do życia KWW Wspólny Zamość. Ten komitet radnych do Rady Miasta nie wprowadził, za to niektóre osoby związane z tym komitetem odnalazły się ratuszu lub spółkach miejskich. Wymienić można np. Damiana Miechowicza – obecnie jest dyrektorem Wydziału Promocji i Turystyki UM w Zamościu, zaś prezesem Zakładu Gospodarki Lokalowej jest inna kandydatka Małgorzata Popławska.

Biorąc pod uwagę jaką markę ma aktualnie w Hetmańskim Grodzie prezydent Andrzej Wnuk, jego komitetu na pewno nie można lekceważyć. W 2014 r. był to mały bezpartyjny komitet, zaś za rok miałby świetnego frontmana i markę.

Faworytem wyborów jeśli chodzi o poparcie do Rady Miasta jak na razie jest Prawo i Sprawiedliwość i wszystko wskazuje, że dzięki prosocjalnemu kursowi ugrupowania jeśli coś w poparciu PiS-u zmieni się to raczej w górę, niż w dół. Zaznaczam jednak , że to moje prywatne zdanie. Zamość często bywa nazywany bastionem PiS, jak cały region, gdzie partia Jarosława Kaczyńskiego cieszy się zawsze dużym poparciem w jakichkolwiek by wyborach nie było. W 2014 r. PiS do RM Zamościa zdobyło 10 mandatów. Ile będzie tym razem? trudno powiedzieć. Po doświadczeniach wyborów sprzed czterech, czy nawet ośmiu lat, śmiało mogę jednak zaryzykować tezę, że najwięcej ze wszystkich. Wszystko będzie zależało od tego też, kto będzie kandydatem PiS na prezydenta miasta i “pociągnie” jak lokomotywa listy wyborcze.

Mimo, że z małą grupą radnych bardzo aktywna jest zamojska centrolewica, skupiona wokół stowarzyszeni “Zamość – nasz wspólny dom”. W ostatnim czasie co chwila Łukasz Kwiatkowski, Diana Sawicka i spółka wysuwają jakieś swoje pomysły i inicjatywy – hasło bezpłatnych przedszkoli i żłobka, bezpłatnej komunikacji – to wszystko sprawia, że lewica ostro chce zawalczyć o elektorat socjalny, który ostatnio odebrał im PiS. Stowarzysznie organizuje również darmową pomoc prawną na zamojskich osiedlach. Można mieć inne poglądy od nich, ale należy docenić ich aktywność, efektem której jest m.in. wprowadzenie w zamojskim magistracie Publicznego Rejestru Umów. O ile w ostatnich wyborach centrolewica uzyskała 4 mandaty, to teraz może być czarnym, czy raczej czerwonym koniem nadchodzących wyborów. Wygrać z PiS będzie im ciężko i to raczej niemożliwe, jednak mogą sporo namieszać.

Ponadto lewica zapowiada wystawienie kandydata lub kandydatki n urząd prezydenta Zamościa.

Nie lada zagwozdkę stanowi postawa lokalnej Platformy Obywatelskiej. Radni zaczynali jako zwarta opozycja wobec prezydenta popieranego PiS, jednak z czasem zarysował się podział z jednej strony Marta Pfeifer i Marek Kudela zaostrzyli kurs wobec włodarza miasta, z drugiej pozostali radni z czasem zaczęli głosować, tak jak grupa popierająca Andrzeja Wnuka. Ogółem najgłośniej o zamojskiej PO zrobiło się, gdy w ubiegłym roku z partią pożegnała się Marta Pfeifer. Tym samym Platforma straciła bardzo rozpoznawalną postać o mocnym charakterze. W którym kierunku określi się PO i czy będzie miało swojego kandydata na prezydenta, lub kogoś poprze? Równie dobrze można w tej chwili wróżyć z fusów.

Najmłodsze dziecko zamojskiej polityki, Nowoczesna, dopiero buduje swoje struktury. Ma co prawda bardzo dobrze znanego i rozpoznawalnego lidera, radnego Rafała Zwolaka, jednak by wygrać wybory w RM potrzeba temu ugrupowaniu jeszcze więcej rozpoznawalnych twarzy, nazwisk. Działacze Nowoczesnej są aktywni w happeningach jak Pulse of Europe, czy akcjach sprzątania miasta, albo akcjach charytatywnych. Partii Ryszarda Petru może być ciężko przebić się ze swoimi hasłami w Hetmańskim Grodzie, bowiem miasto jest bastionem PiS-u. Do wyborów mają jeszcze rok i jeśli chcą mieć dobry wynik to pora najwyższa by wezwać wszystkie ręce na pokład.

Do Rady Miasta za rok zapewne wystartuje i zamojski PSL. Ludowcy w Zamościu do rady Miasta nikogo nie wprowadzili jednak od wyborów w 2010 roku regularnie uzyskują ponad tysiąc głosów. Nie daje to co prawda mandatu i swojego przedstawiciela, jednak tysiąc głosów od ośmiu lat to stabilny elektorat, który może mieć wpływ na wybory prezydenckie. Kogo poprze PSL?

Zagadką jest też zachowanie osób skupionych wokół ruchu Kukiz’15 i zamojskiego posła tego ugrupowania Jarosława Sachajko. Na razie “kukizowcy” ogłosili swego rodzaju casting na kandydatów na radnych oraz prezydenta na stronie internetowej samorzadyzkukizem.pl . Działacze Kukiz’15 zapowiadają jednak, że do RM listę wystawią i będzie to lista proobywatelska.

To tyle w może nieco przydługim raporcie o sytuacji na lokalnej, zamojskiej scenie politycznej. Do wyborów został nieco ponad rok, zaś jeśli chodzi o kampanię to dokładnie za rok będziemy w samym jej środku, czy raczej ogniu. Pewne jest, że powoli karuzela wyborcza będzie nabierała tempa i za jakiś czas partie i komitety oraz kandydaci zaczną odkrywać karty.  

 

 

 

Autor: Daniel Czubara
Ty już wiesz. Teraz podziel się tym na Facebooku ze znajomymi.
Jak cenna jest ta informacja dla Ciebie? Powiedz nam o tym - kliknij na gwiazdki.
Liczba ocen: 20 . Dziękujemy! Postaramy się być jeszcze lepsi.

Tagi, hashtagi i słowa klucze: , , , , ,
R E K L A M A    B A N N E R   I
Komentarze publikowane poniżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT
KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
  • "k" dnia 12 września 2017 o godzinie 8:32:55 napisał:
    Ja osobiście popieram nowe twarze centrolewicy. Po tej stronie politycznej, trzeba ustąpić miejsca młodym osobom rozwijających się. Starsi już swoje zrobili nie zawsze dobrze im to ostatnio wychodziło. Więc trzeba ustąpić miejsca innym.
    13
    14
  • R E K L A M A
  • "Anonim" dnia 12 września 2017 o godzinie 8:33:11 napisał:
    " Pytanie" zadał pytanie: Czy żona redaktora naczelnego roztocze.net nie pracuje w biurze poselskim Pani Wróblewskiej i kancelarii prawnej męża Pani Wróblewskiej? Czekamy na odpowiedź
    21
    9
  • "Horn" dnia 12 września 2017 o godzinie 8:40:37 napisał:
    Nie ma się co napinać. Co prawda wielkim fanem PiS nie jestem ale wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują, że PiS weźmie w Zamościu większość w radzie i prezydenta.
    10
    8
  • "Elżbieta" dnia 12 września 2017 o godzinie 9:06:49 napisał:
    Jakie znaczenie ma to, gdzie pracuje żona p. Moteki? Może niech następny wpis będzie takim, w którym wylicza się gdzie pracują małżonkowie radnych, redaktorów, pracowników UM. I wtedy, będzie możliwość " czepiania się " miejsc pracy .
    12
    10
  • "jaco" dnia 12 września 2017 o godzinie 9:21:05 napisał:
    Czy koledzy i koleżanki prezydenta nie pracują w spółkach miejskich, nie są dyrektorami i doradcami w UM. PIS poparł takiego kandydata to teraz powinien się z niego wytłumaczyć. Chcieliśmy to mamy
    10
    3
  • "cv" dnia 12 września 2017 o godzinie 9:35:55 napisał:
    W wyborach samorządowych nie głosuje się na partie, tylko na ludzi. Jeśli Andrzej Wnuk zdecyduje się wystartować w wyborach prezydenckich, to wygra je w pierwszej turze. Ludzie widzą, jak przez 3 lata zmieniło się miasto - nie tylko ronda, ulice czy mosty, nowe mieszkania socjalne, inwestycje w podstrefie, ale też otwarcie na ludzi.
    13
    14
  • "@cv" dnia 12 września 2017 o godzinie 9:37:37 napisał:
    Nie wygra tych wyborów, wspomnisz tego posta.
    17
    8
  • "cv" dnia 12 września 2017 o godzinie 9:48:38 napisał:
    Możemy się założyć. Wygra nie tylko dlatego, ze jest lubiany przez mieszkańców ale także z powodu marności kontrkandydatów.
    11
    14
  • "zielony ryneczek i studnie pamietam" dnia 12 września 2017 o godzinie 9:54:07 napisał:
    CO takiego zrobił to pieniądze mieszkańców, każdy człek z gimnazjalnym dałby rade zrobić tak samo, wielkie mecyje, koń by się dupą uśmiał.
    14
    6
  • "Beata" dnia 12 września 2017 o godzinie 9:57:53 napisał:
    Elżbieta to super pomysł. Osoby związane ze Wspólnym Zamościem. Pierwszy to oczywiście radny Piotr Małysz, który dostał fuchę w PGK. Przypadek ? Albo Godek. Najpierw Pan Godek został prezesem TBS a potem szanowna małżonka Pani Godek. Parodia. Ale spójrzmy jeszcze na zarząd Wspólnego Zamościa. Jacek Podkościelny i Pan Figura. Zastanawiam się czy Katarzyna Figura zatrudniona w ZDK zaraz po wyborach to nie rodzina. Z kolei obecna żona/partnerka (trudno nadążyć) Pana Podkościelnego to nie jest przypadkiem nowa dyr. Wydziału Edukacji Pani Kowal ? Kto wpisuje dalej - bo jest jeszcze o kim pisać, oj jest .... Co ciekawsze stołki w mieście obsadza się swoimi.
    20
    2
  • R E K L A M A
  • "Beata" dnia 12 września 2017 o godzinie 9:59:34 napisał:
    Jeszcze doprecyzuję, że Małysz ze Wspólnym Zamościem oczywiście związany nie był ale transfer do PGK spektakularny dlatego jest na pierwszym miejscu.
    9
    1
  • "Anonim" dnia 12 września 2017 o godzinie 10:40:52 napisał:
    oczywiście, że ma panie M. Wystarczy zobaczyć jaki wydźwięk mają "artykuły" oraz dobór tychże. Kogo pompują.
    6
    5
  • "Horn" dnia 12 września 2017 o godzinie 10:47:22 napisał:
    @Anonim ty się lepiej naucz czytać ze zrozumieniem i wyciągać wnioski odstaw na bok swoje uprzedzenia. tekst jest raczej pro-PiS i pro-lewica, a pewnym sensie nawet pro-Wnuk. Przytocze fragment: "Biorąc pod uwagę jaką markę ma aktualnie w Hetmańskim Grodzie prezydent Andrzej Wnuk, jego komitetu na pewno nie można lekceważyć. W 2014 r. był to mały bezpartyjny komitet, zaś za rok miałby świetnego frontmana i markę." Rozumiem, że kogoś można nie lubić ale odnoś się do tekstu a nie pieprzysz głupoty bo nie lubisz naczelnego. Więcej rozumu, mniej emocji. Jak dal mnie analiza ciekawa, ale czegoś mi tu jeszcze brakuje. Jak przyjdzie mi do głowy to dopisze.
    9
    2
  • "pablo" dnia 12 września 2017 o godzinie 11:55:40 napisał:
    cyt "Biorąc pod uwagę jaką markę ma aktualnie w Hetmańskim Grodzie prezydent Andrzej Wnuk, jego komitetu na pewno nie można lekceważyć. W 2014 r. był to mały bezpartyjny komitet, zaś za rok miałby świetnego frontmana i markę." Nasuwa się pytanie , czy pan redaktor poparł to jakimiś badaniami na próbie reprezentatywnej, czy redaktora to subiektywne odczucia. Bo jeżeli nie to powinno brzmieć - W mojej ocenie biorę pod uwagę markę jaką ma aktualnie w Hetmańskim Grodzie prezydent Andrzej Wnuk,wydaje mi się, że jego komitetu nie można lekceważyć. W 2014 r. był to mały bezpartyjny komitet, zaś za rok miałby świetnego frontmana i markę. Po wtóre ostatnie zdanie stylistycznie bez sensu. O rzetelność się uprasza.
    4
    3
  • "to ask" dnia 12 września 2017 o godzinie 12:21:56 napisał:
    Jak każda kampania wyborcza również i ta najbliższa będzie bardzo ciekawe , szczególnie dla tych którzy interesują się polityką tą w skali makro jak i tą w skali mikro. Nie sądzę, aby była to najciekawsza kampania ale bez wątpienia emocji nie zabraknie . Uważam , ze liczyć się będą dwa komitety tj obecnego Prezydenta oraz komitet wyborczy PIS. Jak w każdym wyścigu nie możemy zapominać o „czarnym koniu” tej rywalizacji , którym może być były prezydent Marcin Zamoyski ( całkowicie pominięty przez pana redaktora ). Biorąc pod uwagę plusy potencjalnego komitetu wyborczego PIS (siła wynikająca głównie z preferencji wyborczych mieszkańców ) oraz komitetu wyborczego A .Wnuka jestem przekonany , ze zwycięsko z tej potyczki wyjdzie obecny Prezydent . Słabością PIS jest zamojski przewodniczący struktur tj Zbigniew Zawiślak , człowiek kompletnie bez charyzmy , karierowicz i pierwszy mąciciel ( nie czas i miejsce aby w/w cechy szerzej omawiać ) . Siłą obecnego Prezydenta jest on sam oraz mimo wszystko udana prezydentura. Szkoda tylko , że pan Wnuk nie wykorzystał szansy i nie rozwinął swojego komitetu wyborczego „Wspólny Zamość” Do tej pory mogła to być naprawdę mocna siła lokalnej polityki. Tymczasem o „Wspólnym Zamościu” praktycznie nie słychać w ogóle a jego aktywność równa jest zeru . Nie podzielam natomiast optymizmu tych wszystkich, którzy widzą szanse centrolewicy skupionej wokół stowarzyszenia „Zamość – nasz wspólny dom” Sporą przesadą jest twierdzenie , że centrolewica uzyskała cztery mandaty, ponieważ jak wiemy była to zasługa przede wszystkim Jerzego Nizioła oraz jego komitetu ( nomen omen również zwanego „Zamość-nasz wspólny dom ) . Poza tym jaki obecnie kogel - mogel kręcą ci radni , wszyscy wiemy ( J.Nizioł przyklejony do Prezydenta , A.Kutyła nie bardzo wie po czyjej stoi stronie, W.Nowakowski mocny beton a radna Nowosad kompletnie niewidoczna ). Reasumując nadchodzące wybory to jeszcze nie czas dla nowej centrolewicy. Uważam , że PO nie wystawi swojego kandydata na Prezydenta Zamościa , ponieważ jest po prostu za słaba i bez kręgosłupa . Pan Obszański to drugi ( po radnym Niziole ) plaster Prezydenta . Popiera działania zarządu miasta głównie dlatego , ze bardzo odpowiada mu stanowisko vice przewodniczącego RM ( bardzo dobra i ciepła posadka – 1450 zł na rączkę ). Poparcie PO dla innego kandydata ( tj A. Wnuka lub M.Zamoyskiego ) uzależnione zatem będzie od tego, który z kandydatów obieca panu Obszańskiemu stanowisko w prezydium RM. Czarnym koniem nadchodzących wyborów może być były prezydent tj M. Zamoyski . Tego gracza nie można lekceważyć , ponieważ ma on ciągle duże poparcie wśród lokalnych liderów jak również cieszy się sporą sympatią mieszkańców . W przypadku tego kandydata prawdziwy dylemat będą miały „dwa plastry” tj radny Nizioł i radny Obszański , ponieważ niewiadomo do kogo lepiej będzie się przykleić . Przypomnę tylko , ze obaj panowie mocno przyklejeni byli do byłego Prezydenta natomiast nie mieli żadnych problemów i wyrzutów z tym aby obecnie mocno trwać przy obecnym Prezydencie (ten typ tak ma ) Pozostali potencjalni kandydaci wywodzący się z Nowoczesnej , Kukiz 15, PSL to raczej polityczny folklor ale oczywiście potrzebny, głównie dla ubarwienia wyścigu po władzę.
    7
    5
  • "escobar" dnia 12 września 2017 o godzinie 12:31:05 napisał:
    Nie Zbigniew lecz Sławomir nie Obszański a Godzisz, obaj wiemy , że pomyłki celowe. Możemy się uczciwie umówić, że Andrzej Wnuk to nie jest głupi człowiek lecz jego otoczenie to BMW ogromna miałkość intelektualna ale dobrze służą. Nie jest Brucem Wszechmogącym i nie da sobie rady jak ruszy machina PIS, chyba, że pójdzie po rozum do głowy i dojdzie do consensusu ze "Zbigneiwem bez charyzmy"
    8
    1
  • "Daniel Czubara" dnia 12 września 2017 o godzinie 12:31:13 napisał:
    @to ask parę sprostowań: Nie Zbigniew Zawiślak, a Sławomir Zawiślak - pierwsze; po drugie radny Obszański nie zasiada w prezydium, poza tym nie był on z tego co mi wiadomo związany z byłym prezydentem, a z obecnym tylko do czasu popierania go przez PiS, czyli krótko. Dlaczego w tekście nie było mowy o p. Marcinie Zamoyskim? Aktualnie poza wydarzeniami kulturalnymi i protestami przeciwko zmianom w sądownictwie były prezydent nie angażuje się w politykę lokalną. Gdyby tak jak piszesz zechciał wrócić to z pewnością wywróciłby polityczną układankę do góry nogami. Mielibyśmy swoisty "Powrót króla" jak u Tolkiena. Póki co widać jednak, że radni z obozu byłego prezydenta w zdecydowanej większości - poza Rafałem Zwolakiem - głosują ręka w rękę z radnymi popierającymi prezydenta Wnuka. Trudno też ocenić jak zachowa się PO i PSL. Pana Zamoyskiego raczej poparłaby Nowoczesna.
    9
    3
  • "to ask" dnia 12 września 2017 o godzinie 12:39:03 napisał:
    Przepraszam, pomyliłem imię pana posła oczywiście chodzi o Sławomira Zawiślaka
    2
    0
  • "Robert Moteka" dnia 12 września 2017 o godzinie 12:41:11 napisał:
    Żona redaktora naczelnego roztocze.net pracuje w szkole prywatnej. Co do mojej osoby i mojej żony to oboje pracujemy jako osoby prywatne (niepubliczne) w różnych miejscach w Europie. Ja na przykład obecnie pracuję i mieszkam około 1500 km od Zamościa i od 4 września nie pełnię obowiązków redaktora naczelnego roztocze.net. Pełni te obowiązki bardzo dobrze Daniel Czubara. Celem twórców (Piotr Rogalski, Robert Moteka) roztocze.net było stworzenie samofinansującej się organizacji opartej o paradygmaty turkusu (taki styl zarządzania) i to się udało. Szkoda, że Piotr Rogalski nie doczekał osiągnięcia tego celu. Ale udało się. Teraz ja, po trzech latach ciężkiej służby społecznej, mogłem odejść i zająć się realizacją swoich celów zawodowych. A pomieszkuję około 1500 km od Zamościa i świat zamojskiej powiatowej polityki jest mi tak odległy jak księżyc. Daniel! Gratuluję felietonu. Analityczny, dokładny bez spłycania i obejmujący cały obszar. Mi się podoba, Piotrowi też by się spodobał.
    15
    8
  • "to ask" dnia 12 września 2017 o godzinie 12:42:10 napisał:
    Muszę kolejny raz przeprosić i podziękować za czujność panu redaktorowi oraz @escobar . Oczywiście chodziło mi o pana Godzisza a nie o pana Obszańskiego
    2
    4
  • R E K L A M A
  • "Anonim" dnia 12 września 2017 o godzinie 12:43:00 napisał:
    do Horn . jak byś czytał że zrozumieniem to byś wiedział, że jest ciąg dalszy do pytania zadanego pod innym tekstem i tutaj powtórzonego. A przy okazji to jednak czubara może coś napisać. Ale tylko wybiórczo. POmpujcie dalej.
    2
    6
  • "Anonim" dnia 12 września 2017 o godzinie 13:08:36 napisał:
    "... i to się udało". - taaaaaaaaaaaak
    0
    2
  • "kolega_z_rady" dnia 12 września 2017 o godzinie 13:43:26 napisał:
    Wszyscy dobrze wiedzą, że teraz odbywają się rozmowy wszystkich ze wszystkimi. Jaki będzie tego efekt to okaże się za kilka tygodni. Stawiam, ze wystartuje 3 kandydatów na prezydenta: Wnuk, ktoś z PiSu i Ćwik oraz 4 komitety do rady: lista Wnuka, lista opozycji(PO,N.,centrolewica,PSL), lista Kukiza, lista PiS. Będzie ciekawie :)
    3
    2
  • "k" dnia 12 września 2017 o godzinie 14:01:18 napisał:
    A ja wam mówię że centrolewica wygra te wybory samorządowe. Mieszkańcy naszego miasta mają dosyć tych rządów obecnej RM. Czas na zmiany.
    6
    3
  • "Szarlej" dnia 12 września 2017 o godzinie 14:07:05 napisał:
    Takie moje wnioski z tekstu red. Czubary: PiS potęgą jest i basta, PO samo nie wie gdzie chce iść, lewica ma potencjał ale brak im jeszcze frontmana, "kukizowcy" robią casting bo nie mają tak licznych struktur, podobnie blado wypada Nowoczesna. Jeśli powstanie komitet firmowany nazwiskiem obecnego prezydenta to może namieszać. Ja jednak podsunąłbym wariant, że lewica, Nowoczesna, PO mogą się zjednoczyć tak jak to robią na tych wszystkich manifestacjach w obronie sądów czy Pulse Of Europe, bo na gruncie lokalnym liberałów i lewicowców raczej mało co różni, bo chodniki i ulice nie są ani lewicowe, ani centrowe. Potrzebują jednak silnego przywódcy, lokomotywy. Czy wyłonią spośród siebie lidera, który zadowoli wszystkie strony takiego przypuszczalnego paktu? Pewnie już podejrzewacie o kim piszę. W innym przypadku nie widzę szans na stworzenie takiego szerokiego bloku wyborczego. Zaczną się kłótnie o kolejność na listach i kto ma wziąć "jedynki". Swoją drogą gratuluję analizy autorowi. Jest się przynajmniej do czego odnieść.
    6
    3
  • "agcu" dnia 12 września 2017 o godzinie 14:22:05 napisał:
    Szarlej, sam sobie Pan komentarze piszesz?
    3
    4
  • "k" dnia 12 września 2017 o godzinie 14:29:06 napisał:
    PiS może być potęgo w uroczystościach religijnych z sztandarami i na odpustach.
    5
    6
  • "@k" dnia 12 września 2017 o godzinie 14:38:24 napisał:
    nie lekceważ nawozie !
    3
    4
  • "Szarlej" dnia 12 września 2017 o godzinie 15:18:53 napisał:
    @agcu nie mierz wszystkich swoją miarą. Pana Daniela znam z czasów gdy jeszcze pracował w Esce. Różni nas wszystko od poglądów politycznych po światopogląd, czy inne tematy. Ale lubię gościa bo fajnie się z nim sprzecza przy papierosie. Ten tekst tylko to potwierdza, choć mam do niego parę ale... Ale o tym już osobiście pomówię z autorem.
    4
    2
  • "Ręce opadaja" dnia 12 września 2017 o godzinie 15:26:56 napisał:
    Haniebny tekst. Nie pomyslalbym, że po 1989 roku przeczytam coś takiego. W poprzednim tekście o świadczeniach podano wielkość świadczeń i kto może się o nie ubiegać. Ile wynoszą te emerytury?
    2
    8
  • R E K L A M A
  • "Horn" dnia 12 września 2017 o godzinie 16:18:42 napisał:
    Do przedmówcy: chyba wątki pomyliłeś :)
    6
    2
  • "wilk" dnia 12 września 2017 o godzinie 16:24:33 napisał:
    A moim skromnym zdaniem czarnym koniem tych wyborów będzie Kukiz'15 :)
    2
    12
  • "do wilka" dnia 12 września 2017 o godzinie 17:07:08 napisał:
    Masz rację - ośmieszą się jak nikt. Nikt normalny przecież nie pójdzie do nich na listy. Wystarczy porozmawiać z lokalnymi "liderami". Ale w naszym pięknym regionie trochę głosów dostaną - przecież my lubimy jak ktoś tylko narzeka, że jest beznadziejnie i trzeba wszystko rozwalić.
    5
    2
  • "piekarz feliks" dnia 12 września 2017 o godzinie 18:14:40 napisał:
    Pitolicie po próżnicy, PIS łyka wszystkich kmiotów jak jama gębowa szproty z kręgosłupem.
    7
    1
  • "tkr" dnia 12 września 2017 o godzinie 18:52:58 napisał:
    Widzę że roztocze dalej bawi sie w polityke a na pozostalych dwóch portalach piszą o pomysłach menela Rafała Wszoły na likwidacje straży miejskiej. Widać ewidentnie, że wszystkie trzy portale (Roztocze, żółty i to trzecie paskudztwo od fotografa weselnego) są zaangażowane politycznie przeciwko prezydentowi, tak jak TZ i Zamosc tv. Ja sie bardzo cieszę że jest w Zamościu niezależny Nowy Kurier Zamojski, który nie robi sensacji z wyborów (które dopiero za rok) ani nie pisze o popierdo ... ch pomysłach starówkowego menela. Ludzie zwracajcie uwagę co czytacie i gdzie czytacie bo kodziarze i ich media was robią w ch ...
    5
    10
  • "ubawiony" dnia 12 września 2017 o godzinie 18:57:21 napisał:
    Niezależny NKZ buahahahahahaha brzych aż boli. Za kretynów nas masz ?
    6
    2
  • "tkr" dnia 12 września 2017 o godzinie 18:58:17 napisał:
    Roztocze ma was za kretynów
    4
    6
  • "kronikarz" dnia 12 września 2017 o godzinie 19:11:29 napisał:
    Bez PiS-u nie byłoby obecnego prezydenta. Więc i za rok bierzemy i prezydenta i większość w radzie. Lewakom nie podoba się dbałość o własną narodową tożsamość? Dajcie swoich kandydatów i zobaczymy, kogo popiera większość. Platforma do lamusa. Nowoczesna odkryła karty - brak szacunku dla wartości. Lewica już i tak leży, to nie będę jej kopać, nie wypada. Wspólnego Zamościa nie ma od trzech lat. Komitety szanownych lewicowych radnych, udających prawicę - totalna strata pieniędzy. PiS górą.
    6
    7
  • "Horn" dnia 12 września 2017 o godzinie 19:49:13 napisał:
    Według mnie to co Kukiz'15 robi to kalka podobnej akcji Ruchu Palikota. też robili casting. Prawdopodobnie tak samo skończą. W formie ogólnopolskiej są mocni, ale tu na dole, zwłaszcza w Zamościu - sorry drodzy Kukizowcy PiS Was schrupie. Jeśli PO, Nowoczesna i lewica się zjednoczą mogą być drugą siłą ale PiS będzie i tak miało większość. Są na fali po prostu.
    7
    6
  • "@Horn" dnia 12 września 2017 o godzinie 20:39:34 napisał:
    To nie jest kwestia fali. To mądre posunięcia. Stop uchodźcom. Możliwość (ale nie obowiązek) przejścia na wcześniejszą o dwa lata emeryturę. Wyjątkowa pomoc dla rodzin wielodzietnych. Mieszkania tańsze niż wcześniej. Wyższa płaca minimalna. Powrót do mądrej edukacji. Początek reformy uczelni wyższych. Dłoń podana Polakom na wschodzie Europy. A przede wszystkim powrót do polskości. Inwestycje w przemysł. Ustawa dezubekizacyjna. To i kolejne programy spowodują, że sytuacja wszystkich polskich rodzin zacznie się poprawiać. Już bezrobocie spadło, a PKB wzrosło. Zobaczycie, jak powoli kapitał włoski, brytyjski, amerykański będą się lokalizować w Polsce. Europa zachodnia upada. Polska rośnie.
    5
    4
  • R E K L A M A
  • "ubawiony" dnia 12 września 2017 o godzinie 21:12:04 napisał:
    Następny mnie ubawił powtarzając slogany PISu. Sypią na razie kasę z helikoptera jako kiełbasę wyborczą i tylko dług publiczny jest wyższy. Jak się zacznie kryzys na świecie to wszystko tak pieprznie, że prądu może nie być. Pokaż mi ten kapitał zachodni co zainwestował ostatnio w Zamościu lub okolicy. Nic. Pustynia. Kto zdolniejszy i mądrzejszy wyjeżdża stąd bo nie widzi przyszłości.
    4
    3
  • "@ubawiony" dnia 12 września 2017 o godzinie 21:20:40 napisał:
    Jak wszystko pieprznie, to wszystko. I reszta będzie nieważna. A wcześniej też dług publiczny rósł. PO i PSL wzbogacały się, zwykły śmiertelnik nie miał nic. Teraz bogacą się i elity i zwykli śmiertelnicy. Gdzie byliście przez ostatnie 8 lat? Siedzieliście w korycie, czy też z niczego nie korzystaliście, a tamci się z was śmieli, teraz wami manipulują.
    4
    2
  • "ubawiony" dnia 12 września 2017 o godzinie 21:36:36 napisał:
    tak, tak przez 8 ostatnich lat Polcy i Polacy ..... ale przynajmniej ludzie nie byli tak podzieleni i nie byliśmy skłóceni ze wszystkimi
    3
    2
  • "sondowania prawde ciPOwie" dnia 12 września 2017 o godzinie 21:55:32 napisał:
    wg, dzisiejszego sondażu 38 % PIS 16 PO Now..8%,kukiz 8% myślicie, że w bastionie PIS nie wygra PIS? gratuluje poczucia humoru.
    3
    2
  • "magnar" dnia 12 września 2017 o godzinie 22:18:38 napisał:
    Według mnie dużo zależy od tego, czy wystartuje pan Marcin Zamoyski. Jeżeli nie to lewica, Nowoczesna i PO będą musiały kogoś wystawić a podejrzewam, że do wspólnego kandydata się nie dogadają. PiS - co tu rozkminiać - jest poza zasięgiem, chyba że coś na szczeblu ogólnopolskim sknocą. Dużo będzie też zależeć od postawy obecnego prezydenta. Czy zechce on iść na konfrontację z dawnymi kolegami z PiS i na koncepcji wszyscy przeciw PiS budować ruch wokół siebie, czy też zaprezentuje siebie jako człowieka ponad podziałami, który wyciąga rękę tak do PiS jak do PO i ludzi z KWW M. Zamoyskiego i KWW J. Nizioła i chce ponadpartyjnego ruchu na rzecz miasta. Podejrzewam, że wszystko zmierza w kierunku tego drugiego scenariusza, ale człowiekiem jestem i mogę się mylić. Reszta to moim skromnym zdaniem plankton. Dobrze, że temat wyborów samorzadowych został podjęty w miarę wczesnie, bo za jakiś czas ludzie już tak się nakręcą kampanią, że nie będą myśleć na chłodno.
    5
    2
  • "Thomas" dnia 13 września 2017 o godzinie 0:33:06 napisał:
    60 % taki uzysk wynik prezydent i to w pierwszej turze.
    4
    6
  • "Thomas" dnia 13 września 2017 o godzinie 0:54:13 napisał:
    Daniel Czubara@ n urząd czy chochlik drukarski?
    0
    0
  • "@thomas" dnia 13 września 2017 o godzinie 7:21:17 napisał:
    Nagrody nie będzie zbyt skromne szacunki, w mojej ocenie będzie wykonane 160 % normy jak u Mateusza Birkuta.
    3
    0
  • "Pytanie" dnia 13 września 2017 o godzinie 8:04:16 napisał:
    Czyli odpowiedzi na pytanie "czy żona redaktora naczelnego roztocze.net pracuje w biurze poselskim Pani Wróblewskiej oraz w kancelarii prawnej męża poslanki" nie będzie? Pozostaje nam jedynie wymijająca odpowiedź Pana Roberta o swoim wyjeździe do pracy do Niemiec?
    9
    3
  • "@Pytanie" dnia 13 września 2017 o godzinie 8:36:43 napisał:
    Przeczytaj sobie jeszcze kilka razy wpis Moteki to może zrozumiesz bo napisał wyraźnie gdzie pracuje żona naczelnego roztocza. Pisać nauczyli ale czytać ze zrozumieniem jeszcze nie wszystkich.
    4
    5
  • R E K L A M A
  • "X" dnia 13 września 2017 o godzinie 9:18:02 napisał:
    Przeczytałem wpis Moteki, poczytałem też zakładkę Kontakt, i nie ma nic na temat tego, kto jest redaktorem naczelnym (na wszelki wypadek zrobiłem zrzut ekranu). Jest tylko zastępca naczelnego niejaki Daniel Czubara. Jeszcze niedawno naczelnym był Robert Moteka, stąd też zasadnym wydaje się być pytanie o jego żonę, która to we wtorek reprezentowała na konferencji w kinie... posłankę Kornelię Wróblewską. I nie ma co ściemniać, tylko trzeba takie rzeczy brać na klatę.
    8
    2
  • "X" dnia 13 września 2017 o godzinie 9:37:59 napisał:
    Jeszce polecam stronę wydawcy roztocze.net: http://morando.org.pl/zespol/ tam Pan MOteka figuruje nadal jako redaktor naczelny.
    5
    0
  • "witek" dnia 13 września 2017 o godzinie 10:09:12 napisał:
    Jest taka Pani. Pracowała w kwiaciarni, póżniej w sklepie z artykułami służącymi do rehabilitacji. Teraz jest ważną Panią Dyrektor. Sądzę, że to będzie " nowa twarz" PiS w nadchodzących wyborach.
    0
    3
  • "nadzieja" dnia 13 września 2017 o godzinie 10:12:57 napisał:
    Niewykluczone, że radny Kitka nie weźmie ciężaru kandydowania na włodarza, ma ogromny potencjał nie przekreślałbym tego kandydata.
    3
    3
  • "adam borys" dnia 13 września 2017 o godzinie 10:49:29 napisał:
    Jeżeli Jerzy Nizioł wyciągnie wnioski z poprzednich wyborów i nie postawi tak jak to było wówczas na mało profesjonalnych doradców i szefów kampanii ( to była żenada ) to wówczas może śmiało ponownie powalczyć o ratusz i nie jest bez szans ........
    1
    7
  • "kosmaty" dnia 13 września 2017 o godzinie 14:56:09 napisał:
    "Beata" 10/10
    0
    0
  • "@ adam borys" dnia 14 września 2017 o godzinie 10:43:34 napisał:
    Ciekawe kto teraz będzie chciał mu robić kampanię. Uważam, że brak jest chętnych. (Zarówno ta nowa jak i stara lewica nie chce mieć z tym Panem nic wspólnego). Nawet jeżeli wystartuje to jedynie się skompromituje. Wspomnisz moje słowa.
    7
    0
  • "Thomas" dnia 15 września 2017 o godzinie 9:13:04 napisał:
    Daniel Czubara@ Ciekawy punkt widzenia, jednak nie podzielam wniosków. Przewiduję bardzo duża rotację w kolejnych wyborach.
    1
    1
  • "Daniel Czubara" dnia 15 września 2017 o godzinie 10:52:50 napisał:
    @Thomas cieszę się bo jakby wszyscy myśleli tak samo to byłoby trochę dziwnie, a tak jest się przynajmniej z kim kulturalnie posprzeczać :)
    0
    0
  • "Czytelnik" dnia 15 września 2017 o godzinie 12:25:02 napisał:
    A po cóż teraz startować w wyborach panu Niziołowi skoro ma już to co chciał . Niedawno wybrał nową radę nadzorczą swojej spółdzielni i teraz już może zapaść w czteroletni sen zimowy a w międzyczasie pobierać niezłą kasę ( chyba coś ponad 10 tys. zł wynagrodzenia)
    8
    0
  • R E K L A M A
  • "Thomas" dnia 15 września 2017 o godzinie 23:50:00 napisał:
    Niektórzy radni narzucili szybkie tempo co może obrócić się przeciwko nim. Niektórzy się po prostu wypalili. To co zauważam są aktywni radni, są radni milczkowie - historia pokazuje, że ci pierwsi idą na odstrzał, ci drudzy zostają - niestety . Mam swoich faworytów, jednym z nich, o ile zdecyduje się na kandydowanie, jest pan Dziura. Powiem wprost, o ile ten pan zdecyduje się na kandydowanie, to będzie bardzo dobrze.
    0
    4


UWAGA!! Komentarze zawierajace więcej niż 1 link(adres strony) są blokowane automatycznie przez system antyspamowy. Publikacja ich wymaga interwencji administratora. Aby opublikować więcej niż jeden link zalecamy publikację ich w kolejnych komentarzach.

Zapoznałem się z regulaminem usługi dostępnym na stronie(www.roztocze.net/regulamin-kometarze/) i akceptuję jego postanowienia.

Anty-spam:

wilk
@dgsg - Pieprzysz kolo głupoty, sam pew...
do adam borys
Nagraj filmik ze sobą zobaczymy jak ty ...
ks_hetman_kibic 5 minut temu
dajcie na trenera wybitnego znawcę i op...
ks_hetman_kibic 15 minut temu
Kolego. Brawo. Trafiłeś jak łysy grz...
twoją ubecką znają wszyscy...
król gwoździk
"O straszliwym smoku i dzielnym szewczyk...
ech
Z tego co się orientuję dziennikarze d...
Tomek
A asfalciarnia na Szopinku wciąż truje...
Tomek
A asfalciarnia na Szopinku wciąż truje...
Tomek
A asfalciarnia na Szopinku wciąż truje...
osmalony sadzą
Kominiarze na kominy ! pracować swym wy...
Komentarze publikowane powyżej, są elementem bezpłatnej usługi świadczonej na rzecz użytkowników serwisu. Redakcja roztocze.net nie ponosi odpowiedzialności za treść i stylistykę komentarzy. Naruszenia prawa należy zgłaszać na adres redakcji dostępny na stronie KONTAKT
R E K L A M A B A N N E R III
Copyright © 2017 Fundacja im. Bernardo Morando. Wszelkie Prawa Zastrzeżone
ARCHIWUM lata 2000-2010 ROCZNIKI 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017